Икономичен автомобил ли е Prius?
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
И аз да споделя от днес, макар, че става въпрос за Аурис Хибрид
Днес малко над 400км( от тях 10-20 на ЕКУ, другите с вкл. Пауър бутон), при температура между -8 и -10 градуса, отъпкан сняг и лед по пътя, средна скорост 70км/ч с двама възрастни...3.6л/100км в едната и 4.2л/100км в другата посока....супер доволен 
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Твърдото возене е за предпочитане пред мекото, в допустими граници, от чисто медицинска гледна точка...
Но да не забравяме, че препомпените гуми се опират с по-малко площ в пътя и дори на сух асфалт осъществяват по-малка сила на триене (още наричано сцепление) с него. С всички ясни последствия.
Прекалено твърдите гуми също ускоряват износването на окачването, а самите те се износват само в средата...
Иначе задвижването на Приус вече се имитира от доста други производители. Според мен то е очевидно необходимата преходна степен по пътя към изцяло електрически задвижвани МПС.
Но да не забравяме, че препомпените гуми се опират с по-малко площ в пътя и дори на сух асфалт осъществяват по-малка сила на триене (още наричано сцепление) с него. С всички ясни последствия.
Прекалено твърдите гуми също ускоряват износването на окачването, а самите те се износват само в средата...
Иначе задвижването на Приус вече се имитира от доста други производители. Според мен то е очевидно необходимата преходна степен по пътя към изцяло електрически задвижвани МПС.
Каквото сам си направя, никой не може...
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Не, че каза нещо за разхода на Приус, но просто от интерес ще попитам кой друг производител "имитира" задвижването на Приус (не Тойота производно, стил Лексъс)?Instruktor59@yahoo.com написа:..
Иначе задвижването на Приус вече се имитира от доста други производители. Според мен то е очевидно необходимата преходна степен по пътя към изцяло електрически задвижвани МПС.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ивеко (Iveco), Хонда,Форд, Paice... Нисан - по лиценз от Тойота... сигурно има и други.
Каквото сам си направя, никой не може...
-
stoyankirov
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Здравейте на всички и за Много години! Мога да споделя, че към момента при само градско каране /2пъти по 5-6 км дневно-едното сутрин при -10, -12 С и второто към 17,30часа при около -5, -8 С / разхода по БК ми показва 6.0л/100км. - това без коментар, само за статистиката biggrin.gif
А сега може ли някой да обясни каква е идеята на Тойота Приус, климатроника да се захранва от батерията /при охлаждане /, а топленето да става със загрята охладителна течност на двигателя. Ако има някаква неточност моля за снизхождение тъй-като може и аз да не съм разбрал правилно, но в руски форум четох че принципа е точно такъв. Не може ли докато загрее ДВГ да се използва някакъв реотан от типа на тези микро печки на 12V, които се продават по магазините/ и без това зимата батерията ми е почти винаги над половината пълна поради работата на ДВГ предвид късите разстояния на които карам автомобила/ и след като загрее ДВГ да се преминава на отопление от охладителната система?.
А сега може ли някой да обясни каква е идеята на Тойота Приус, климатроника да се захранва от батерията /при охлаждане /, а топленето да става със загрята охладителна течност на двигателя. Ако има някаква неточност моля за снизхождение тъй-като може и аз да не съм разбрал правилно, но в руски форум четох че принципа е точно такъв. Не може ли докато загрее ДВГ да се използва някакъв реотан от типа на тези микро печки на 12V, които се продават по магазините/ и без това зимата батерията ми е почти винаги над половината пълна поради работата на ДВГ предвид късите разстояния на които карам автомобила/ и след като загрее ДВГ да се преминава на отопление от охладителната система?.
-
stoyankirov
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Пропуснах да изкажа своите адмирации за системата против буксуване. Невероятен кеф и удобство при случай на прибуксуване на едното колело. Веднага усилието се предава на другото и така докато преминеш проблемния участък. Перфектна система. 
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
При мен има реотан с консумация около 80А (1кВт)... Променя температурата колкото да започне размразяване на стъклото и въобще не се усеща като подобряване на комфорта...
А идеята навярно е такава, че климатика точи доста ток... И е силно неефективен при голяма разлика в температурите (която е осезателна при ниски температури)...
Затова са отишли към стандартно решение, а не усложнен реверсивен климатик (с четирипътни клапани и т.н.)..
От друга страна май Приусите имат система за усвояване топлината на изходящите газове (топлообменник в ауспуха), което спомага за бързо загряване...
Така, че зависи какво решение е избрал конструктора заедно с икономистите и технолозите...
Относно Тракшън контрола - проблемния участък често го преминаваш по-трудно с включена система (особено по-дълбок сняг), защото 'отрязва' прекалено мощността в старанието си да не допусне приплъзване и може да спре автомобила в неудобен момент.... Иначе за лед - да, работи що годе добре...
А идеята навярно е такава, че климатика точи доста ток... И е силно неефективен при голяма разлика в температурите (която е осезателна при ниски температури)...
Затова са отишли към стандартно решение, а не усложнен реверсивен климатик (с четирипътни клапани и т.н.)..
От друга страна май Приусите имат система за усвояване топлината на изходящите газове (топлообменник в ауспуха), което спомага за бързо загряване...
Така, че зависи какво решение е избрал конструктора заедно с икономистите и технолозите...
Относно Тракшън контрола - проблемния участък често го преминаваш по-трудно с включена система (особено по-дълбок сняг), защото 'отрязва' прекалено мощността в старанието си да не допусне приплъзване и може да спре автомобила в неудобен момент.... Иначе за лед - да, работи що годе добре...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
При Приус-а "калорифера" (електрическия нагревател) е опция. Може да я има, а може и да я няма.
При Приус-3 се използва и рециркулация на отработените газове, които допълнително загряват охладителната система. При Аурис рециркулацията е отново опция.
И накрая да дам ъпдейт за разхода на Приус с температури под -10, каквито са последните дни.
Днес за първи път загасна колата. Един път. За около 20 секунди. Това беше. През останалото време си харчи като змей и нормално разхода си стои над 10 постоянно.
Парно йок. Поне не и според моите представи. Таман леко затопли купето, то взе, че изгасна за 20 секунди, буквално се усети как започна да изстива купето за секунди и хайде пак наново.
При Приус-3 се използва и рециркулация на отработените газове, които допълнително загряват охладителната система. При Аурис рециркулацията е отново опция.
Явно въобще не си запознат. Никой от въпросните производители не предлага задвижването на Приус-а (Тойота), изключвайки Алтимата, която ползва задвижването от Тойота. Или за теб щом има батерия (хибрид), то значи е като Приус-а? biggrin.gifInstruktor59@yahoo.com написа:Ивеко (Iveco), Хонда,Форд, Paice... Нисан - по лиценз от Тойота... сигурно има и други.
И накрая да дам ъпдейт за разхода на Приус с температури под -10, каквито са последните дни.
Днес за първи път загасна колата. Един път. За около 20 секунди. Това беше. През останалото време си харчи като змей и нормално разхода си стои над 10 постоянно.
Парно йок. Поне не и според моите представи. Таман леко затопли купето, то взе, че изгасна за 20 секунди, буквално се усети как започна да изстива купето за секунди и хайде пак наново.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
stoyankirov
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Как мога да разбера дали я имам тази опция ?BOz написа:При Приус-а "калорифера" (електрическия нагревател) е опция. Може да я има, а може и да я няма.
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Най-лесно на примависта е да махнеш голямото бялото реле (върху него пише - RELAY INTEGRATION ) в отделението с предпазителите при двигателя. От долната страна ще видиш главно 5 дебели проводника. Един от тях е най-края на релето в самостоятелна букса. Той е захранването на релето. Не ти трябва.stoyankirov написа:BOz написа:При Приус-а "калорифера" (електрическия нагревател) е опция. Може да я има, а може и да я няма.
Как мога да разбера дали я имам тази опция ?
Остават 4 големи проводника. Остават и 3 букси, като две от тях са за нагревателя и третата за други неща. Демек трябват ти средните две букси, изключвайки крайните (в единия край захранването - един проводник, а в другия край за други неща - много проводници)
Та 3 от кабелите в средните две букси са за нагревателя с цветове чисто червен, чисто бял и чисто черен. Откачаш ги от релето и мериш съпротивлението. Трябва да ти даде под 1 ом. Ако ти дава безкрайност, то значи нямаш нагревател.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
stoyankirov
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Благодаря за "цветното" обяснение. Дори лаик като мен ще може сам да се оправи с това. Адмирации.
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
http://autobild.bg/mazda-3-%D1%81-%D1%8 ... ius/a11125BOz написа:...Никой от въпросните производители не предлага задвижването на Приус-а (Тойота)
Глобализация....
На пазара вече е Mazda 3 хечбек с двойно сърце. Причината: в Япония делът на хибридните автомобили в С-сегмента, тоест класа на Golf, е около 50 процента. За да се спестят време и разходи по разработките, Mazda комбинира своя леко дефорсиран двулитров бензинов мотор (99 к.с.) с хибридното задвижване на Toyota Prius. Също като при Prius, системната мощност е 136 к.с., разходът според Mazda е 3,2 литра на 100 километра.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Както каза - глобализация. Лошо няма.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
Hursa
- Мнения: 6026
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Хибридното задвижване на приус не се ли предлага на форд по лиценз?
За мазда с трансмисията на приус за съжаление не мога да намеря много информация. Повече информация има за дизелов хибрид от мазда. Някой намерил ли е по подробно и по нормално инфо в сравнение с това от аутобилд? Най-вече за двигателя. До колкото намерих ще се предлага с двигател по технологията им skyaktiv, с много висока степен на сгъстяване. За съжаление разхода е даден по манипулативния способ, с приспаднат пробега само на батерия. А за батерията никаква информация не намерих.
За мазда с трансмисията на приус за съжаление не мога да намеря много информация. Повече информация има за дизелов хибрид от мазда. Някой намерил ли е по подробно и по нормално инфо в сравнение с това от аутобилд? Най-вече за двигателя. До колкото намерих ще се предлага с двигател по технологията им skyaktiv, с много висока степен на сгъстяване. За съжаление разхода е даден по манипулативния способ, с приспаднат пробега само на батерия. А за батерията никаква информация не намерих.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Убедил съм се, че Мазда показва доста реален разход в документацията за предходните двигатели...
Затова смятам, че този допълнително дефорсиран двигател ще е нещо доста добро - тези маздови двигатели с директно впръскване работят като Аткинсън при ниско и умерено натоварване... И като нормален мощен двигател при изисквания за повишена мощност...
Затова смятам, че този допълнително дефорсиран двигател ще е нещо доста добро - тези маздови двигатели с директно впръскване работят като Аткинсън при ниско и умерено натоварване... И като нормален мощен двигател при изисквания за повишена мощност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ZdS и 4 госта