Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от rovers » 12 Сеп 2016 11:26
Най-идиотското в цялата история е, че лично аз си заредих и вобще не се усетих за причината, поради която пистолета не стоеше в гърловината. Та така, придържах го, да не изпадне.
rovers
-
- Мнения: 196
- Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
- Местоположение: България
- Автомобил: Авенсис Т25
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от Тинк » 12 Сеп 2016 15:50

Примерно за дизела кръгла тръба, за бензина квадратна или обратно. Та просто да не може да вкараш пистолета в грешната дупка и да орезилиш колата.

Тинк
- TATI
- Мнения: 3043
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 171 пъти
- Обратна връзка:
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от TATI » 12 Сеп 2016 20:26
То си има стандарти от доста години.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от nitsodar » 12 Сеп 2016 20:32

Skoda Superb III FL 2020 2.0 TSI 190 DSG
nitsodar
-
- Мнения: 196
- Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
- Местоположение: България
- Автомобил: Авенсис Т25
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от Тинк » 12 Сеп 2016 22:08
Е, как постоянно някой налива неподходящото гориво тогава? Явно не са достатъчно ефективни.TATI написа: То си има стандарти от доста години.
Досега не съм наливал грешното гориво, да пази Господ. Оставям тая работа на персонала на бензиностанцията.

Тинк
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от angelina » 16 Сеп 2016 16:07
Ако на бензинов мотор му сипеш дизел, тогава може да има проблем, защото трудно ще се разпрашава в цилиндъра и трудно ще се запали. Процентното съотношение ще е по-малко, защото бензиновият мотор ще е по-чувствителен на запалването с искрата и разпрашаването в цилиндъра, понеже няма високо налягане за впръскването/ както при дизела/. Водата е вредна, защото е по-плътна и не се смесва с нафтата. Тя е проблем. Бензина -Не.
А от ПЪТНА ПОМОЩ- най-обичат да се вайкат и да казват, че те е сполетял малкия дявол. Добре че си ги извикал на време...
angelina
- slowtraveler
- Мнения: 6309
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от slowtraveler » 16 Сеп 2016 16:15
Като знаеш колко ти струва DPF, дюзи, ГНП, и каква разлика в наляганията има, НЕ БИХ си и помислял да оставя 10л бензин на цял резервоар пък камо-ли 50/50% на съвременен автомобил ....
Отново - пак на времето в тежките години бяхме наляли нафта с малко по-различни параметри на двата ни буса...
Единия - мерцедес с 'железните' редови помпи, а другия - НИСАН с роторна (май БОШ) помпа...
Мерцедеса кюфкаше, нямаше мощност, но си изгори резервоара... Нисана - изкюфка веднъж - 2700 дойче марки за нова помпа...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от nowyaris » 16 Сеп 2016 19:35
angelina написа: Не си написал колко литра бензин си сипал. Респ. дали има място да си допълниш догоре дизела и да продължиш да си караш, без да правиш нищо. Ще си разредиш бензина с достатъчно количество нафта и си готов... Нямам му нищо на дизела, че има бензин в него. Единствено, когато количеството е около 50/50, се забелязва спад в мощността, защото бензина е замислен да не се възпламенява самичък при високо налягане. Други ядове нямаш. Дори при 50/50 ще забележиш единствено, че автомобила е станал по-муден, защото самозапалването му се е нарушило. Пробвал съм ги тия хватки още преди на друг автомобил. Нито помпа ще задръстиш, нито ще блокираш нещо друго. Очистващите системи ще работят с по-малко сажди- няма да станат повече. Не си прави експерименти, за да се чувстваш спокоен, долей си достатъчно количество дизел и си готов. Чудо гомяло не е станало. Някои си сипват зимно време по 10 л на резервоар бензин, за да остава нафтата по-рядка в студеното време. /един вид добавка против замръзване/.
Ако на бензинов мотор му сипеш дизел, тогава може да има проблем, защото трудно ще се разпрашава в цилиндъра и трудно ще се запали. Процентното съотношение ще е по-малко, защото бензиновият мотор ще е по-чувствителен на запалването с искрата и разпрашаването в цилиндъра, понеже няма високо налягане за впръскването/ както при дизела/. Водата е вредна, защото е по-плътна и не се смесва с нафтата. Тя е проблем. Бензина -Не.
А от ПЪТНА ПОМОЩ- най-обичат да се вайкат и да казват, че те е сполетял малкия дявол. Добре че си ги извикал на време...



nowyaris
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от angelina » 17 Сеп 2016 10:26
Не си представям ситуацията в която колата зарадена стои близо до колонката избутана, а шофьора стои на телефона, за да задава въпрос във форума. Ще кажете, той форумът е точно за това.
Не си представям също, че е още на бензиностанцията. Затова си позволих разискването.
Считам, че не би било фатално, ако не успее да източи всичко до дъно. А колко повечето е повече от по-малкото, не бих се наел сега.
П.С. Често съм свидетел, как от топла витрина много хора изпитват огромни колебания и не могат лесно да си изберат печено пилешко бутче. Със сигурност те знаят, че "умният човек се колебае, а глупака решава веднага". ВСе пак, светът е един, но всеки го вижда различен и това го прави красив.
angelina
tora
-
- Мнения: 710
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от e 10 » 17 Сеп 2016 17:15
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

e 10
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от Hursa » 17 Сеп 2016 20:09
Долното са само разсъждения, може би погрешни.
Дизела е от "тежки" въглеводороди, значително по нестабилни от тези на бензина. Затова и температурата му на самозапалване е значително по ниска от тази на бензина. Колкото е по голямо цетановото му число, толкова по-бързо тези молекули се разпадат в образувалите се пари около капките впръскано гориво. Разпадайки се образуват радикали, които са много по химически активни и от тях започва реакцията на окисление – горенето. Този период на подготовка на горенето я наричат задръжка на запалването, колкото е по-високо цетановото число, толкова е по-малка тази задръжка, толкова по-спокойно и плавно изгаря горивото. Бензина обратно – цетановото му число е ниско, изисква много време за подготовка, а и повече енергия – затова се самозапалва при по висока температура. Образувалите се пари около движещите се вихрово капки впръскано гориво успяват да се разсеят преди да се образуват тези радикали – и тогава те реагирайки с кислорода, не успяват да започнат верижна реакция. Освен това, тъй като верижната молекула на бензина е по къса, образувалите се радикали сравнително бързо реагират, свързвайки кислорода около себе си и така заглушавайки допълнително реакцията. Ако се впръска смес бензин и дизел – така да се каже сумарното цетаново число на този разтвор ще бъде по ниско, молекулите дизел в парите, които се разпадат ще бъдат с по-ниска концентрация отколкото в чистия дизел. Бензина ще им пречи, а и като по интензивно изпаряващ се, ще отнема енергия от повърхността на капките пречейки на интензивното отделяне на дизелови молекули, които да подържат горенето и в техния „пламък” да изгорят и бензиновите молекули. Предполагам, че поради това, при по-голяма концентрация на бензин в дизела ще се получава нестабилно горене.
Само голи разсъждения са, знам твърде малко по темата, което за съжаление не е пречка да се опитвам да споря

Но до колкото знам, много по фатално е сипването на дизел в бензина на бензинов двигател.
Hursa
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от tora » 17 Сеп 2016 20:27
tora
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от Hursa » 17 Сеп 2016 20:46
Гори не течността, а сместа между гориво и въздух (кислород).
Искам да кажа - горивото ще се впръска много близо до ГМТ (протича на етапи, които още повече ще затруднят самозапалването на бензина според мен). След като се впръска му трябва време да се подготви запалването, това време за бензина е чувствително по голямо. А за да се подготви за "детонационно" изгаряне, ще му трябва още повече време - за получаване на прекиси, които допълнително поглъщат топлина (подготовката на запалването, както и изпарението също поглъща топлина и снижава предпоставките за самозапалване, но при това малко количество впръскано гориво влиянието им е слабо). Така че, към момента когато ще са минали тези "подготвителни" етапи буталото ще е изминало достатъчно от хода си на долу за да падне налягането и температурата и вече няма да има условия за самозапалване дори при "празен ход" или ако върти стартера, според мен. Това при положение, че заредим само бензин

Hursa
-
- Мнения: 710
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Как да се застреляш в крака или бензин в дизела
Мнение от e 10 » 18 Сеп 2016 17:01

Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

e 10
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост