ще го направя колегаmax-2 написа:Колега, от написаното до тук мисля, че трябва да извадиш маншона на вилката на съединителя и да видиш при натиснат педал до край дали вилката не опира в кожуха на скоростите. Ако опира трябва да се регулира опората на вилката по някакъв начин(не знам дали с регулируема или трябва да се заменят износени детайли). Затова като натискаш педала не отива до долу, а при по-силен натиск опора на вилката става кожуха на скоростите и с много по-голямо усилие на педала успява да донатисне притискателния диск колкото трябва за да освободи феродовия. Направи проверката и пиши какво е станало.
проблем със съединителя и превключването на скорости-РЕШЕНО
Re: проблем със съединителя и превключването на скорости
2009г. имашше, че даже с отстъпката от ауто+ излиза и по ефтино (за майстораLiakaDJ написа:
комплект на Валео за 260 лв. НЯМА !!! Може да купиш само феродото за тези пари . ЕВРО 07 нали ?
Здравеи колега. Аз имах същия проблем. Бях сменил съединителя и след 30 000 километра така ставаше. Не можех да изклучвам скоростите и да ги вклучвам. Свалих кутията и съединителя и видях че лагера е малко по малък от колкото трябва да бъде и засядаше в слънчето на притискателя. Смених съединителя пак целия защото нямаше смисал да сменя само притискателя и всичко се оправи. Аз мисля че това е проблема при теб както при мен. Дано да сам бил полезен
Напълно възможно е и това да е колега, и това ми се е въртяло в главата, но какво е сравнявал този майстор тогава ...Evjo написа:Здравеи колега. Аз имах същия проблем. Бях сменил съединителя и след 30 000 километра така ставаше. Не можех да изклучвам скоростите и да ги вклучвам. Свалих кутията и съединителя и видях че лагера е малко по малък от колкото трябва да бъде и засядаше в слънчето на притискателя. Смених съединителя пак целия защото нямаше смисал да сменя само притискателя и всичко се оправи. Аз мисля че това е проблема при теб както при мен. Дано да сам бил полезен
Благодаря все пак, ще го имам предвид при следващото смъкване на кутията
-
desotodorov
Здрасти и от мен, следя темата от известно време, хм...от личен опит мога да кажа - "майсторите" не гледат - те просто монтират частите, които си им дал или са поръчали от някъде...затова минах на практиката - вземам от колегата ToyotaForever - "оригинални", или ако няма - по негова препоръка части. След това ги хвърлям на един избран от мен майстор в Ботевград...и това е - досега не съм имал ядове с несъответстващи част и т.н....на предишната ми кола се е случвало да ми монтират ляв кормилен накрайник от дясната страна...доста е неприятно, ама така "гледат" майсторите.mafiota написа:Напълно възможно е и това да е колега, и това ми се е въртяло в главата, но какво е сравнявал този майстор тогава ...Evjo написа:Здравеи колега. Аз имах същия проблем. Бях сменил съединителя и след 30 000 километра така ставаше. Не можех да изклучвам скоростите и да ги вклучвам. Свалих кутията и съединителя и видях че лагера е малко по малък от колкото трябва да бъде и засядаше в слънчето на притискателя. Смених съединителя пак целия защото нямаше смисал да сменя само притискателя и всичко се оправи. Аз мисля че това е проблема при теб както при мен. Дано да сам бил полезен
Благодаря все пак, ще го имам предвид при следващото смъкване на кутията
Малко просветление по проблема.
Тъй като майстора явно не е сравнявал лагерите, се оказва че най вероятно лагера който ми е монтиран в момента - към съединителя валео е с 3...4мм по нисък (обща височина - от вилката до повърхноста която контактува с диафрагмата на претискателя).
Пуснах запитване в руския форум дали могат да ми снемат размерите на лагера който върви с комплекта: PRB-100 и в момента е монтиран при мен, и един пич ми ми отговори , като е измерил такъв същия лагер.
ето и темата:
http://carina-e.ru/viewtopic.php?f=47&t ... =0#p395394
по диаметър съвпадат, но по височина - оригиналният, който ми демонтираха е около 23мм висок.
Дали това е от сериозно значение, т.е. лагера да не може добре да натисне пружината на претискателя?
Тъй като майстора явно не е сравнявал лагерите, се оказва че най вероятно лагера който ми е монтиран в момента - към съединителя валео е с 3...4мм по нисък (обща височина - от вилката до повърхноста която контактува с диафрагмата на претискателя).
Пуснах запитване в руския форум дали могат да ми снемат размерите на лагера който върви с комплекта: PRB-100 и в момента е монтиран при мен, и един пич ми ми отговори , като е измерил такъв същия лагер.
ето и темата:
http://carina-e.ru/viewtopic.php?f=47&t ... =0#p395394
по диаметър съвпадат, но по височина - оригиналният, който ми демонтираха е около 23мм висок.
Дали това е от сериозно значение, т.е. лагера да не може добре да натисне пружината на претискателя?
- Прикачени файлове
-
- IMG_3310_resize.jpg (122.97 KiB) Преглеждано 2477 пъти
-
desotodorov
Старото правило се потвърждава...каквото не можете да намерите никъде, юе го намерите в руските форуми
Имаш отговор там - човека е снел точно размера, който и ти си измерил:
"Этот размер, что ты показал на фотке 22mm."
При теб е 23мм - хм....1мм разлика, може и тя да е причината...имам скоростна кутия у нас ... и съединител, ама нещо не мога да се сетя да съм виждал лагера, май собственика на карината донор си го е свалил...ще поровя и ще премеря и аз ако го намеря. Карината беше 2.0, твоята с 3SFE двигател ли е?
Имаш отговор там - човека е снел точно размера, който и ти си измерил:
"Этот размер, что ты показал на фотке 22mm."
При теб е 23мм - хм....1мм разлика, може и тя да е причината...имам скоростна кутия у нас ... и съединител, ама нещо не мога да се сетя да съм виждал лагера, май собственика на карината донор си го е свалил...ще поровя и ще премеря и аз ако го намеря. Карината беше 2.0, твоята с 3SFE двигател ли е?
сега виждам, че човека не го е измерил както трябва, т.е. измерил е самия лагер, а аз си помислих, че пълната височина на лагера ми е снел.
Но виждам , че се е поправил, и 1мм не е от значение
Това означава, че лагера, и всичко останало по съединителя е може би точно.
Засега заплювам помпата, въпреки че и смених гумичките, но колегата Зи_Зи_Топ ме разколеба за тази интервенция, и ще купувам нова помпа.
Вече почвам да си мисля, че в определени моменти, напр. като позатопли двигателя, помпата не може добре да нагнети като хората (сигурно в опр. участък течноста минава около стените на гумичките) и вилката не се изтласква до край.
Но виждам , че се е поправил, и 1мм не е от значение
Това означава, че лагера, и всичко останало по съединителя е може би точно.
Засега заплювам помпата, въпреки че и смених гумичките, но колегата Зи_Зи_Топ ме разколеба за тази интервенция, и ще купувам нова помпа.
Вече почвам да си мисля, че в определени моменти, напр. като позатопли двигателя, помпата не може добре да нагнети като хората (сигурно в опр. участък течноста минава около стените на гумичките) и вилката не се изтласква до край.
7А-FE e моята, а скоростната е модел C58. Доста рядко се среща, но според руснаците тази кутия е оптималния вариант за карината.desotodorov написа:Старото правило се потвърждава...каквото не можете да намерите никъде, юе го намерите в руските форуми![]()
Имаш отговор там - човека е снел точно размера, който и ти си измерил:
"Этот размер, что ты показал на фотке 22mm."
При теб е 23мм - хм....1мм разлика, може и тя да е причината...имам скоростна кутия у нас ... и съединител, ама нещо не мога да се сетя да съм виждал лагера, май собственика на карината донор си го е свалил...ще поровя и ще премеря и аз ако го намеря. Карината беше 2.0, твоята с 3SFE двигател ли е?
-
desotodorov
Та - съмняваш се в помпите значи...ми що не ги вземеш в комплект от колегата ТФ - така със сигурност ще знаеш че са за модела ти и са ок.
Ами ще взема поне горната, защото мисля че в долната ако има проблем тя ще протече. Но в момента малко ме притесняват финекийските знациdesotodorov написа: .....
Та - съмняваш се в помпите значи...ми що не ги вземеш в комплект от колегата ТФ - така със сигурност ще знаеш че са за модела ти и са ок.
Здрасти на всички,
Имал съм подобен тип проблеми на няколко вида коли и те са били предизвиквани, съответно и решавани по различни начини.
1. Предположение - залепване феродовия диск към притискателния диск: причина 1 - лош материал на феродовия диск, при прегряване или даже при престой на място определено време се позалепва за огледалото на притискателния, наблюдавано е при комплекти на Valeo за руски коли, в частност лада Самара. Това обяснява изчезването на гореописваните ефекти при подаване на газ, просто му трябва малко да се отлепи;
2. Заклинване, затруднено предвиждане на феродовия диск по шлиците на вала на скоростната кутия. Тука нещата могад да са предизвикани от няколко фактора: а) попадане на пясък, мръсотия, продукти от изтриването на феродото върху въпросното място (шлиците)
б) притискащата вилка е огъната и създава несиметричен натиск върху лагера(който от своя страна също се движи по шлиците на първичния вал на скоростната кутия), също така и неправилен притискателен лагер;
3. Просто кекав комплект на съединителя който е поставен, отдавна продукцията на ф. Валео е обект на подправяне от какви ли не гаражни производители от всички кътчета на света. Това обяснява и лошия материал на феродото, не съвсем оригиналния профил на кожуха на притискателния лагер, материала и съответно работата на пружинните елементи по съединитела.
4. Не особенно удачна конструкция на дадения възел в конкретния модел автомобил, който предполага използването на оригинални части, или такива, които след закупуването са внимателно огледани, сравнени с оригиналните снети от колата от човек, който усеща нещата. При карината няма лагер на коляновия вал в който се влиза края на първичния вал на скоростната кутия. Това при определени условия предизвиква несъосност/неперпендикулярност на елементите от групата на съетинитела. Ефектите са биене на съединитела(усеща се на крака, който натиска съединитела), съответно затруднено превключване скоростите.
5. Малко вероятна, но причина имаща право на озвучаване: неподходящо масло в скоростната кутия - за карина доколкото помня се слагаше полу или синтетика 75W90 GL4, това е доста течно масло. Върви без особенни признаци на отхвърляне и с 80W90 (EP90 ако не се бъркам), 80W85 (руски вариант на вискозитета за предноприводни коли). Но съм имал случай, в който не се изключваха 1 и 2 скорост и ефекта изчезна напълно, когато слет 10000 км изхвърлих заводското масло и налях Ликви Моли 75W90 + някаква тяхна свирепо струваща добавка за трансмисионни масла. Може да не е било от добавката а просто от маслото, един бог знае.
6. Проблем със скоростната кутия - дано не е това.
Това по горе е просто теми за размисъл, а по същество:
1) ако не ти се харчат излишни и много пари просто преосмисли отношението си към важността на този дефект за тебе, ако не е толкова напрягащ карай така. Слушай музика, семките също помагат.
2) смени маслото в скоростната кутия, ако проблема остава тогава:
3)разгобяваш, смъкваш всички части на съединитела, отиваш и си намираш втора употреба оригинален, като съответно можеш просто да купиш оригинален нов феродов диск, ако този от втората употреба е износен. Особено внимание обърни на вилката, шлиците на вала, плъзгащия лагер, кошницата на съединитела, пружините на феродовия диск.
Имал съм подобен тип проблеми на няколко вида коли и те са били предизвиквани, съответно и решавани по различни начини.
1. Предположение - залепване феродовия диск към притискателния диск: причина 1 - лош материал на феродовия диск, при прегряване или даже при престой на място определено време се позалепва за огледалото на притискателния, наблюдавано е при комплекти на Valeo за руски коли, в частност лада Самара. Това обяснява изчезването на гореописваните ефекти при подаване на газ, просто му трябва малко да се отлепи;
2. Заклинване, затруднено предвиждане на феродовия диск по шлиците на вала на скоростната кутия. Тука нещата могад да са предизвикани от няколко фактора: а) попадане на пясък, мръсотия, продукти от изтриването на феродото върху въпросното място (шлиците)
б) притискащата вилка е огъната и създава несиметричен натиск върху лагера(който от своя страна също се движи по шлиците на първичния вал на скоростната кутия), също така и неправилен притискателен лагер;
3. Просто кекав комплект на съединителя който е поставен, отдавна продукцията на ф. Валео е обект на подправяне от какви ли не гаражни производители от всички кътчета на света. Това обяснява и лошия материал на феродото, не съвсем оригиналния профил на кожуха на притискателния лагер, материала и съответно работата на пружинните елементи по съединитела.
4. Не особенно удачна конструкция на дадения възел в конкретния модел автомобил, който предполага използването на оригинални части, или такива, които след закупуването са внимателно огледани, сравнени с оригиналните снети от колата от човек, който усеща нещата. При карината няма лагер на коляновия вал в който се влиза края на първичния вал на скоростната кутия. Това при определени условия предизвиква несъосност/неперпендикулярност на елементите от групата на съетинитела. Ефектите са биене на съединитела(усеща се на крака, който натиска съединитела), съответно затруднено превключване скоростите.
5. Малко вероятна, но причина имаща право на озвучаване: неподходящо масло в скоростната кутия - за карина доколкото помня се слагаше полу или синтетика 75W90 GL4, това е доста течно масло. Върви без особенни признаци на отхвърляне и с 80W90 (EP90 ако не се бъркам), 80W85 (руски вариант на вискозитета за предноприводни коли). Но съм имал случай, в който не се изключваха 1 и 2 скорост и ефекта изчезна напълно, когато слет 10000 км изхвърлих заводското масло и налях Ликви Моли 75W90 + някаква тяхна свирепо струваща добавка за трансмисионни масла. Може да не е било от добавката а просто от маслото, един бог знае.
6. Проблем със скоростната кутия - дано не е това.
Това по горе е просто теми за размисъл, а по същество:
1) ако не ти се харчат излишни и много пари просто преосмисли отношението си към важността на този дефект за тебе, ако не е толкова напрягащ карай така. Слушай музика, семките също помагат.
2) смени маслото в скоростната кутия, ако проблема остава тогава:
3)разгобяваш, смъкваш всички части на съединитела, отиваш и си намираш втора употреба оригинален, като съответно можеш просто да купиш оригинален нов феродов диск, ако този от втората употреба е износен. Особено внимание обърни на вилката, шлиците на вала, плъзгащия лагер, кошницата на съединитела, пружините на феродовия диск.
Благодаря колега,
всичко това което казваш е много полезно.
Само да кажа, че маслото преди около 1,5 година съм го сменил с ROWE 75W90. Никаква промяно след смяната!
Има моменти (напр. сутрин при първите натискания) при които съединителя и съотв. превключването на скорости си е просто перфектно. Чудя се дали при движение на 1-ва (при някакви обороти) е нужно вилката да бъде натисната с по-голяма сила за да отдели съединителя, от колкото при спрял автомобил в покой?
всичко това което казваш е много полезно.
Само да кажа, че маслото преди около 1,5 година съм го сменил с ROWE 75W90. Никаква промяно след смяната!
Има моменти (напр. сутрин при първите натискания) при които съединителя и съотв. превключването на скорости си е просто перфектно. Чудя се дали при движение на 1-ва (при някакви обороти) е нужно вилката да бъде натисната с по-голяма сила за да отдели съединителя, от колкото при спрял автомобил в покой?
Здрасти колега,
Доколкото разбирам твоят проблем е от линията плаващи във времето и зависещи от обстоятелствата кахъри, които по своето естество и определение са изключително трудни за дефектиране, особено без изпълнение на правилото око да види, ръка да пипне.
Най разумния сценартй на поведение в твоя случай е да караш и да се наслаждаваш на другите достойнства на дадената марка и модел автомобил, не обръщайки внимание на тези явления в живота на твоята кола. Има добра жизнена позиция на автомобилистите в Russia, която в оригинал звучи приблизително така "Хороший стук всегда выдет наружу", и тогава ще разбереш за какво е ставало точно дума.
Доколкото разбирам твоят проблем е от линията плаващи във времето и зависещи от обстоятелствата кахъри, които по своето естество и определение са изключително трудни за дефектиране, особено без изпълнение на правилото око да види, ръка да пипне.
Най разумния сценартй на поведение в твоя случай е да караш и да се наслаждаваш на другите достойнства на дадената марка и модел автомобил, не обръщайки внимание на тези явления в живота на твоята кола. Има добра жизнена позиция на автомобилистите в Russia, която в оригинал звучи приблизително така "Хороший стук всегда выдет наружу", и тогава ще разбереш за какво е ставало точно дума.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта