
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 16 Ное 2016 20:28

baisandro
- Митхат
- Мнения: 3857
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 16 Ное 2016 23:19
Както казах няколко поста по горе,а именно че - много често официалните дилъри на Toyota просто не са в ,,час,,.
Правят неща които не са препоръчителни,защото от всичко казано от теб по горе колега ,ти се явяваш супер показателен пример ,а именно какви могат да ги ,,надробят,,разните му не мислещи техници по сервизите.За какво иде реч ,сега нека помислим....ММТ е дала някъде отклонение,какво са направили хората....Ами направили са ти инициализация на блока който управлява цялата тази дейност,нулирали са всичко задали са нови параметри,задали са нови точки по които блока да изпълнява,но така са разказали именно играта на цялата тази не особено добре измислена система.От там какво се получило блока е заработил с новите отправни точки,обаче идва момент когато самата програма си търси базовите/заложените в програмата/обаче на практика те са грешни,и от там всичко става ,,мазало,,А какво са можели да направят,ами може ли са да помислят малко да прегледат бюлетините които са им дадени от Toyota ,да намерят къде е проблема и да го решат.Така тези недобросъвестни техници си усложняват собственият и вашият живот.

Трябва да се намерят отклоненията по системата ММТ и да се решат, само с инициализации неща не се решават.Проблемите и с профилактика на актуатора са само една от стъпките,макар че на мен ми отне сума ти време,докато разбера кои е правилният начин за самата профилактика на актуатора.Писах писма до Toyota head office UK,понеже съм зле с английския ,то не бяха преводачи ,писма ,щуротии



Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 17 Ное 2016 16:50

Много четох преди да купя колата(включително и тази тема) и съм наясно с риска, който поемам взимайки ММТ, но наистина смятам че съм жертва на маистори вместо жертва на малшанс с прецакано ММТ.


Имам няколко въпроса. Какво искате да кажете с това?
"За да не минавате по моят път просто мислете,питайте,и никога ама никога не правете инициализациите от/ разни източници/ на блока който управлява ММТ/освен ако не сте сменили всичко по съединителя и актуатор нов сте поставили."
На мен плана ми е като ми пристигне кабела да пиша на Тойта UK или някой друг за настойките, и с "Global Tech Stream" да пробвам да си я настроя сам. Още се чудя ползвайки самия "Global Tech Stream" софтуер той не си ли рови в някаква база данни с настройки и да ти настройва блока както трябва да е? Каза че си свалил блока и си го пратил в Германия искам да попитам дали лесно се сваля, с компютрите ме бива ама с разглабянето не много.

И последен въпрос замяната с ръчна скоростна кутия опция ли е?
Благодаря!
baisandro
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 17 Ное 2016 16:53
baisandro
- Митхат
- Мнения: 3857
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 17 Ное 2016 19:54
Обаче отделно от това колата си записва грешки ,които би трябвало да се прочетат и да се елиминират.Сега понеже вариантите за изникването на тези грешки са пак много,какво правят ,,нашите,,хора ,ами правят най лесното инициализации.Не казвам че не са наложителни по някога ,но не винаги да се върви на вариант ини. на блока.Това с блока е супер грешка последствията от които са много ,като по бързо износване на съединителя,не адекватна смяна на скорости,много често колата не се влияе на педала на газта,не стартира двигател и още няколко по фрапиращи.
Относно кабела и работата с него ,искам да ти кажа че се свиква бързо ,ако си имал допир до такава диагностична програма.За мен лично ми бе от помощ работата ми с една друга програма която се казва Rheingold,Ista D понеже имам BMW и всички около мен приятели си накупиха такива коли.

Сега за мен лично Rheingolda е много по сложен и по труден, тази Techstream ми се стори по лека дори и от BMW Inpa 5.
Относно блока за управление,намира се зад жабката и се държи на три болтчета и се сваля лесно,но не виждам смисъл за какво да го мъкнеш от там.
Просто направи една диагностика ,и ще мислим по грешките,имам вече някакво обяснение по твоя случай но не искам да гадая.
Направи диагностиката ,дай грешките и ще видим.
Митхат
baisandro
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slavi64 » 02 Дек 2016 11:36
Автомобила е Toyota Yaris 1.4 d4d 2006 MMT, 177 000км.
За 3 години каране в БГ са изминати около 50 00км. само със смяна на масло и консумативи.
Преди около 20 дни за 50км 4-5 пъти светна чирвеното зъбно колело и изключи трансмисията. Изгасвам двигателя, паля след около 3 мин. лапата не свети и колата върви все едно нищо не се е случило. Забелязах, че проблема се появявя при приминаване на неравности и рязко спиране. (т.е. при заклащане на колата.
На другия ден отидох при приятел в сервиз и тъй като направиха диагностика но нямат софтуер за трансмисията само почистиха ел. вериги със спрей.
В следващите 2 седмици колата измина нормално около 1000км. и аз забравих за проблема.
Но този вторник при пресен 20 см. сняг в първите 2 км на два пъти отново лампата светна и изключи трансмисията при спиране на пешеходна пътека и при неравости.
Ведага я закарах Тойота Пловдив Тиксим. Резултата при тест DTC е P0810 clutch position control error. Тойота препоръчва смяна на съединител 1200лв. и kit clutch actuator 2800лв. При 90% се оправяло само със съединител.
С препоръките потърсих съвет от приятел и майстора правил диагностиката му признал, че софтуера им е кофти и нищо не са разбрали и затова са им такива препоръките. Да съм отишъл в Тойота Пазарджик там щяли дя разберат проблема.
Обадих се в Пазарджик за да запазя час за диагностика. Понеже при този код показвало обща грешка трябвало да оставя колата 4-5 дни. Можело да се наложи да разглобяват сединител и други агрегати, да проследяват линии и т.н. за да установят проблема.
Не разбирам каква е тази диагностика щом ще се налат едва ли не ца раглобят половината кола за да разбера какво става.
От вторник колата е изминала 200км. без проблеми, но аз се чувствам в абсурдна ситуация, в която нямам печеливш ход.
Моля за съвет и помощ как да се справя с проблема.
Благодаря.

slavi64
- slowtraveler
- Мнения: 6307
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 02 Дек 2016 11:50
Диагностиката по кодове дава насока, но не винаги крайната диагностика е достатъчно достоверна...
Както казваш - не успява да командва правилно съединителя... Е да, но това може да е от проблемен актуатор, проблем при управлението на актуатора, проблем със самия съединител... Т.е. напълно е възможно да се наложи разглобяване и оглед...
П.С. при тези кутии не правиха ли подобен проблем износени четките на моторчето на актуатора?
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Митхат
- Мнения: 3857
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 02 Дек 2016 12:59
Ако не е правена инициализация на ЕБУ могат да се видят колко зъба са,, преминали,, на притисквателният диск на съединителя и от там да се търсят отговори за състоянието му.Макар че за мен това си е за ремонт на актуатор а не за смяна на съединител.На диагностика може да се види ,, товар,, на вилката на съединителя., там има параметри и от тях могат да се правят заключения.
П.С четките дават грешки с P09......
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 12 Дек 2016 23:22
Както се очаква в такива ситуации аз съм пълен аматьор и със сто опита успях да я закача после направих healt check и нищо не изкара като грешки или проблемни кодове. После отворих "ММТ" секцията и почнах да я човъркам направих и актив тест. Цъках гледах и си викам ще се пробвам да направя инциализация. Гледах каквото гледах в интернет като клипчета или разни блогове и видях как би трябвало да се направи тая инциализация.
Отворих "Utility" и продължих към стъпка 1 "Clutch position adjustment" от където добре това се изпълни от където продължих към стъпка 3 "Initialisation and Learning" , пробвах да инициализирам clutch-a греда..., пак пробвах пак греда.., пробвах да инициализирам "transmission" пак греда..., казва ми не може да напвиш това уверисе, че дригателя е изключен и бла бла бла.. Викам си нещо я прецаках ама хайде ще пробвам да направя някой друго кръгче... и чесно казано проблема си беше изчезнал доста я поизтормозих при теста обаче няма не се държеше както преди... карах я колата напред назад навъртях някой друг километър през деня всичко ток. Понеже не ми се налага да я карам през седмицата паркирах си я и я оставих. Викам си това настройване на позицията на съединителя ми свърши работа без инициализация... От където какво се случва. Цяла седмица колата си стой не се кара и този Събота реших да я покарам надявайки се че няма да направи проблем и малко повече време ще държи..., абаче пак греда... пак ми напрви проблем и ми скъса нервите, а и не само мойте ами и да всички, които са ме чакали на някой светофар...


И сега на къдете..., някакви съвети към мен или ако може малко напътствия или някой линк към малко полезна литература?
Много благодаря!
baisandro
- Митхат
- Мнения: 3857
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 13 Дек 2016 08:29
Колега ти си направил това което правят механиците в сервизите/в по лошите сервизи

Не се прави така по няколко причини,там инициализациите се правят след като се прочетат данните на ММТ,гледа се какви са стойностите на ел.мотора на съединителя/допир,натиск,ход и т.н....И според мен е късмет че не си успял да довършиш инициализациите и на края обучението.

Там има данни които трябва да се прочетат и след това да се види актуатора състоянието му/ход/ток /сила/,и тогава евентуално да се прави това което си направил.Сега тук формула по която се работи няма/няма ред който да ти кажа и ти да направиш и колата да оправи/ за това просто не мога да ти дам съвет кое как да направиш .Но според мен ако не си успял с инициализациите просто си изкарал голям късмет


П.С Как се получава така че колата изключва от скорост на светофари ,а грешки не трупа.За това съвета ми е да погледнеш самата програма.
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от todor87 » 13 Дек 2016 14:35
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
todor87
- Митхат
- Мнения: 3857
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 13 Дек 2016 19:24
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от todor87 » 13 Дек 2016 19:30
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
todor87
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 2 госта