Отопление при хибрдите?
Отопление при хибрдите?
Мнение от уди » 19 Окт 2016 08:12
От известно време се ровя за информация за хибридите, обаче в повечето случаи всички теми опират до разхода, или дизел срещу хибрид, или за и против... Е, намира се и доста полезна информация, ама трудно и с много четене на безполезна такава.. За сега, проучването ми сочи че, който си е взел хибрид, не иска да се връща към нормална кола.
Та на конкретния въпрос - Колко бързо загряват, по-точно колко бързо започват да духат топло през зимата, и различни системи за парно ли имат ярис, аурис и приус?
Към момента карам ярис 1,3 2007, предимно на къси разстояния- около10км в посока, ако хибрида ще трябва да го чакам да загрява 8км, ми се обезмисля евентуалната смяна.
За приуса съм мяркал че е с ел. парно и не се нуждаел да чака да загрее мотора, за другите не съм срещнал информация различна от тази, че на парно харчили повече....
Благодаря предварително на всички отзовали се!
уди
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Отопление при хибрдите?
Мнение от Рошко » 19 Окт 2016 09:29
Съвсем определено не бих се върнал на "нормална" кола!
Много бързо. Колкото бързо почва да духа топло и обикновен бензинов автомобил - след като загрее охладителната течност. Няма отделна система за отоплението - същата е като при нормален бензинов автомобил, именно затова в студените периоди разходът на хибридите се повишава - заради запалването на ДВГ за покачване на температурата му до работна (в студеното, когато е изключен, много по-бързо се отнема топлината му, особено, когато се "дърпа" в две посоки - към парното и към околната среда). През зимата доста често ми се е случвало въпреки, че батерията е заредена, да пали двигателя, за да загрее. В общи линии топло почва да духа няколко минути след запалването (да речем 4-5 минути максимум). На 2-3 км от вкъщи вече си духа съвсем нормално топло. Електрическо парно не знам да има, климатикът е електрически и не е на шайба към коляновия вал, поради което и работи дори и само на батерия, без ДВГ да е запалил.
Рошко
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от slowtraveler » 19 Окт 2016 10:12

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от Оги » 19 Окт 2016 10:58
Оги
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от slowtraveler » 19 Окт 2016 11:01

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Отопление при хибрдите?
Мнение от уди » 19 Окт 2016 11:35
Съдейки по подписа ти, става въпрос за аурис, предполагам че са еднакви с приус, но само предполагам....Рошко написа: Много бързо. Колкото бързо почва да духа топло и обикновен бензинов автомобил - след като загрее охладителната течност. Няма отделна система за отоплението - същата е като при нормален бензинов автомобил, именно затова в студените периоди разходът на хибридите се повишава - заради запалването на ДВГ за покачване на температурата му до работна (в студеното, когато е изключен, много по-бързо се отнема топлината му, особено, когато се "дърпа" в две посоки - към парното и към околната среда). През зимата доста често ми се е случвало въпреки, че батерията е заредена, да пали двигателя, за да загрее. В общи линии топло почва да духа няколко минути след запалването (да речем 4-5 минути максимум). На 2-3 км от вкъщи вече си духа съвсем нормално топло. Електрическо парно не знам да има, климатикът е електрически и не е на шайба към коляновия вал, поради което и работи дори и само на батерия, без ДВГ да е запалил.
Интересно ми е как е на ярис, дано се включат още собственици на хибриди да споделят.
уди
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от BOz » 19 Окт 2016 14:30
1. Ярис - най-обикновено подгряване на системата - все едно твоята кола. Нищо по-особено.
2. Аурис. Има три варианта. Единия е като Ярис - няма допълнителни спомагателни системи за отопление. Втори вариант е да има затопляне на водата чрез изгорелите газове. И трети вариант включвайки и допълнителен електрически нагревател на въздуха в купето.
3. Приус - всеки от тях има загряване на водата чрез изходящите газове, но допълнителна опция остава електрическия нагревател в купето.
При хибридите затоплянето харчи реално най-много енергия в града. Повече от климатика или задръстванията. Та ако колата стои навън на -15 градуса, ти си настроил да кажем 21 градуса в купето и караш по 5-7км, то не очаквай разходите, които ги пишат по каталозите, а доста завишени.
Да ама за сметка на това имаш опцията да си пуснеш климатика лятото, преди да влезеш в колата. Ти с големия акумулатор не го можеш този трик.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Отопление при хибрдите?
Мнение от уди » 19 Окт 2016 15:25
Означава ли това, че яриса ще загрява най-бавно от трите? Ако е поне колкото сегашния ми бива...
Абе аз накъдето и да се извъртя да бягам, все към приус ме дърпа, ама пусто като размери не ми пасва, ама нищо не се знае още...BOz написа:2. Аурис. Има три варианта. Единия е като Ярис - няма допълнителни спомагателни системи за отопление. Втори вариант е да има затопляне на водата чрез изгорелите газове. И трети вариант включвайки и допълнителен електрически нагревател на въздуха в купето.
3. Приус - всеки от тях има загряване на водата чрез изходящите газове, но допълнителна опция остава електрическия нагревател в купето.
Има ли начин да се разбере кой с какво е оборудван, или на късмет?
Разходите се надявам да не надминават сегашните ми поне, и да ми остане удоволствието от шофирането.
уди
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от BOz » 19 Окт 2016 15:34
Теоретично да. Реално това "бавно" загряване се изразява в това колко по-често ще ти се пали колата и най-вече колко дълго ще работи след като запали. Демек от гледна точка на температурата в купето е почти все тая, за сметка на изразходвано гориво.
Лично за Приус само съм гледал и се вижда по някои технически разлики - като предпазител за електрическия нагревател. Иначе с оглед и на канал трябва да се види също дали има маркучи към генерацията от охладителната система или липсват такива.
Разхода със сигурност ще ти е чувствително по-нисък, особено ако избереш отново Ярис. Освен това тук говорим за ниски температура и висок разход на хибридите, но да не забравяме, че ниски температури на нашите ширини не са толкова много във времето. Горе-долу 3 месеца. От които 3 месеца да се събира има-няма месец да е с температури трайно под -10 градуса. През останалите 9 месеца ще постигаш доста ниски разход от към гориво.
А крайното удоволствие от шофирането на хибрид ти го гарантирам.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Отопление при хибрдите?
Мнение от уди » 19 Окт 2016 19:40
Ами, щеше ми се нещо маалко по-комфортно, та затова се загледах към аурисите, после пък към приусите и накрая пак ярис.... И сега голямо мислене ще пада..
При мен е малко повече студеното време, ама има и по-зле от мен...BOz написа:Освен това тук говорим за ниски температура и висок разход на хибридите, но да не забравяме, че ниски температури на нашите ширини не са толкова много във времето. Горе-долу 3 месеца. От които 3 месеца да се събира има-няма месец да е с температури трайно под -10 градуса. През останалите 9 месеца ще постигаш доста ниски разход от към гориво.
А крайното удоволствие от шофирането на хибрид ти го гарантирам.
Мерси за отговорите на всички!
Пп. ако има и други, които има какво да споделят, да не се срамуват

уди
Отопление при хибрдите?
Мнение от Енев » 19 Окт 2016 19:48


Auris Hybrid Touring Sports 2016
Енев
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Отопление при хибрдите?
Мнение от Рошко » 19 Окт 2016 21:43
Колега, колко ти гори Yaris-a, та така си "забил" натам? Виж ми подписа за разхода - това е среден разход за 21000 км и малко повече от година... Колко ти прави ярето, та да се лишиш от желания от теб комфорт и да си вземеш пак яре, което вътре (отвън хваща око) е в пъти по-"дървено" от Auris...?
Няма какво да го мислиш... Ако Auris или Prius са ти по джоба, вземай каквото ти е на сърце и ти харесва повече. Ако не са, то тогава и да се чудиш, и да не се чудиш, ясно е, че трябва да е Yaris.
Рошко
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Отопление при хибрдите?
Мнение от Hursa » 19 Окт 2016 23:39

Hursa
Отопление при хибрдите?
Мнение от уди » 19 Окт 2016 23:53
Никъде не съм забил още, засега само проучвам, дори не съм пробвал някоя все още.Рошко написа: Колега, колко ти гори Yaris-a, та така си "забил" натам? Виж ми подписа за разхода - това е среден разход за 21000 км и малко повече от година... Колко ти прави ярето, та да се лишиш от желания от теб комфорт и да си вземеш пак яре, което вътре (отвън хваща око) е в пъти по-"дървено" от Auris...?
Ами мисля го още, от всяка има по нещо което ми и не ми харесва, поне на теория...
Заглеждам аурис(ми е фаворит още от самото начало) и приус от 2013г.до 50х.км, за същите пари ще взема почти нов ярис... Съвсем друг е въпроса дали за още по-малко пари да не взема 3 годишен ярис на към 20- 30х.км.... Та такива мисли ми се въртят още из главата.
уди
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Отопление при хибрдите?
Мнение от Not_active_user_1 » 27 Окт 2016 14:58
Not_active_user_1
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта