Избор на семеен автомобил
peterhr
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
Мнение от Toyota Yarispz » 20 Сеп 2017 00:09
колега незнам как жонглираш с тия обороти ама при моите предавателни числа от 2000до 3500об/мин на 4 или пета знаеш ли какви разлики в скоростта са?spiridoncho написа: Поредната тема обърната на дизел v.s. бензин. И пак виждам неравноправни сравнения. Бензина глъхнел в байр. Ми като се кара като дизел на 1500об на 6-та ше глъхне. Силата на повечето бензинки е между 3000 и 3500об т.е. там където е макс въртящ момент. На дизела момента е около 2000об. И тук идва заблуждението, че дизела вървял по добре от бензинка. Да дизела е много приятен за каране и доста еластичен, обаче като тръгнеш да изпреварваш и за секунди стигнеш от 2000 до 3500об и вече почти тягата свършва. Бензинката обаче тепърва почва да набира. Не един и два пъти дизела ме е мъчел по баири зад камьони. Иначе се усеща добра тяга като включи турбината и си викам "Ейииии къф кеф, как набира само", но до средата на Long Vehicle и power-a свърши отведнъж и до никъде. Та тези особености е добре да се имат предвид.
Другото което е, защо се сравняват бензинки малолитражки с 2л турбо дизел? Нещо малко куцо ми се вижда. Дали пък 1.4 дизела върви колкото 1.4 бензина?
За градско каране 2л дизел харчи колкото 2л бенин на газ, а в някои случаи и повече - сметнато в пари. Хубавото е, че дизела не остава без багажник, и всяко запалване зимата носи вътрешно удовлетворение (поне аз това чувствам). Но пък ако не е нов можеш да попаднеш на е**ти котъра и да ти скъси живота.
С няколко думи и двете си имат недостатъци. При малко километри не е оправдан дизела като е нов, но ако е на старо що пък не, стига да не се окоти.
бтв. Най-голямата грешка е да се избере голямо купе с малък бензинов мотор. После що дизела вървял повече.

Аз дадох пример че е тегава работа бензинов автомобил да се използва за работа при мен беше малък двигател на комби (ако не се товари става) ., варианта по-голям бензинов на тежко комби пак не е оптимален( като се натовари с хора и багаж и 2000см бензин ще се товари а за разхода да не говорим). Според мен приемливата бензинова комбинация е приличен бензинов( над 100кс) на компактен автомобил за градско шофиране...

Toyota Yarispz
- slowtraveler
- Мнения: 6309
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Избор на семеен автомобил
Мнение от slowtraveler » 20 Сеп 2017 00:25
Например дизелът би трябвало да има двойно по-висок въртящ момент от 2 до 3х.об/мин за да се изравни с бензинка между 4 и 6х.об/мин при същите резултантни скорости...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Избор на семеен автомобил
Мнение от spiridoncho » 20 Сеп 2017 07:33
Та пак да се върна на темата.
@Toyota Yarispz, много добре знам как жонглирам с оборотите. Но ти определено не съобрази постановката която съм дал. Изобщо изправарвал ли си в баир, с къси възможни отсечки за изпреварване дълъг ТИР? Обикновено 2-ра свършва толкова бързо и при превключването си по средата, а отсреща идва друго МПС. В доста такива ситуации съм бил и да ти кажа не е приятно. Дизела след 3500об почва да губи ускорение и то драстично и те принуждава да превключиш по рано. Превключването е загуба на ценно време. Сега тук говоря за малко екстремни ситуации, но те са доста срещани в ежедневието по дефилетата. Но и човек ако е умен не рискува такива изпреварвания с дизел ако си познава колата. И ако не си ми погледнал подписа, то обърни внимание, че имам и дизел, и бензин. Освен това съм притежавал повече бензинки, но пък имам повече навъртяни км на дизели и то доста съвременни. Та точно тези съвременни дизели и особено на Toyota с DPF-и, освен че харчат малко повечко, направо ги убиваш ако ги караш предимно градско.Toyota Yarispz написа: колега незнам как жонглираш с тия обороти ама при моите предавателни числа от 2000до 3500об/мин на 4 или пета знаеш ли какви разлики в скоростта са?Явно си нямаш на представа каква е и разликата в ефективностите на модерен дизел спрямо бензин( а случайно дизелите на тойота се водят и най-ефективните!) .
Както slowtraveler каза, макс въртящ момент при бензинките е между 4 и 6к об в зависимост от мотора. Аз по горе написах, че от 3к е горе долу макса защото в повечето случаи около тези обороти е доста близо до максимума. От там до 6к об пълзи нагоре, докато при дизела дали е така.
Ето малко сравнение с моите коли.
Дизела ми е 205Nm а бензина 180, като няма да коментирам при какви обороти са. Като си покарам дизела и почвам да се кефя как "скубе" и ми чупи врата като го настъпя. А на жената и се лашка главата главата на всяко превключване


Пак да се върна на изпреварването на дълъг камион и жунглирането на скоростите, понеже попита знам ли каква е разликата на скоростите на 4-та или 5-та. Та на дизела не съм му обърнал внимание, но ще ти кажа на бензинката как е при мен. На 4-та не знам. На 5-та съм я карал от 50 до 200. 6-та като включа на 60 и чаааак до 260. Сега кажи, че и дизела може така. А пък за ситуацията с камьона какво да ти кажа. Пълзя зад него с 20 и като боцна 2-ра и сменям на 120(тука малко преувеличих с 10). Та сега ми кажи ти, твоя дизел може ли така? Моя дизел определено не може и ще си карам зад камьона. С Пасат дизел 2015-та не си позволявам такива работи. Виж с Insignia-та нема грижи, ама е битурбо с автоматични, и има копче спорт

Каквото и да си говориме трябва да сме оптимисти и по-малко пристрастни защото ще подведеме някой. Фенщината трябва да е настрана. Ако имам достатъчно пари да си купя читав дизел, но не D-Cat, ще си го карам с кеф. Няма да се занимавам с газови и други такива. Но при дизела го има момента, че в един момент започваш да даваш толкова за ремонт, колкото за гориво, и това е продължителен период. Минал съм по този път и го казвам от опит. Ако ще се кара много, или пък колата ще е джип, то дизела е за предпочитане. Но ако ще се въртят до 10к годишно бензина е по-добрия вариант, та ако ще и без газ. Човек ако иска да пести от гориво ще кара по-кротко. На днешно време 2л бензин с нормално каране се докарва с лекота до разход 8/100. Верно 2л повече, но ги няма проблемите на стария дизел, разходите по които се избиват само с много каране.
Като оставим вървенето настрана и погледнем плюсовете и минусите, то избора дизел v.s. бензин зависи от предпочитанията, необходимостта и донякъде гледната точка. Но поне аз съм категоричен, че дизела не е нищо повече от бензина, както и обратно. Вървенето няма да го споменавам защото е субективно усещане. Истината е, че бензина се кара по-нервно и на по-високи обороти, а това понякога е натоварващо. Ако искаш да си почиваш зад волана и да се чувстваш по-динамичен "песнионер" си взимаш турбо дизел

spiridoncho
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
- Местоположение: Златица
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
Мнение от kalkam » 20 Сеп 2017 08:21
kalkam
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Избор на семеен автомобил
Мнение от BOz » 20 Сеп 2017 17:59
С предишния ми дизел съм карал на 5-та от около 45км/ч до около 240. Просто за протокола.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Избор на семеен автомобил
Мнение от nowyaris » 20 Сеп 2017 20:25
nowyaris
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Избор на семеен автомобил
Мнение от spiridoncho » 20 Сеп 2017 20:52

Ако има мощност няма значение типа гориво, но както в повечето теми да се сравнява 2л турбо дизел дето може да е и 200к.с., и 1.4л атмосферен бензин дето едва стига 90к.с. е меко казано несериозно.
spiridoncho
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
Мнение от Toyota Yarispz » 20 Сеп 2017 21:59
И изобщо не мога да кажа че дкат лаком двигател, или че не е еластичен....
моите сравнения са бензин 133кс срещу дизел 150кс и 175н/м срещу 340н/м и имам една която много не я броя щото е подарък

прилична мощност+ малко и леко купе за градско каране +по възможност да не се товари с много хора

а и по заводски данни ускорението до е следното ярис-9.2; авенсис 9.3! и и другата 7секунди


Toyota Yarispz
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Избор на семеен автомобил
Мнение от Двигателист » 20 Сеп 2017 22:39
И какво означава въртящ момент и защо двигатели с почти еднаква максимална мощност поставени в еднакви автомобили, развиват почти еднаква максимална скорост, па ако ще единия и да има двоен максимален момент?
Искам да кажа, че единственото важно нещо се нарича мощност. Просто търговците промиха мозъка на хората с въртящ момент, без даже да могат да обяснят точно какво означава това. А при двигателите с принудително пълнене, просто много лесно може да се модулира кривата на мощността, така че да разполагаме с голяма мощност по-рано (прословутия голям момент). Ама това не зависи от горивото, а от начина на свръхпълнене.
Двигателист
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Избор на семеен автомобил
Мнение от Hursa » 20 Сеп 2017 23:14
КПД ли се сравнява или мощност?Toyota Yarispz написа:Поради спецификата на смесообразуването на дизеловия двигател е възможно отдадената мощност да е по-висока от подобните топлинни машини. За сравнение парната машина има коефициент на полезно действие (КПД) 12 %, а съвременните бензинови двигатели - 25 до 33 %, при дизеловите двигатели е в границите от 35 до 40 %. от Wikipedia.

Ето какво дават фолксваген (- че тойота са големи "скъперници" по отношение на информацията и нямат подходяща комбинация за сравнение):
2.0 TSI BMT - мощност (в диапазон от обороти) 230/4700-6200; момент (в диапазон от обороти) 350/1500-4600
2.0 TSI BMT "Performance" - мощност 245/5000-6200; момент 370/1600-4300
2.0 TDI BMT - мощност 150/3500-4000; момент 340/1750-3000
2.0 TDI BMT - мощност 184/3500-4000; момент 380/1750-3250
Спорно е до колко момента и мощността са постоянни в дадените диапазони от обороти и дали е точно така, както я "рисуват" по графиките.
Hursa
-
- Мнения: 196
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Избор на семеен автомобил
Мнение от ТТодоров » 20 Сеп 2017 23:25
Предполагам бензинката има по-голямо турбо и по-големи дюзи. Ако се реши да се надува и дизела с подходящи карантии ще са съизмерими.
Давам пример - 1.4 турбо бензин 150кс е измерим по данни с 2.0 TDI 150 кс. Единият има 250нм, другият 340нм. Бензинката е по-лека и е с 0.2 по-бърза до 100.
Разхода на бензин е много близък - 1-1.5л горница.
Но дизелът си има други предимства - колкото да е турбиниран натоварен с този обем пак кляка бензина. Т.е. в различните ситуации играе теглото, в други кс (макс скорост/ускорения), в трети нм...
Пък, че 2.0 бензин е бегачка - е бегачка

ТТодоров
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Избор на семеен автомобил
Мнение от Hursa » 20 Сеп 2017 23:33
Къде тук виждате и в какъв смисъл
ПС Макар, че 184 кс дизела е на GT голф, както и двете бензинки – т. е. поне според производителя са един „клас” автомобили. А ускоренията според производителя – 7.5 при дизела, срещу 6.4 и 6.2 при бензинките. Като теглата на автомобилите тук вече са много по-близки.
Hursa
-
- Мнения: 196
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Избор на семеен автомобил
Мнение от ТТодоров » 20 Сеп 2017 23:52
1. разход гориво - средно е 1.5-2.0л зависимост от стила. Това да речем е въпрос на сметки дали трябва някому или не
2. при натоварена кола с няколко човека и багаж на баирче се усеща веднага предимството от обема и нм на дизела.
3. заради обема очаквам дизела да изкара повече км, на другият са го напънали здраво.
4. извънградското е приказка независимо от ситуацията
5. развъртя се с лекота и почти няма турбо лаг
предимства за бензинката
1. нисък шум комфорт при градски условия
2. по-лек, ако се вози сам човек е по-пъргав и енергичен от дизела.
3. по-ниска цена и относително съизмерим разход
4. по-ниска зависимост от горива и външни температури (дали ще запали и т.н.)
5. развърта се добре и не напряга при високи обороти
моето решение е взето относно VAG 1.4 TSI vs 2.0 TDI -> 2.0TDI 2.0 TSI vs 2.0TDI -> 2.0 TSI ;)
ТТодоров
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
Мнение от Toyota Yarispz » 21 Сеп 2017 00:21
т.е това трябва да е автомобил дето се предполага че ще се пълни с хора и багажи а аз не виждам в къде е предимството на бензина . Повечето ми познати като им се родиха деца си накупиха дизелови комбита, както между впрочем направих и аз



Toyota Yarispz
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 1 гост