...И отново за хибридите + и - ...
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Мнение от Hursa » 13 Апр 2012 23:01
Цената на аурис хибрида сега също е с отстъпка 40 800 лв – не 46 хиляди.
Hursa
Hursa
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Мнение от Hursa » 13 Апр 2012 23:43

Hursa
Мнение от E60_Power » 14 Апр 2012 00:06
При БМВ сваляш на трета при тази скорост. За дизела - 4-та.Hursa написа:E60_Power - И аз поради изброените причини харесвам дизела. Но все пак за да е обективно сравнението в ускоренията - за да получиш най-доброто от бензина 80 до 120 трябва да свалиш на 3та, (не му знам оптималните обороти, може би дори на 2ра). А тогава отдавания момент към колелата доста нараства. На дизела за да получиш най доброто – вероятно е 4 в този диапазон. За щастие хибрида няма нужда от превключвания, той има само една предавка.
E60_Power
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Мнение от Hursa » 14 Апр 2012 00:16
Hursa
Мнение от E60_Power » 14 Апр 2012 00:45
Моите технически познания са от интернет и споделено от приятели - монтьори. Така, че съм лаик. Аз специално не усещам някаква дупка и колата буквално се изстрелва като натисна педала на газта при 80-90 км/ч без да минавам през кикдаун и автомата да сваля една предавка. Ако натисна педала до дъно, обикновено сваля една предавка, но аз рядко карам така.Hursa написа:Заради различието в предавките предавания към колелата момент може да се получи дори по голям в полза на бензиновия. Като се прибави и по добрата динамика на бензиновия мотор сам по себе си и липсата на турбо лаг при атмосферния двигател, възможно е бензиновия да ускори по добре.
E60_Power
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение от Not_active_user_1 » 14 Апр 2012 10:27
Така е. Разликата между икономичното и неикономично каране при бензина е доста по-голяма отколкото при дизела. На един бензинов двигател лесно можеш да му вдигнеш разхода на 15-20/100, а при дезела с аналогична кубатура и мощност ще ти е трудно да го постигнеш този резултат, да кажа дори и невъзможно.Hursa написа:И също трябва да се има в предвид, че ако на дизела разхода се вдига по слабо при не икономично шофиране, то е вярно и обратното при икономично шофиране разхода на бензиновия двигател пада по значително по отношение на не икономичното.
При Приус е същото. Колкото и да се мъчиш трудно можеш да вдигнеш много разхода. Пробвал съм да го карам неикономично в града. Само газ-спирачка, газ-спирачка, газ по светофарите и т.н. Разхода ми съм го докарвал до 6,5/100. Повече не ще. При същото каране на бензинова кола с по-малки размери от Приуса и 100 к.с. разхода скача на 14/100.

Not_active_user_1
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 14 Апр 2012 11:02
Явно не си пробвал достатъчно упорито ... http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0prius 3 написа:При Приус е същото. Колкото и да се мъчиш трудно можеш да вдигнеш много разхода. Пробвал съм да го карам неикономично в града. Само газ-спирачка, газ-спирачка, газ по светофарите и т.н. Разхода ми съм го докарвал до 6,5/100...

Scott
- slowtraveler
- Мнения: 6357
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 371 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Мнение от slowtraveler » 14 Апр 2012 11:56
Всеки автомобил, модел, задвижване си имат преимущества и недостатъци.
Идеален автомобил НЯМА...
Не може да изкарваш един автомобил от зоната, в която има преимущества и да твърдиш, че автомобила е 'универсален' и най-добър във всеки режим...
Затова и има различни модели, при които са различни приоритети.
Искаш много да върви - вземаш многолитрова турбо бензинка
Искаш малко по-тънко да минеш - атмосферна бензинка или турбодизел.
Искаш 'много да върви' (с компромиси), ама да си с усещането за икономия - турбо дизел

Искаш да 'ровиш калта' - вземаш джип.
Искаш да вадиш джипове от калта - вземаш трактор...
На писта? Ф1...
Та ако тръгнем да сравняваме по универсалност - бих избрал трактора... Щото трактора спокойно ще мине по пистата на Ф1 (като пътьом може да изкара от чакъла няколко Ф1), докато Ф1 стъпи ли в чакъла е до там - при лека грешка не може да врътне и една обиколка на пистата laugh.gif
Ама хората гледат Ф1, а не трактора нали? А фермерите си вземат трактор, а не Ф1...
Та затова и аз бих си взел малък хибрид ако карам предимно в града. Тъй, като обаче искам голям багажник, а и удобно шофиране извън града на нормална цена, съм си взел проста бензинка.
Ако толкова държа на икономия - извън града лятото няма да тръгна с Нисана, а с Маздата, защото при високи скорости разхода и е с около 1-2л по-нисък...
При едно и също темпо (без разлика в динамиката).
Обаче ако съм решил да катеря баирите - ще 'преглътна' едни 20л бензин в повече и ще тръгна с нисана...
Та какъв е въпроса - всеки си избира кола, която му е паснала по някой критерий.
Колегата с БМВ-то - ами хубаво... Решил е, че може да поеме риска с възможността за кражба (или на 'бъбреците' отпред, или само волана - все рискове, непознати за голяма част от другите марки). Получил е голям дизелов двигател със сравнително голямо купе. Което е доста енергономично за шофьора, и донякъде спестява ГОЛЯМОТО неудобство на пасажерите на тройката БМВ. Тойота няма такъв голям дизел с такова купе. Ами хубаво. Ако е решил да си вземе хубав хибрид, а не дизелак, предполагам, че би избрал GS или LS колкото и да обича БМВ, просто защото БМВ няма какво добро да предложи като конкурент с подобни параметри в този клас.
Та колеги - радвайте се на колите си. Ако имате възможност - сменяйте ги по-често. Пак ако имате възможност - разнообразявайте. Така се разширява кръгозора laugh.gif
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от nowyaris » 14 Апр 2012 12:08
nowyaris
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Мнение от Hursa » 14 Апр 2012 17:27
Hursa
Vesko
- slowtraveler
- Мнения: 6357
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 371 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Мнение от slowtraveler » 14 Апр 2012 18:12
Преди 3 дни правих тест драйв на автомобил с такава система...Hursa написа:...Приуса по подразбиране си има и така модерната сега „стоп енд старт система” която в задръстванията, ако автомобила не е хибрид си губи плюсовете, а често е направо вредна(според мен). ...
Не усещаш как гасне и как пали автомобила...
Което ме накара да прочета как точно действа системата.
Оказа се, че при нормална работа не ползва стартера...
Просто ползвайки алтернатора спира коляновия вал на точно определено място. А тъй-като двигателя е с директно впръскване, когато се наложи стартиране на двигателя, се впръсква гориво и подава искра, та този макар и по-малък импулс позволява да се развърти моментално коляновия вал, а двигателя си е в нормални температурни граници)...
Така, че няма проблем с екологията - напротив - за около час градско шофиране автомобила ще е бил изгасен още поне 10 минути...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Rudy » 14 Апр 2012 18:38
На магистралите от Любляна до Ниш - около 830 км - разход 10,2 на темпомат забоден на 140, като в Белград взех три ченгета на стоп (затова и по-бързо от обичайните 120). В останалите близо 150 км до София (скорост 90-100) разхода падна до 9,8. Това с RX400h, Авенсиса при тези скорости - не повече от 6,5-7. Така, че по икономичност на магистрала - дизела си остава ненадминат. Градско - нещата са коренно противоположни.Vesko написа:Днес на магистралата Шумен -> Варна при движение на автопилот настроен на 145км/ч разхода беше 12-13л/100км. Колата е RX400h с трима човека и едно 4г хлапе. Интересно ми е RX350 какъв раход би дал...

Rudy
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 14 Апр 2012 18:41

Vesko
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot] и 5 госта