Добре де - каква нафта и при каква температура замръзна (обикновена, която в общият случай е до -15С, или някоя по-нискотемпературна)?
Защото при нас Фиатче 1.3 на около 130х.км с обикновена нафта нямаше проблем в студовете. Аз сложих на Джипа по-нискотемпературна - отново без проблем. Колега с дизелово БМВ Х1 - също без проблем...
Това са дизелаците около мен (изключвайки едно ХДИ 2.2 на буса ни, който също нямаше проблем)...
Ето тук една доста добре написана статия, макар и писана преди 2-3 години:
https://fakti.bg/avto/85047-zashto-zamr ... d-slanceto
Дизеловото гориво отговаря на стандартите, наложени от Европейския съюз. Климатичните условия в България обаче, не са съобразени с изискванията на Европейския съюз. Ако отново ви “замръзне нафтата”, моля потърсете правата си в природата и в неактуалното георграфско положение на страната, в която живеете.
Или слагайте подходящо за очакваните температури гориво (или анти-гел присадка)...
Това е то... Ако се приеме стандарт вкъщи да се поддържа температура 10С, това не означава, че въпреки, че се изпълнява стандарта, на вас няма да ви е студено...
Аналогично - в БГ стандарта под диктовката на ЕС е занижен... Ако температурата не пада под -14-15С (-15С е граничната температура, но процеса не настъпва рязко), то няма проблем с изправните автомобили... Падне ли надолу - там вече се иска и друго гориво, което го има по бензиностанциите, но не всеки зарежда от него заради цената...