Мина му...
Разход на Приус 3
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
- LEXUS
- Мнения: 3778
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Колко тежат и какви са им размерите и с какво ги сравняваш по-точно?mirott написа:Твои данни...Това, че не си чел, не значи дето няма...LEXUS написа:Аз нямам нищо против ,ако е така. По мои данни такава Астра с такава макс.скорост няма.
Дай линк,слоу.
Друг въпрос, който го запазих за по-късно biggrin.gif - Как според теб поддържа скоростта си Шевролет Волт?
C14NZ-моноинжекцион 60 коня, 160 км максимална
C14NV-карбуратор 75 коня, 175 км
14SI-пълен инжекцион, 82 коня , 178 км
И трите съм ги карал, повервай, последните 2 вдигат по GPS доста над максималната им посочена.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3778
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Именно това ти казвам- И Лексуса е ограничен електронно,а не че не може системата или самият двигател да поддържа по-висока скорост.slowtraveler написа:zi_zi_top, не, двигателя ми бе С14NV/75к.с. - карбураторния....
След това имах и Астра Ф класик с С14NZ / 60к.с. моноинжекция - той бе куцо магаре с макс скорост някъде около 150-160км/ч...
@ Lexus - според мен неслучайно почти всички хибриди са ограничени по скорост - така пазят батериите. А тая скорост е достижима и нормална да поддържане от вградения им ДВГ... Лексъса едва ли му е проблем да достигне 200км/ч - все пак има над 3л бензинов ДВГ...
Ето едно клипче за рязко ускорение на 450h до сериозна скорост със зареден акумулатор http://www.youtube.com/watch?v=fJhLPbckMEE
Тръгва на ток, като веднага добавя и ДВГ... И на около 140км/ч остана само на ДВГ....
Веско, ако можеш пробвай дали и при теб е същото? И дали причината да остане само на ДВГ е продължителното време на работа на пълна мощност на ел-двигателя, или превишаване на предварително зададена скорост.... Т.е. пробвай дали при теб се държи по същия начин. И дали ако се движиш например с 150км/ч и подадеш пълна газ, ел-двигателя отново ще добави мощност...
Отговора би обяснил голяма част от спорните моменти в тази тема..
P.S. ето още едно клипче, което идеално илюстрира мнението ми:
http://www.youtube.com/watch?v=CoNWLXeAemE
Вижте за колко секунди 'издухва' батерията, и остава само на ДВГ Лексъс GS450h...
Така е и при Приус- електронно ограничен на тази скорост.
Кажи как Шевролет Волт поддържа 160 км/ч. с 1.4 двигателя и тегло 1732 kg.?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3778
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Ето нещо интересно,което до голяма степен подкрепя тезата на слоутравълър:
http://www.andymohrtoyota.net/how-does- ... eally-work
Общо взето трябва да е ясно,че системата е интелигентна и винаги избира най-доброто решение. Дори да не ползва в момента електромоторите,съхранява при всеки удобен момент енергия в акумулаторите и я използва при нужда. Общо взето много по-интелигентно решение от всичко на пътя днес.
http://www.andymohrtoyota.net/how-does- ... eally-work
Общо взето трябва да е ясно,че системата е интелигентна и винаги избира най-доброто решение. Дори да не ползва в момента електромоторите,съхранява при всеки удобен момент енергия в акумулаторите и я използва при нужда. Общо взето много по-интелигентно решение от всичко на пътя днес.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
mirott
- Мнения: 2228
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
С нищо не ги сравнявам.Само дето по твои данни такава астра няма.Сега вече има ли?LEXUS написа:Колко тежат и какви са им размерите и с какво ги сравняваш по-точно?mirott написа:Твои данни...Това, че не си чел, не значи дето няма...LEXUS написа:Аз нямам нищо против ,ако е така. По мои данни такава Астра с такава макс.скорост няма.
Дай линк,слоу.
Друг въпрос, който го запазих за по-късно biggrin.gif - Как според теб поддържа скоростта си Шевролет Волт?
C14NZ-моноинжекцион 60 коня, 160 км максимална
C14NV-карбуратор 75 коня, 175 км
14SI-пълен инжекцион, 82 коня , 178 км
И трите съм ги карал, повервай, последните 2 вдигат по GPS доста над максималната им посочена.
Ти ще вземеш и да повярваш...Невероятно но факт ....LEXUS написа:Ето нещо интересно,което до голяма степен подкрепя тезата на слоутравълър:
http://www.andymohrtoyota.net/how-does- ... eally-work
Общо взето трябва да е ясно,че системата е интелигентна и винаги избира най-доброто решение. Дори да не ползва в момента електромоторите,съхранява при всеки удобен момент енергия в акумулаторите и я използва при нужда. Общо взето много по-интелигентно решение от всичко на пътя днес.
Тя хубаво е интелигентна системата , само че и извънземен интелект да има пак няма откъде да дойде ток в ел. двигателя на магистралата.. Може би докато се ускоря като излизам от МакДоналдс на Пазарджик , и то ако изобщо има някакъв ток в батерията ...
Ако има някой ентусиаст с Приус да пробва , залагам че на магистралата със 150-160 км/ч разхода ще е към 10/100 .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
Специално в България магистралите имат доста продължителни спускания.Освен това в някой от линковете по-горе (забравих кой точно) пишеше, че при поддържане на скорост ДВГ и зарежда батерията, освен че задвижва автомобила.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Това е възможно само ако необходимата за придвижване мощност е по-малка от разполагаемата (т.е., не караш на пълна газ, което при близки до максималната скорост е невъзможно).Владислав написа:....Освен това в някой от линковете по-горе (забравих кой точно) пишеше, че при поддържане на скорост ДВГ и зарежда батерията, освен че задвижва автомобила.
Тогава нещата изглеждат по следния начин (примера е само за илюстрация - цифрите може да са други):
Караш на пълна газ (100% натоварване на двигателя) - 98к.с. отиват към колелата. Разхода - като на ДВГ на пълна газ
Отпускаш малко газта, но електрониката решава, че батерията ти е занулена и трябва да я зареди. Двигателя остава натоварен на 100%, като към колелата отиват 70к.с., а за зареждане отиват останалите 18к.с. Разхода - като на ДВГ на пълна газ, въпреки, че си отпуснал газта...
Та в конкретния частен случай разхода ще е по-висок отколкото ако колата имаше само ДВГ...
Това са частни случаи, при които хибрида не може да си покаже предимствата... И съответно ако караш предимно в такъв режим - хибрида няма да ти е икономичен, защото просто не му даваш шанс... Преди време бяхме спорили и за начина на спиране - ако спираш рязко, хибрида не може да регенерира енергията, и ще имаш също много неефективен хибрид...
Но ако караш хибрида по подходящ начин, можеш да извлечеш много ползи от него...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
За скорости, близки до максималната, сигурно си прав.Въпреки, че не стана ясно дали при скорости, близки до максималната се използва електродвигателя, или се разчита само на ДВГ.
Но ако караш с позволената скорост (примерно 90 км/ч) за междуградски път, може и да зареждаш батерията с круизната си скорост, когато тя е постоянна.
Но ако караш с позволената скорост (примерно 90 км/ч) за междуградски път, може и да зареждаш батерията с круизната си скорост, когато тя е постоянна.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Мисля, че примерите по-горе бяха пределно красноречиви - разчита се само на ДВГ....Владислав написа:За скорости, близки до максималната, сигурно си прав.Въпреки, че не стана ясно дали при скорости, близки до максималната се използва електродвигателя, или се разчита само на ДВГ....
Батерията на суперсъвременния Лексъс издържа около една минута разреждане и след това колата си стана обикновен автомобил, задвижван само от ДВГ...
Съвсем не твърдя, че с хибрида не можеш да постигнеш добър разход - напротив...
Може, но ако го караш в подходящ за хибрид режим - без юркане, с бавно намаляване на скоростта, без настъпване и с избягване на висока скорост и избягване на малко по-продължително голямо натоварване на енергетичната установка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Слоу, аз като карам така и нормалния турбо-бензин ми дава превъзходен разход. Сега пътувам повечко на ден и в края на пробега показва 50-52mpg(5.4-5.6l/100km) - трябва да го снимам, че LEXUS-а ще каже къде са доказателстватаslowtraveler написа:Може, но ако го караш в подходящ за хибрид режим - без юркане, с бавно намаляване на скоростта, без настъпване и с избягване на висока скорост и избягване на малко по-продължително голямо натоварване на енергетичната установка...
П.П. А на същия пробег минат с Инсигния турбо-дизел показанието на БК беше 71mpg (3.98л/100км)
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Ентусиасти има. Кажи колко пари си готов да загубиш, за да знам дали дали си струва да си купувам стойка за видеокамерата и да ти снимам един научно-популярен филм. laugh.gifSFINKS написа:Ти ще вземеш и да повярваш...Невероятно но факт ....LEXUS написа:Ето нещо интересно,което до голяма степен подкрепя тезата на слоутравълър:
http://www.andymohrtoyota.net/how-does- ... eally-work
Общо взето трябва да е ясно,че системата е интелигентна и винаги избира най-доброто решение. Дори да не ползва в момента електромоторите,съхранява при всеки удобен момент енергия в акумулаторите и я използва при нужда. Общо взето много по-интелигентно решение от всичко на пътя днес.
Тя хубаво е интелигентна системата , само че и извънземен интелект да има пак няма откъде да дойде ток в ел. двигателя на магистралата.. Може би докато се ускоря като излизам от МакДоналдс на Пазарджик , и то ако изобщо има някакъв ток в батерията ...
Ако има някой ентусиаст с Приус да пробва , залагам че на магистралата със 150-160 км/ч разхода ще е към 10/100 .
Всъщност я кажи как го сметна този разход след, като едва ли някога си се качвал, а още по-малко си карал Приус?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост
