
Икономичен автомобил ли е Prius?
- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
И как ти се вързва мнението във втория ред с указаната от теб т.2 ?! 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Не знам дали ти разбирам точно въпроса, но се връзва.slowtraveler написа:И как ти се вързва мнението във втория ред с указаната от теб т.2 ?!
Колата е в "ON" режим (точка 2), но не е в "READY" режим, демек втория ред от моя пост.
Това е ако съм те разбрал правилно какво питаш или коментираш просто, предвид удивителната и въпросителната в края на изречението ти.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Хм. Мислех, че при ОN на дисплея изписва READY (ако успее да 'запали' хибридната система де
)....
Може и да бъркам - колегите с приусите ще уточнят....

Може и да бъркам - колегите с приусите ще уточнят....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Както каза нека тези с Приусите да споделят, защото аз имам практика на "сухо". biggrin.gifslowtraveler написа:Хм. Мислех, че при ОN на дисплея изписва READY (ако успее да 'запали' хибридната система де)....
Може и да бъркам - колегите с приусите ще уточнят....
Ама всяка кола обичам да я изучавам до най-малката подробност и за това искам да съм подготвен за всичко.
Та ако натиснеш педала на спирачката и натиснеш бутона за "запалване", то той светва в зелено и на дисплея би трябвало да се изпише "READY". В този момент колата и хибридната система е "запалена" и си готов да се предвижваш.
Но ако не натиснеш спирачката, а само бутона веднъж, то влиза в режим "аксесоари" и работи радиото. Бутона светва в оранжево. Ако го натиснеш пак втори път, то тогава колата влиза в режим "ON", като бутона пак свети оранжево, но вече абсолютно всичко трябва да е активирано. Като в последните два режима, ток се черпи от малката батерия.
Това е теоретично и надявам се по-разбираемо. Вече практично остава някой с Приус да го потвърди.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Тая малка батерийка, за която говорите, не е ли всъщност акумулатор?
Иначе мисля, че BOz е схванал точно всичко. Ако не натиснеш спирачката, режимът, в който се включва колата, е друг и работят така наречените ламБи, радиото, климатикът, GPS и т.н. неща, които са само по екрана на централната конзола. Също трябва да се отбележи и, че power-бутонът свети в червено (или оранжево, все тая), нищо по таблото обаче не свети и всичко се черпи от акумулатора, доколкото знам. В режим READY power-бутонът свети в зелено, а за всичко "отговаря" хибридната батерия. Именно затова при пуснат климатик когато "изстискаш тока", се включва бензиновият двигател и започва да зарежда хибридната батерия. Ако греша, някой да каже как е.


- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Точно за малкото акумулаторче говорим, което служи за стартиране на хибридната система (инициализация на компютрите и т.н.), и за временно ползване на лампи и радио - аксесоарите.
А относно режимите - при всички автомобили с безключово палене, които съм карал имаха само двата режима, които са описани от BOz. Но това, с което не съм съгласен бе обяснението за втория режим. Поне на Лексъса режимите са два, като с втория режим 'стартираш' хибридната система, и вече имаш дозареждане на акумулаторчето, а не разреждане, дори и да не работи двигателя. Като енергията идва чрез силовия инвертор от 200+V към 14V от хибридната система - големия акумулатор като буфер и мотор-генераторите ако работи ДВГ.
По този начин се спомага за допълнителна икономия (при по-съвременните обикновени автомобили също се правят опити за намаляване консумацията на гориво точно чрез модифициране използването на електрическата енергия - например алтернатора да работи интензивно при принудителен празен ход, а в друг момент въобще да не генерира ток (консуматорите се захранват от акумулатора).
А относно режимите - при всички автомобили с безключово палене, които съм карал имаха само двата режима, които са описани от BOz. Но това, с което не съм съгласен бе обяснението за втория режим. Поне на Лексъса режимите са два, като с втория режим 'стартираш' хибридната система, и вече имаш дозареждане на акумулаторчето, а не разреждане, дори и да не работи двигателя. Като енергията идва чрез силовия инвертор от 200+V към 14V от хибридната система - големия акумулатор като буфер и мотор-генераторите ако работи ДВГ.
По този начин се спомага за допълнителна икономия (при по-съвременните обикновени автомобили също се правят опити за намаляване консумацията на гориво точно чрез модифициране използването на електрическата енергия - например алтернатора да работи интензивно при принудителен празен ход, а в друг момент въобще да не генерира ток (консуматорите се захранват от акумулатора).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ами при Приус е по-различно явно.
За да покажа нагледно, че не си измислям ето ви и обяснението, което намерих в туб-а:
http://www.youtube.com/watch?v=ZDW8gE_4xAo
Както казах втория път при режим "ON" всичко е запалено и черпи ток от малкия акумулатор, само където не може да тръгнеш. Така е и обяснено в сервизното ръководство в частите за търсене на възможен проблем. biggrin.gif
Трябва просто да се чете.
Надявам се някой ден да се докопам на живо до такова "чудо", за да мога да му разръчкам всичко. И в диагностичната ми техника видях, че поддържа Приус в доста голяма степен така, че няма да има проблем да му гледам и изследвам различните му протичащи процеси и зависимости "онлайн".
За да покажа нагледно, че не си измислям ето ви и обяснението, което намерих в туб-а:
http://www.youtube.com/watch?v=ZDW8gE_4xAo
Както казах втория път при режим "ON" всичко е запалено и черпи ток от малкия акумулатор, само където не може да тръгнеш. Така е и обяснено в сервизното ръководство в частите за търсене на възможен проблем. biggrin.gif
Трябва просто да се чете.

Надявам се някой ден да се докопам на живо до такова "чудо", за да мога да му разръчкам всичко. И в диагностичната ми техника видях, че поддържа Приус в доста голяма степен така, че няма да има проблем да му гледам и изследвам различните му протичащи процеси и зависимости "онлайн".

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Хибридите не се различават от повечето автомобили. Имат си OFF, ACC, ON, STarter. Като се премести от ОФФ на ОН само хибридната система е захранена, но не е стартирана, точно както и при обикновен автомобил. При преминаване през СТ се стартира хибридната система и свтва РЕЙДИ. По-горното е за хибридна система с обикновен ключ(без контакт лесс). При контактлесс положенията са същите, само прехода от различните състояния е различен. Без натиснат педал на спирачката при настискане на бутона се цикли между трите състояния OFF, ACC, ON без да се минава в режим готовност. За да се мине през стартер трябва да се натисне педала на спирачката и при настискането на бутона се отива в ОН ама с готовност.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Веско, добре го е обяснил.
Режимите са 3 при натискането на бутона "Старт":
1. " Аксесоари"-активира се при единично натискане на бутона без натискане на спирачката. "Старт" свети оранжево. ЕДИНСТВЕНОТО допълнително нещо, което можете да пуснете е радиото. Ток се черпи от акумулаторчето.
2. "ОН"-активира се след двукратно натискане на "Старт". Свети оранжево. Таблото на колата светва с всички символи. В този режим можеш да ползваш електроуредите в автомобила.
Тези 2 режима не е желателно да се ползват дълго време, защото може да изтощите акумулаторчето. Ако случайно се увлечете или забравите в тези 2 режима колата, то тя сама ги гаси след 1 час. Освен това при падането на капацитета на акумулатора до определени критични стойности автомобила ви предупреждава за това със сигнал и съобщениена таблото. Ако след подобно предупреждение не стартирате колата в "Рейди" има вероятност по-късно да не може да се стартира хибридната система и да останете на пътя.
3. "Рейди"-мисля на всеки е ясен този режим, как се активира и ползва. Бутона "Старт" вече свети зелено.

Режимите са 3 при натискането на бутона "Старт":
1. " Аксесоари"-активира се при единично натискане на бутона без натискане на спирачката. "Старт" свети оранжево. ЕДИНСТВЕНОТО допълнително нещо, което можете да пуснете е радиото. Ток се черпи от акумулаторчето.
2. "ОН"-активира се след двукратно натискане на "Старт". Свети оранжево. Таблото на колата светва с всички символи. В този режим можеш да ползваш електроуредите в автомобила.
Тези 2 режима не е желателно да се ползват дълго време, защото може да изтощите акумулаторчето. Ако случайно се увлечете или забравите в тези 2 режима колата, то тя сама ги гаси след 1 час. Освен това при падането на капацитета на акумулатора до определени критични стойности автомобила ви предупреждава за това със сигнал и съобщениена таблото. Ако след подобно предупреждение не стартирате колата в "Рейди" има вероятност по-късно да не може да се стартира хибридната система и да останете на пътя.
3. "Рейди"-мисля на всеки е ясен този режим, как се активира и ползва. Бутона "Старт" вече свети зелено.

Последно промяна от Not_active_user_1 на 03 Окт 2013 17:01, променено общо 1 път.
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
prius 3, може ли да потвърдиш, че в "ON" режим, пак нищо освен радиото може да ползваш? Ама наистина да го потвърдиш при първото ти каране, а не от сегашното наблюдение и предположение.
Защото в сервизното ръководство, а също и в книгата за експлоатация на автомобила пише, че всичкото електронно оборудване може да се използва, но тока идва от малката батерия.
Защото в сервизното ръководство, а също и в книгата за експлоатация на автомобила пише, че всичкото електронно оборудване може да се използва, но тока идва от малката батерия.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Че то какво друго използваемо електронно оборудване има инсталирано?
ПП: А прозорците и люка се движат. Също и огледалата се сгъват.
ПП: А прозорците и люка се движат. Също и огледалата се сгъват.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
BOz написа:prius 3, може ли да потвърдиш, че в "ON" режим, пак нищо освен радиото може да ползваш? Ама наистина да го потвърдиш при първото ти каране, а не от сегашното наблюдение и предположение.
Защото в сервизното ръководство, а също и в книгата за експлоатация на автомобила пише, че всичкото електронно оборудване може да се използва, но тока идва от малката батерия.
Грешката е моя, колега. Благодаря за корекцията. Можеш! Всички електроуреди в купетомогат да се ползват в този режим без само да може да се кара колата. Сервото примерно не работи. Никога не съм го ползвал. В моето упътване обаче не пише от къде идва тока. Изобщо подобни подробности не пише. Заблудил съм се заради това, че в упътването пише, че електроуредите са в готовност, което може да се тълкува многозначно.

П.С. Променям си мнението, за да не заблудя някой.

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
RX450h, зареден на ШЕЛ Пловдив. Посока СФ на включен КК, настроен на 156км/ч. Е имаше участъци в ремонт и не можеше да се кара с толкова.... И резултата до края на магистралата 14.7л/100 разход.... Много икономичен хибрид biggrin.gif
Интересно един приус при подобни условия колко ще покаже за разход? И ако разхода му е около 5, както се спряга в тази тема то ЛЕКСЪС да пълни некадърници да окепазят хубавата технология от приус, правейки автомобил 3 пъти по-неикономичен. Дали някой с приус може да направи подобен тест?
Че при това пенсионерско каране - 14.7, пък ако го настъпи човек колко ли ще покаже biggrin.gif
И под пенсионерско имам предвид карането на КК, без никакви резки ускорения.
Интересно един приус при подобни условия колко ще покаже за разход? И ако разхода му е около 5, както се спряга в тази тема то ЛЕКСЪС да пълни некадърници да окепазят хубавата технология от приус, правейки автомобил 3 пъти по-неикономичен. Дали някой с приус може да направи подобен тест?
Че при това пенсионерско каране - 14.7, пък ако го настъпи човек колко ли ще покаже biggrin.gif
И под пенсионерско имам предвид карането на КК, без никакви резки ускорения.
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Това сравнение въобще не е редно да се прави, защото Приуса няма нищо общо с Лексуса, който си написал.
Ти караш кашон, който се бори с въздуха и прави всичко възможно да поддържа тази скорост. Тук въобще не е редно да се казва, че Хибрида бил зле, защото това не му е идеята. При такъв товар, то нямаш преимущества, а се изтъкват само недостатъците.
Но въпреки това на Приуса ще му е необходимо да изразходва половината енергия, за да може да преодолява въздушното съпротивление.
За това е редно да се сравняват два еднакви (до колкото се може) автомобила, за да може да се види реалната полза - има ли я няма ли я...
При 156км/ч освен загуби в задвижването друго няма. Нищо чудно и да харчи повече или най-малкото еднакво от аналогичен автомобил но без ел. щуротии. biggrin.gif
За съжаление аз нямам Приус и не мога да кажа колко ще гори при тази скорост. Надявам се колегата prius 3 да откликне, защото май само той може да направи такъв тест.
Ти караш кашон, който се бори с въздуха и прави всичко възможно да поддържа тази скорост. Тук въобще не е редно да се казва, че Хибрида бил зле, защото това не му е идеята. При такъв товар, то нямаш преимущества, а се изтъкват само недостатъците.
Но въпреки това на Приуса ще му е необходимо да изразходва половината енергия, за да може да преодолява въздушното съпротивление.
За това е редно да се сравняват два еднакви (до колкото се може) автомобила, за да може да се види реалната полза - има ли я няма ли я...
При 156км/ч освен загуби в задвижването друго няма. Нищо чудно и да харчи повече или най-малкото еднакво от аналогичен автомобил но без ел. щуротии. biggrin.gif
За съжаление аз нямам Приус и не мога да кажа колко ще гори при тази скорост. Надявам се колегата prius 3 да откликне, защото май само той може да направи такъв тест.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Едно е ясно. Ръсел Кроу направи прилична реклама на Приус във филма "Следващите 3 дни", който извъртяха снощи по НОВА ТВ biggrin.gif
И другото ясно от филма според героя полицай беше, че бандитите не карат Приуси biggrin.gif
И другото ясно от филма според героя полицай беше, че бандитите не карат Приуси biggrin.gif
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост