проблем с автоматична скоростна кутия на Ланд Крузер
проблем с автоматична скоростна кутия на Ланд Крузер
Мнение от c » 09 Май 2012 17:13
имам проблем със скоростната кутия на Тойота Ланд Крузер 120 автоматик. Кутията е 4 степенна и проблема е следния - от вчера оборотите на които се превключват скоростите се вдигнаха доста - преди след като отпуснеш газта ако е около 3000 об. веднага включва на по-горната. Сега от първа на втора включва минимиум на 3500об., от втора на трета също 3500об., а четвърта не включва въобще. Оборотите отиват до 4000 и не включва ... Направиха някаква диагностика и единствената грешка беше "стоп-машинка", поръчахме я и след няколко дни ще я сменим, но мен силно ме съмнява това да е основният проблем
Някакви идеи?
c
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 09 Май 2012 17:24
Моят съвет- закарай Ланда в ТМ Ауто за една диагностика,която не е скъпа, за да ти кажам компетентно какво е. След това вече си преценявай къде ще го правиш,ако има нещо за правене. Може и маслото да е за смяна или малко,знае ли човек. От най-простото се почва.Но там са наясно.
LEXUS
Мнение от c » 09 Май 2012 17:37
Но, разбира ако се наложи купувам кутия ще мина през колегите им в София
c
LEXUS
Мнение от memorex » 10 Май 2012 10:18
Друго което се сешам е проблем в торк конвертера или иначе казано съединителя но това е след много километри и при лошо масло/ниско ниво или смесено с антифриз /
memorex
Мнение от c » 10 Май 2012 11:58
Най-странното обаче е, че днес се оправи и включва всички скорости както преди. Все пак ще я сменя въпросната машинка за всеки случай.
Ако е "Throttle position sensor" ще излезе ли като грешка при диагностика или трябва да се замерва ръчно по някакъв начин?
Този торк конвертер сменя ли се през някакъв интервал от километри? Колата не е първа младост, но мисля че не съм я лишил от нищо в поддръжката
c
Мнение от memorex » 10 Май 2012 13:01
Най-странното обаче е, че днес се оправи и включва всички скорости както преди. Все пак ще я сменя въпросната машинка за всеки случай.
Ако е "Throttle position sensor" ще излезе ли като грешка при диагностика или трябва да се замерва ръчно по някакъв начин?
Този торк конвертер сменя ли се през някакъв интервал от километри? Колата не е първа младост, но мисля че не съм я лишил от нищо в поддръжката[/quote]
За торк конвертора може да те изкара и докато я бракуваш ако я караш и поддържаш добре
Сензора TPS дава код за грешка както и всички сензори .Сега дали кода е 41 или 121 и т.н аз не знам щото не се занимавам с това пък и не знам колата ти с какъв точно мотор е .
На диагностика го показва кода на грешката която е записана.
Със замерване не винаги става щото понякога грешката е от слаб сигнал , слаб ток , временно механично задържане и още куп глупости.
Има и други сензори които дават сигнали към компютъра и могат да предизвикат твоя проблем аз ти казах най вероятния като само гадая.
Без диагностика не става.
memorex
Мнение от c » 10 Май 2012 14:24
Какво би казал за смяната на маслото в скоростите? Трябва ли да се сменя и през колко хил. км? Първата смяна беше на около 140 000км. по препоръка на Тойота Бургас, а и от това което прочетох във форумите. Сега в този сервиз казват, че това масло не се сменяло ... обаче аз на такива неща не вярвам. То и на БМВ пише лайфтайм, обаче масово го сменят
c
Мнение от memorex » 10 Май 2012 15:30
Сега ако е карано внимателно и състоянието е добро на маслото и искаш да спестиш лев може и да не се смени
Моите лични мнения и наблюдения са следните;
1.Вечно масло няма
2.Винаги смененото както трябва ново масло е по добро от старото и многократно по–евтино от ск.кутия.Знам не е евтино маслото, смяната че и много събира но е по евтино от кутията
3.Сменя се само там където имат необходима техника за смяна щото никак не е лесно без
4.Ако се долива се долива от същото което е вътре което е проблем щото може вече и да не се произвежда
5.Пълно дрениране трудно се прави и пълнене също и затова повечето не се хващат да го правят и се оправдават че било вечно.
6.На БМВ собствениците макар да е лайфтайм маслото всички го сменят че и картерния капак щото е пластмасов и той задължително се сменя
memorex
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 10 Май 2012 19:42
и на vw не се сменяло уж,но ела да видиш как се прецакват кутиите им,на приятел туарега тъкмо тръгна автомата,масов дефект.един читав майстор му казал,че нарочно се води вечно маслото,за да ги одрусат после за нова кутия.
виж си в книжката какво пише по въпроса,обикновено винаги има опция утежнена експлоатация и там има смяна,а не проверка!на рав4 интервалът е 60к-при нормален режим не се сменя,при утежнен смяна на 60к!аз си го сменям на 50к!само оригинално масло,не слагай друго!

jim_beam
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Мнение от LordDigital » 11 Май 2012 17:10
ЛайфТиме масло за автоматични трансмисии няма ,ако е синтетично може да кара наистина много.c написа:В понеделник ще я карам пак, грешката със сигурност ще я има още, въпреки че върви нормално, защото няма кой да я изчисти. Ще си запиша кода и, тя беше само една, уж други нямало
Какво би казал за смяната на маслото в скоростите? Трябва ли да се сменя и през колко хил. км? Първата смяна беше на около 140 000км. по препоръка на Тойота Бургас, а и от това което прочетох във форумите. Сега в този сервиз казват, че това масло не се сменяло ... обаче аз на такива неща не вярвам. То и на БМВ пише лайфтайм, обаче масово го сменят
Според мен тоя "техник" е имал за смяна стоп машинка във главата ,не си давай парите на вятъра.

LordDigital
Мнение от c » 15 Май 2012 22:31
Ти си жив ... много се радвам, че те виждам да пишеш някъде. Между другото още си пазя онзи G-Tech pro, който ми прати преди (хиляди) години laugh.gifLordDigital написа:...
В крайна сметка колата за сега върви добре, а грешката наистина така и не можах да видя каква точно е била
c
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Semrush [Bot] и 9 госта