Моля, дайте повече информация за хибрида
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Моля, дайте повече информация за хибрида
Мнение от Hursa » 10 Окт 2011 21:55
Моля, който е намерил повече информация за хибридите на тойота да сподели линкове, по възможност на български или руски:).
Въпросите които най-вече ме интересуват са:
1. VVT-i бензиновият двигател.
2. Планетарният механизъм за разпределение на мощностите.
3. Хибридна безстепенна трансмисия Е-CVT.
Има ли разлика между Prius и Auris HSD по отношение на двигателите, трансмисията и планетарният разпределителен механизъм?
И друго което не разбирам, дадена максимална мощност на батерията
27 кВт, как тогава ел. двигателя ще развие 60 кВт?
Hursa
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Моля, дайте повече информация за хибрида
Мнение от Scott » 10 Окт 2011 22:22
за всички тези въпроси търси колегата LEXUS (или в краен случай Prius3).Hursa написа:...1. VVT-i бензиновият двигател.
2. Планетарният механизъм за разпределение на мощностите.
3. Хибридна безстепенна трансмисия Е-CVT.
Има ли разлика между Prius и Auris HSD по отношение на двигателите, трансмисията и планетарният разпределителен механизъм?
И друго което не разбирам, дадена максимална мощност на батерията
27 кВт, как тогава ел. двигателя ще развие 60 кВт?
Mен също ме интересува отговора на последния biggrin.gif
Scott
Мнение от Владислав » 11 Окт 2011 13:07
За двигателя - виж цикъла на Аткинсън http://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle
За планетарният механизъм не мога да ти кажа нищо конкретно.Доколкото знам Auris HSD и Prius са с една и съща силова установка.А какво има да се чудиш за батерията?Тя може да отдаде 27 кВт за 1 час.Електромотора просто няма да може да работи 1 час на пълна мощност...Освен това тези 60 кВт допускам че са в режим на генератор, защото общата мощност на автомобила е 130- и няколко к. с. а ДВГ е 98...Може и да бъркам нещо, ама така си мисля.
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Владислав
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Мнение от Чо :) » 11 Окт 2011 13:39
http://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0
http://eahart.com/prius/psd/
http://prius.ecrostech.com/original/PriusFrames.htm




Чо :)
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Мнение от Hursa » 11 Окт 2011 21:49
Чо

Hursa
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 11 Окт 2011 23:07
Щом омекна за английския, ето ти и няколко от мен:Hursa написа:... жалко, че е на английски:). Надявам се да разбера нещо.
http://www.ornl.gov/~webworks/cppr/y2001/rpt/121813.pdf
http://www.ornl.gov/~webworks/cppr/y2001/rpt/120761.pdf
http://www.evworld.com/library/toyotahs2.pdf
И като барон Мюнхаузен се издърпваш сам от блатото ... Как да стане това перпетуум мобиле не мога нещо да си го представя...Hursa написа: може да се получи 27 кВт от батерията, останалите непосредствено от генератора въртян от бензиновия работещ в оптимален режим, ако има и от рекламираните супер кондензатори може да даде 60 кВт ел. мотора...
Scott
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
OFF topic (език)
Мнение от Чо :) » 12 Окт 2011 09:10
Може би Гошо ще ти помогне до голяма степенHursa написа: жалко, че е на английски:). Надявам се да разбера нещо.

http://translate.google.bg/
Пиши там url и директно превежда страницата и линковете към нея или pdf-а.



Чо :)
Мнение от Владислав » 12 Окт 2011 09:27
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Владислав
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Мнение от Hursa » 12 Окт 2011 20:05

Scott - добри са линковете, но са за по старият вариант на приус. А защо перпетум мобиле? Може би не съм се изразил ясно. Ел. двигателя получава ток от батерията и едновременно от генератора, генератора се върти от бензиновият двигател работещ в най-изгодният за отдаваната мощност режим (най-икономичния като мощност-обороти). Т. е. като SERIES HYBRID SYSTEM от стр. 4 на третият линк който сте дали. И така до 60 кВт, до пълната мощност на ел. двигателя(така си го представях:)). А пълната мощност получавана - от бензиновият двигател на макс. мощност плюс ел. двигателя захранван от пълната мощност на батерията по вариянта PARALLEL HYBRID SYSTEM от същата 4 стр. Всъщност при тойото бил реализиран третият вариант, но го разбрах чак като разгледах клиповете:).
Владислав - всъщност това с изпращането до Япония едва ли е много добър вариант. Да си зарежа автомобила за месец минимум в сервиза, дори и да ми дадат заместващ автомобил. И пак добре ако всичко се покрива от гаранцията. А и аз бих ползвал автомобила поне 6 8 години, ако стане нещо извън гаранцията? За съжаление джобът ми не е достатъчно дълбок да поддържам хибрид. А ми изглеждаше достижима цената от 46 к лв за аурис хибрида, предлагат и добри отстъпки, но поддръжката би ми изпразнил джоба:).
Hursa
Мнение от martist » 12 Окт 2011 22:23
martist
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 12 Окт 2011 22:46
Мислех че искаш да се запознаеш с хибридната система на Тойота като принцип... А иначе за перпетуум мобилето:Hursa написа:Scott - добри са линковете, но са за по старият вариант на приус. А защо перпетум мобиле? Може би не съм се изразил ясно. Ел. двигателя получава ток от батерията и едновременно от генератора, генератора се върти от бензиновият двигател работещ в най-изгодният за отдаваната мощност режим (най-икономичния като мощност-обороти...
- ако двигателя с вътрешно горене отдава енергия на генератор, а той от своя страна на електродвигател, колко мислиш е КПД-то. Не е ли по-ефективно ДВГ да върти трансмисията направо?
- електродвигателя се ползва да придвижва колата самостоятелно или да 'помага' на ДВГ, когато има нужда от повече мощност. Къде е Киро на кирия да увеличаваш мощността, отдавана на електродвигателя, като изваждаш мощност от ДВГ - нали сумарната мощност ще е винаги по-малка сравнена с чистата мощност на ДВГ заради загубите по енергопреобразуване.
Scott
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Мнение от Hursa » 13 Окт 2011 00:09
Hursa
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 13 Окт 2011 00:32
Има режим само на ДВГ. Когато скоростите на ДВГ и електромотора са изравнени, въртящия момент на ДВГдвижи трансмисията. А мотор-генератора е 'необходимо зло', служи за промяна на относителните скорости на ДВГ и електромотора и тъй като единствения начин да прави това е като се вкара в спирачен (генераторен) режим, той генерира електроенергия. Но тя не идва от въздуха, а от енергията на ДВГ или от регенерираната кинетична енергия в режим на спиране.Hursa написа: А тук работа само на бензиновият двигател няма. Работи или само ел двигателя или бензиновия и ел двигател когато е в движение автомобила - варианти 1 и 2 от стр. 7 (последният линк който сте дали) и при пълна мощност вариант 3. Сори, че споря, но ми е любопитна темата:).
Scott
Мнение от Владислав » 13 Окт 2011 09:43
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Владислав
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 1 гост