D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 02 Сеп 2016 18:28
- Местоположение: Приморско
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте колеги. В петък на път колата (Авенсис Т25 DCAT, 177 к.с., 2007г.) влезе в авариен режим със съответните лампички и грешка P2002. Пенсионерската стигнахме до крайната точка и след няколко телефонни разговора си определих час за сервиз в София. Офертата беше за 2 часа да изчовъркат DPF и да коригират софтуера. Поради малко лошо стечение на обстоятелствата времето се проточи до 8 часа, но резултата е на лице. Колата е като отвързана, разхода за сега го смятам с около литър надолу (изминал съм само около 500 км. от тогава). Няма и помен от дим в огледалото за обратно виждане. Сега вече мога спокойно да гледам и с двете очи напред
Кефа е голям.
Кефа е голям.
Avensis 2,2 Dcat 177hp. 2007
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Клега сподели какво се случи с колата ти,моля те!Аз от месец имам съвсем същия проблем.Благодаря предварително!abarnev написа: Привет и от мен
Става дума за Корола Версо 2.2 Д-кат 177 кс . колата е на почти 160 000 км имам е от май месец и съм много доволен до момента в които времето не захладня . КОЛАТА ЗАПОЧНА ДА ПУШИ излиза доста пушек на моменти ми е неудобно от другите шофьори . Започва да пуши когато загрее на нормална темп. , при студен двигател няма проблеми . Пробвах нафта от всички бензиностанции - няма промяна . Наложи ми се да пътувам Бургас- Боровец
и обратно сиреч 90 процента магистрала . продухвах е карах е с 2000-3000-4000 оборота не забелязах дим . Добавка и сложих за ДПФ . и пак си пуши иначе колата си върви никога не са светели някакви необичайни лампи по таблото , колата си върви чудесно . Димът се е най-осезаем при потегляне или в градски условия на шофиране . До преди студеното време не съм видял и следа от дим зад колата дори се чудех как дизел не пуши , но уви и аз пускам димни сигнали зад мен .
маслото е Castrol 5w40 edge за dpf
разход градско : 11.5л/100
извън града : 9л/100
на магистралата на авто 140км/ч-10л/100км
помагаите и за сервиз за Toyota за Бургас без офицялния .
Toyota Avensis 2.0 D4D 126к.с. 2010
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте, колеги,
Не изчетох всички мнения по въпроса, та ако повтарям коментар, по един или друг начин, се извинявам предварително.
Преди 6-7 месеца закупих Тойота Авенсис 2.2 D4D, 178 кс., прекрасен автомобил, с добър двигател (стига да използваш читаво гориво), но с огромен разход. Разход за който мнозина "специалисти" ми казваха, че е нормален, двигателя е много голям, тежко купе... дрън, дрън. Ходих два пъти на диагностика в Тойота (и Бургас, и София), всички параметри отлични. На въпроса за разхода - "ами нормален е, то голям, двигател, лоши горива в България...." дрън, дрън. Все пак за разхода: 10-11 градско, с нормално каране, 7,5-8,5 извън града, даже с бавно, спокойно каране. Та, не можах да се примиря с множеството коментари, които едва ли не ме наведоха на мисълта да си продам прекрасната колица. Разчетох се добре, разрових се из нета и открих всички синдроми на запушен DPF филтър (описани са добре тук: ), без светване на Check engine. Отидох при момчетата от сайта, доста скиптично настроен (типично по български), но си платих сметката и взех колата след три часа. Тук е момент да вмента, че персонала беше доста вежлив, учтив и отзивчив.
И ето развръзката, на първото ми дълго пътуване веднага след ремонта (около 1600 км), магистрала, автопът, доста сериозни баири, с трима човека в колата - 5,4-5,5 . Песен.... В града, зимата не беше много топла, никак даже, а и градското ми е 5 км. сутрин и 5 - вечер, разход: 7,5-8 максимум! За информация, зареждам само Ромпетрол или Газпром с обикновена добавка за дизел на Бардал.
Не правя реклама на гореспоменатата фирма, но аз останах доволен от обслужването им. Проблемът е решен (софтуерно и хардуерно) и управлявам свободно, с кеф, мощният ми, икономичен автомобил.
Надявам се, да съм бил полезен.
Не изчетох всички мнения по въпроса, та ако повтарям коментар, по един или друг начин, се извинявам предварително.
Преди 6-7 месеца закупих Тойота Авенсис 2.2 D4D, 178 кс., прекрасен автомобил, с добър двигател (стига да използваш читаво гориво), но с огромен разход. Разход за който мнозина "специалисти" ми казваха, че е нормален, двигателя е много голям, тежко купе... дрън, дрън. Ходих два пъти на диагностика в Тойота (и Бургас, и София), всички параметри отлични. На въпроса за разхода - "ами нормален е, то голям, двигател, лоши горива в България...." дрън, дрън. Все пак за разхода: 10-11 градско, с нормално каране, 7,5-8,5 извън града, даже с бавно, спокойно каране. Та, не можах да се примиря с множеството коментари, които едва ли не ме наведоха на мисълта да си продам прекрасната колица. Разчетох се добре, разрових се из нета и открих всички синдроми на запушен DPF филтър (описани са добре тук: ), без светване на Check engine. Отидох при момчетата от сайта, доста скиптично настроен (типично по български), но си платих сметката и взех колата след три часа. Тук е момент да вмента, че персонала беше доста вежлив, учтив и отзивчив.
И ето развръзката, на първото ми дълго пътуване веднага след ремонта (около 1600 км), магистрала, автопът, доста сериозни баири, с трима човека в колата - 5,4-5,5 . Песен.... В града, зимата не беше много топла, никак даже, а и градското ми е 5 км. сутрин и 5 - вечер, разход: 7,5-8 максимум! За информация, зареждам само Ромпетрол или Газпром с обикновена добавка за дизел на Бардал.
Не правя реклама на гореспоменатата фирма, но аз останах доволен от обслужването им. Проблемът е решен (софтуерно и хардуерно) и управлявам свободно, с кеф, мощният ми, икономичен автомобил.
Надявам се, да съм бил полезен.
- iovkito
- Мнения: 2865
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Това съм го чел и в офроуд форума , за махнат дпф на LC150. Разход 2-3 литра на долу и по-добра динамика. Явно и при тези авенсиси е същото. Аз досега не съм чул за d-cat , стар или нов , който да покрива каталожния си разход.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Нормално е когато DPF-a е запушен да действа като "тапа" и затова да намаля мощността, от там и по чести регенерации и завишен/висок разход. При махане на "тапата", разхода респективно мощността се възстановява.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
- slowtraveler
- Мнения: 5010
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 156 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Днес чух вентилатора да се включва на максимална скорост - нещо, което не съм го чувал дори при катерене на бавни скорости по голям баир...
Стартирах Torque и се видя как при изходящи газове около 300С (вярно, и те бяха повишени в сравнение с нормални стойности) температурата на ДПФ бе над 600С...
И налягането на ДПФ постепенно спадаше докато не приключи регенерацията. Пушеци нямаше. Миризми - само на силно нагорещено. Двигателя работеше малко по-особено - звука му не бе съвсем типичен.
Колата последната седмица бе карана само на къси разстояния в голям трафик и то студена (6 часа между паленето)...
Да, дизелака не му харесва този режим
Стартирах Torque и се видя как при изходящи газове около 300С (вярно, и те бяха повишени в сравнение с нормални стойности) температурата на ДПФ бе над 600С...
И налягането на ДПФ постепенно спадаше докато не приключи регенерацията. Пушеци нямаше. Миризми - само на силно нагорещено. Двигателя работеше малко по-особено - звука му не бе съвсем типичен.
Колата последната седмица бе карана само на къси разстояния в голям трафик и то студена (6 часа между паленето)...
Да, дизелака не му харесва този режим
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Колега , закарай си колата на една диагностика да ти направят . Аз имах същия проблем . Кво ли не правиха , чистиха ЕГР , ДПФ и тн . В крайна сметка се оказа че проблема с пушенето идва от 5-тата дюза която е вдясно на блока на двигателя . Горе долу разбрах че тя пръска нафта която гори и чисти дпф или там някаква си регенерация се включвала. Та тая 5- та дюза се беше скапала. Смених я покарах 500 км извънградско и всичко е точно. Успех с проблема дано го решиш .bodura написа:Клега сподели какво се случи с колата ти,моля те!Аз от месец имам съвсем същия проблем.Благодаря предварително!abarnev написа: Привет и от мен
Става дума за Корола Версо 2.2 Д-кат 177 кс . колата е на почти 160 000 км имам е от май месец и съм много доволен до момента в които времето не захладня . КОЛАТА ЗАПОЧНА ДА ПУШИ излиза доста пушек на моменти ми е неудобно от другите шофьори . Започва да пуши когато загрее на нормална темп. , при студен двигател няма проблеми . Пробвах нафта от всички бензиностанции - няма промяна . Наложи ми се да пътувам Бургас- Боровец
и обратно сиреч 90 процента магистрала . продухвах е карах е с 2000-3000-4000 оборота не забелязах дим . Добавка и сложих за ДПФ . и пак си пуши иначе колата си върви никога не са светели някакви необичайни лампи по таблото , колата си върви чудесно . Димът се е най-осезаем при потегляне или в градски условия на шофиране . До преди студеното време не съм видял и следа от дим зад колата дори се чудех как дизел не пуши , но уви и аз пускам димни сигнали зад мен .
маслото е Castrol 5w40 edge за dpf
разход градско : 11.5л/100
извън града : 9л/100
на магистралата на авто 140км/ч-10л/100км
помагаите и за сервиз за Toyota за Бургас без офицялния .
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
С чистене на ЕГР наистина нищо не се промени.Ще я закарам на диагностика и да видим.В оригинален сервиз на Тойота ли направи смяната?Благодаря!
Toyota Avensis 2.0 D4D 126к.с. 2010
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Интересувам се дали шума на двигателя е по силен след премахване да DPF филтъра.nikolov87 написа: http://dpf.bg/toyota
Avensis T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV 2007 Wagon
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Извинявам се, че се повтарям но не се справих добре преди малко .По шумен ли е двигателя след премахване на DPF филтъра?nikolov87 написа: Здравейте, колеги,
Не изчетох всички мнения по въпроса, та ако повтарям коментар, по един или друг начин, се извинявам предварително.
Преди 6-7 месеца закупих Тойота Авенсис 2.2 D4D, 178 кс., прекрасен автомобил, с добър двигател (стига да използваш читаво гориво), но с огромен разход. Разход за който мнозина "специалисти" ми казваха, че е нормален, двигателя е много голям, тежко купе... дрън, дрън. Ходих два пъти на диагностика в Тойота (и Бургас, и София), всички параметри отлични. На въпроса за разхода - "ами нормален е, то голям, двигател, лоши горива в България...." дрън, дрън. Все пак за разхода: 10-11 градско, с нормално каране, 7,5-8,5 извън града, даже с бавно, спокойно каране. Та, не можах да се примиря с множеството коментари, които едва ли не ме наведоха на мисълта да си продам прекрасната колица. Разчетох се добре, разрових се из нета и открих всички синдроми на запушен DPF филтър (описани са добре тук:
Скрито съдържание (само за потребители)
http://dpf.bg/toyota
), без светване на Check engine. Отидох при момчетата от сайта, доста скиптично настроен (типично по български), но си платих сметката и взех колата след три часа. Тук е момент да вмента, че персонала беше доста вежлив, учтив и отзивчив.
И ето развръзката, на първото ми дълго пътуване веднага след ремонта (около 1600 км), магистрала, автопът, доста сериозни баири, с трима човека в колата - 5,4-5,5 . Песен.... В града, зимата не беше много топла, никак даже, а и градското ми е 5 км. сутрин и 5 - вечер, разход: 7,5-8 максимум! За информация, зареждам само Ромпетрол или Газпром с обикновена добавка за дизел на Бардал.
Не правя реклама на гореспоменатата фирма, но аз останах доволен от обслужването им. Проблемът е решен (софтуерно и хардуерно) и управлявам свободно, с кеф, мощният ми, икономичен автомобил.
Надявам се, да съм бил полезен.
Avensis T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV 2007 Wagon
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Двигателят не става по-шумен, но започва да се чува едно леко виене от турбината, но това не е проблем.troble написа:Интересувам се дали шума на двигателя е по силен след премахване да DPF филтъра.nikolov87 написа: http://dpf.bg/toyota
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 02 Сеп 2016 18:28
- Местоположение: Приморско
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Не става по шумен. И турбината не се чува по-силно. Забелязах че има едно подрънкване на празен ход. Огледах, но няма нищо слабо закрепено. Явно при манипулацията е паднало нещо в тръбите (шупла или парче от филтъра).
Вече от около 1000 км. няма никакви други проблеми.
Вече от около 1000 км. няма никакви други проблеми.
Avensis 2,2 Dcat 177hp. 2007
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Ако я подкараш на тихо място, при скорост на първа с окоро 20-25 км, ще я чуеш. Преди това не се чуваше.
Предупредиха ме, че така ще стане, но това не пречи, пък и при движение по улици и пътища не се чува и не пречи на турбото.
Аз съм в подземен гараж и при потегляне и движение докато излеза навън, я чувам, защото долу е тихо и няма други шумове.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 02 Сеп 2016 18:28
- Местоположение: Приморско
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Ами аз и преди я чувах както сега. Ще се заслушам утре при условията, които казваш.
Avensis 2,2 Dcat 177hp. 2007
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта