Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
- tot_1425
- Мнения: 22
- Регистриран на: 18 Авг 2016 19:26
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Корола Версо 2.0 D-4D
- Благодарил/а: 1 път
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от tot_1425 » 18 Окт 2016 12:03
tot_1425
kalkam
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от Hursa » 18 Окт 2016 19:10
Да не е износване на горивната помпа за високо налягане. Когато се изгаси автомобила, плунжера на помпата се охлажда значително по бързо – защото е сравнително малък детайл и контактува с голяма част от повърхността си с горивото, което го охлажда. Корпуса на помпата е значително по масивен и се охлажда чувствително по бавно. Поради това луфтовете се увеличават и има по големи протечки покрай плунжера и помпата не може да вдигне работното налягане в горивната рампа (докато "върти" стартера). Освен това по топлия дизел има по малък вискозитет и това допълнително увеличава паразитните протечки.
Hursa
- tot_1425
- Мнения: 22
- Регистриран на: 18 Авг 2016 19:26
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Корола Версо 2.0 D-4D
- Благодарил/а: 1 път
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от tot_1425 » 19 Окт 2016 02:16
tot_1425
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от slowtraveler » 19 Окт 2016 08:24
Относно проблема....
Когато ти светне Чека, това означава, че компа на колата е усетил проблем и е влязъл в авариен режим...
Повечето проверки за изправност работят на следния принцип:
1. При даване на контакт провери за прекъснат кабел или окъсяване (наличен сигнал, който няма как да се получи при изправна система)
2. Стартиране на двигателя, като данните от част от датчиците се заместват с 'запомнени настройки', тъй-като тези датчици не са готови за работа - не са влезли в правилен температурен режим, или пък не са настъпили условия да бъдат проверени (например като АБС датчиците)..
3. Активна проверка на датчиците, които винаги подават сигнал. И излизане на ЧЕК ако данните се отличават от нормалните.
4. Изчакване необходимото време за влизане в режим на друга част от датчиците (например за ламбда сонда - от няколко секунди до минута-две)
5. Активна постоянна проверка дали данните от всички атчици, дали стоят в някакви определени, предварително зададени нормални граници
6. Ако излезе някой датчик постоянно от нормалните граници, пак светва чека.
Изключването на акумулатора 'за триене на грешки' не е правилно решение, защото по този начин губиш историята на грешките.
Грешките не са се появили безпричинно, и в никакъв случай 'трупането на грешки' не е вреден процес - напротив. Той може да спомогне за правилната диагностика.
Защото в конкретния случай Вие не може да споделите каква грешка е установил компютъра за да светне чека..
А след светване на ЧЕК-а компютъра започва да замества реални данни от датчик, който смята за повреден с такива, предварително запомнени, осигуряващи работа на двигателя, но не и в най-добрия, икономичен и мощен режим..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от Hursa » 19 Окт 2016 22:40
Не съм го написал добре.tot_1425 написа:Налягането на помпата не е ли еднакво при целия процес ? Или при запалване е различно от това при работа ? Защото когато запали без светване на чека , VSC, TRC OFF колата работи според мен нормално.
Помпата за високо налягане вдига налагането на дизела и го подава в съд (цилиндрична тръба, изпълнява ролята на акумулатор за гориво под високо налягане, който гаси пулсациите). Към тази рампа са свързани дюзите, има и регулатор на налягането включен към тази рампа, поддържа налягането (мисля, че е постоянно), като отваря повече или по малко един клапан, който връща част от горивото към всмукателя на помпата или дори в резервоара. Помпата представлява (до колкото знам) един или два, три плунжера движещи се във втулки , тези втулки изпълняват роля, както на направляващи за движението на плунжерите така и на уплътнения – ограничава протечките от камерата с високо налягане към гърбичния вал на помпата (през пространството около вала също протича гориво, което го смазва и охлажда), който движи плунжерите. Помпата трябва да създава напор (налягане) по-голямо от работното, което се подържа в рампата, за да я пълни постоянно.
Другото са разсъждения, може би погрешни. Ако е износена помпата, луфта между плунжера и втулката става по-голям. При студен старт, този луфт може да не е достатъчен и помпата да създава налягането си, но с понижен разход, което не пречи да се създаде работното налягане в рампата, просто клапана на регулатора (за налягане) ще е по затворен. При нормална работа, когато двигателя си работи, този луфт дори малко намалява, тъй като плунжера се загрява повече от останалите детайли на помпата. Просто при не силно износена помпа регулатора за налягане ще е притворил повече клапана си. Когато се изгаси двигателя, съответно помпата спре да работи – плунжера се охлажда сравнително по-бързо по сравнение със втулката, която е част от корпуса на помпата. Той (плунжера) така да се каже „плува” в горивото и се охлажда бързо от това гориво, което е в корпуса на помпата (и нагрявайки това гориво). Това предизвиква временно (докато не се охлади и корпуса на помпата) увеличение на луфта. Горивонагнетателната помпа е с малък разход и създава много голямо налягане (до 2200 атмосфери при съвременните дизели). Дори не голямо увеличение на луфта плунжер/втулка силно влияе на разхода и на налягането, което може да създаде. Когато се опитвате да запалите автомобила, преди да се охлади помпата – предполагам – тя не може да създаде нормалния си напор докато върти стартера (със сравнително ниски обороти за помпата). Ниските обороти дават време покрай плунжера да протече сравнително голямо количество гориво и в нагнетателната камера не може да се създаде нужното налягане (или го създава за много кратко на всеки работен такт, т. е. помпата работи със силно понижен разход). (Допълнително горивото, което всмуква на този етап помпата е от пространството около вала и, тоест сравнително по загрято гориво с нисък вискозитет.) Проблема със застудяване на времето, вероятно временно ще се реши.
Може би са само глупави разсъждения. Може и да е в друго причината, не обръщайте много внимание, може причината да е в този регулатор на налягането. Диагностиката трябва да покаже, ако има понижено налягане в рампата при „горещ” старт, предполагам.
Hursa
- tot_1425
- Мнения: 22
- Регистриран на: 18 Авг 2016 19:26
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Корола Версо 2.0 D-4D
- Благодарил/а: 1 път
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от tot_1425 » 19 Окт 2016 22:51
tot_1425
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от Hursa » 19 Окт 2016 23:01
Но за помпата, може и да греша. По скоро горното са глупави разсъждения и някой спец ще се смее, ако го прочете, така че се консултирай с такъв. Дано е така

