
шок и ужас
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
шок и ужас
Колеги,преди 3 часа както си карах тойотата-рав4 d4d-1CD-FTV по магистралата Карнобат-Бургас,внезапно ми се скъса ангренажния ремък(а е само на 25 хил.км).Разбрах,че този двигател няма никаква защита.Хвърляйте боб и ми кажете какви евентуално биха могли да бъдат пораженията!Иначе по километраж колата е само на 130 хил.км. 

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- TATI
- Мнения: 3042
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 171 пъти
- Обратна връзка:
Re: шок и ужас
Съболезнования за случката. Ремонта е голям и скъп. Ако ремъка ти е оригинален и сменен в оторизиран сервиз, можеш да направиш рекламация, защото хората дават гаранция . Най-вероятно нито ремъка е оригинален, нито си го сменил в оторизиран сервиз.
Иначе на първо четене - глава, клапани, бутала, лагери .... по-добре си намери нов двигател.
Иначе на първо четене - глава, клапани, бутала, лагери .... по-добре си намери нов двигател.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: шок и ужас
Вексо, със сигурност ще ти е по-евтинко да си купиш двигател втора ръка дори със смяната... Нови части на това, което е потрошило, а ти си бил на магистралата ... може да са прекалено много неща, за взимане на нови чаркове.... Но ако искаш отворете сегашния и вижте какво е останало здраво, след това вече правете сметка и вие 

Re: шок и ужас
извинявам се за офтопика, но ми е интересно какво се случва, когато караш с такава голяма скорост и ти се скъса ремъка?
колата постепенно губи мощност, или веднага спира, или...?
колата постепенно губи мощност, или веднага спира, или...?
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: шок и ужас
Тати и Мечо,абсолютно сте прави.Мнението на специалистите е двигател втора ръка.Иначе стана така-карах точно със 125км.ч,когато усетих удар в двигателя,лампите светнаха,колата угасна,но не спря веднага.По инерция я закарах плътно в дясно в аварийната лента и после пътна помощ.Това е за съжаление!
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- TATI
- Мнения: 3042
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 171 пъти
- Обратна връзка:
Re: шок и ужас
Чуваш силен трясък и както е написал колегата, колата изгасва и ти светва коледното дърво от лампи на таблото. Най-лошото е, че в този момент повечето натискат спирачка интуитивно и става страшно за тия зад теб. Молиш се да не причиниш ПТП, изтегляш се плътно вдясно и звъниш по тел да дойдат да те приберат, барабар с двата тона желязо, което е останало от колата.desSs написа:извинявам се за офтопика, но ми е интересно какво се случва, когато караш с такава голяма скорост и ти се скъса ремъка?
колата постепенно губи мощност, или веднага спира, или...?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: шок и ужас
Много точно и същевременно духовито описание на Tati,плюс десет криви клапана от шестнайсет,повдигачи,пулове,ремък,ролки, обтегач с въпросителна,водна помпа ако не си сигурен в нея и много труд. Почти всички течности и те така...
Re: шок и ужас
Аааа.....на скъсване на ангренажен ремък как гледа застрахователя по Каското? 

Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: шок и ужас
Застрахователя никак не гледа ако няма специална застраховка срещу повреда (това, дето тук му казват разширена гаранция)...
Няма как да мине по каско, защото събитието е вследствие на техническа повреда при нормална експлоатация, а не от удар и т.н.
Иначе последния път като късах ремък просто автомобила внезапно загуби мощност - изгасна. Никакви удари и катаклизми не се усетиха....
Значително по-неприятно е както се случи на колега късане на бутало/биела с около 190км/ч... И то не заради удара - той повече е шумов ефект, а заради разхвърчалото се масло от изкъртения картер...
Няма как да мине по каско, защото събитието е вследствие на техническа повреда при нормална експлоатация, а не от удар и т.н.
Иначе последния път като късах ремък просто автомобила внезапно загуби мощност - изгасна. Никакви удари и катаклизми не се усетиха....
Значително по-неприятно е както се случи на колега късане на бутало/биела с около 190км/ч... И то не заради удара - той повече е шумов ефект, а заради разхвърчалото се масло от изкъртения картер...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: шок и ужас
При мен на старата кола прескочи зъби и се целунаха клапаните и буталата...беше на празен ход - 1000об/мин...единствената щета беше разпределителния вал и опорите му...това беше 2005г....нямаше много коли на части и не можах да намеря цял двигател затова ремонтирах - взех разпределителен вал на старо за 180лв., нови опори и дадох главата на бор-щанга за престъргване (новите пети не са обработени)...и като така и така беше "разцепен" ДВГ смених мотовилкови лагери, сегменти, гумички клапани...цялата операция при гаражен майстор...излезе ми 950лв всичко...но - за опростен 4цил/8клапанов дизелов ДВГ на Пежо...така че - и аз съм +1 за това да се смени целия ДВГ.
Re: шок и ужас
значи по-добре да се паникьосаш, да натиснеш спирачките, да смачкаш предницата, и застрахователя да ти смени половината /цялата/ колаslowtraveler написа:Застрахователя никак не гледа ако няма специална застраховка срещу повреда (това, дето тук му казват разширена гаранция)...
Няма как да мине по каско, защото събитието е вследствие на техническа повреда при нормална експлоатация, а не от удар и т.н.

а ти защо "последния път", колко ангренажни ремъка си късал? направо ме притеснихте


- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: шок и ужас
Направо се излагаш!!! Мъжът ти се е постарал да не се притесняваш изобщо, а ти "сънуваш дяволи" по магистралата с чисто нов РАВ4.desSs написа:... направо ме притеснихтечестно преди малко докато карах по магистралата и се сетих точно за тая тема

Я се вземи в ръце и си живей спокойно!

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: шок и ужас
От финансова гледна точка е точно така...desSs написа:....значи по-добре да се паникьосаш, да натиснеш спирачките, да смачкаш предницата, и застрахователя да ти смени половината /цялата/ кола![]()
Веднъж ремък и 2 пъти след това - чупен вал (почти равносилно на скъсан ремък като ефект)..desSs написа: а ти защо "последния път", колко ангренажни ремъка си късал? направо ме притеснихтечестно преди малко докато карах по магистралата и се сетих точно за тая тема
За притеснението - не се притеснявай... Дори и да скъсаш ремък, енергията на въртящия се двигател е толкова голяма, че усешаш само, че двигателя внезапно е загаснал...
Колегата с потрошената биела, бутало, блок, раздатка и т.н. чул изчаткване и толкова - нищо толкова притеснително или стресиращо (освен рояка червени лампи по таблото) laugh.gif ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: шок и ужас
Извинянвам се за офтопика! Колега сподели какъв е резултата след отваряне на мотора. При мен (авенсис 2.0ТД) при запалване прескочи ремък - счупени гнездо на клапан, 8 клапана, биела, бутало, сегменти, наранена глава.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта