Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Мнение от KrasIs7a » 29 Мар 2016 00:58
МОЛЯ да задам няколко въпроса към по-запознатите с конкретния мотор - 2ZZ-GE.
Значи моторът е след основен ремонт - сменени са верига,лагери,сегменти,болтове на лифта,гумички клапани (клапаните са препаснати,главата е шлайфана контролно).
В момента е на 2500 км от основния ремонт и гори много масло.За тези 2к км съм долял 2 л масло.
В началото мислех ,че е нормално, защото не е разработена, но сега започвам да имам колебания.
Моторът се кара с масло Repsol 10W40 пълна синтетика.
1.Въпросът ми е - има ли вариант маслото да и идва гъсто и за това да го гори,макар че ми звучи несериозно да го гори чак пък в такива количества, знам ли.
2.Другият въпрос е вътре самия блок трябва ли да има хонинг метал матрикса или трябва да е абсолютно гладък,защото моя си беше абсолютно гладък и го оставих така, защото си мисля ,че е нормално доколкото четох и рових по снимки.
БЛАГОДАРЯ ВИ за помощта.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.Моля прочетете правилата и важните теми.Правопис.Форматиране.Вежливост!
KrasIs7a
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
2zz - гори масло.Причини ??
Мнение от slowtraveler » 29 Мар 2016 12:23
Буталата сменяни ли са и какъв им е допуска? Защото на времето под основен ремонт обикновено разбирахме престъргване на блока ако цилиндрите са загубили цилиндричност (до следващия ремонтен размер), смяна на бутала/сегменти с ремонтен размер. Проверка, евентуално шлайфане на колянов вал до ремонтен размер и смяна на биелни и основни лагери... Преглед на главата (включително водачите на клапаните) с припасване на клапаните... И след това обикновено нямаше горене на масло

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
2zz - гори масло.Причини ??
Мнение от KrasIs7a » 29 Мар 2016 12:45

KrasIs7a
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
2zz - гори масло.Причини ??
Мнение от slowtraveler » 29 Мар 2016 14:52
Относно експериментите с маслата - защо не гледаш какво пише в инструкцията, и да слагаш предписаното от производителя масло?
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
KrasIs7a
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
2zz - гори масло.Причини ??
Мнение от slowtraveler » 29 Мар 2016 17:09
Например сигурен ли си дали не се е променило налягането в маслената система заради регулиращия клапан на налягането, който е принуден да работи с доста 'по-тежко' масло от изчисленото???
На този двигател не му ли даваха 5W30?
Провери ли за течове? Проверихте ли вентилацията на картерните газове?
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
KrasIs7a
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
2zz - гори масло.Причини ??
Мнение от Kiki » 29 Мар 2016 19:16
Цилиндрите може да са били гладки, но мерихте ли дали не са станали елипсовидни от износване?
Kiki
- Akima
- Мнения: 7469
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 104 пъти
- Получена благодарност: 191 пъти
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Мнение от Akima » 29 Мар 2016 20:01
Двигател 2ZZ-GE:
5W30 A5 - 4.4-5.2 литра
5W30 C2 - 4.4-5.2 литра

Lift-ът въобще сработва ли?
Akima
KrasIs7a
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Мнение от Vokil » 30 Мар 2016 01:05
Vokil
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Мнение от KrasIs7a » 30 Мар 2016 10:49
Значи гарантирам на 100% ,че блокът нямаше износване,цветът на ММС покритието беше на всякъде еднакъв,просто не знаех дали трябва да е гладък или с хонинг по стените като всички стандартни чугунени и алуминиеви блокове.
Какво имаш предвид под вложки - гумички на клапаните ???
Благодаря на всички до тук взели мнение по темата

KrasIs7a
Vokil
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 39 пъти
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Мнение от мехаННика » 30 Мар 2016 23:29
Ми не може да каже. Истината е че не съм отварял VVTL-I досега. Но всичките VVT-I до момента са имали хонинг. Ако този мотор е имал хонинг той не може да изчезне по цялата повърхност на цилиндъра, все някъде ще остане поне колкото да видиш че е имало. Ако изобщо няма и следа от хонинг, възможно ли е да е някаква тунерско-рейсърска работа?
мехаННика
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Мнение от KrasIs7a » 31 Мар 2016 01:00
П.п Намерих случайно 1 снимка как изглежда блока от вътре - най отгоре се вижда никасила и надоло покритието (метал матрикс) което е абсолютно гладко без хонинг (този конкретно малко е позавлякъл или поне така изглежда)


KrasIs7a
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост