Смених мотора, тъй като колата дойде с блокирал. Новия мотор е обслужен, сменена е гарнитурата на главата след профилактично шлайфане, клапаните са шлайфани, премерени са с микрометър хлабините на пуловете, дюзите са преминали стенд и са отремонтирани... всичко изглеждаше нормално докато не запали и се появи чукането, което се чува на клипа. На какво се дължи според вас? Чукането е от 1ви цилиндър (като го изключим на диагностика, тропането намалява, но не е от дюза). Днес свалих картерите, тъй като имах съмнения, че е превъртял биелен лагер на въпросния 1ви цилиндър, но и там нещата са ОК. След това свалих и петите на другите цилиндри да видя какво е положението там и забелязах, че номерата по лагерите са различни. 1ви цил. - 0H06F 4ти цил. - 0H05F, а на 2ри и 3ти горната черупка е 0H06F, а на долната 0H06E. На някой говорят ли му нещо тези цифри? Аз мисля, че има някъде хлабина във вала. Не знам и какви трябва да са стойностите на вала, също така и дали са правени интервенции по него!?!?!?!
Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Смених мотора, тъй като колата дойде с блокирал. Новия мотор е обслужен, сменена е гарнитурата на главата след профилактично шлайфане, клапаните са шлайфани, премерени са с микрометър хлабините на пуловете, дюзите са преминали стенд и са отремонтирани... всичко изглеждаше нормално докато не запали и се появи чукането, което се чува на клипа. На какво се дължи според вас? Чукането е от 1ви цилиндър (като го изключим на диагностика, тропането намалява, но не е от дюза). Днес свалих картерите, тъй като имах съмнения, че е превъртял биелен лагер на въпросния 1ви цилиндър, но и там нещата са ОК. След това свалих и петите на другите цилиндри да видя какво е положението там и забелязах, че номерата по лагерите са различни. 1ви цил. - 0H06F 4ти цил. - 0H05F, а на 2ри и 3ти горната черупка е 0H06F, а на долната 0H06E. На някой говорят ли му нещо тези цифри? Аз мисля, че има някъде хлабина във вала. Не знам и какви трябва да са стойностите на вала, също така и дали са правени интервенции по него!?!?!?!
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Абе глава не се смъква за 'профилактично шлайфане'....gtsanev написа:...сменена е гарнитурата на главата след профилактично шлайфане, клапаните са шлайфани, премерени са с микрометър хлабините на пуловете, дюзите са преминали стенд и са отремонтирани......
Такова чукане може да е и от бутален болт (абе диагностика по клип е луда работа ама....)...
Обаче в случая варианта според мен е смъкване и мерене на вал, биели, болтове, бутала и т.н....
Предварително може да пробвате да му сложите една слушалка в опит да локализирате по-точно мястото откъдето чука...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Главата беше смъкната, колега. Не го правя пожелание biggrin.gif
Продължавам с мерене на вала и лагерите за да установим дали някой е играл преди мен
Някой знае ли стандартните лагери с каква дебелина са? Също така вала?
Хич не ми се иска да е бутален болт... луда работа ще е пак да свалям главата
Продължавам с мерене на вала и лагерите за да установим дали някой е играл преди мен
Някой знае ли стандартните лагери с каква дебелина са? Също така вала?
Хич не ми се иска да е бутален болт... луда работа ще е пак да свалям главата
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Успяхте ли да разберете от къде се чува по-силно - отгоре/ отдолу?
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Не мога да определя... чува се навсякъде, даже и вътре в купетоBass_Man написа:Успяхте ли да разберете от къде се чува по-силно - отгоре/ отдолу?
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Ами толкова силно тракащо нещо според мен трябва да се види лесно. На стартер прави ли го ?
-
nowyaris
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Умен въпрос-тънка гарнитура и шлайфана глава,макар и профилактично...... . Пък и щом вече е била смъкната при закупуване на двигателямехаННика написа:Каква гарнитура е сложена след ремонта?
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
geniya
- Мнения: 317
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
А налягането на маслото как е?Качеството на маслото?
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Не го прави на стартер... само като запали и има натоварване от горенетоBass_Man написа:Ами толкова силно тракащо нещо според мен трябва да се види лесно. На стартер прави ли го ?
Нормална гарнитура сложихме, тъй като от главата свалиха само 7 стотнимехаННика написа:Каква гарнитура е сложена след ремонта?
Маслото е ОК ... налягането не съм го мерил обачеgeniya написа:А налягането на маслото как е?Качеството на маслото?
... все пак някои ако знае какви трябва да са нормалните стойности (размери) на вала и биелните лагери ще ми е доста от полза, за да ги премеря и ако не е от тях да премина към следващата заподозряна причина
-
мехаННика
- Мнения: 1712
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 42 пъти
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Какво значи нормална, има пет размера гарнитури и никакво значение колко е шлайфана главата.
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Стандартна, колега, каквато слагат на нов мотор от завода, нито по дебела нито по тънка, не я премерих да ти кажа с точност, предполагам 1цамехаННика написа:Какво значи нормална, има пет размера гарнитури и никакво значение колко е шлайфана главата.
-
мехаННика
- Мнения: 1712
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 42 пъти
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
В завода слагат и от петте вида, ама вие очевидно нямате и представа какво определя размера на гарнитурата. Но не съм човека да откривам онлайн ПУЦ.
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Добре колега, като ти е тоооооолкова неприятно ще те помоля да не пишеш по темата. Ако знаех всичко нямаше да се обърна нито към тебе нито към който и да било от този форум! Аз карам БМВ и се интересувам само от БМВ и не ме вълнува какви гарнитури слагат Тойота. Направих си регистрация във Вашия форум заради този проблем, като се надявам че и тук има хора които могат да помогнат, а не са "строги даскали" като теб!мехаННика написа:В завода слагат и от петте вида, ама вие очевидно нямате и представа какво определя размера на гарнитурата. Но не съм човека да откривам онлайн ПУЦ.
Благодаря ти за отделеното време!
А пък на темата с гарнитурата, като отидеш в магазина те питат - Каква гарнитура желаете - стандартна, първи ремонт или втори ремонт?... не ме питат от завода каква гарнитура са ти сложили? ТАКА ЧЕ МОЯТА Е СТАНДАРТНА! Същото се отнася и за лагерите.
И не намирам логика да има нещо общо шлайфането, гарнитурата и проблема на 1ви цилиндър. Ако имаше връзка, щеше да тропа целия мотор, а не 1ви цилиндър. Това мисля аз, ако не съм прав, мога да търпя критика от Ваша страна
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Проблем с работата на Т22 Д4Д, давайте мнения!
Лагерите не са тоно определен размер. Като си вземеш нов колянов вал на него си пише какви са допуските и от там си избираш какви лагери да ложиш.gtsanev написа:А пък на темата с гарнитурата, като отидеш в магазина те питат - Каква гарнитура желаете - стандартна, първи ремонт или втори ремонт?... не ме питат от завода каква гарнитура са ти сложили? ТАКА ЧЕ МОЯТА Е СТАНДАРТНА! Същото се отнася и за лагерите.
ПП: Може да не звучи добре обяснението ми, ама това са ми спомените от смяната на колянов вал на авенсиса. Поръчката стана на два пъти. Първо ми поръчака вала и след като пристигна поръчваха лагерите по надписите на коляновият вал.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта
