Икономичен автомобил ли е Prius?
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
BOz, чета ти писанията и не мога да си отговоря на един-единствен въпрос - що ти беше да си вкарваш такъв голям автогол и да си купуваш такъв боклук, който се държи толкова лошо при 170 км/ч?!? Продавай го колкото е възможно по-скоро (ако намериш друг такъв балък де, който да го купи) и си джиткай спокойно, прелитайки ниско над останалите балъци. Искрено съжалявам, че си се набутал така, кофти опит ще ти е, но пък ще ти бъде като обеца на ухото за друг път. Стискам палци нещата да се развият благополучно.

- BOz
- Мнения: 4576
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Аз не мисля, че съм се прецакал.
Даже съм доволен в избора си.
Въпроса е тука, че се опитват някой хора да изкарат колата космическа на извънградското каране.
Да, автомобила е хубав, харесва ми. Но аз се мъча да говоря реални и обективни неща и да не скривам очевидните факти.
Даже съм доволен в избора си.
Въпроса е тука, че се опитват някой хора да изкарат колата космическа на извънградското каране.
Да, автомобила е хубав, харесва ми. Но аз се мъча да говоря реални и обективни неща и да не скривам очевидните факти.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
И кои очевидни факти си разкрил до момента, бе, приятелю? БМВ-то ти давало по-нисък разход при 170 км/ч, евтина била пластмасата, тънък ти бил подът - явно тая кола не ти отговаря на високите критерии, на мен ми звучи точно като да си се прецакал (може и да греша, но така излиза отстрани). Да не споменавам и факта, че спориш с двама човека, които имат Приус 3, давайки за пример твоя Приус 2. То моя Приус и твоя Приус ако сравняваме, ще има разлика, какво остава за разлика между две различни поколения... Пет дена експлоатация и вече четем - "това са моите КРАЙНИ ЗАКЛЮЧЕНИЯ".
Моите крайни заключения пък са, че, първо, в България скорост от 170 км/ч е нарушение, тоест забранена (и при такива барутници по пътищата не искам да те мисля как ще спреш или ще маневрираш, ако се наложи бърза реакция, ма както и да е - ти си знаеш, всеки ден четем за състезатели, само дето те трепят и невинни покрай тях). Та като е забранена - с нея не се кара. Тогава какъв факт си разкрил, давайки за пример нещо неприложимо? Колко човека карат със 170, че и с Приус!?? Като ще разкриваш очевидни факти, разкривай ги в приложими всекидневни варианти ;) Второ - чист приятелски съвет, който можех да ти дам още преди да дадеш една камара пари за Приуса - ако смяташ да караш тая кола с подобни скорости, по-добре си връщай БМВ-то, ама 100% ще си по-доволен, нямаше нужда да го тестваш, то е ясно, само си мъчил колата. И трето - никой не е казвал, че това е извънземна технология, стига глупости, моля ти се. Влизаш в стила на писане на Сфинкса, който от зор да оплюе омразните му (незнайно защо) хибриди, понякога почва да бръщолеви доста, хм, хайде да ги наречем неистини
Иначе е хубаво, че искаш да споделиш доста неща, но някакси излиза, че личните ти впечатления са едва ли не крайни официални заключения, а те са си просто твои наблюдения

Моите крайни заключения пък са, че, първо, в България скорост от 170 км/ч е нарушение, тоест забранена (и при такива барутници по пътищата не искам да те мисля как ще спреш или ще маневрираш, ако се наложи бърза реакция, ма както и да е - ти си знаеш, всеки ден четем за състезатели, само дето те трепят и невинни покрай тях). Та като е забранена - с нея не се кара. Тогава какъв факт си разкрил, давайки за пример нещо неприложимо? Колко човека карат със 170, че и с Приус!?? Като ще разкриваш очевидни факти, разкривай ги в приложими всекидневни варианти ;) Второ - чист приятелски съвет, който можех да ти дам още преди да дадеш една камара пари за Приуса - ако смяташ да караш тая кола с подобни скорости, по-добре си връщай БМВ-то, ама 100% ще си по-доволен, нямаше нужда да го тестваш, то е ясно, само си мъчил колата. И трето - никой не е казвал, че това е извънземна технология, стига глупости, моля ти се. Влизаш в стила на писане на Сфинкса, който от зор да оплюе омразните му (незнайно защо) хибриди, понякога почва да бръщолеви доста, хм, хайде да ги наречем неистини

Иначе е хубаво, че искаш да споделиш доста неща, но някакси излиза, че личните ти впечатления са едва ли не крайни официални заключения, а те са си просто твои наблюдения


- BOz
- Мнения: 4576
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Аз в темата за разход единствено споделям мнението, че Приус-2 не харчи много по-малко от един дизелов средностатистически автомобил.
Това е единственото, което искам да кажа. Нищо друго.
Както се вижда дори и Приус-3 не е много по-икономичен от дизелов двигател, на база снимката, която е дал колегата в предишната страница.
Както казах, колата ми харесва като цяло. Но не мога да не се съглася с колегите, че един Приус харчи много по-малко от един дизел на извънградско.
За мен големия плюс на тази кола е в градското каране. Там наистина се вижда силата на тази технология. И при положение, че карам основно градско, за мен това е разумен вариант. Преди последното ми излизане с другия автомобил извън града, същия не беше напускал границите на София точно 18 месеца.
Нищо друго не искам да кажа кой знае какво на темата разход.
А това да ми четеш морал как съм бил карал, просто не се познаваме, за да имаш някакво заключение. Почти съм сигурен, че нарушаваш много повече правилата извън града от мен. За това моите коли почти винаги харчат еднакво на градско и извънградско. Защото просто извънградското карам прекалено спокойно. Но както казах, исках веднъж да видя колко може да харчи тоя Приус и това е. Както се казва око да види, ръка да пипне. Направил съм го, споделил съм резултатите с картинка. А не да се говори, че над 6/100 не можело да се направи като разход, каквото и да правиш.
А и като свърши батерията, и като има лек баир, и като си с климатик, то не надминаваш кой знае колко позволената скорост в България.
Поздрави.
Това е единственото, което искам да кажа. Нищо друго.
Както се вижда дори и Приус-3 не е много по-икономичен от дизелов двигател, на база снимката, която е дал колегата в предишната страница.
Както казах, колата ми харесва като цяло. Но не мога да не се съглася с колегите, че един Приус харчи много по-малко от един дизел на извънградско.
За мен големия плюс на тази кола е в градското каране. Там наистина се вижда силата на тази технология. И при положение, че карам основно градско, за мен това е разумен вариант. Преди последното ми излизане с другия автомобил извън града, същия не беше напускал границите на София точно 18 месеца.
Нищо друго не искам да кажа кой знае какво на темата разход.
А това да ми четеш морал как съм бил карал, просто не се познаваме, за да имаш някакво заключение. Почти съм сигурен, че нарушаваш много повече правилата извън града от мен. За това моите коли почти винаги харчат еднакво на градско и извънградско. Защото просто извънградското карам прекалено спокойно. Но както казах, исках веднъж да видя колко може да харчи тоя Приус и това е. Както се казва око да види, ръка да пипне. Направил съм го, споделил съм резултатите с картинка. А не да се говори, че над 6/100 не можело да се направи като разход, каквото и да правиш.
А и като свърши батерията, и като има лек баир, и като си с климатик, то не надминаваш кой знае колко позволената скорост в България.

Поздрави.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Да, прав си, че наистина не се познаваме (което означава, че грешиш и за това колко нарушения правя), съдя единствено от споделената информация до момента. Карай си спокойно, радвай се на колата и си гледай живота. Просто подобни тестове със 170 км/ч не са ми представителни в никакъв аспект, независимо какво си тръгнал да доказваш. Аз лично разбирам твоята идея като желание да представиш полезна информация за всекидневната употреба на колата. Ако е така, от подобни опити няма никаква полза - това е идеята ми. Със здраве и лека. 


- slowtraveler
- Мнения: 6302
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
В конкретния случай бях помолил колегата ако иска и смята за безопасно да направи такъв (еднократен) експеримент.
И му благодаря за отзивчивостта.
Смятам, че показаната информация е полезна, защото показва на част от тук пишещите, че един автомобил е икономичен или неикономичен в зависимост в какви условия бъде поставен и как бива шофиран, а не толкова заради супер технологията.
В конкретния случай споделям мнението му за приус. Въпреки, че навярно за някои колеги може да изглежда, че съм негативно настроен към тези автомобили (показвайки възможните недостатъци), мога да ви уверя, че това съвсем не е така.
Напротив - ако имам възможност, навярно бих взел такъв автомобил за градски...
И му благодаря за отзивчивостта.
Смятам, че показаната информация е полезна, защото показва на част от тук пишещите, че един автомобил е икономичен или неикономичен в зависимост в какви условия бъде поставен и как бива шофиран, а не толкова заради супер технологията.
В конкретния случай споделям мнението му за приус. Въпреки, че навярно за някои колеги може да изглежда, че съм негативно настроен към тези автомобили (показвайки възможните недостатъци), мога да ви уверя, че това съвсем не е така.
Напротив - ако имам възможност, навярно бих взел такъв автомобил за градски...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Каква е тезата на „нападащите” така хубавия ни хибрид? Че може да се направи с него голям разход. Безспорно – вадиш го на магистралата, настъпваш до ламарината докато стигне максимума, влизаш в аварийната лента и набиваш спирачката до сработване на айбиеса и докато спре. И повтаряш така няколко пъти. Едва ли ще нагенерира много:).
Но ауриса 180 (дори 190 по километраж) държи без да подава от батерията – поне според енергийния монитор. Дали зарежда и батерията, незнам, не е подробен монитора на ауриса.
Но батерията стой на около 80% при нормално шофиране с по голяма скорост от примерно 40-60 км/ч. И не виждам защо да не е така. Автомобилите с двигатели около 90 кс им дават макс скорост около 180. Двигателя на приус 3 и ауриса е 99 кс. Че е шумен при тази скорост – шумен е. Над 120 130 е шумен доста, но и ауриса е по евтина сглобка, шумоизолацията му сигурно също.
Естествено е по маломощен автомобил като се кара на предела да харчи повече от сравнително по мощен при същата скорост. Ако съм и прав, че двигателя на приус е оптимизиран за по висока икономичност при икономичните си обороти, то извън този диапазон на макс икономичност ще е по неикономичен от двигател оптимизиран да е многорежимен. Шофирайки хибрида в гранични режими навярно е нормален големия разход. Но при нормално шофиране и на извън градско (достигайки макс 120-140 км/ч където може), при нашите извънградски пътища, в повечето случаи ще е по икономичен от аналогичен като мощност дизел – 120-140 кс.
Хибридната система при 3 поколение, до колкото съм чел, е оптимизирана за сравнително по голяма динамика по сравнение с 2 поколение.
Но ауриса 180 (дори 190 по километраж) държи без да подава от батерията – поне според енергийния монитор. Дали зарежда и батерията, незнам, не е подробен монитора на ауриса.
Но батерията стой на около 80% при нормално шофиране с по голяма скорост от примерно 40-60 км/ч. И не виждам защо да не е така. Автомобилите с двигатели около 90 кс им дават макс скорост около 180. Двигателя на приус 3 и ауриса е 99 кс. Че е шумен при тази скорост – шумен е. Над 120 130 е шумен доста, но и ауриса е по евтина сглобка, шумоизолацията му сигурно също.
Естествено е по маломощен автомобил като се кара на предела да харчи повече от сравнително по мощен при същата скорост. Ако съм и прав, че двигателя на приус е оптимизиран за по висока икономичност при икономичните си обороти, то извън този диапазон на макс икономичност ще е по неикономичен от двигател оптимизиран да е многорежимен. Шофирайки хибрида в гранични режими навярно е нормален големия разход. Но при нормално шофиране и на извън градско (достигайки макс 120-140 км/ч където може), при нашите извънградски пътища, в повечето случаи ще е по икономичен от аналогичен като мощност дизел – 120-140 кс.

Хибридната система при 3 поколение, до колкото съм чел, е оптимизирана за сравнително по голяма динамика по сравнение с 2 поколение.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Само на мен ли ми се струва че под тая таблица пише Vehicle Energy Use Simulator?prius 3 написа:... (давам го отново, защото явно някой хора не могат да запомнят някой числа)...
- BOz
- Мнения: 4576
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
А бе Приуса си е икономичен автомобил, като за бензинов двигател.
Но е факт, че има и много по-икономични дизелови колички.
Ако целта е само и единствено количеството на горивото изразено в разход на 100 километра пробег, то логично е да се вземе дизелово двигателче, защото там според мен няма още хибрид (не плъг ин), който да успее да направи такива разходи.
Но все пак за мен хибрида е много удобен за градско каране с този комфорт, който прави, при отсъствието на шума от ДВГ.
п.п. Не знам за вас, ама при нас Приус-а започна да се тества в истинските задръствания.
Много хора си мислят, че карат в задръстване, а реално не знаят що е то задръстване и неблагоприятен маршрут.
Аз лично очаквам в следващите месеци разходи от порядъка на 7+, ама да изчакаме и да видим. Макар, че идват летните почивки и значително облекчаване на трафика.
Със сигурност зимата обаче очаквам да видя спокойно дори 8+/100.
Но е факт, че има и много по-икономични дизелови колички.
Ако целта е само и единствено количеството на горивото изразено в разход на 100 километра пробег, то логично е да се вземе дизелово двигателче, защото там според мен няма още хибрид (не плъг ин), който да успее да направи такива разходи.
Но все пак за мен хибрида е много удобен за градско каране с този комфорт, който прави, при отсъствието на шума от ДВГ.
п.п. Не знам за вас, ама при нас Приус-а започна да се тества в истинските задръствания.
Много хора си мислят, че карат в задръстване, а реално не знаят що е то задръстване и неблагоприятен маршрут.
Аз лично очаквам в следващите месеци разходи от порядъка на 7+, ама да изчакаме и да видим. Макар, че идват летните почивки и значително облекчаване на трафика.
Със сигурност зимата обаче очаквам да видя спокойно дори 8+/100.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Направи си лагерна количка-те са съвсем икономични и зимата можеш да си ги носиш на гръб без никакъв разход на гориво - ще е 0+
.В задръстванията също.На дъската отзад напиши с гвоздей 1,9 TDI .

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Boz , трябва да го пробваш в задръстванията лятото като стане + 30градуса с пуснат постоянно климатик , малко ще почне да позабравя да гаси ДВГ то в задръстванията
Иначе разхода които си засякъл в София ( около 5/100 ) е същият който имат и злените таксита , а те са уж Приус 3 ..
Сега някой ще каже ама това са таксита .. водачите на всичките в които съм се качвал караха изключително бавно
Ако Аз карам Приуса с моят стил на шофиране..разхода му ще надскочи този на дизела в града , извън града изобщо няма да го коментирам.
Королата в София гори 6.0 - 6.5 / 100 / това е без климатик и с изключително НЕ икономичен стил на шофиране .
Никога не съм пробвал стил на шофиране тип "икономия на стотинки" , не е за мен .Времето ми е по-ценно от 1 литър гориво .
Магистрала от последният weekend , 6.5 / 100 при скорост от порядъка на 150-180 , най-често в горната граница..
Без климатик с 1 пасажер и много багаж.

Иначе разхода които си засякъл в София ( около 5/100 ) е същият който имат и злените таксита , а те са уж Приус 3 ..
Сега някой ще каже ама това са таксита .. водачите на всичките в които съм се качвал караха изключително бавно
Ако Аз карам Приуса с моят стил на шофиране..разхода му ще надскочи този на дизела в града , извън града изобщо няма да го коментирам.
Королата в София гори 6.0 - 6.5 / 100 / това е без климатик и с изключително НЕ икономичен стил на шофиране .
Никога не съм пробвал стил на шофиране тип "икономия на стотинки" , не е за мен .Времето ми е по-ценно от 1 литър гориво .
Магистрала от последният weekend , 6.5 / 100 при скорост от порядъка на 150-180 , най-често в горната граница..
Без климатик с 1 пасажер и много багаж.
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За 1.4 D4D или 2.0 D4D става въпрос?SFINKS написа:Королата в София гори 6.0 - 6.5 / 100 / това е без климатик и с изключително НЕ икономичен стил на шофиране .
Никога не съм пробвал стил на шофиране тип "икономия на стотинки" , не е за мен .Времето ми е по-ценно от 1 литър гориво .
Магистрала от последният weekend , 6.5 / 100 при скорост от порядъка на 150-180 , най-често в горната граница..
Без климатик с 1 пасажер и много багаж.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
1.4
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- BOz
- Мнения: 4576
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Между другото и с вчерашния тест в задръстванията, батерията издъхна тотално и сигурно през 60-70% от времето двигателя се пускаше, за да качи 1 чертичка.
Ако си с климатик, сигурно може и да не спре през 90% от времето.
За това и казах, че ще видиме тестовете в бруталните задръствания какво ще покажат.
Но, SFINKS, също така гарантирам, че с дизелова Корола няма шанс да дадеш 6-6,5/10 разход при неикономично каране в бруталните задръствания, в които се кара в момента Приуса.
Даже ако дадеш под 8-9 пак ще съм мега учуден с лек скептицизъм от моя страна. biggrin.gif
Ако си с климатик, сигурно може и да не спре през 90% от времето.
За това и казах, че ще видиме тестовете в бруталните задръствания какво ще покажат.
Но, SFINKS, също така гарантирам, че с дизелова Корола няма шанс да дадеш 6-6,5/10 разход при неикономично каране в бруталните задръствания, в които се кара в момента Приуса.
Даже ако дадеш под 8-9 пак ще съм мега учуден с лек скептицизъм от моя страна. biggrin.gif
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
С Корола Е12 комби 2,0 Д4-Д през зимата в най-чудовищните задръствания в пиковите часове (през НДК, Орлов Мост, Университета - от единия край на града до другия през центъра) не съм имал разход повече от 7,5 л/100 км, а лятото с климатик + задръствания не повече от 6,5 л/100 км. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 1 гост