Е то, че много ще се набуташ с този Н1 и във Варна.slowtraveler написа:Ами то затова и му е толкова данъкаBOz написа:Е това Добло не е ли с N1?![]()
Иначе във Варна дерат кожи... Колата ще си я държа лизингова колкото мога (по обясними причини законотворците са определили данъка да не се плаща по месторегистрация на автомобила, а по място на регистрация на лизингодателя - т.е. София)...
Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
- BOz
- Мнения: 4658
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Не не... Доблото не е лизингово, ама джипа е (и не е Н1)... Разликата в данъка май е над 200лв/годишно..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4658
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Някой с Приус-2 може ли да каже след една вечер престой на автомобила, след като е бил каран разбира се, сутрин на каква температура на двигателя запалва, след като ел.помпата и 3-пътния клапан вкарат топлата вода в двигателя?
И горе долу след колко време си достига нормалната работна температура на двигателя (82+ градуса)?
И горе долу след колко време си достига нормалната работна температура на двигателя (82+ градуса)?
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Три зими дори и при минусови температури винаги е тръгвала веднага, защото по принцип потегля на ток още при отпускане на спирачката.BOz написа:Някой с Приус-2 може ли да каже след една вечер престой на автомобила, след като е бил каран разбира се, сутрин на каква температура на двигателя запалва, след като ел.помпата и 3-пътния клапан вкара топлата вода в двигателя?
И горе долу след колко време си достига нормалната работна температура на двигателя (82+ градуса)?
Колко е била температурата на двигателя и кога достига 80ºC може да видиш само ако имаш примерно OBD (Bluetooth с телефон или кабел и PC).
Бих могъл да видя утре сутрин (ако не забравя).
Smile is Health
Keep Smiling ...
Усмихни се ... Животът е Хубав 
- BOz
- Мнения: 4658
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Да, ще ти бъда благодарен ако се сетиш.Чо :) написа:Три зими дори и при минусови температури винаги е тръгвала веднага, защото по принцип потегля на ток още при отпускане на спирачката.BOz написа:Някой с Приус-2 може ли да каже след една вечер престой на автомобила, след като е бил каран разбира се, сутрин на каква температура на двигателя запалва, след като ел.помпата и 3-пътния клапан вкара топлата вода в двигателя?
И горе долу след колко време си достига нормалната работна температура на двигателя (82+ градуса)?
Колко е била температурата на двигателя и кога достига 80ºC може да видиш само ако имаш примерно OBD (Bluetooth с телефон или кабел и PC).
Бих могъл да видя утре сутрин (ако не забравя).
Интересува ме горе долу 20-на секунди след като запали двигателя първоначално колко става температурата. И горе долу след колко време (което е супер относително точно при този автомобил) температурата надвишава 82 градуса, и горе долу на колко градуса я държи в движение.
Иначе ясно, че като натиснеш бутона за старт, изписква два пъти и вече може да потегляш. Дори около половин секунда преди да се появи надписа "готов".
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Теоретично (за хибридите на Тойота) - ДВГ би трябвало да се запали веднага след стартиране на системата сутрин (приемаме, че е изстинала през нощта), защото достигането на температура, при която са ефективни катализаторите е възможно само при изгаряне на гориво. Възможно е да се използва и ток за директно подгряване на катализатора, но мисля, че този подход не се използва. И стартирането на ДВГ не е в пряка зависимост от нивото на заряда на батериите - пали се дори да е пълна.BOz написа:Някой с Приус-2 може ли да каже след една вечер престой на автомобила, след като е бил каран разбира се, сутрин на каква температура на двигателя запалва...
За мен е безумно, защото по-логично е докато колата се кара само на ток (и няма емисии) да не се загрява излишно катализатора...

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
EKO норми..... прав си от гледна точка на икономия на гориво. Но от към вредни емисии нещата не са така. Катализатора трябва винаги да си е в работна температура за да са малко вредните емисии.Rudy написа:За мен е безумно, защото по-логично е докато колата се кара само на ток (и няма емисии) да не се загрява излишно катализатора...
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Имах малко свободно времеBOz написа: Да, ще ти бъда благодарен ако се сетиш.
Интересува ме горе долу 20-на секунди след като запали двигателя първоначално колко става температурата. И горе долу след колко време (което е супер относително точно при този автомобил) температурата надвишава 82 градуса, и горе долу на колко градуса я държи в движение.
Иначе ясно, че като натиснеш бутона за старт, изписква два пъти и вече може да потегляш. Дори около половин секунда преди да се появи надписа "готов".
- Проби на паркинга.
След като е стояла 14 часа снощи, после е карана 800 метра (което е почти нищо) и е стояла още 6 часа днес.
В началото тепературата (coolant temp) беше 20ºC, толкова е и околната температура.
За се включи бензиновия, в режим P, натиснал леко газта - държеше ~1500 оборота и гледах при смяната на всяка минута:
след:
20 сек 31ºC (+11)
1 мин 49ºC (+18)
2 мин 59ºC (+10)
3 мин 67ºC (+8)
4 мин 74ºC (+7)
5 мин 79ºC (+5)
6 мин 83ºC (+4)
10 мин 84ºC
колебаеше +/-1ºC до 15 мин.
после при включена скорост D, държейки спирачката (т.е. не съм мърдал от място) и газ до дупка ~2500 оборота, за 20 сек качи на 95ºC и се колебаеше +/-1ºC в следващите 2 мин като оборотине постепенно падаха, защото батерията се зареди напълно.
Маслото е TGMO 0W20 AFE 208L
Както и вероятно по-бързо ще достигне температурите, ако е натоварена в движение (а не на място).
Ако си в София и имаш android телефон/таблет мога да ти дам за извесно време Bluetooth OBDто да си правиш тестове
Smile is Health
Keep Smiling ...
Усмихни се ... Животът е Хубав 
- BOz
- Мнения: 4658
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Много ти благодаря за резултатите, които даде.
Ще ми бъдат полезни.
Цялото това нещо е, за да установя дали термостата отваря по-рано, че на 2 пъти вече се случва, след 5-6 километра каране дори, да започна да спускам един наклон, където батерията дори зарежда, а двигателя не гасне. И така си спуска колата бавно бавно с 20-30км/ч, а двигателя все тъй харчи гориво и не гасне. Дори като спра на едно място, той продължава да работи поне 30 секунди преди да се усети и да загасне. А не е като колата да е студена. Загряла, уж, всичко. Просто със сигурност трябва да загасне веднага двигателя още при отпускането на педала на газта, а той не иска да гасне пущиняка.
Съмнявам се в термостат и ще наблюдавам колебанията на температурата, ако мога да хвана зависимост кога точно го прави това.
Ще ми бъдат полезни.
Цялото това нещо е, за да установя дали термостата отваря по-рано, че на 2 пъти вече се случва, след 5-6 километра каране дори, да започна да спускам един наклон, където батерията дори зарежда, а двигателя не гасне. И така си спуска колата бавно бавно с 20-30км/ч, а двигателя все тъй харчи гориво и не гасне. Дори като спра на едно място, той продължава да работи поне 30 секунди преди да се усети и да загасне. А не е като колата да е студена. Загряла, уж, всичко. Просто със сигурност трябва да загасне веднага двигателя още при отпускането на педала на газта, а той не иска да гасне пущиняка.
Съмнявам се в термостат и ще наблюдавам колебанията на температурата, ако мога да хвана зависимост кога точно го прави това.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
И при мен се случва понякога това, което си описал. Въпреки че на мен ми се случва точно при загряла кола понякога. И е адски дразнещо, когато стане така! Така че или е някакъв бъг при всички от второто поколение, или еднакъв проблем и при твоята, и при моята biggrin.gif

- BOz
- Мнения: 4658
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
А бе със сигурност е бъг. Със сигурност има условията да загасне, даже когато го направи дори изключвам парното, фаровете всичко. Ама колата си работи и работи. Иска да спреш на едно място и то за повече време, за да реши, че трябва да загасне.acf_prius написа:И при мен се случва понякога това, което си описал. Въпреки че на мен ми се случва точно при загряла кола понякога. И е адски дразнещо, когато стане така! Така че или е някакъв бъг при всички от второто поколение, или еднакъв проблем и при твоята, и при моята biggrin.gif
И за това съм се заел да видя кога го прави. Има някаква зависимост, ама каква е за сега още отсявам възможните варианти. И винаги става на загряла кола, което ме накара реално да се замисля.
Дори единия път, когато го направи батерията беше зелена. А рядко я виждам зелена.
Иначе открих друга зависимост - когато е загаснала и се движиш бавно. Ако няколко пъти подред ѝ подадеш рязко газ, то двигателя пали веднага. В рамките на 1-2 секунди го отпускаш. Двигателя гасне веднага. В момента в който загасне пак ти трябва мощ, пак даваш газ и пак се запалва двигателя. Ако го направи това 3-4 пъти подред, започва за определено време да го държи запален, а не гасне веднага когато отпуснеш газта. Тая зависимост я хванах лесно. Ама с другата усещам, че ще имам борба.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Обикновено когато стане и ме издразни достатъчно, за да спра, изгасва след около 5 секунди.

- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Очаквам най-накрая да пуснат фирмуер отворен код за приус, за да може да се изчистват грешките в алгоритъма за работа
Приуса нали бе с електрическа помпа на охлаждането? Мислех си дали не оставя да поработи за да се темперира добре, но ако помпата няма механична връзка с ДВГ не виждам смисъл да се върти... Или пък катализатора да е с много висока температура и да трябва да се охлади от по-студените газове при по-ниско натоварване...
Приуса нали бе с електрическа помпа на охлаждането? Мислех си дали не оставя да поработи за да се темперира добре, но ако помпата няма механична връзка с ДВГ не виждам смисъл да се върти... Или пък катализатора да е с много висока температура и да трябва да се охлади от по-студените газове при по-ниско натоварване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Ей сега ще го дочакаш. За повече от 10 години не се е случило. За разлика от някои производители, които пускат ъпдейти всяка седмица...slowtraveler написа:Очаквам най-накрая да пуснат фирмуер отворен код за приус...

- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.
Защото добре е измисленRudy написа:Ей сега ще го дочакаш. За повече от 10 години не се е случило. За разлика от някои производители, които пускат ъпдейти всяка седмица...slowtraveler написа:Очаквам най-накрая да пуснат фирмуер отворен код за приус...
При нас явно още изчистват бъгове (генерирайки нови разбира се
Мен вече ме викаха за ъпдейт на фирмуера (който си го бях сменил сам преди месец
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта
