Та да опиша патилата със служебен автомобил, чиято подгревна свещ е конструирана доста левашки, та затва и често се къса

Предисторията: след 80х.км и седмица преди да изтече гаранцията изгоря подгревна свещ... Смениха я гаранционно.
Седмица след изтичане на гаранцията изгоряха още две

Едната я смениха в сервиза, а за втората се обадиха, че е затегнала и затова биха пробвали да я сменят само на наш риск и отговорност


Отказах такава оферта - то ако става въпрос за късане и аз мога да си я скъсам...
От тяхното предложение веднага предположих че вече са я скъсали, но на ръка не се усещаше мърдане, та затова решихме да продължи експлоатацията на автомобила до по-удобно време...
Факт е, че фиатското моторче пали без 2 свещи при отрицателни температури без да се замисли...
Най накрая от скука решихме да пробваме... И както се очакваше - свещта след няколко тежки оборота превъртя и изведнъж стана 'лека'....
Следите по счупването показваха, че е имало 'травма' и счупване на част от метала отпреди - вероятно когато са опитвали да я развият...
Тъй-като Уфциалния сервиз няма пари да си купи екстрактор, то се наложи да прибегнем до единия от двамата майстори, които вършат тази работа във Варна....
Общо взето - занаятчийска работа... Но имаше успех...
Т.е. - човека работи на ръка, а не с точни приспособления, което от чисто техническа гледна точка леко ме подразни, но пък от друга гледна точка алтернативата бе вадене на глава.
Та 'занаятчийския' подход донесе леко нараняване на главата (мисля, че е безпроблемно мястото), но пък успя да изкара свещта...
Тъй-като за известно време разглеждах процеса по вадене стигнах до извода че за да стане 'идеално' ваденето:
1. трябва да имаш приспособление (точно тези, които се продават за над 1000 евро), което да ти води свредло/метчик/скоба под точния ъгъл спрямо главата.
2. трябва да имаш точните размери свредла и метчици
3. доста търпение
Тъй-като майстора нямаше приспособление се работеше по български:
1. ел бормашинка
2. Метчици и свредла
3. шпилки няколко размера (за корпуса на свещта и за нагревателя
4. скоба за шпилките и обратно ударен чук (за мен бе грешка използването му)...
Поради факта, че цялата конструкция не е фиксирана с приспособление, се позволяват усуквания, които пък поради сериозното затягане доведоха до скъсване на една от шпилките (поражението по главата явно е станало при разпробиване на шпилката - свредлото е 'избягало' от стоманената шпилка към по-мекия корпус на свещта и от там - към главата.
Общо взето - мога да приема, че успешно е приключила една сага... Сега чакам следваща изгоряла свещ...