
[Чип Тунинг][Power Box] Avensis T25 2.2 D4D 2006
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от Me4oKyX » 21 Окт 2012 21:19

Me4oKyX
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от slowtraveler » 22 Окт 2012 01:56
ОбЯснявам, че заводския компромис покрива всички зададени параметри за устойчива, екологична и безпроблемна експлоатация, и отговаря на 99% от приоритетните критерии на ползвателите...Me4oKyX написа:.... Така че заводско да ми хвалиш, все едно да ми обесняваш, че на Бойко политиката е правилна.... Въпрос на желание, да видиш истината или не ... А истината не е особено приятна за този, които си отвори очите
Някои ползватели решават, че са с други приоритетни критерии (като например, че катализаторите са излишни), и започват тунинги, като ги махат, променят картите и т.н....
Обаче много рядко (или никой) от ползвателите разполага с достатъчно пълна информация, за да направи пълна и всеобхватна оценка на риска и ефекта от дадено изменение в баланса...
Или пък да види пълната картина след тунинга...
Затова по-често виждаме ефекти като светещи чек-енджин, пушещи 'мощни' дизели и т.н...
При 'лек или умерен' тунинг може да няма видим негативен ефект. Например ако даден детайл издържа без тунинг 500х.км, а с тунинга - 400х.км, то това би било трудно забележимо.
И едва ли би спряло тунинговащия, дори и да знае за този ефект.
А и ако цената на детайла е 100-200лв то това би било пренебрежимо малък проблем, ако в същия момент имаш например печалба на 10% мощност. И съответно би било допустим компромис от гледна точка на един ползвател..
Но ако всичките автомобили на дадена марка имат такъв намален ресурс, то това веднага би създало лошо име на марката, и е недопустим компромис в глобален мащаб...
Така, че нямам нищо против тунинга, но и да се има предвид негативната страна... И като се вземе такова решение да не се бяга от отговорност при възникнали проблеми...
За подобен компромис смятам тунинга с монтиране система за алтернативно гориво - също има плюсове и минуси... И за хора с едни приоритети това е напълно разумен компромис, докато за други - безсмислена интервенция...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от Japanese_fever » 22 Окт 2012 07:48
Пак го прочетете раЦери!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gifslowtraveler написа: ОбЯснявам, че заводския компромис покрива всички зададени параметри за устойчива, екологична и безпроблемна експлоатация, и отговаря на 99% от приоритетните критерии на ползвателите...
Някои ползватели решават, че са с други приоритетни критерии (като например, че катализаторите са излишни), и започват тунинги, като ги махат, променят картите и т.н....
Обаче много рядко (или никой) от ползвателите разполага с достатъчно пълна информация, за да направи пълна и всеобхватна оценка на риска и ефекта от дадено изменение в баланса...
Или пък да види пълната картина след тунинга...
Затова по-често виждаме ефекти като светещи чек-енджин, пушещи 'мощни' дизели и т.н...
При 'лек или умерен' тунинг може да няма видим негативен ефект. Например ако даден детайл издържа без тунинг 500х.км, а с тунинга - 400х.км, то това би било трудно забележимо.
И едва ли би спряло тунинговащия, дори и да знае за този ефект.
А и ако цената на детайла е 100-200лв то това би било пренебрежимо малък проблем, ако в същия момент имаш например печалба на 10% мощност. И съответно би било допустим компромис от гледна точка на един ползвател..
Но ако всичките автомобили на дадена марка имат такъв намален ресурс, то това веднага би създало лошо име на марката, и е недопустим компромис в глобален мащаб...
Така, че нямам нищо против тунинга, но и да се има предвид негативната страна... И като се вземе такова решение да не се бяга от отговорност при възникнали проблеми...
За подобен компромис смятам тунинга с монтиране система за алтернативно гориво - също има плюсове и минуси... И за хора с едни приоритети това е напълно разумен компромис, докато за други - безсмислена интервенция...
Купил си нафтова печка дето прави 5 на 100, ама иска да върви като бегачка - нема такъв филм бате.
Бегачките правят по 10-12 на 100, ама и вървят де. biggrin.gif
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Me4oKyX
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от Shelby » 22 Окт 2012 22:07
Що ми се струва, че в тази тема пишат твърде много хора, които си няма идея за какво става дум... Авенсисът е страхотен автомобил, има запас за още, всичко е въпрос на желание! Факт е, че не е най-подходящият автомобил за тунинг, но всичко е въпрос на вкус ;)
Shelby
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от Japanese_fever » 23 Окт 2012 00:23
Nikoi ne viziram, prosto koito si bara mnogo kolata po-otnoshenie da q pravi po-burza ima golqma veroqtnost daMe4oKyX написа:Japanese - мен ли визираш !?!? Що да не ми гори 5-7 и да върви като за 8-10л/100 бензинка !? Или не може да се случи !?
polu4i obratniq efekt. Osobeno puk da pravish dizelak burz. Ako si iskal da si tolkova burz da si si kupil benzinka.
Tova ne e kum teb, a govorq po-princip, za6toto horata si kuouvat dizel za da im e ikonomi4en,
a posle iskat i da e burz.
I pak za kakva burzina govorim:
- max skorost
- burzo nabirane
- burzo douskorenie
i t.n.
Nqmam kakvo da dobavq, osven: laugh.gif laugh.gif laugh.gifShelby написа:Авенсисът е страхотен автомобил, има запас за още, всичко е въпрос на желание! Факт е, че не е най-подходящият автомобил за тунинг, но всичко е въпрос на вкус ;)
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от Shelby » 23 Окт 2012 01:23
Japanese_fever написа:Nikoi ne viziram, prosto koito si bara mnogo kolata po-otnoshenie da q pravi po-burza ima golqma veroqtnost daMe4oKyX написа:Japanese - мен ли визираш !?!? Що да не ми гори 5-7 и да върви като за 8-10л/100 бензинка !? Или не може да се случи !?
polu4i obratniq efekt. Osobeno puk da pravish dizelak burz. Ako si iskal da si tolkova burz da si si kupil benzinka.
Tova ne e kum teb, a govorq po-princip, za6toto horata si kuouvat dizel za da im e ikonomi4en,
a posle iskat i da e burz.
I pak za kakva burzina govorim:
- max skorost
- burzo nabirane9
- burzo douskorenie
i t.n.)
Що не спреш да говориш глупости?Shelby написа:Авенсисът е страхотен автомобил, има запас за още, всичко е въпрос на желание! Факт е, че не е най-подходящият автомобил за тунинг, но всичко е въпрос на вкус ;)
Говориш за ускорение и доускорение... Сложи една до друга двулитров авенсис със 150 коня и 2.2д4д и му гледай сеира на бензина. А, после ги закарай до бензиностанцията и си зареди бензиновата кола, че да можеш да се прибереш ;)
А, какво трябва да значи този коментар върху моето мнение, че Авенсисът не става ли?
Nqmam kakvo da dobavq, osven: laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Shelby
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от Japanese_fever » 23 Окт 2012 06:59
Shelby написа: Говориш за ускорение и доускорение... Сложи една до друга двулитров авенсис със 150 коня и 2.2д4д и му гледай сеира на бензина.
Почна да срваняваш атмосферка с турбо ли?

Аз нямам какво да си кажа с теб.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
- Местоположение: Златица
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от kalkam » 23 Окт 2012 10:56
kalkam
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от SFINKS » 23 Окт 2012 11:46
Me4oKyX написа:2.0 126hp, 2.2 136hp, 2.2 150hp и 2.2 170hp са с еднакви съединители и кутий..... И да, може да умре кутия на 2.2 150к.с., но то няма невъзможни неща... Моята Корола 1.4 д4д вече над 150 000км е с бокс и още не съм я сменил. Да, в оТОРизирания сервиз ми я "оправиха", след което си я оправих как требе и до ден днешен грижи нямам. Но за всеки проблем си има решение. Сфинксе - ти нали си плащаш като пич и в Тойота сервизираш - затова ти е умряла кутията брат - ако искаш вярваш, ако искаш се заяждаш за пореден път. Факт, маслото не са ти го сменили, затова и си е заминала кутийката - няма си първия, нито последния..... Още повече, че на Тойота кутийте искат хубави масла и са капризни, особено Рав4 2006 нагоре модела.... С "оригиналното" тойота беше да кажем добре, смених го с едно "измислено" и вече са мед..... Те такива ми ти раути
Маслото на кутията е сменяно на съответният сервизен интервал ( не помня 50-60 или 70 000 км)

Под вола няма теле , колкото и да го търсиш ..
Знаех добре какъв е риска от вдигането на мощността и не ме учудва че кутия и съединител заминаха много по-бързо отколкото без чип , бокс и т.н.
Който иска да слага бокс, само да не си мисли че се разминава безнаказано вдигането на мощноста .
Няма такъв филм , няма и да има никога .
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от Me4oKyX » 25 Окт 2012 00:07
Интересно, моята вече мина 170 000км и още е здрава кутията, а е доста по-доправена от твоята. Сигурно щото вече съм на 3-тия съединител.... че при мен трудно изкарват повече от 80-85 000км....
А кое е бегачка !? Бензинка, дето гори 10 !??? Щото ако това е критерий, значи доста бегачки съм им скъсал .... шушоните

Приказват се разни приказки, от разни хора, които не са правили, не са пробвали, или които вече няма какво да научат от този еУементарен живот ... А реално нищо общо с истината в крайна сметка... Да, инженерите са хубави хора, но с доста ограничен мироглед /НЕ ИСКАМ да обидя НИКОЙ/ ..... може да има и някой друг не спадащ тук, но общите наблюдения сочат това. Нищо, което един инженер не е учил, видял или пробвал, не е възможно .... А то далеч не е така мили съфорумци...
И за да има още за какво да си пишете, ще ви кажа пак каква е разликата от моята кутия, до тази на сфинска - моята е третирана с ХАДО, и се третира всяка година, заради нечовешките условия, на които я карам....
А сегааа ...... LETS GET READY TO RUMBLE !!!


Me4oKyX
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от Japanese_fever » 25 Окт 2012 07:00
Или не знаете как да ги карате или не ги карате с правилното масло?
То по тая логика като качиш 20-30 коня и трябва да сменяш и кутията,
а какво да кажем, ако сложиш турбо и 50-100 коня отгоре?
Няма кутия, която да не може да понесе 50 коня над тези, за които е проектирана.
Съединителя също няма да се презори толкова от 20-30 коня отгоре, дори и 50.
Нещо ми мирише на задкормилни устройства...

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2012 07:53
Повишаването на мощността само ускорява процеса...
Съединителя също е по -натоварен... Колега сменяше съединител на стокова 280к.с. машинка през 40х.км. след което сложи усилен комплект и забрави смяната... Минуса бе цената и по -трудното шофиране - тежък и рязък съединител...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 2171
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 29 пъти
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от mirott » 25 Окт 2012 09:49
Да, на задкормилни дето сичко разбират и знаят, ама ходят в оторизирания да ги начешат! Те филтри не сменят на колите в тия оторизирани, па той си мисли, че са му сменили масло в скорости...И караме за 3 часа София-Бургас па после съединителя умрял бързо...дрън-дрън...Japanese_fever написа:Ебати, ако ви се трошат кутиите от 20 коня отгоре, не знам какви са тези кутии?!?
Или не знаете как да ги карате или не ги карате с правилното масло?
То по тая логика като качиш 20-30 коня и трябва да сменяш и кутията,
а какво да кажем, ако сложиш турбо и 50-100 коня отгоре?
Няма кутия, която да не може да понесе 50 коня над тези, за които е проектирана.
Съединителя също няма да се презори толкова от 20-30 коня отгоре, дори и 50.
Нещо ми мирише на задкормилни устройства...
Естествено, че няма 1 грамотна кутия да се прецака с 20-30...50 коня отгоре! Виж, на Тойота кутиите са друго, сигурно...! Но как да обясниш на тиквата, че е тиква? Варена, печена-тя си е тиква... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
mirott
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Мнение от SFINKS » 25 Окт 2012 10:00

Не е нужно да си инженер за да го осъзнаеш

S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта