Икономичен автомобил ли е Prius?
- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Нещо е объркано в превода. Или са използвали заготовка за обикновен автомобил. (там бе и за ниски обороти)...
Сам разбираш, че за хибрида няма значение каква е скоростта, а каква му е енергийната нужда.
Това, което аз съм чел (май бе на RX), бе да се избягва ползването на консуматори ако автомобила не е ready... И нищо повече...
Сам разбираш, че за хибрида няма значение каква е скоростта, а каква му е енергийната нужда.
Това, което аз съм чел (май бе на RX), бе да се избягва ползването на консуматори ако автомобила не е ready... И нищо повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Цялото предупреждение е това:
За да не допуснете изтощаване на 12-волтовия акумулатор
- Изключвайте фаровете и аудиосистемата, когато хибридната система не е
включена.
- Изключвайте ненужните електрически компоненти, когато автомобилът се
движи с ниска скорост за продължително време, например в натоварен трафик
и т.н.
Може би трябва да се види как е при приус.
За лексус при 300 кс могат да си позволят и танков акумулатор за второстепенните консуматори. А и е и луксозен автомобил при тази цена не върви да те ограничават дори с цената на скапване на акумулатора поради многократни зареждания/разреждания. Това е само за спора, въобще не вярвам вече да съм прав за ползването на акумулатора в ауриса. За климатика може би само вентилатора се захранва от 12 В а компресора да е високоволтов. Така остават по малките консуматори – макар че фаровете със сумарна мощност от 260 вата не консумират малко.
А в http://www.invertersrus.com/prius-power-inverter.html не разбрах когато е давал 800 вата на инвертора дали не е работил постоянно двигателя. Пише – до колкото успях да си преведа - двигателят в моя приус работи за само около трийсет секунди на всеки пет минути, когато е без никакви консуматори. Трябва да засека колко е при ауриса мисля, че не включва двигателя повече от 5 минути, около 10, когато е включен и прогрят, но не съм засичал.
За да не допуснете изтощаване на 12-волтовия акумулатор
- Изключвайте фаровете и аудиосистемата, когато хибридната система не е
включена.
- Изключвайте ненужните електрически компоненти, когато автомобилът се
движи с ниска скорост за продължително време, например в натоварен трафик
и т.н.
Може би трябва да се види как е при приус.
За лексус при 300 кс могат да си позволят и танков акумулатор за второстепенните консуматори. А и е и луксозен автомобил при тази цена не върви да те ограничават дори с цената на скапване на акумулатора поради многократни зареждания/разреждания. Това е само за спора, въобще не вярвам вече да съм прав за ползването на акумулатора в ауриса. За климатика може би само вентилатора се захранва от 12 В а компресора да е високоволтов. Така остават по малките консуматори – макар че фаровете със сумарна мощност от 260 вата не консумират малко.
А в http://www.invertersrus.com/prius-power-inverter.html не разбрах когато е давал 800 вата на инвертора дали не е работил постоянно двигателя. Пише – до колкото успях да си преведа - двигателят в моя приус работи за само около трийсет секунди на всеки пет минути, когато е без никакви консуматори. Трябва да засека колко е при ауриса мисля, че не включва двигателя повече от 5 минути, около 10, когато е включен и прогрят, но не съм засичал.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Зареждането е заради първата подточка.
А втората не знам дали не е свързана с поддръжка на температурния режим на батерията?
За инвертора - явно съвсем не е работил постоянно - иначе нямаше да остане с половин резервоар за толкова дни...
П.С. точно на RX приятел наскоро молеше един с голфче или фордче да му даде ток
Срам 
Просто стоял при изключена хибридна система с включено радио
А вече 'запали ли' хибридната система няма проблем .
А втората не знам дали не е свързана с поддръжка на температурния режим на батерията?
За инвертора - явно съвсем не е работил постоянно - иначе нямаше да остане с половин резервоар за толкова дни...
П.С. точно на RX приятел наскоро молеше един с голфче или фордче да му даде ток


Просто стоял при изключена хибридна система с включено радио

А вече 'запали ли' хибридната система няма проблем .
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Могат да си го позволят, ама са си го спестили - акумулатора е възможно най-малкия, който можеш да намериш. Лошото е, че и мястото е малко и по-голям не можеш да сложиш дори да искаш. Вече при RX450h са го поправили и акумулатора е с нормален размер и капацитет. Не съм имал проблем и не се оплаквам, ама не стоя в колата без да е включен и READY.Hursa написа:За лексус при 300 кс могат да си позволят и танков акумулатор за второстепенните консуматори. А и е и луксозен автомобил при тази цена не върви да те ограничават дори с цената на скапване на акумулатора поради многократни зареждания/разреждания.

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Аз поне от Мазда 5 взех ток ;) Ама тоя double lock на вратите и липса на механична ключалка на багажника създадоха доста комична ситуация да презкачам седалки за да си взема кабелите от багажникаslowtraveler написа:П.С. точно на RX приятел наскоро молеше един с голфче или фордче да му даде токСрам
Просто стоял при изключена хибридна система с включено радио
А вече 'запали ли' хибридната система няма проблем .

-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Раздела от който е цитата е за подръжката на акумулатора. И целия цитатат е в рамка. Всъщност за батерията не е дадено нищо освен в техническите характеристики - 28 елемента по 7.2 В, 201.6 В, амперчасовете и това е. Само на едно място има предупреждение да не се покрива отвора в купето на десния калник за да не пречи на вентилацията на батерията и друго нищо за батерията.
Аз подарих два чифта кабели, реших че нито ще ми трябва ток с тази батерия, нито ще посмея да давам с тая електроника. А то в книжката си имало цял раздел как да ти дадат ток, явно не е рядкост.
Аз подарих два чифта кабели, реших че нито ще ми трябва ток с тази батерия, нито ще посмея да давам с тая електроника. А то в книжката си имало цял раздел как да ти дадат ток, явно не е рядкост.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- andrian999999
- Мнения: 1516
- Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
slowtraveler написа:Колеги, явно първото предупреждение не е подействало![]()
Защо трябва да се стига до крайни мерки за да може да се общува нормално в автомобилен форум?
Та нали идеята тук е да се помага и да се обменят полезни идеи и съвети....
И от време на време - да се разтоварваме с някоя друга 'офтопик' тема...
Напълно подкрепям Дидо, защото не е нормално и коректно някои хора да използват форума за избиване на комплекси и навярно - на компенсиране на лични проблеми...
Това, че един форум е по-либерален не значи, че трябва да стане арена на лични нападки и мерене на някои принадлежности![]()
Надявам се дискусията да продължи в достатъчно информативен и коректен вид....
ок така е но нормално ли е да влиза някой във форума и веднага да моли модераторите да банат някой си колега защото имал друго мнение и хвалел неговата тойота корола. Да не говорим че темата не е за тойота ПРИУС а е породена от друга тема " на кой колко му харчи автомобила". А ТАМ колегата ПРИУС 3
обяснява някакви безумни разходи от 2 на 100 при средна скорост 130км/ч (пиша по памет) ми да влезе колегата "БОЗ"
в тема за тойота приус и да си чете + и - за автомобила, или ако няма такава да си създаде.
професионален мапер
- andrian999999
- Мнения: 1516
- Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
как ви звучи това. карам фиат пунто дизел за 3000 лв но съм се насочил към новата тойота ярис , тя пък ми е скъпа мога да опитам да си взема старата генерация, но пък тя е към края на жизнения си цикъл затова ще събирам за новата , по принцип не съм излизал от София от 13 месеца а в близките 1-2 години ако ми се наложи, ще изляза с колата на жена ми. по принцип на пунтото по книжка му дават около 6,5 на 100 градски цикъл ама аз го свалям на 4,3 защото съм маняк на тази тема.
п.п. може ли да помоля модераторите да баннат ВЕСКО щото ме дразни, отдавна не е идвал на Екото на тойота среща да си по лафим .
в превод карам бмв 330хд за 6000лв но съм се насочил към приус 3 за 25 000лв той пък ми е скъп да си взема по стария , ама той към края на жизнения си цикъл (чудя се как да продам БМВ-то щото положението се затяга , а не съм му плащал данъци) колегата приус 3 го уважавам щото казва че приуса му харчи 2,5 на сто аз понеже съм маняк ще го докарам докаде 1,5 литра и тн. ......
п.п. може ли да помоля модераторите да баннат ВЕСКО щото ме дразни, отдавна не е идвал на Екото на тойота среща да си по лафим .
в превод карам бмв 330хд за 6000лв но съм се насочил към приус 3 за 25 000лв той пък ми е скъп да си взема по стария , ама той към края на жизнения си цикъл (чудя се как да продам БМВ-то щото положението се затяга , а не съм му плащал данъци) колегата приус 3 го уважавам щото казва че приуса му харчи 2,5 на сто аз понеже съм маняк ще го докарам докаде 1,5 литра и тн. ......
професионален мапер
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Аааа, няма да пипате Веско! Долу ръцете! biggrin.gifandrian999999 написа:п.п. може ли да помоля модераторите да баннат ВЕСКО щото ме дразни, отдавна не е идвал на Екото на тойота среща да си по лафим .

- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Колега, навярно просто не сте успели да прочетете конкретните мнения, които станаха причина за крайното действие.andrian999999 написа:....ок така е но нормално ли е да влиза някой във форума и веднага да моли модераторите да банат някой си колега защото имал друго мнение и хвалел неговата тойота корола. ...
Защото бяха премахнати доста бързо за да не цапат що годе нормалния диалог.
Причината за действието съвсем не са молби на нов член на форума или т.н.
Има нормален диалог с доводи, а имаше и мнения с 'цветущи' изрази, доста далеч от темата, но съдържащи единствено персонални определения.
Тези мнения бяха модерирани (като бяха оставени писаните от колегата неща по темата, заедно с предупреждение)
В последствие мненията отново бяха коригирани от 'писателя', и отново съдържащи подобни определения...
Предполагам, че доста от колегите тук са успели да ги прочетат и едва ли са останали доволни от такива груби кавги във форума.
Това са фактите

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- andrian999999
- Мнения: 1516
- Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
да, наистина не съм ги видял и не знаех че е имало псувни и тн...... . видях темата в нови мнения и влезнах да я разгледам какво ново има.
професионален мапер
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
На Приуса климатика черпи ток от силовата батерия. 200 волта май беше и е трифазен. От малката батерийка почти нищо не се захранва освен ламБи и то, ако колата е изключена. През другото време пак от там, ама играе ролята на буфер акумулатора. За ниски скорости и НЕползването на енергоемки неща по колата няма логика да е така, защото системата е включена. В режим рейди ли си ползваш всичко без грижи. В упътването на Приус са обърнали внимание да не се забравят разни лапи включени, защото явно капацитета на батерията е доста малък и на другия ден няма да имаш ток за системата, докато при други с нормален акумулатор може да забравиш лампата на плафона да свети в купето и пак да запалиш сутринта.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Андрьо, можеш ли да посочиш мястото, където си го прочел това написано от мен? Ако го направиш, те водя там където кажеш на мои разноски.andrian999999 написа:[...колегата ПРИУС 3
обяснява някакви безумни разходи от 2 на 100 при средна скорост 130км/ч (пиша по памет) ...

- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
И радиото - дато надуеш АС/ДС (предполагам това слушат 'хибридаджиите' заради професионално изкривяванеprius 3 написа:... От малката батерийка почти нищо не се захранва освен ламБи и то, ако колата е изключена...


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За батериите.
От всичкото, което изчетох, ако колата не е в "ready" режим, демек хибридната част на автомобила да е включена, то всичко се черпи от малкия акумулатор.
Ако колата е с включена хибридна система (за включването й е необходимо малката батерия), то всичко минава през голямата батерия и инвертора, а малката батерия вече не се използва.
Когато колата е с изключена хибридна система, то има две положения:
1. Аксесоари - с натискането на бутона старт за първи път, без натиснат педал на спирачката. Тогава работят само най-общите аксесоари - да речем радиото
2. Включен режим - работи всичко. Именно в този режим малката батерия се използва за всичко (цялата работеща електроника в автомобила) през цялото време, като сами се досещате, че капацитета й е малък и може да падне доста бързо.
п.п. Свалих сервизното ръководство. Започнах да я изучавам задълбочено, но като гледам са си 7500 страници и ще отнеме доста време.
п.п. @andrian999999, колега, не придавай излишен смут и не изопъчавай думите ми, защото нито се познаваме, за да твърдиш какво съм казал, нито си видял всичко. За това не е много редно да се изказваш по този начин. Има модератори, всеки има глава на раменете, за да погледне реалността.
От всичкото, което изчетох, ако колата не е в "ready" режим, демек хибридната част на автомобила да е включена, то всичко се черпи от малкия акумулатор.
Ако колата е с включена хибридна система (за включването й е необходимо малката батерия), то всичко минава през голямата батерия и инвертора, а малката батерия вече не се използва.
Когато колата е с изключена хибридна система, то има две положения:
1. Аксесоари - с натискането на бутона старт за първи път, без натиснат педал на спирачката. Тогава работят само най-общите аксесоари - да речем радиото
2. Включен режим - работи всичко. Именно в този режим малката батерия се използва за всичко (цялата работеща електроника в автомобила) през цялото време, като сами се досещате, че капацитета й е малък и може да падне доста бързо.
п.п. Свалих сервизното ръководство. Започнах да я изучавам задълбочено, но като гледам са си 7500 страници и ще отнеме доста време.

п.п. @andrian999999, колега, не придавай излишен смут и не изопъчавай думите ми, защото нито се познаваме, за да твърдиш какво съм казал, нито си видял всичко. За това не е много редно да се изказваш по този начин. Има модератори, всеки има глава на раменете, за да погледне реалността.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта