
въпрос за съединителя :) малко странен....
въпрос за съединителя :) малко странен....
Мнение от Toyko » 06 Яну 2012 23:15
а бе колеги извинете за глупавия въпрос , ама защо на тоя авенсис 3 дизел трябва да натисна съединителя за да запаля колата? аз по навик го правя и даже не бях забелязал, но жена ми се качи и вика не пали
и верно освобождавам и ако не натисна - не пали ? да няма връзка с подготовка за система за спиране на двигателя на светофари ?

Toyko
Vesko
Toyko
Vesko
Toyko
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 06 Яну 2012 23:27
По принцип ДВГ се запалва при натиснат съединител за да не се товари излишно стартера. Има датчик на педала и ако не си натиснал съединителя не се включва стартера.
Когато е зацепен съединителя стартера трябва да завърти освен коляновия вал и първичния вал на скоростната кутия, където маслото е по-гъсто и натоварването е двойно.
Това няма как да го обясниш на жена ти и конструкторите са сложили датчик и блокировка.
Когато е зацепен съединителя стартера трябва да завърти освен коляновия вал и първичния вал на скоростната кутия, където маслото е по-гъсто и натоварването е двойно.
Това няма как да го обясниш на жена ти и конструкторите са сложили датчик и блокировка.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Toyko
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 06 Яну 2012 23:53
Датчикът е на педала на съединителя и е подобен на стоп машинката на педала на спирачката. Положението на скоростния лост е без значение. Ако искаш можеш да го елиминираш и жена ти ще може да пали при всяко положение на съединителя. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Raya
Toyko
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 07 Яну 2012 00:31
Мисля, че датчика го има и на бензиновите.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Raya
Toyko
nowyaris
Мнение от moloko » 07 Яну 2012 09:20
Toyko
Нямаш грижи. Просто колите са направени така , че за да запалиш трябва да натснеш съединителя и то до край.Докъто свикна и аз се чувствах като идиот.
Освен мойта Тотка карам и едно служебно Verso 2005 г. бензин. И там е така и няма значение дали си на скорост или на свободна - ако не натиснеш съединителя до дупка лампичката на бутона "START - STOP" не светка в зелено и колкото и да го натискаш не пали. ТОва е защита от случайно палене на скорост, а и за някакво намаляване на разхода все пак. Ясно е че за мотора най-стресовите моменти са палене, потегляне, спиране и превключване на скорости при ръчките. За това са и всичките тези нововъведения по скоростните кутии на колите - двоини съединители, двоини валове, CVT, СТАРТ - СТОП функции и др.
Не се притеснявай това е повече от нормално за този автомобил.
Нямаш грижи. Просто колите са направени така , че за да запалиш трябва да натснеш съединителя и то до край.Докъто свикна и аз се чувствах като идиот.
Освен мойта Тотка карам и едно служебно Verso 2005 г. бензин. И там е така и няма значение дали си на скорост или на свободна - ако не натиснеш съединителя до дупка лампичката на бутона "START - STOP" не светка в зелено и колкото и да го натискаш не пали. ТОва е защита от случайно палене на скорост, а и за някакво намаляване на разхода все пак. Ясно е че за мотора най-стресовите моменти са палене, потегляне, спиране и превключване на скорости при ръчките. За това са и всичките тези нововъведения по скоростните кутии на колите - двоини съединители, двоини валове, CVT, СТАРТ - СТОП функции и др.
Не се притеснявай това е повече от нормално за този автомобил.
moloko
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта