Икономичен автомобил ли е Prius?
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Vesko » 20 Мар 2013 08:40
1. EV e samo 2-3-4km i pri niska konsumirana energia
2. Do kolkoto cum chel, hibridite si paliat dvigatelia za da dovedat katalizatora do rabotna temperatura. A sutrin toi zadaljitelno e dalech ot rabotnata.
Vesko
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от slowtraveler » 20 Мар 2013 09:51
Така, че не вярвам катализатора да е проблем.
А въпроса с EV ми е интересен, защото имам маневрирания с ниска необходима мощност докато изляза от квартала, а и дистанцията ми е сравнително малка - около 3км и то голяма част - спускане (макар не и много стръмно).
Т.е. например сутрин бих могъл да ходя до работа почти изцяло на EV, а вечер - да си дозарежда акумулатора.
Парното електрическо ли е, или също ще чака двигателя да загрее (мисля, че лексъса имаше система за по-бързо загряване чрез отнемане температура от изходящите газове).?
Това са все въпроси, влияещи върху разхода, макар и косвено...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от acf_prius » 20 Мар 2013 13:40




Относно колегата, който пътува до Истанбул - prius3 вече написа, че на него му е дало 6,5 с трима човека и пълна кола и около 150 км/ч, колко по-точна информация от това? Мен ако питаш, слагай метан, щом търсиш максимална икономия. Три години карах Нисан Алмера с метанова уредба, обърнато в литри на 100 км ми даваше доста под 3/100 на дълъг път, по магистралата под 130 почти не съм падал. Е, има недостатъци, като голямата бутилка, моята беше 60-литрова, но нали търсите икономия - ще се наложи малко да направите компромис ;) В парично изражение това пътуване с Приуса, за което пуснах снимка, ми излезе горе-долу двойно по-скъпо, което потвърждава и разход около 2,3/100 с Нисана.

acf_prius
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от slowtraveler » 20 Мар 2013 14:33
acf_prius написа:Slow, не можеш да включиш EV-mode преди колата да е достигнала оптималната температура и да си загрее всички течности, масла и т.н.Натискаш копчето, но изписва съобщение, че не може да превключи на този режим....

Благодаря за точната информация...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Not_active_user_1 » 20 Мар 2013 17:13
Съвсем опростено ще ти отговоря, че все още не съм бил на магистрала на която да карам толкова дълга дистанция с постоянна скорост 150км/ч, за да ти отговоря 100% на въпроса. Живея в Германия и съм обикалял аутобаните им на длъж и на шир, но подобно чудо тук няма. Явно турските магистрали са по-добри или пък там няма такъв трафик и контрол на движението. ;)Даниел Чобанов написа:.Аз малко условията ти не ги разбрах. Къде и по колко ще пътуваш?
Два пъти в месеца до Истанбул,почти редовно през цялата година.
Добре да опростим нещата какъв разход ще дава Приуса с постоянна скорост 150км в час по магистрала с двама човека и малко багаж?
По икономично ли ще е от 6,9 бензин на 100км при 150км в час?
Not_active_user_1
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Not_active_user_1 » 20 Мар 2013 17:33
1.За EV колегата ти е отговорил. Освен това да ползваш този режим се иска не само системата да ти е в работна температура, но и батерията да ти е прилично заредена. Направо ти казвам да забравиш EV! Пробвал съм и съм минавал 5 км на този режим, но това е идеалният вариант, който не винаги е на лице. Пускаш си ЕКО модула и си свиркаш. Ако галиш педала на газта в много от случаите ще си само на електромотор. От много натоварени и много натоварени улички има балкан разлика. Натоварени с трафик, задръствания или светофари, кръстовища, спри-тръгни? При най-лошите градски условия и настъпване по светофарите повече от 6/100 нямаш шансове да вдигнеш с Приус 3. Изпробвано!slowtraveler написа:Тъй-като и аз обмислям смяна на автомибил би ли споделил - ако зимата при 'паленето' натиснеш EV какво се случва - пали ли все пак ДВГ за да загрее и влезе в параметри (май беше споделял на времето)?prius 3 написа:..
Ако пътуваш на къси разтояния хибрида ще ти харчи, като обикновен автомобил. Примерно при топло време каране по-малко от 5 мин. ще ти харчи колкото аналогичен автомобил, а при студено 10 мин. Първите минути при всяка кола са критични за разхода на гориво. Докато системата влезе в работна температура харчи много, но при Приус, като загрее почва голямата икономия, защото не само загрява, но изарежда батерията и от там ползите стават х2.
Относно приложение на хибрида - предполагам, че ще имам полза ако премина на хибрид (имам предвид - чиста икономия на гориво, която съм я платил предварително с по-високата цена на хибрида)
Пътуването ми с бензинката е два типа:
1. ежедневни пътувания на кратки разстояния (около 5-10мин) по много натоварени малки улички (център), при които разхода на бензинката ми е около 13л/100км. Там предполагам, че хибрида ще има предимство, въпреки, че времето на пътуване е малко.
2. Няколко пъти на година пътуване на големи дистанции с доста висока скорост (там предполагам, че голяма част от преимуществата на хибрида ще се загубят). Със средна скорост около 100км/ч (много малка част от пътя е магистрала) разхода ми е около 7.5л/100км.

2. Средна скорост около 100км/ч не знам как я постигаш и къде? Това си е доста сериозно каране с настъпване. От Германия до БГ и обратно, където над 70% е магистрала не мога да докарам такава средна скорост и то с много настъпване на газта. Както и да е. При разумно каране 120-140 на магистрала и около 100 км/ч междуградско разхода не би трябвало да е повече от 5/100.
Имай предвид, че разхода на хибрида зависи изключително много от задкормилното. Дори да иска да харчи не може много, но ако търсиш икономия, то при малко старание от твоя страна може колата наистина да е супер икономична. И то не да се влачиш, както някой си мислят, а да си караш съвсем нормално.

Not_active_user_1
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от SFINKS » 20 Мар 2013 17:42
Най-простото и точно сравнение е Аурис бензинов автоматик срещу Аурис хибрид .
Рзликата в цената при най-високото и за двата модела ниво на оборудване е грубо 10 000 BGN , разликата в разхода е грубо 2/100 . Тоест ефект от икономия никакъв ..
Или пък Ярис бензин автоматик срещу Ярис хибрид
Рзликата в цената при най-високото и за двата модела ниво на оборудване е грубо 6 000 BGN , разликата в разхода е грубо 2/100 . Тоест ефект от икономия никакъв ..
Ако пък се сравни Аурис дизел с Аурис хибрид или Ярис дизел с Ярис хибрид вече става доста грозна ситуацията , разликата в разхода е 0.5/100 ...
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от Not_active_user_1 » 20 Мар 2013 17:42

Not_active_user_1
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от slowtraveler » 20 Мар 2013 18:49
По въпросите - 100км/ч средна скорост постигам с 'твърдо' каране без мотаене при изпреварване (но само на разрешени места при достатъчна видимост), като стандартния ми маршрут е 500км, от които 100км по магистрала. По магистралата - 149км/ч по GPS, извън нея - 99км/ч, с леки 'подскоци' само при изпреварване. Вярно, че се движиш по-бързо от 99% от другите коли, но е изпълнимо, и то не еднократно. От там нагоре вече трябва юнашко каране, и там разхода скача над 10л/100 само за да качиш още например 5 или 10км/ч средна скорост.
Но е факт, че например в Гърция спокойно можеш да направиш средна скорост над 120км/ч (и съм го правил например Александруполи - Солун), и средния разход остава под 8л/100 (май бе 7.4) за обикновена бензинка..
Твърдо не смятам, че с хибрида можеш да докараш икономия в $$... Затова и написах, че парите от икономията на гориво си ги дал предварително

Приус не съм карал. Лексъс - да... Но тогава не се сетих да пробвам директно EV режима. Когато го пробвах, вече бе загрял автомобила, но пак бе много трудно да го оставя в този режим - постоянно изключваше, защото съм му подал повечко газ или е надвишил 40км/ч...
Разхода му бе около 10л/100км, но подобен джип чиста бензинка вече би харчил над 15л/100км при същото шофиране...
Относно EV режима - наистина ме поразочарова това, че не можеш да тръгнеш в EV режим докато автомобила е студен (а ако свърши бензина можеш ли да достигнеш бензиностанция?)
Но живот и здраве - предполагам, че лесно ще мога да нагодя стила си към хибридно шофиране - обичам якото ускорение, но и избягвам безсмисленото ускорение към червен светофар, спирайки плавно. Та според мен бих могъл да 'усвоя' доста енергия обратно.
Може колегите с приуси да споделят как постигат минимален разход - това ще е полезно като информация.
Ясно е, че не си задължен да спазваш тези 'догми', но пък от друга страна е добре да се знаят..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от acf_prius » 20 Мар 2013 21:41



slow, днес реших да си направя експеримент - хубаво време, топло. След като колата беше стояла цял ден паркирана, като влязох, включих я, пуснах на EV и директно си тръгна - нито загрява, нито нищо

prius3, въпроса с тестдрайв на Приус (специално за София мога да кажа) е направо плачевен - записваш се на сайта на тойота, обаждат ти се след някой друг ден, след което ти дават 15 минути да покараш с някого от компанията до теб. Аз исках да си платя, да наема колата за един уикенд, за да я пробвам и на градско, и на магистрала - не можело, щото им крадяли колите biggrin.gif За ТМ Ауто става въпрос, ако някой се чуди.

acf_prius
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от zi_zi_top » 20 Мар 2013 21:53
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от SFINKS » 21 Мар 2013 10:00
Всичко останало обаче при хибридите е прах в очите на наивниците .
Цената на хибридите обезмисля тотално по-ниският им разход .
Защо не ми харесват и пречат хибридите ли ?
Защото водачите им с цел да оправдаят безмислените пари дадени за тия автомобили карат идиотски мудно и бавно .
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от acf_prius » 21 Мар 2013 16:18

Имам само още един-единствен въпрос към теб, на който държа да знам отговора - теб кефи ли те, когато те опушват дизелите в задръстване, това искам да знам. Да не забравяме, че това е горивото, което ОФИЦИАЛНО е обявено за раковообразуващо от СЗО и някой ден (дано не се налага на никого от нас, все пак), като се случи на някого, след като дизеляка му е помогнал да си развие рак (защото НЯМА КАК да не се случи при "редовна употреба" с постоянното дишане на дизелови газове) - повярвай ми, разликата от 6 000-10 000 лв., дето е спестил, като не си е купил хибрида, който не дими в задръстване, няма да го спаси. Имам приятели, които от дълги години живеят в едно градче до Сан Франциско. Веднъж се заговорихме за снимки и те признаха, че преди години не са можели нито веднъж да си направят снимка на фона на моста Голдън Гейт заради смога, който е имало нонстоп заради изгорелите газове от колите. Откакто са навлезли масово хибридите и електромобилите там, в момента казаха, че има уникална промяна, която е видима от всички. Ако въздуха, който дишаш, не ти е важен, вече не знам...



acf_prius
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от SFINKS » 21 Мар 2013 17:24
Влачат се първо защото тръгват много плавно и второ спират също така плавно .
На магистралата пък карат със 100 само и само да им покаже малък разход..
Защо го правят , защото ако карат нормално, извънземните им хибриди ще горят както всеки друг бензинов автомобил..
Егати дебелоочието ,вземи си прочети мненията в другата тема където сам си написал че ти прави впечатление че пречиш на трафика по Бул България....
Аз ти отговорих на всички въпроси .
Можеш ли и ти да ми отговориш защо си си купил Приус а не бензинова или дизелова Тойота ??
Мислиш че пазиш природата като харчиш евентуално с 2 литра по-малко бензин ??
Много си се объркал , прочети повече какви материали се използват за производството на хибридната система + батериите ..Да не споменавам че кораба който е докарал хибридите от Япония е изхвърлил толкова гадости в атмосферата , че и 0/100 да харчат тия хибриди , изгорелите газове от двигателите на кораба стигат като за същият брой автомобили със стандартни ДВГ за целият им живот..
Карай си хибрида и си мисли че си модерен зашото всчички останали предимства са пълен ташак..
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Мнение от zi_zi_top » 21 Мар 2013 17:33

По темата за екологичността на Приус и другите хибриди има много изписано не само тук, но и в цялата мрежа и преса. Нещата са много противоречиви. Екологичността трябва да се преценява от производството до рециклирането на автомобила, а не само по това колко пуши на светофара. Веднага се сещам за автобусите, който пушат като за два ТЕЦ-а. laugh.gif
Един Авенсис с D-CAT е също толкова екологичен и покрива всички норми на Евро 5, да не говорим за пушеци и замърсяване. При еднаква цена с Приуса ще изкажа личното си мнение в полза на дизеловия Авенсис.
Моля, да не ми обяснявате колко по комфортен бил Приуса с автоматичната си скоростна кутия, приемам безусловно всички плюсове и минуси на "ръчката" в Авенсиса.
Съвсем друг е въпроса дали изобщо си заслужава да се дават толкова много пари за автомобил???
За мен (пак лично мнение) НЕ! Купувал съм си нова кола от магазина, но от психичния дискомфорт заради злоумишлените действия по нея и постоянното съобразяване къде да паркирам и дали няма да ми надерат или откраднат колата не можах да и се нарадвам и след 1 година я продадох с 2000 лв. загуба.
Много по-комфортно е да си джиткаш навсякъде без да му мислиш с по-стар и неугледен автомобил и да не тичаш постоянно по застрахователи и сервизи, а вече си е личен въпрос какво ТО ще провеждаш и в какво състояние ще го поддържаш. В Западна Европа също се движат много автомобили над 10 години, но повечето от тях са добре поддържани и не пушат. В БГ хората са много бедни и не могат да си позволят да поддържат перфектно автомобилите си, както и къщите си, отопляват се с печки, в които горят какво ли не - гуми, пластмаси, боклуци и т.н. Всичко това е от БЕДНОСТ, а не от нежелание да дишат чист въздух!

Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта