проблем с демпферен маховик

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Юни 2012 15:38

Правилно си постъпил колега....
Така знаеш, че докато колата е при теб (поне в следващите 150х.км) няма да имаш проблеми от такова естество...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 02 Юни 2012 16:41

iovkito написа:Явно зависи най-вече от това как се кара колата. Все пак при градското каране съединителят се натоварва доста повече.
За бензинките - напълно е възможно над 5г автомобил да започне да гори масло. И то не поради първоначалната причина, която е описана във форума...
Дори и да няма други причини, стареят гумичките на клапаните, зацапва и запушва се вентилацията на картерни газове и т.н.
Всичко това е така, но е валидно за всички видове коли,за това въпроса беше конкретно за Авенсис.
Съзнавам, че собствениците на тези коли няма да коментират с радост точно тези въпроси, но за пример да кажа защо искам да съм наясно: Преди години купих Вектра Б 1.6, когато видях, че гори много масло, от съответния форум разбрах, че този проблем е известен отдавна.Не ме притесняваше много, почти не сменях масло, само филтри и доливане...
Та въпроса ми е провокиран от мераците ми за в бъдеще за Авенсис бензин или дизел, та защо да не е след определена година, когато всаичко е изчистено от производител.Никога не съм карал дизел, та мога да експериментирам, но не ме кефи идеята рано или късно да приема, че е неизбежно да ръсна едни 2000лв и да съм щастлив...
Очевидно за достоверен отговор трябва да питам някой сервиз, не собственици...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Рав 4
Мнения: 14
Регистриран на: 16 Май 2012 23:13

Мнение от Рав 4 » 02 Юни 2012 17:00

Колега не си оточнил за кой модел Авенсис говориш но предполагам че визираш Авенсис 2 след 2001 г. Д4Д 116 коня. Имай предвид че при този двигател демпферният маховик е консуматив и смяната му след 130-150к км е наложителна. Колегата по горе е прав, че износването на съединителя и в частност маховка зависи до голяма степен от стила на каране на предния собственик както и от цикъла на каране (дали повече градско или извънградско). Маховика се натоварва най много при потегляне затова логично ако колата е карана повече в града той се износва по бързо, ако е карана повече извънградско има шанс да издържи малко повече. Също така зависи дали е теглила нещо (ремарке каравана лодка и т н). Относно Авенсисите не съм убеден че можеш да намериш дизелов на по-малко от 200 000 реални километра, тоест в случая маховика може и да е сменян, но пък започват проблеми с дюзите това е причината на запад да ги продават вече масово. При новите дизели всички тези части са консумативи (за жалост скъпи такива). Иначе откъм варвене и разход двигателят е прекрасен. Надявам се да съм бил полезен.

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 02 Юни 2012 17:21

Рав 4 написа:Колега не си оточнил за кой модел Авенсис говориш но предполагам че визираш Авенсис 2 след 2001 г. Д4Д 116 коня. Имай предвид че при този двигател демпферният маховик е консуматив
Благодаря за отговора, да за този Авенсис става дума и точно това не ме кефи, че е консуматив. Не мога да повярвам, че производителя до последния модел не е оправил проблема след като е разбрал.То така биха умрели продажбите след като се разчуе, а то не е така, значи, че трябва да е оправено, както и Вектрата 1.6 след 98г я оправиха...
С горенето на масло на бензиновите нещата виждам по същия начин, трябва някога да са били оправени...
Живея в Англия, та такава кола може да се намери от всяка година, на всякакви километри и цении...
Напоследък надеждноста ми е приоритет, карам една друга японска марка и за 3г не съм дал едно пени за части/ремонт(освен консумативи), капака май съм вдигал от Коледа само за доливане течност за чистачките.При други мои коли това не се е случвало, а и не много хора могат да кажат същото при днешното качество на колите(кара се всеки ден)
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Юни 2012 18:48

Колега, бензинките на авенсиса нямат проблема с горенето на маслото, което е присъщо на 1.6 екотек двигателя...
Имал съм Астра с такъв двигател и започна да гори масло след около 60х.км... Равномерен висок разход на масло особено като се настъпи колата, както при износен двигател (със синия пушек и т.н.)...
При авенсиса нещата не стоят така. Не си мисли, че тук някой спестява негативите за конкретния модел - форума е достатъчно обективен.
Горенето на масло при бензинката се проявяваше на малко километри (при мен - на 30х.км), и бе ОГРОМНО - над 1л/1000км. След гаранционния основен ремонт на двигателя, до момента в който я продадох на малко под 100х.км не пипаше въобще масло. От смяна на смяна маслото си стоеше на МАХ, а аз често карам на постоянни високи обороти...
Относно надеждността - в Авенсиса ми имаше и някои други дразнещи ме неща - все пак е английско качество :whistle: Което пък навярно е предимство за теб, защото в УК може да дават по-реални цени на частите...
За здрави автомобили - и сега карам автомобил, вече на 90х.км, на който до момента само съм му отварял капака за доливане течност на чистачките... Явно не ги правят толкова калпави...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
veso_hds
Мнения: 1476
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 39 пъти

Мнение от veso_hds » 02 Юни 2012 19:23

Колега,ако не е тайна откъде поръча комплекта и на каква цена.

Аватар
vladika
Мнения: 31
Регистриран на: 18 Мар 2012 20:20
Местоположение: пазарджик

Мнение от vladika » 02 Юни 2012 21:03

kolega slagyl sym na takyv rav 4 obiknoven syedinitel i triabva da ti kaja che absoliutno nikakvi problemi niama da znaesh ot men(daje choveka imashe vyzmojnost za dempferen) nikakvi problemi niama da imash nito sys skorosti nito s nishto

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 02 Юни 2012 22:53

slowtraveler написа:обективен.
Горенето на масло при бензинката се проявяваше на малко километри (при мен - на 30х.км), и бе ОГРОМНО - над 1л/1000км. След гаранционния основен ремонт на двигателя, до момента в който я продадох на малко под 100х.км не пипаше въобще масло. От смяна на смяна маслото си стоеше на МАХ, а аз често карам на постоянни високи обороти...
Не е ясно горното за Опел или Авенсиса го казваш.Моя Опел (около 150х.км)наистина харчеше 1л/1000км (аз пък карам на ниски обороти),но не пушеше и никакви други проблеми...така си замина...
Казваш, че Авенсиса няма проблем с маслото, но из форума съм чел, че първите години на VVTi (след 2002) си харчат масло, не знам колко...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Юни 2012 22:56

Опела започна постепенно да гори масло като издухан двигател...
А авенсиса започна да гори рязко над 1-2л/1000км заради запекли сегменти на около 30х.км...
Причината е коренно различна - при авенсиса е отстранима и се проявява в началото на експлоатацията (затова и си мисля, че отдавна не можеш да попаднеш на екземпляр, който да прояви проблема чак при теб)...
След смяната на калпавите сегменти - причинители на високия разход (и буталата), проблема бе отстранен и нямаше проблеми по-нататък...
Според мен сега можеш да попаднеш на стандартно издухан двигател, който не е по-проблемен от който и да е друг двигател...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 02 Юни 2012 23:40

slowtraveler написа: А авенсиса започна да гори рязко над 1-2л/1000км заради запекли сегменти на около 30х.км...
Причината е коренно различна - при авенсиса е отстранима и се проявява в началото на експлоатацията (затова и си мисля, че отдавна не можеш да попаднеш на екземпляр, който да прояви проблема чак при теб)...
Е, това е успокоително, че на всяка 5-8 годишна кола проблема трябва да е оправен до сега и няма как да попаднеш на проблемна... (и пак не е ясно коя година фабрично са оправили проблема, че да не се налага гаранционно...)
Но за маховиците на дизела нещата май стоят обратно, т.е. проявява се не в началото, а доста късно, когато можеш да попаднеш точно на предстоящ ремонт... (и за това въпроса е актуален- оправен ли е фабрично поблема и кога, или си продължава и до последния днешен модел да е неизбежен консуматив?)
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Юни 2012 09:02

За бензинките проблема мисля, че бе отстранен около 2004. Моята бе ремонтирана гаранционно с нов тип бутала и сегменти около 2006, така, че би трябвало дотогава всичко отдавна да е било изчистено в новото производство..
А за демпферните маховици - като гледам маховика на практически всичките нови дизели с демпферни маховици е консуматив...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Рав 4
Мнения: 14
Регистриран на: 16 Май 2012 23:13

Мнение от Рав 4 » 03 Юни 2012 10:06

Колега veso_hds пуснах ти лично съобщение. Колега JapCar за жалост демпферният маховик е консуматив до последно. Това което знам със сигурност е че до 2003 година е било наложителна смяната на целия комплект маховик и притискателен и феродов диск тъй като старият феродов диск не се е напасвал добре с новия маховик и обратното. След 2003 г. този проблем е отстранен и можеш да сменяш само този компонент чиято смяна се налага. При мен това беше възможно но аз предпочетох да поръчам цял комплект (тъй като Тойота го препоръчва при смяната) а и цената между целия комплект и само маховика беше символична. Имай предвид че демпферният маховик е консуматив при всички дизелови автомобили (след 150 000км), в това отношение Тойота не прави изключение от другите марки. Поздрави на всички

Gancho
Мнения: 1
Регистриран на: 03 Юни 2012 12:10

Мнение от Gancho » 03 Юни 2012 12:20

CuMo написа:Един изрева :ghi:

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=20889

:D
мнение 7522 ->
http://hardwarebg.com/forum/showthread. ... B5/page301

mad.gif

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 03 Юни 2012 14:05

slowtraveler и Рав 4, ето това вече е полезната информация която исках...
Оформи се съвсем грубо "ръководство" за покупка на Авенсис, че трябва да е след 2004 и за бенз/диз, а за дизел като допълнение или да е на малко километри или над 180х км(когато евентуално маховика е бил сменен).
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Юни 2012 14:56

Всеки си го тълкува посвоему. Не бих бил толкова убеден в извода ти, защото:
1. Бензинките преди 2004г вече или са били бракувани ако са били оставени без масло, или са били гаранционно отремонтирани. И в двата случая горенето на масло не е фактор при избора и бензиновия Авенсис няма някакъв по-особен проблем в сравнение със стар автомобил коя да е друга марка
2. Дизелите - никой не ти гарантира, че на 180х.км маховика е създал проблеми и е сменен. Също така никой не ти гарантира, че ако е бил сменен, не е сменен с какъв-да е, колкото за предпродажбена подготовка...
Затова съвета ми е да забравиш съветите ни, и да гледаш конкретното състояние на конкретен автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта