
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
- pavel_boychov
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
- Местоположение: София
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от pavel_boychov » 16 Авг 2016 17:15

Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
pavel_boychov
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от BOz » 16 Авг 2016 18:07
И недостатъчен, и никакъв, все тая. Не съм буквалист в случая.
Това твърдение е все едно да имаш леген с 5 литра вода и една кана от 3 литра. Бъркаш, вадиш 3 литра вода с каната и то остават 5 литра вода в легена, ама не стигат, за да напълня каната и легена празен и за това ти предлагат нов леген.
Иначе поздравления за ентусиазма. Добре е станало, въпреки, че никога няма да ти потрябва точно това нещо.

п.п. И най-вероятно проблема в измерването не е от уреда, а е възможно да имаш 0.3 волта пад на напрежението до запалката. Защото казваш, че от там си взел захранването, а не директно от акумулатора, където ти е направено измерването на напрежението. Просто не взимаш една и съща референция при меренето, което е грешка в случая, ако съм те разбрал правилно де.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от slowtraveler » 16 Авг 2016 19:45
Съгласен съм BOz....
Значи ли, че когато лятото напрежението в бордовата система на автомобила ми е 13.7-13.8V, то алтернатора ми е за смяна ?

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- pavel_boychov
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
- Местоположение: София
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от pavel_boychov » 16 Авг 2016 20:59
Не си ме разбрал правилно.BOz написа: п.п. И най-вероятно проблема в измерването не е от уреда, а е възможно да имаш 0.3 волта пад на напрежението до запалката. Защото казваш, че от там си взел захранването, а не директно от акумулатора, където ти е направено измерването на напрежението. Просто не взимаш една и съща референция при меренето, което е грешка в случая, ако съм те разбрал правилно де.
Взех напражение от запалката и там на кабелите на запалката по волтметър е 13.9, а по мултицет 14.2 волта.
Стана ми любопитно и свалих уреда и го закачих вкъщи на компютърно захранване където за управляващ кабел взех 4.5 волта. Там беше същото - 0.3 волта от показаниято на мултиметъра. На клемите на акумулатора не съм мерил, че ме мързеше да свалям капака отгоре. Възможно е и при запалката да има пад и измереното там напрежение от 14.2 волта на акумулатора например да е 14.5-6 волта - НЕ съм пробвал, но ще премеря за да знам.
Никой нищо не пише за фабрични уреди при японските коли - Има или не и ако има при кои марки и модели?
Мерси
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
pavel_boychov
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от slowtraveler » 16 Авг 2016 23:32
Предполагам и при 'японците' вече всичко може да се изкара на дисплей, а не е като отделен уред...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- pavel_boychov
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
- Местоположение: София
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от pavel_boychov » 17 Авг 2016 09:28
За налягане и температура на маслото се искат датчици и окабеляване до мотора! И това ли го има при японците и може да се изкара на дисплея само с едно натискане на копче? Мен тези уреди ме интересуват!slowtraveler написа:Волтметър си има 'вграден' в ЕКУ-то...
Предполагам и при 'японците' вече всичко може да се изкара на дисплей, а не е като отделен уред...
Щом фабрично може да се изкара на дисплея напрежението, някой знае ли как става при Авенсис-а?
Мерси
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
pavel_boychov
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от slowtraveler » 17 Авг 2016 10:38


Иначе има много и евтини ОБД дисплейчета, които ти изкарват всичко, което 'тече' по шината - ако имаш датчик - изкарва ти го...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от Оги » 17 Авг 2016 10:54
Друго: Ако трябва да закачиш диагностична система за да установиш скапан регулатор на напрежението, при което генератора е зареждал с 18 В. час или два- в случая освен релето- акумулатора също е аут. Друг е въпроса колко от електрониките и крушките са останали читави. А колкото по-скоро се прекрати това- толкоз шансовете да останат свестни е по-голям. Такава повреда много рядко може да се случи, но все пак е възможно. Поразиите обаче са отвратителни.
На някои по-нови коли може и да има опция напрежението да се изведе на дисплея. Едва ли на всички. За мен това също е ново и ако има такава възможност бих сравнил отчитаното напрежение с точен мултицет. В точността на показанията има значение 1 десета от волта. Често промяна в температурите също оказва влияние на показанието. На цифровите дисплеи, въобще на електрониката някак си нямам пълно доверие. Последен пример за това е дисплея на Яриса- при обороти между 2 и 3 х.- оборотомера показва едно и също. Със сигурност не е нито първия нито последния проблем на електрониката.
Оги
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от slowtraveler » 17 Авг 2016 11:55
Имах предвид 'щатно' монтирани ОБД индикации... Гледал съм такава, с LCD дисплей и с размер по височина приблизително като на горния волтмер...
Само дето можеше да изобразява и много други данни...
Ето пример за подобно устройство ...
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=cfUmRj976qE[/bbvideo]
П.С. с горното съвсем не искам да омаловажа труда на колегата, направил всичко със своите ръце... Просто този тип устройства са алтернатива с по-големи възможности...
А относно 'спасяването' на акумулатор или алтернатор с волтметър - за мен е умряла работа... Общо взето и с него и без него ще разбереш нещата пост-фактум - когато се наложи смяната на акумулатора

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от Оги » 17 Авг 2016 12:05

Оги
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от slowtraveler » 17 Авг 2016 12:32

Колко случая имаш с такова повишено напрежение на съвременен автомобил? Защото в практиката им имам десетки УМИШЛЕНИ такива случаи (шофьорите искаха да изгорят определено устройство) и нито един поради техническа повреда...
Така, че отново не виждам с какво би ми помогнало ако знам дали напрежението ми е 18.1 или 21.8 волта - и в двата случая 'козата си сака пръч'

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от BOz » 17 Авг 2016 16:04


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6314
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 362 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от slowtraveler » 17 Авг 2016 18:31
Виждам, че зимата напрежението се качва на 14.8В (което е над 14.4В, написано с червени букви на акумулатора, но няма как да измеря напрежението на самия акумулатор - наврян е на майната си), а лятото слиза на 13.5-13.6В...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от Оги » 18 Авг 2016 11:53

Някога на едни коли бяха монтирали такъв аналогов уред даже без скала, а със зелен сектор точно в средата на таблото. И аз съм се чудил защо са го забучили точно там тез смотаняци и че едва ли има нужда от него. Когато не знаеш какво означават стойностите на напрежението- със сигурност това нещо не ти служи за нищо.
Информацията служи на тези, на които им трябва. Ако не ви трябва таз информация- значи не ви е нужна нито опция на таблото нито такъв уред.
Нещо друго за информацията. Вярната информация служи в полза, а грешната- във вреда. Това във връзка с отклоненията +/-.
Да познаваш електричество не е като да въртиш волан. Друго е да си приятел с него. Пише се: "Няма ток" в акумулатора и за някой това не означава нищо. Също не означава нищо и "пад на напрежение" в кола, при уред, който има консумация колкото светодиод. Отделно че се казва за пад и в гнездото на запалката. Измерване върху клемите на акумулатора си било друго. Може би съм проспал някой час по физика в 7 клас, че има още какво да уча.
Поздрави !
Оги
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ
Мнение от BOz » 18 Авг 2016 12:19
При този тип изпълнение има задължително и датчик за зарядния ток (реално той е най-важният), за да може системата да се ориентира за това каква е степента на заряда на акумулатора, за да прецени спрямо температурата му и изисканата електрическа мощ от автомобила, с какъв волтаж да го зарежда и има ли нужда от заряд въобще. Защото при SOC от порядъка на над 90% съм забелязал, че изключва зареждането му и системата минава на напрежение около 12.6 волта.slowtraveler написа:Така е и при мен BOz - има термодатчик на акумулатора, който явно е точно за контрол на зарядния ток...
Виждам, че зимата напрежението се качва на 14.8В (което е над 14.4В, написано с червени букви на акумулатора, но няма как да измеря напрежението на самия акумулатор - наврян е на майната си), а лятото слиза на 13.5-13.6В...
А това е схемата за управление, която използват ГМ и ФЦА:


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Обратно към “Интериор/екстериор”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост