За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Re: Отново за VVTi и маслото
хаха
Пустите му масла... На старото бойно рено имах една стрелка на таблото, която показваше нивото на маслото... и отварях капака само при нужда... иначе няма база за сравнение !
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим
Re: Отново за VVTi и маслото
Тази стрелка не измерва ли налягането на маслото, а не самото ниво?emok написа:хахаПустите му масла... На старото бойно рено имах една стрелка на таблото, която показваше нивото на маслото... и отварях капака само при нужда... иначе няма база за сравнение !
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Re: Отново за VVTi и маслото
Не, точно нивото мери... и то много точно! Има си отметки за мин и макс... Като дадеш на контакт и показва нивото, но като запалиш двигателя и вече не мери. А за налягането служи лампичка.
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Отново за VVTi и маслото
Химията не ми беше любимия предмет и редовно бягах...slowtraveler написа:Точно затова имах предвид, че маслото е доста по-леко от водата (1л тежи около 850гр, затова изплува над водата)...Airfan написа:...
1 л течност не е 1 кг - зависи от плътността
Та 25 л ще са около 22 кг, като сложиш опаковане ще иде на 25. 25 * 4 лв са 100 лв, срещу 20,50 евро, което са 40 лв, т.е. няма смисъл от посредници.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Отново за VVTi и маслото
ПОдкрепям, онзи ден гледах едни графики на маста на маслото и 1л е по-леко от 1кг. Някъде около 800 гр, както колегата е казал.slowtraveler написа: Точно затова имах предвид, че маслото е доста по-леко от водата (1л тежи около 850гр, затова изплува над водата)...
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Отново за VVTi и маслото
Колега това масло би трябвало да е добро, защото пише че покрива API SN/SM/SL X иkickata написа:
Ето какво пишат за него:
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
The Mobil Super™ 3000 range of lubricants are ultra premium synthetic engine oils, designed to provide outstanding levels of protection and performance.
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/c ... -5w40.aspx#
ACEA A3/B3, A3/B4 X. Не знам какъв е този хикс накря, защото така е написано на техния уеб сайт?!?
Май не си чел най-важната тема в раздел "Технически въпроси" - "За маслата" (подната е най-отгоре и там си стои винаги, но някои хора предпочитата да питат преди да четат)?! biggrin.gif И аз не знаех какво е хидрокрек, прочетох го онзи ден тук във форума:А хидрокрек и идея си нямам какво е? biggrin.gif
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=14926
Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: Отново за VVTi и маслото
Така го водят Mobil Super 3000 X1 5W40:Japanese_fever написа:Колега това масло би трябвало да е добро, защото пише че покрива API SN/SM/SL X и
ACEA A3/B3, A3/B4 X. Не знам какъв е този хикс накря, защото така е написано на техния уеб сайт?!?


Аз карам вече 100 хил.км.с такова и нямам проблеми.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
-
nowyaris
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
Ти вместо да трупаш мнения,вземи и смени маслото.Че после да не трупаш ядове.emok написа:хахаПустите му масла... На старото бойно рено имах една стрелка на таблото, която показваше нивото на маслото... и отварях капака само при нужда... иначе няма база за сравнение !
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Отново за VVTi и маслото
Не знам защо трябва да има Х1.kickata написа: Така го водят Mobil Super 3000 X1 5W40
Има на предвид, че разликата в името на всяко масло означава и различен състав. Как примерно си обясняваш, че Мобил имат две оснвни гами - Mobil 1 и Mobil Super 3000 (и 5000)?
По какво се различава Мобил Супер 3000 и Мобил 1, ако и двете са пълна ситетика?
Не мисля, че е само по цената.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Отново за VVTi и маслото
http://www.mobil.us/USA-English-LCW/car ... chart.aspxJapanese_fever написа:...По какво се различава Мобил Супер 3000 и Мобил 1, ако и двете са пълна ситетика?
Не мисля, че е само по цената.
Re: Отново за VVTi и маслото
Аз поне си го обяснявам, че Мобил 1 е премиум марката на Мобил, другите са по-нисък клас...Japanese_fever написа:Не знам защо трябва да има Х1.
Има на предвид, че разликата в името на всяко масло означава и различен състав. Как примерно си обясняваш, че Мобил имат две оснвни гами - Mobil 1 и Mobil Super 3000 (и 5000)?
По какво се различава Мобил Супер 3000 и Мобил 1, ако и двете са пълна ситетика?
Не мисля, че е само по цената.
Да ти кажа не се впечатлявам толкова дали има X1 или не. Нито ще го ям, нито ще го пия...
Колата ми вече е на 8г. и нямам проблеми с такова масло... Щом покрива и превишава спецификациите, които трябва да покрива какво друго има значение? Марката ли? Някъде изрично да е написано, че колата ми трябва да се кара с Кастрол или с Мотул?
Според мен по-важното е маслото да е истинско.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Отново за VVTi и маслото
Toва е важно, но най-важното е да се сменя навреме!kickata написа: Според мен по-важното е маслото да е истинско.
Не може да си си купил масло евтинджос, примерно някаква полусинтетика (не говоря за теб конкретно) и да очакваш да караш с нея колко то с някое малсо, което е два пъти по-скъпо и се води пълна синтетика и покрива А3/В3.
Като искаш да караш с по-евтино масло го сменяш по-често. Аз така правя - чисто и просто.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
mariodenev84
- Мнения: 41
- Регистриран на: 23 Май 2012 20:34
Re: Отново за VVTi и маслото
аз сипвам минерално 15W40 на Королла 2001 бензин и е супер доливам още 4 литра на 10 000 км
) за бензинова корола е супер двигатела не се чува как работи
-
dimkaraganchev
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: Отново за VVTi и маслото
И олио да му налееш, пак така ще работи. Въпросът е докога...
А като доливаш по 4 л на 10 000 км, може и въобще да не го сменяш.
А като доливаш по 4 л на 10 000 км, може и въобще да не го сменяш.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Отново за VVTi и маслото
Стиска се за синтетика, но иначе сменя минерално масло за 10 000 км - няма думи.dimkaraganchev написа: А като доливаш по 4 л на 10 000 км, може и въобще да не го сменяш.
То това масло на 10К км сигурно има 20% вода в него, ако не и повече и като цяло ще идва доста редичко към края. Сигурно след 5-6000 км това масло вече не е 15W40, a става 15W20, за това му го гори и долива толкова много. А как смазва след 5000 км - нямам представа.
Те другите дето сменят синтетика на 10 000 км са балъци, а той е гявол. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 3 госта

