
въпрос за налягането на гумите ?
въпрос за налягането на гумите ?
Мнение от cooyote » 06 Ное 2011 17:21

cooyote
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 06 Ное 2011 17:25
И спазвай налягането, препоръчано от производителя.
Не се осланяй на това как изглежда гумата - съвременните гуми са доста 'меки' и наистина изглеждат като спукани...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 06 Ное 2011 18:05
И не карай с прекалено твърди гуми, защото си съсипваш окачването.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Мнение от mafiota » 06 Ное 2011 19:52
Просто няма ориентир, за съжаление!
mafiota
HooLigaN
mafiota
Мнение от dap » 07 Ное 2011 08:23
Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.mafiota написа:Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gifHooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
dap
Мнение от cooyote » 07 Ное 2011 09:18


cooyote
t k d4d
Мнение от CuMo » 07 Ное 2011 10:15
За моята кола съм преценил че за отпред повече от 2,2 и отзад повече от 2,0 не са ми необходими. Повечето време я карам празна и ако вдигна налягането почва да друса, та дори спада и сцеплението.
Повишеното налягане води по-твърда возия, но пък сваля разхода.
Според мен търсете баланса по усет. Някои може да искат да разбиват камъни в бъбреците, други не. Важното е леви/десни да са с еднакво налягане, за да няма неравномерно износване.
CuMo
Мнение от mafiota » 08 Ное 2011 14:59
dap написа:Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.mafiota написа:Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gifHooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
няма логика, манометъра мери и на топло и на студено
mafiota
Мнение от HooLigaN » 09 Ное 2011 01:03
нестава на вапрос дали лятото или зимата имам предвид че когато гумите се загреят и въздуха в тях се разширява затова някои доста по умен е измислил да ги помпят с азот при него разширението е многоо по малко и азота щади гумите от вътре докато въздуха ги разяждал повече нали сте виждали когато запалят големите горелки и загреят въздуха в балона обема му се увеличава и балона се издига и като ги спрат се свива и балона пада само че при въздуха в гумите границите са многоо по малкиmafiota написа:dap написа:Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.mafiota написа:
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif
няма логика, манометъра мери и на топло и на студено

HooLigaN
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Japanese_fever » 09 Ное 2011 07:35
Има си даже и сътношение на всеки 10°F в зависимост дали темп. се качва или пада, съответно налягането в гумата респективно се повишава или понижава с 1 psi (това са американски мерки, сметнете си го в °С и атмосвери)
За колегата който е пуснал темата, помпи си гумите както ти пише по спецификации и както каза HooLigaN, сутрин, когато са студени, защото после имс е повичава налягането!
Това как изглеждат гумите няма никакво значение, важното е какво показва манометъра!
От горното, ако разбрахте при всяко рязко понижаване на темп. налягането ви пада. Т.е. през септември, ако сте ги напомпали еди колко си, през декември и януари като паднате темп. под нулата налягането вече е съвсем друго и трябва да се донапомпят!
Каране с гуми под 25 psi, за мен е опасно и НЕ препоръчително,
а също има вероятност да си пукнеш джантата на някоя дупка, ако са алуминиеви!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
HooLigaN
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Мнение от DMDimitrov » 09 Ное 2011 10:48
Lexus RX400h, 2008г
DMDimitrov
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта