Определено намаля разхода. Заедно с другите еко хитринки които имам досега за 5 години не съм видял по-висок среден разход от 4.5 л/100 км на 2-литров дизел.pacoran написа:Старт/стоп системата е по скоро еко норма отколкото намалява разхода!
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Scott » 30 Май 2017 01:48
Scott
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от DeXa » 30 Май 2017 10:08
И съм и не съм съгласен с теб. Съвременен дизел клопайки на място харчи между 250 и 1200 мл. на час (според консуматорите - климатици отопление и т.н). Както и да го гледам, аз за около 100 км градско, имам поне 30-50 минути висене на място. От тях половината да са на изгасен двигател, все си е икономия. Вярно, че е малко в сравнение с хибрида, ама я има и спокойно може да дръпне до литър надолу в средния разход.
Днес ми се случи да пътувам към офиса с колега - той с неговата кола (1.6 дизел 2016 година), аз с хибрида, из задръстваниятав София - след час и 40 минути и изминати 29 км. при хибрида среден за трип-а 5,8, при дизела 6,4. Отдавам го на факта, че снощи колата я оставих на ~67% батерия и сутринта за първите 30 минути беше запалена само докато изляза от гаража и изхвърля боклука (около 2-3 минути). Обикновено по тоя маршрут осреднявам на 6,8. Може и да е защото се постопли ...
Въпреки всичко продължавам да смятам, че ако основната ми цел беше нисък разход, нямаше да си взема хибрид.
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
DeXa
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 30 Май 2017 10:53

Затова и интереса към хибридите си е голям, като възпиращо е предимно цената..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 30 Май 2017 12:34
Не знам, не съм карал дълго, за да мога да кажа колко ще харчи при мен. Но и тестовете не са направени на участъци с легнали полицаи, дупки и т.н.pet77 написа: Между 4~5 е постижим, но виж в сайта на Тойота колко е на Ауриса за градско 3.6/100км а на приУса е 3.3/100км. Мисля, че е непосилно с пешеходни пътеки буквално на всеки сто метра и гърбици +дупки и неравности. Няма едни 500метра където спокойно да ги изминеш. Поне в нашият град е така.
За моето каране в София нямам чак такива препятствия. Имам си просто задръствания.
Е то двете са много тясно свързани - по-малко изразходвано гориво, по-малко вредни емисии. И обратното.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от pet77 » 30 Май 2017 23:37
pet77
WoLF
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Енев » 31 Май 2017 05:37
Накратко - когато батерията се изтощава и отива по-надолу от третата черта, бензиновият двигател се включва и започва да зарежда батерията. И не се притеснявай, не е 15/100, а много повече, сигурно това е нещо като психологическа границаpet77 написа: Здравейте,днес се вредих да покарам новозакупеният хибриден Аурис,че на жена ми не и се слиза от колата.Когато тръгнах се движеше сякаш с лекота и скалата на моментният разход беше на 5 дори по- малко, а си беше много леко нагорнище. Батерията беше на две черти и в следващият момент поглеждам моментният разход 15/100 връщам педала пак там стой,и това продължи около 5 секунди много сранно ми се струва.

Auris Hybrid Touring Sports 2016
Енев
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 31 Май 2017 09:03


И в момента, в който автомобилът мръдне от място разхода започва да слиза плавно от плюс безкрайност до нормални нива..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
WoLF
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 31 Май 2017 09:48
Не си прав... Направи калкулацията какъв ти е моментния разход ако си изгорил дори 1мл бензин и си изминал 0м дистанция

Можеш да я повториш и при изгорен 0.000001мл бензин при изминати 0м дистанция

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- peterhr
- Мнения: 640
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от peterhr » 31 Май 2017 09:54
На много коли, след като съм спрял и минава на литри/час. То пак влиза в общата сметка за общ разход, но все пак е много по-информативно и полезно, отколкото 99/100 или нещо друго, както казваш делено на нула (изминати метри).
peterhr
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 31 Май 2017 10:04
На опела си бе така - преминава в л/ч...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 31 Май 2017 10:55
И на Приус-2, когато си в екрана да гледаш моментния разход в цифров вид, а не в барче, лимита е отново 99.9/100.

Не съм сигурен, ама на П3/Аурис мисля, че няма възможност да гледаш моментния разход в цифров вид, а е само на барче, което е ограничено до 10/100 с много малка резолюция. Демек не може да видиш дали в момента харчи 3.2 или 3.7 да кажем. А виждаш, че е нещо под 5/100.

Та в този ред на мисли по моя път имам едно изкачване, което се пада след един дълъг престой/задръстване. Ако не мога да стигна до изкачването с някаква останала батерия, а точно по време на изкачването батерията премине в зареждащ режим, това изкачване го превземам с разход средно между 40 и 50 на 100.

Иначе ако ми остане поне малко батерия, демек да го изкачвам само на двигател, с малко зареждане на батерията, моментния разход се върти между 15 и 20 на 100.
Ако пък е нямало задръстване преди това и започна да го изкачвам с нормално заредена батерия, разхода ми е около 10-12/100.
Просто информативно го казвам за колегата, за да види, че не всичко е константа. Има много фактори, които влияят и с времето се научават.
За това казах, че е важно първо да свикне с колата, да види при различни ситуации как се държи и след това да прецени кога може да извлечеш максималното от хибрида, за да има и по-нисък разход в края на пътуването, а не в конкретен участък.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
pet77
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта