Мнение
от whitefang » 27 Апр 2020 13:48
Здравейте.
Темата е старичка ,ама ако може да се включа и аз.
Първо към Спиридончо и Хърса относно по силното чукане след почистване на ЕГР.
Според мен е точно обратното. При мръсен и не добре добре затварящ ЕГР ще има
недостиг на кислород и повече гориво и повече денотации.При всички случай няма работи
оптимално ,защото компютъра си мисли ,че ЕГР е затворен и поддържа налчгане в рейката
според показанията на MAF-a(количество атмосферен въздух и температура на въздуха),атмосферно налягяне и показания на MAP-a
и сместа ще е реално преобагатена.
Сега на мо моя проблем. На мен ми се появи ,"чукане на аванс" при натоварване(на празен ход не чука,даже и при форсиране), а и като
цяло е доста по-шумен двигателя и има като ,че ли малко вибрации. Чукането се появи след смяна на ремъци и ролки ,
смяна на дифтунги на дюзи и уплътнения ,гарнитура на капака на главата семиринги на отворите за дюзите.
Но смяната беше в ред ,първо ремъци и ролки ,следващия уикенд дифтунгите,като през седмицата между
двете смени съм я карал съвсем малко колата и не съм сигурен след коя от двете смени с появи този шум.
Като при смята на дифтунгите е сменен и десния тампон на двигателя(трябваше с ремъците ,ама ми беше объркан тампона и поръчах друг,
от Toyota_forefer оригинален).След това сменях съедините,масло на скорости и понеже и задния тампон ми беше заминал отдавна и се сваля моста и кутията
задния и левия тампон. Вибрации малко по-намаляха,но си ги има .
Смятам като за начало този уикенд да се закача с течскриин-а да видя отклоненията на дюзите дали са като преди,
корекционните кодове на дюзите дали съвпадат(да е разменил някоя дюза мастора-не ми се вярва ,ама за всеки сл.)
Да покарам с записване на живи данни ,ст, на дюзите,целево налягане на рейката ,реално налягане на рейката, обороти,показания на МАП-а
Реално не съм сменил само предния тампон. Възможно ли да е от него ,защото като спра да сфетофар под наклон напред каточи ли вибрациите се усилват,
и по-шумен ми звучи.Не е пробвлем да сменя и него ,че не знам какво му е състоянието,беше сменям преди 10 години като я взех колата,другите 3 си бяха аоут от всякъде
от доста време.
Ако налягането на рейла и компенсациите на дюзите са наред :
1.В някоя от темите мернах ,че при колега след демонтиране и монтиране на дюзи ,се появило ,чукане и вибрации ,което в последствие
се оказало след повторно ,сваляне и повторен монатаж,че е от не добре легнала дюза.
Питах го мастора може ли да не е легнала някоя дюза както трябва и да пръска встрани.Той ми отговори ,че било невъзможо,щото видите ли
влизали плътно в някакъв цилинър и нямало как да мърдат встрани. Баламосва ли ме ,да го тормозя да сваля всичко наново и да монтира заедно с мен.
Нямам инструменти(само динамометричен ключ дефакто нямам, други инструменти имам) и гараж ,да не оплеска с прашоляк всичко вятъра,иначе ще си я свърша сам по инструкция.
Та какво ви е мнението по тази точка.
2. Чукането да се появило още след мяната на ремъците,но да не съм го забелязал за малкото каране на колата в промеждутъка до смяната на дифтунгите на дюзите.
Чукането може ли да от непревилно зацепена ГНП ? Според мен компа си регулира налягането с 2-та клапана на помпата и регулатора на рейката?,малко вероятно ,ама не съм съвсем сигурен.
3. Да ми блокирал ЕГР (представям си каква е гняс е там от изгорялото масло преди смяната на издуханите дифтунги) и да не затваря плътно(а на чукането преди това да не съм обърнал внимание)?
Помагайте дистанционно,ако може.
Ако се ориентирам горе долу къде е проблема и в майстора грешката да го тормозя да я коригира,ако въобще в това инзвънредно положение работи сервиза,или да търся друг,ако не мога да се ориентирам къде е проблема.Абе работи направо като "бомба-дюза" или TDI тоя мотор в момента .Не ,че не съм чувал и по-шумни D4D-та ,ама моя беше по тих преди.Пушеци няма,Върви си колата ,турбината не е шумна ,лупкането от съединителя изчезна, люлеенето на мотора на пред назад при ускорие след пускане на съединителя и рязко спиране от задния тампон.Само тоя тракторен звук от къде идва ?!
Благодаря!
ПП: Масло и маслен филтър смених след смяната на дифтунгите. Въздушен и горивен смених есента преди 3-4к км.
ПП2:Ще проверя и въздушните пътища за пропуски(уикенда).
ПП3: Колегата отворил темата ,така и не я и затворил.Дали с решение или не .
Corolla EU12 CDE120 D4D 2003