Hursa
- tot_1425
- Мнения: 22
- Регистриран на: 18 Авг 2016 19:26
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Корола Версо 2.0 D-4D
- Благодарил/а: 1 път
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от tot_1425 » 20 Окт 2016 00:04


.
tot_1425
- tot_1425
- Мнения: 22
- Регистриран на: 18 Авг 2016 19:26
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Корола Версо 2.0 D-4D
- Благодарил/а: 1 път
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от tot_1425 » 20 Окт 2016 00:06
tot_1425
- tot_1425
- Мнения: 22
- Регистриран на: 18 Авг 2016 19:26
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Корола Версо 2.0 D-4D
- Благодарил/а: 1 път
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от tot_1425 » 22 Окт 2016 20:21
tot_1425
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от Hursa » 22 Окт 2016 22:02
При теб, може би не е от замърсяване на този клапан или помпата. При замърсяване по-скоро не би палила студена и би почувствал ограничение в мощността, мисля. Този клапан, мисля че е scv, (дано някой ме поправи, ако пиша глупости). До колкото знам стои на всмукателя на помпата за високо налягане и по сигнали от компютъра регулира подаваното количество гориво към помпата. Има две състояния – отворен и затворен, регулира разхода на гориво с продължителността на отвореното си състояние (по време на такта на всмукване на плунжера). Бил иглен клапан, чувствителен е на замърсяване. След него трябва да има още един пасивен, предотвратяващ връщането на горивото във всмукателя от камерата на плунжера при нагнетяването. Проблем като твоя, по скоро би предизвикал клапана поддържащ налягането. Той е на изхода на помпата при системите на денсо, май е вграден в помпата (преди него има също един пасивен, определящ напора на помпата и предотвратяващ връщане на гориво от напорната "магистрала" към камерата на плунжера при такта на всмукване). Управлява се от регулатора за налягане и мисля, че е гилза в гилза – отваря и затваря прозорец във външната гилза, от износване се увеличава протечката. Но би се установило, вероятно със същия тест с водата – мисля. За охлаждането си е нужно малко време, дори като се залива с вода, че конструкцията си е дебелостенна (но не и чак десет минути, както пишеш). Може би след като си го пробвал, при теб не е това причината.tot_1425 написа:https://youtu.be/wMXD9-xIa3k опитах с батерия 9 волта , ама само 1-2 пъти щраква клапана - явно няма сила да го подкара
Пробвай, след като е загряла – изгаси и веднага да запалиш. И после с малко изчакване – може би минута, две.Днес си свалих стартера и му направих профилактика - изчистих старата позасъхнала грес , почистих ротора със шкурка 800 и смазах с нова грес навсякъде където е необходимо. Запалването е осезаемо по-леко.Утре ще я загрея по магистралата и ще пробвам как ще пали.
Това за неправилна работа на температурния датчик, предполагам на охлаждащата течност, което е предложил kalkam също го дават, като възможна причина. Но не мога да си го обясня много.
Hursa
tot_1425
- tot_1425
- Мнения: 22
- Регистриран на: 18 Авг 2016 19:26
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Корола Версо 2.0 D-4D
- Благодарил/а: 1 път
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от tot_1425 » 26 Окт 2016 15:40
tot_1425
Тойота Корола Версо D4D 116кс - не пали при загрял двигател
Мнение от galeks » 26 Апр 2017 15:39

galeks
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост