Сигурен ли си? Със същият крак, всички други ще горят повече. Гарантирам ти го! Повече от 6,5/100 в града с яко настъпване и винаги първи по светофарите ще ти е много трудно да направиш. Извънградското също няма да ти е повече при здраво настъпване. Кой друг модел го може. Не се сещам. Помощ от публиката моля!dews написа:икономичен в зависимост колко ти е тежък крака
Икономичен автомобил ли е Prius?
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
От ТМА да вземат да ти смажат пантите на вратите и да ти мият колата, ако трябва. Като свърши течността за чистачки и нея да е сменят, че и то си е проблем - свършва. Гумите и те се изтъркват и ако не ти ги сменят може да се пребиеш, което по същата логика е проблем на модела...Vesko написа:Ако са ти ги и почиствали в ТМА......Rudy написа:А ако редовно (на всеки 60 х.км) се почистват въздуховодите и вентилаторите - вероятността да се повреди батерията е още по-малка.biggrin.gif
Иначе си е проблем на тойота, къде са поставили охлаждащите отвори. Къде по-добро място за багаж, освен между задната и предната седалка? Така ти е под ръка по всяко врме. biggrin.gif
В крайна сметка се оказа, че няма проблем, а немърливо отношение.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Износването на гумите и свършването на течността за чистачки са си нормално при една експлоатация на автомобила. Както обаче също си е съвсем нормално да си сложиш багажа между седалките.prius 3 написа:От ТМА да вземат да ти смажат пантите на вратите и да ти мият колата, ако трябва. Като свърши течността за чистачки и нея да е сменят, че и то си е проблем - свършва. Гумите и те се изтъркват и ако не ти ги сменят може да се пребиеш, което по същата логика е проблем на модела...Vesko написа:Ако са ти ги и почиствали в ТМА......Rudy написа:А ако редовно (на всеки 60 х.км) се почистват въздуховодите и вентилаторите - вероятността да се повреди батерията е още по-малка.biggrin.gif
Иначе си е проблем на тойота, къде са поставили охлаждащите отвори. Къде по-добро място за багаж, освен между задната и предната седалка? Така ти е под ръка по всяко врме. biggrin.gif
В крайна сметка се оказа, че няма проблем, а немърливо отношение.

- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Напоследък трябваше да се возя малко с таксита.
Та естествено се възползвах само от зелените таксита в София - демек Приуси.
За съжаление качеството на изработка в купето е тотално отчайваща.
Просто не мога да хвана идеята в коли на по 100к километра да скърца цялата като каруца - ама цялата в буквалния смисъл на думата.
А една от тях ме съсипа. Като зави на дясно от бул. България и стъпна на паветата по бул. Гоце Делчев, направо не успях да се ориентирам и да намеря нещо, което да не издава звуци. Дори цялата ми врата по уплътнението, прозорец, кора на вратата скърцаше. Попитах шофьор дали е имала някакви проблеми колата, удари и т.н, и отговорът беше отрицателен. Само веднъж е влизала на около 85к за смяна на дискове и накладки. А колата беше на 136к.
Само в една един път попаднах на 76к километра и вътре не шумеше. Само едно скърцане от централната конзола излизаше около скоростния лост.
За всеки случай се возих около 20-на пъти общо. От които 3 пъти попаднах в една и съща кола и не можех да проведа поредния еднообразен разговор на тема Приус и да получа личното мнение на шофьорите. biggrin.gif
Иначе е неописуемо да си висиш по светофарите и колата да е мълчелива като мъртвец. За съжаление само това ми остана като идея към тази кола, което все още ме грабва.
Моето двоумение продължава.
Весели празници!
Та естествено се възползвах само от зелените таксита в София - демек Приуси.
За съжаление качеството на изработка в купето е тотално отчайваща.
Просто не мога да хвана идеята в коли на по 100к километра да скърца цялата като каруца - ама цялата в буквалния смисъл на думата.
А една от тях ме съсипа. Като зави на дясно от бул. България и стъпна на паветата по бул. Гоце Делчев, направо не успях да се ориентирам и да намеря нещо, което да не издава звуци. Дори цялата ми врата по уплътнението, прозорец, кора на вратата скърцаше. Попитах шофьор дали е имала някакви проблеми колата, удари и т.н, и отговорът беше отрицателен. Само веднъж е влизала на около 85к за смяна на дискове и накладки. А колата беше на 136к.

Само в една един път попаднах на 76к километра и вътре не шумеше. Само едно скърцане от централната конзола излизаше около скоростния лост.
За всеки случай се возих около 20-на пъти общо. От които 3 пъти попаднах в една и съща кола и не можех да проведа поредния еднообразен разговор на тема Приус и да получа личното мнение на шофьорите. biggrin.gif
Иначе е неописуемо да си висиш по светофарите и колата да е мълчелива като мъртвец. За съжаление само това ми остана като идея към тази кола, което все още ме грабва.
Моето двоумение продължава.

Весели празници!
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
да,това е един съществен недостатък на модела,поне като чета и мнения в немския форум.след 2012 фейслифта уж подобрили качеството на материалите.
не разпита ли за средния им разход поне?
не разпита ли за средния им разход поне?
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Всичките, в които се возих са от фейс-лифта.jim_beam написа:да,това е един съществен недостатък на модела,поне като чета и мнения в немския форум.след 2012 фейслифта уж подобрили качеството на материалите.
не разпита ли за средния им разход поне?
Ако това е подобрение, представям си преди това какво е било.

Иначе 50% от разговорът ми с шофьорите беше за разхода и другите 50% за обслужването и от какво са доволни и недовлони.
Разхода им варираше на всички между 5/100 и 6/100.
Няколко ми казаха, че ако се мъчиш и караш като баба, без клима без нищо, успяват максумум да го свалят до към 4/100. Но масово си беше 5/100. Естествено и всеки го карах да ми показва борда и всички през цялото време ми демонстрираха възможностите.

Зимата всички са твърдо, че под 5/100 няма как да падне. И обще взето разхода през студените сезони се върти между 5 и 6. Най-големия цитиран разход ми беше даден от 6.5/100. Най-малкият от 3.9/100.
Демек, пак да се повторя - средно около 5/100 си харчат.
Също така всеки каза, че след 1.5 години употреба или след около 100к се наблюдава завишаване на разхода. Няколко ми казаха едно и също, че преди 100к им и е давал постоянно 4.5/100, сега под 5.5/100 трудно падали. Дали заради амортизация на батерията, дали заради друго нямам идея. Както и те нямаха идея, а просто обвиняваха батерията.
Иначе шофьорите им са минавали на курсове как да карат икономично. Но половината от обясненията им се виждаше, че не са схванали идеята. Единия през цялото време караше на газ, отпуска, газ отпуска. Ама през цялото време, чак изнервящо. Ама говоря на всеки 2 секунди - газ 20% сигурно, 0%, 20%, 0%. Получих морска болест. По средата на пътя не издържах и го попитах защо така ме вози и той естествено отговори - защото това е хибрид и така трябвало да се кара. laugh.gif
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Аз се чудя защо ми е голям разхода, а то било защото колата ми е на 4гBOz написа:Също така всеки каза, че след 1.5 години употреба или след около 100к се наблюдава завишаване на разхода. Няколко ми казаха едно и също, че преди 100к им и е давал постоянно 4.5/100, сега под 5.5/100 трудно падали. Дали заради амортизация на батерията, дали заради друго нямам идея. Както и те нямаха идея, а просто обвиняваха батерията.
Иначе шофьорите им са минавали на курсове как да карат икономично. Но половината от обясненията им се виждаше, че не са схванали идеята. Единия през цялото време караше на газ, отпуска, газ отпуска. Ама през цялото време, чак изнервящо. Ама говоря на всеки 2 секунди - газ 20% сигурно, 0%, 20%, 0%. Получих морска болест. По средата на пътя не издържах и го попитах защо така ме вози и той естествено отговори - защото това е хибрид и така трябвало да се кара. laugh.gif

Иначе за пулс драйвинг, като стил за шофиране на хибридите, има написано много в интернет.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
ами това е отличен разход за такси според мен,като се добави и надеждността компенсира останалото.
ако е личен автомобил всеки би положил усилия да отстрани появили се паразитни шумове,за разлика от такс. шофьори.
за информация фейслифт излиза след май 2012,т.е. произведени след тази дата!ето по какво се различават>
//////////////////////////////////////
Folgende Änderungen konnten entdeckt werden:
Vorderfront überarbeitet, wuchtiger gestaltet
LED-Tagfahrleuchten (Serienausstattung)
Rückleuchten überarbeitet (leuchtende Streifen statt leuchtender Flächen)
Innenraum hochwertiger verarbeitet, hochwertigere Materialien
Sitze mit einem Mix aus Textilmaterial und Velours bei Basis-Version, Textilmaterial und Kunst-Leder bei Life- und Executive-Version bezogen
Außenspiegel elektrisch anklappbar
Mittelarmlehne überarbeitet, ein Becherhalter ist nun immer offen, weniger Armauflagefläche
Multifunktionsdisplay verbessert
Touch & Go Navigationssystem (optional bei Basis und Life)
Audiosystem Touch ohne Go für die Basis-Version (und Life?)
iPod-Unterstützung serienmäßig
Solar-Schiebedach auch mit 17"-LM-Felgen lieferbar...
////////////////////////////////////////////////////////////////////
веско батериите ти са заминали,разкарвай го...

ако е личен автомобил всеки би положил усилия да отстрани появили се паразитни шумове,за разлика от такс. шофьори.

за информация фейслифт излиза след май 2012,т.е. произведени след тази дата!ето по какво се различават>
//////////////////////////////////////
Folgende Änderungen konnten entdeckt werden:
Vorderfront überarbeitet, wuchtiger gestaltet
LED-Tagfahrleuchten (Serienausstattung)
Rückleuchten überarbeitet (leuchtende Streifen statt leuchtender Flächen)
Innenraum hochwertiger verarbeitet, hochwertigere Materialien
Sitze mit einem Mix aus Textilmaterial und Velours bei Basis-Version, Textilmaterial und Kunst-Leder bei Life- und Executive-Version bezogen
Außenspiegel elektrisch anklappbar
Mittelarmlehne überarbeitet, ein Becherhalter ist nun immer offen, weniger Armauflagefläche
Multifunktionsdisplay verbessert
Touch & Go Navigationssystem (optional bei Basis und Life)
Audiosystem Touch ohne Go für die Basis-Version (und Life?)
iPod-Unterstützung serienmäßig
Solar-Schiebedach auch mit 17"-LM-Felgen lieferbar...
////////////////////////////////////////////////////////////////////
веско батериите ти са заминали,разкарвай го...


Последно промяна от jim_beam на 19 Апр 2014 18:49, променено общо 2 пъти.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За шумовете мога да потвърдя. Много си дрънкат хибридите. Но аз така си мислих и за авенсисите. Но като бяха на етап продажба и ги водих към следвъщият мъчениг, извадил всичко от него различно от книжките за експлоатация и аптечка/пожарогасител, се оказваха адски тихи и безшумниjim_beam написа:ами това е отличен разход за такси според мен,като се добави и надеждността компенсира останалото.
ако е личен автомобил всеки би положил усилия да отстрани появили се паразитни шумове,за разлика от такс. шофьори.

- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Това му каране няма нищо общо с пулс-драйв-а, а просто и чисто изнервящо - газ, пуска, газ, пуска - постоянно на всеки 2 секунди.Vesko написа:Аз се чудя защо ми е голям разхода, а то било защото колата ми е на 4гBOz написа:Също така всеки каза, че след 1.5 години употреба или след около 100к се наблюдава завишаване на разхода. Няколко ми казаха едно и също, че преди 100к им и е давал постоянно 4.5/100, сега под 5.5/100 трудно падали. Дали заради амортизация на батерията, дали заради друго нямам идея. Както и те нямаха идея, а просто обвиняваха батерията.
Иначе шофьорите им са минавали на курсове как да карат икономично. Но половината от обясненията им се виждаше, че не са схванали идеята. Единия през цялото време караше на газ, отпуска, газ отпуска. Ама през цялото време, чак изнервящо. Ама говоря на всеки 2 секунди - газ 20% сигурно, 0%, 20%, 0%. Получих морска болест. По средата на пътя не издържах и го попитах защо така ме вози и той естествено отговори - защото това е хибрид и така трябвало да се кара. laugh.gif![]()
Иначе за пулс драйвинг, като стил за шофиране на хибридите, има написано много в интернет.
Гарантирам ти, че няма да изкараш толкова колкото мен при такова возене. Направо е откачащо. Особено като пътя е изкачване, та след отпускането на газта трябва да подава все повече газ, за да компенсира.

За това казах, че са ходили на курсове, но поне половината въобще си нямат идея какво са им говорили, а кой чул-недочул и след това ми говорят глупости.
Освен на курсове за шофирането, са ходили и на обяснение що е то хибрид. Та някои и това се пробваха да ми обясняват, като единия се чудеше, защо не може да намери акумулатора отпред при двигателя и да го види какво представлявал.
А бе малко са си индианци и те, ама в крайна сметка ме интересуваше разхода.
Но се отчаях от скърцането. До сега не мога да се сетя за толкова скърцаща кола. На един колега Логана му, който е на 60к е по-добре от почти всички Приуси.

За съжаление това ми е едно от изискванията - вътре да е тихо и да не шуми нищо. Аз колко време търсих един паразитен шум в БМВ-то ми, докато го намеря, че е в капака на задния подлакътник, където се отваря за поставяне на чаши. Та това скърцане просто няма да мога да го понеса, може би.
Ще видим. Ако някой ден се реша на тази стъпка.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За това колко е шумна една кола можеш да съдиш само ако си е твоя. В хибридите особено, когато се движат на батерии всеки паразитен шум се чува - а ако знаеш колко интервенции са претърпели тези таксита... В началото имаше таблети за пътниците - сега всички таблети вече са отпред за шофьорите. Кабелите за касовите апарати и радио антените са си ги прекарвали сами - достатъчно е една щипка да счупиш и кората така ще трака, че никога няма да свикнеш. А когато купуваш втора ръка - там не знаеш какви ги е дробил предишния собственик.BOz написа:Ще видим. Ако някой ден се реша на тази стъпка.

- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Със сигурност ако купувам Приус ще е втора ръка, защото просто нямам възможност за нов.Rudy написа:За това колко е шумна една кола можеш да съдиш само ако си е твоя. В хибридите особено, когато се движат на батерии всеки паразитен шум се чува - а ако знаеш колко интервенции са претърпели тези таксита... В началото имаше таблети за пътниците - сега всички таблети вече са отпред за шофьорите. Кабелите за касовите апарати и радио антените са си ги прекарвали сами - достатъчно е една щипка да счупиш и кората така ще трака, че никога няма да свикнеш. А когато купуваш втора ръка - там не знаеш какви ги е дробил предишния собственик.BOz написа:Ще видим. Ако някой ден се реша на тази стъпка.
И поне разбрах със сигурност, че ще искам да го карам някъде, за да не се окаже, че и "моят" ще скърца така брутално.

Иначе на няколко пъти по отсечката за към летището (бул Брюксел), при 120км/ч ме изненада с тишината. Не е типично за бензинов шумът на двигател.
Но от това написано се сетих, че другото дразни. Както си караш с 20-30км/ч и решиш малко по-така да тръгнеш - не брутално, а просто леко по-бързо и изведнъж двигателя ти се форсира и задържа на едни обороти, които определено дразнят. Просто двигателя шуми (предполагам около 4000 оборота), а колата не върви. Това при ниски скорости, където отсъства аеродинамичен шум си е дразнещо и шумно. След 80-100км/ч вече не се чува така и не ти прави лошо впечатление.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
колега това е идеята на безстепенния автомат,макар че актуално в субару дизел с такава кутия са успели да премахнат изфорсирането,предполагам софтуерно.но пък там въртящия момент е мн.по-различен.
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Тракането от интериора вероятно идва от начина на експлоатация.Абсурдно е да сравняваш личен автомобил с автомобил такси. Такситата ги карат целодневно , да не кажа и втора смяна през нощта по дупки по кварталите и всевъзможни пътища, бързат карат през дупки и т.н. Нали не мислиш,че Хюндай Елантра или Дачия Логан са по-качествени? Трябва да се возиш в личен Приус, за да правиш такива преценки. Защото в неслужебен Приус не мисля,че има шумове. А какви тракащи БМВ-та на по 180 000км. има, и то лични просто не би трябвало да смятам бмв за кола изобщо, отвратително тракащи. А като им погледнеш цените като нови, започваш да се замисляш къде са вложени тия пари в колата. А по-пластмасови табла от X3 да речем не е лесно да видиш според мен.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Здравейте отново,
Днес бяхме да гледаме един Приус-2, че ни хареса.
Имам един въпрос - когато включиш на D или на R, нали колата симулира автоматична скоростна кутия и като пуснеш спирачката потегля леко.
Въпроса ми е колко леко потегля?
Демек ако има коловози в камъчета (типичната основа в автокъща от камъчета по която са минавали коли), в които колата се намира, то колата има ли сила да ги преодолее тези коловози, като автоматик както би ги преодолял?
Защото днешния екземпляр като му пуснах спирачката, усеща се как се напряга електродвигателчето да ги преодолее, ама стои на място. Ако му подадеш малко газ си тръгва, но само с пускането на спирачката не може да потегли с необходимата сила, както типичен автоматик.
Поздрави.
Днес бяхме да гледаме един Приус-2, че ни хареса.
Имам един въпрос - когато включиш на D или на R, нали колата симулира автоматична скоростна кутия и като пуснеш спирачката потегля леко.
Въпроса ми е колко леко потегля?
Демек ако има коловози в камъчета (типичната основа в автокъща от камъчета по която са минавали коли), в които колата се намира, то колата има ли сила да ги преодолее тези коловози, като автоматик както би ги преодолял?
Защото днешния екземпляр като му пуснах спирачката, усеща се как се напряга електродвигателчето да ги преодолее, ама стои на място. Ако му подадеш малко газ си тръгва, но само с пускането на спирачката не може да потегли с необходимата сила, както типичен автоматик.
Поздрави.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта