забранете електромобилите-нека бъдем зелени
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от PESHO OT MARS » 12 Окт 2012 22:04
Така че това са неприложими принципи при автомобилните ДВГ-та, там зарди ниското тегло и липсата на място двигателя трябва да компенсира с голям работен диапазон на оборотите си.
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от Japanese_fever » 13 Окт 2012 05:50
От гледна точка на екологията, не мосля, че някой ще се върне към двутактовите двигатели, въпреки че имат добро КПД.Hursa написа:И се предполага, че бавнооборотни двутактови дизели с клапани биха достигнали такова кпд и при автомобила. Дори по-добро.
В САЩ вече трудно се намират дори двутактови скутери. 50 сс скутери на Хонда, например, са също 4-тактови.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от Hursa » 13 Окт 2012 19:37
А двутактовия двигател с клапани няма причини да замърсява повече от четиритактовия. Той е с картер, а не се смазва с масло в горивната смес. Цилиндрите могат да се продухват с въздух, а не с горивна смес както е при бензинките. Горивото да се подава при вече затворени клапани директно в цилиндрите, както е при дизелите и при някой съвременни бензини. Работния ход извършва целия от горна до долна м точка, а всичко останало, изпускане на отработени газове, продухване и компресия на хода на буталото от долна към горна. Едновременно имаме и това което имаме в двигателя на приус, по голям работен ход от хода на компресия.Но всичко това налага ограничения, особено на оборотите.
Но за да е наистина високо кпд-то трябва да се използва турбокомпресор, който няма нужда да е като сега употребяваните – максимално лек и с минимална инерционност и заради това доста ненадежден. Няма нужда от туйн, би и всякакви променливи геометрии, а от турбокомпресор разчетен за работа на двигателя на точно определени обороти и мощност на ДВГ. Дори турбокомпресор с ел. двигател на вала му. При пуска на двигателя върти компресора, а когато излезе на номинална мощност работи като генератор и сваля налягането на отработените газове до налягане близко до атмосферното. Вероятно турбината и компресора трябва да са поне двустепенни, а компресора може би и с повече степени. Всъщност според мен това ще е хибрид между газова турбина и ДВГ. ДВГ да изпълнява ролята на горивната камера на газотурбинния двигател. Така температурата на изгаряне може да бъде много по-висока отколкото при газотурбинния. А газовете извършвайки част от работата в ДВГ им се сваля температурата до поносима за материали не толкова скъпи колкото са материалите на газовата турбина.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6302
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от slowtraveler » 13 Окт 2012 19:57
Имат и конкретни обороти, които трябва 'да се прескочат'... А процедурата е доста тежка и режимите се сменят бавно.
Най-интересния дизел за мен си е Доксфорд - този, който Пешо марсианеца спомена с насрещнодвижещи се бутала в една и съща цилиндрова втулка...
При корабите икономията става освен от добре изчислените за определени обороти горивни процеси, но и заради помощни системи като когенерация/парогенератори, валогенератори и т.н.
Но в същите режими газова турбина може да достигне докъм 90% кпд с когенерация и т.н....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от Hursa » 13 Окт 2012 20:16
Hursa
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от Hursa » 13 Окт 2012 20:23
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6302
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от slowtraveler » 13 Окт 2012 20:24
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от Hursa » 13 Окт 2012 20:52
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6302
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от slowtraveler » 13 Окт 2012 20:56
Друго основно преимущество е, че може да навърта много часове при равномерен режим...
Недостатък - не обича смяна на режими. Пуск/стоп също са и противопоказни

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от Hursa » 13 Окт 2012 21:18
Да не говорим за цената на подобна централа, сравнима с цената на АЕЦ при съпоставима мощност. А ценита на горивата им са не съпоставими, въпреки разликата в кпд.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6302
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от slowtraveler » 13 Окт 2012 21:31
Но наистина недостатъците (най-вече старт/стопа и ограничените режими, и неудобните трансмисии) не позволява да се развие автомобилната газотурбинна машина...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от Hursa » 13 Окт 2012 21:57
На танк не ми се вярва да сложат газ.
Hursa
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от Hursa » 13 Окт 2012 22:22
Hursa
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от Japanese_fever » 14 Окт 2012 02:51

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- slowtraveler
- Мнения: 6302
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мнение от slowtraveler » 14 Окт 2012 13:19
Разликите са в детайлите - например мащаба


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта