Надежността на хибридите... 2
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Hursa » 15 Ное 2014 12:20
Но това бе втория въпрос.
Hursa
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от BOz » 15 Ное 2014 12:33
Въпроса е, че те не винаги искаш да спираш с даден интензитет, който е под възможностите на генератора.
Ако в този момент ти искаш да спираш с енергия от 10кВ, а условията позволяват 20кВ енергия да бъде оползотворена от генератора, то от него се черпят само 10кВ, защото просто ти искаш толкова. Но ако превишиш количеството енергия, която генератора може да ти осигури, то само тогава се задействат спирачките. Като според степента на исканата енергия и енергията на генератора, то се разпределя усилието на предния и заден мост.
Не знам при Аурис как е, но при Приус със сигурност спирачките не се задействат ако спираш със сила под тази, която може да ти осигури генератора.
Съмнявам се при Аурис да не е също така, честно. Или просто не знаеш как да го караш и скачаш на спирачките по-силно от колкото трябва.

Ето ти и теоретичната крива на спиране:

Сложих една червена линия, под която ако държиш спирачното усилие, то няма да имаш никакво задействане на спирачната система, за да ти помага.
Накрая съм сложил едно подсказване, което в процеса на изследването ми открих, че винаги, колкото и леко да натискаш спирачката, колата слезе ли под 12км/ч, то системата автоматично изключва регенетивното спиране и минава към хидравлично такова.
п.п. Преди време бях писал за една тъпотия със спирането и дърпането на колата едновременно и дискомфорта, който това ми причинява.
Това нещо съм го отбелязал в селената зона.
В този момент, под 12км/ч, ако не си натиснал спирачката достатъчно силно, за да спре много бързо колата, то системата решава, че реално ти трябва енергия да се движи. Защо така решава не съм могъл да го обясня.
Но тъпото е, че ти докато спираш бавно колата, ел. двигателя през това време започва да дърпа колата - демек да работи като ел. двигател. Та се получава малко тъпо нещо, защото със задните колела се опитваш да намалиш скоростта бавно, като през това време ел. двигателя на предните колела задвижва колата.
Горе долу предните колела дърпат със сила около 1кВ. Пренесено през диференциала това си прави доста усилие на пътя, което е тотално нежелано. Та ти искаш да спираш, не да вървиш/ускоряваш. За мен логично би било в момента на натискане на спирачка, самата кола да спира само чрез клелата, без да се появява обратна теглеща сила. И за това този ефект би бил много нежелан при разни стръмни и изключително хлъзгави участъци от пътя.
Ма както и да е. Не може системата да е перфектна. Все трябва да се оптимизира на някъде.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Hursa » 15 Ное 2014 13:11
И не казвам, че системата при аурис се различава от тази на приус. Когато си в задръстване съвсем не е желателно да се скача на спирачките



Hursa
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Hursa » 15 Ное 2014 13:22
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от slowtraveler » 15 Ное 2014 14:17
А иначе при отпусната газ навярно съпротивлението / загубите са причината за намаляване на скоростта .
Друг вариант е умишлени загуби във вторият MG..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от BOz » 15 Ное 2014 14:43
Когато батерията се зареди на 100%, вече няма спирачно усилие на колелата, което да симулира обикновен двигател.Hursa написа:И пак не разбирам, когато пуснеш газта има някакво спирачно усилие. Когато батерията е заредена пак го има. Не вярвам тогава да използват спирачките. Двигателя също е неподвижен, до колкото знам. Кое създава това усилие и къде отива енергията, когато батерията е заредена.
Направи реалните логове в движение и сам се убеди, щом не вярваш на мен.
Когато МГ2 работи в режим на генератор, максималното енергия, която се употребява от него е 27кВ към батерията и още около 5кВ към МГ1, за да върти двигателя. Тия 60кВ може да ги забравиш в режим на спиране.
Предполагам имаш предвид зеления овал.slowtraveler написа:Boz, червения овал го разбирам при продължително спиране - вероятно заредена система.
А иначе при отпусната газ навярно съпротивлението / загубите са причината за намаляване на скоростта .
Друг вариант е умишлени загуби във вторият MG..
Няма значение там системата дали е заредена или не. Когато скоростта падне под 12км/ч регенеративното спиране се преустановява и системата автоматично увеличава налягането в хидравличната система на спирачките, за да продължи желаното от шофьора спиране.
Иначе ако отпуснеш педала на газта, системата започва да праща около 4кВ енергия към батерията, за да симулира забавяне на обикновен автомобил чрез ДВГ-то.
Обаче когато батерията се напълни и не може да се приложи товар в системата, това симулирано спиране изчезва и колата започва да си се движи по инерция - все едно обикновен автомобил да го освободиш от скорост.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Hursa » 15 Ное 2014 15:27
А иначе явно карам друга кола:). За друго мога да бъркам или да не съм обръщал внимание. Но половината километри, които съм навъртял са в планините. След половин час чист спуск в проходи, без да се е включил ни веднъж в двигателен режим двигателя и батерията да не се е заредила е абсурд. А това симулирано спирачно усилие като пуснеш газта никога не изчезва, просто никога.
Hursa
BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Hursa » 15 Ное 2014 15:44
Hursa
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Not_active_user_1 » 15 Ное 2014 17:20
Знам, че знаеш. Доказвал си го многократно.BOz написа:Ами човек като си въобрази нещо знам, че няма сила, която да го убеди в обратното.
...

Not_active_user_1
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Not_active_user_1 » 15 Ное 2014 17:25
А какво ли става с плъг ин Приуса, когато сте си заредили батерията до дупка и тръгвате по нанадолнище?

Not_active_user_1
- slowtraveler
- Мнения: 6306
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от slowtraveler » 16 Ное 2014 01:02
Сравняването на генератор без товар с хибрид, спиращ с хибридната система е некоректно.
Защото може товара да не е самата батерия.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Hursa » 16 Ное 2014 16:18
Не мисля, че биха допуснали такава разлика в поведението на автомобила и то от фактори не зависещи от шофьора. Спускаш планински проход, завой след завой следват, наличие на трафик - и при пускане на педала на газта автомобила един път реагира със някакво спирачно усилие, друг път реагира все едно си го пуснал на неутрал. Такова поведение не може да остане незабелязано.
Hursa
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Scott » 16 Ное 2014 17:15
Ето няколко интересни статии за хибридните спирачни системи:
http://www.autoshop101.com/forms/Hybrid16.pdf
http://opensiuc.lib.siu.edu/cgi/viewcon ... =auto_pres
http://opensiuc.lib.siu.edu/cgi/viewcon ... =auto_pres
Scott
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Надежността на хибридите... 2
Мнение от Hursa » 16 Ное 2014 17:56
За статиите – благодаря, ще ги разгледам, за съжаление съм зле с английския.
Hursa
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта