Повечето крушки в къщи изгарят при включване, а тези който изгарят както си светят са рядкост... поне у нас
LED фарове
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Вероятността една крушка с жичка да изгори при включване е голяма. Когато е студена съпротивлението и е много по-малко от колкото в работното и състояние. Затова и при включване тока преминал през нея по време на включване е много по-голям. От там и вероятността да изгори точно тогава.
Повечето крушки в къщи изгарят при включване, а тези който изгарят както си светят са рядкост... поне у нас
Повечето крушки в къщи изгарят при включване, а тези който изгарят както си светят са рядкост... поне у нас
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Slow,интересно ми е каква е причината топ-моделите на елитни производители да са със светодиодни основни светлини?Не казвам, че не си прав за светоотдаването и консумацията-просто се чудя...
Със сигурност биха могли да сложат ксенонови фарове, но все пак се спират на светодиодни.Цената в случая със сигурност не е определяща.По-скоро има връзка с качество/надеждност/параметри... 
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Не знам защо....
Навярно изчисленията им сочат, че технологията ще бъде успешна и ще се развие към доста по-добри параметри...
Защото към момента нещата не са съвсем така:
LED се позиционират между халогенките и HID...
HID: около 3000 lumens / 90 mcd/m2, мощност 35W
халоген: 1400-2000 lumens / 30 mcd/m2, мощност 55W
LED (LS600h) -около 2000 лумена / 90-100mcd/m2 от 5 фара/излъчвателя, с обща мощност около 50W
Живота на LED е повече от HID и халогенки, но по прости сметки живота на един автомобил е около 5000 часа. HID държи около 2000-2500 часа. Това ще рече, че веднъж през живота на автомобила ще се наложи да смените крушки.
Навярно изчисленията им сочат, че технологията ще бъде успешна и ще се развие към доста по-добри параметри...
Защото към момента нещата не са съвсем така:
LED се позиционират между халогенките и HID...
HID: около 3000 lumens / 90 mcd/m2, мощност 35W
халоген: 1400-2000 lumens / 30 mcd/m2, мощност 55W
LED (LS600h) -около 2000 лумена / 90-100mcd/m2 от 5 фара/излъчвателя, с обща мощност около 50W
Живота на LED е повече от HID и халогенки, но по прости сметки живота на един автомобил е около 5000 часа. HID държи около 2000-2500 часа. Това ще рече, че веднъж през живота на автомобила ще се наложи да смените крушки.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
PESHO OT MARS
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Предимствата на LED са много.
Първото което е възможно да се правят далеч по сложни осветителни тела и от гледна точка на дизайна и от гледна точка на осветеноста. Просто се използват няколко диода, докато ще е по трудно с няколко HID крушки.
Липса на баласти, оттам и липса на модули работещи над обичайното напрежение в колата (няма необходимост от филтри за обиране на смущенията).
Възможност за димиране (някой ден и това може да измислят).
По-лесно могат да бъдат изпълнени фарове със завиващи и прочие глезотии.
Това което се сещам е че могат да се изпълнят така че и да светят в различен цвят.
Изобщо че са по-добри по-добри са но и че съотношенито цена към параметри на светлинния поток са все още много по-зле от HID-овете.
Първото което е възможно да се правят далеч по сложни осветителни тела и от гледна точка на дизайна и от гледна точка на осветеноста. Просто се използват няколко диода, докато ще е по трудно с няколко HID крушки.
Липса на баласти, оттам и липса на модули работещи над обичайното напрежение в колата (няма необходимост от филтри за обиране на смущенията).
Възможност за димиране (някой ден и това може да измислят).
По-лесно могат да бъдат изпълнени фарове със завиващи и прочие глезотии.
Това което се сещам е че могат да се изпълнят така че и да светят в различен цвят.
Изобщо че са по-добри по-добри са но и че съотношенито цена към параметри на светлинния поток са все още много по-зле от HID-овете.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Да беше само това дето не можеш да го разбереш да ти го обясним , но нека оставим тази не лека задача на феновете на други марки .slowtraveler написа: ....................................
Та нещо не мога да разбера къде е 'перфектността' на LED технологията...
Бих избрал LED за места, където не е необходим голям светлинен поток и лампата работи в старт/стоп режим (габарити, стопове, мигачи)...
Но за фарове ксенона засега е незаменим...
Може да не мислиш така твое право е ! Но за да е вярно трябва да се запознаеш доста по-добре с технологиите .boqnkov_ написа: Аз не мисля, че е така при нажежаемата спирала. При луминисцентните в бита и производството съм напълно съгласен, че е така. Все пак живота на лампите със спирала се дава в часове, а не в комутационни цикли.
Ако фара позволява, ксенона наистина е най - рационален като решение, ако пък не - хубави и скъпи крушки!
Ще ти обясня нещо доста простичко , което би трябвало да те насочи . Значи живота на лампите не се дава , като абсолютна стойност !!!!!!!!! А като средна стойност при пресметнат и усреденен цикъл на работа ! Иначе казано лампата се пали обикновенно по 4 пъти на ден за по 2 часа умножено по дните и тн и се получава средно време за отказ при нормална експлоатация . При про мяна в тази формулка на , който и да е параметър живота на лампата както ти го давата 2000 часа така може да стане и 20 000 часа и така може да стане и 200 часа .
И този начин на пресмятане на средно време за отказ с усреднени параметри се ползва за всякакъв вид машини не само за лампи .
Принципно и Веско ти го е обяснил това и той , като собственик на кола с LED фарове няма информация за осветеността но Слоу има средни стойности за всички халогени , HID и LED лампи . Което е меко казано смешно .
Принципно от класа на газоразрядните лампи ксенона въобще не е най-силносветещата лампа ! Само леко ще ви подскажа нещо : най-силните такива лампи се ползват за улично осветление ..............,,,,,,,,,,,, обаче уличните лампи все по-често се правят с LED-ове . Значи явно хората са неграмотни и не знаят , че натриевата или метал халогенна лампа свети поне с 40% по-силно от , който и да е LED ........,,,,,,,,,,,,,,
Те ти Минке новина !
ПС2: двмата със Слоу може малко да почетете за насоченост на светлината пък евентулано може да ви стане ясно защо е по-добре да се ползва LED вместо HID и защо все повече ще се ползва .
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Bassman-е...
продължавай да дерзаеш с отвлечени мнения за членовете на форума - от това съвсем не ставаш по-умен.....
И е добре преди да се изкажеш, да помислиш...
Защото един 50mW лазер ще ти направи по-голяма осветеност и насоченост на светлината от LED и HID взети заедно на конкретната площ, но едва ли ще ти е удобно да шофираш при такова осветление...
Ако имаш други доводи - давай ги, но не и да ни товариш с отвлечени изказвания кой какво имал и т.н....
Относно LED уличното осветление - остави компютъра и се разходи малко из нощна София... Дали няма да ти направи впечатление, че 'новите свръх-съвременни LED' градски осветителни тела светят, но не осветяват????
Предполагам, че по наблюдателните колеги са забелязали този ефект...
Убеден съм, че консумират доста по-малко енергия, но и никаква работа не вършат.
Съгласен съм с PESHO OT MARS за предимствата на LED, но все още недостатъците също не са малко, и явно затова не се налагат толкова масово...
продължавай да дерзаеш с отвлечени мнения за членовете на форума - от това съвсем не ставаш по-умен.....
И е добре преди да се изкажеш, да помислиш...
Защото един 50mW лазер ще ти направи по-голяма осветеност и насоченост на светлината от LED и HID взети заедно на конкретната площ, но едва ли ще ти е удобно да шофираш при такова осветление...
Ако имаш други доводи - давай ги, но не и да ни товариш с отвлечени изказвания кой какво имал и т.н....
Относно LED уличното осветление - остави компютъра и се разходи малко из нощна София... Дали няма да ти направи впечатление, че 'новите свръх-съвременни LED' градски осветителни тела светят, но не осветяват????
Предполагам, че по наблюдателните колеги са забелязали този ефект...
Убеден съм, че консумират доста по-малко енергия, но и никаква работа не вършат.
Съгласен съм с PESHO OT MARS за предимствата на LED, но все още недостатъците също не са малко, и явно затова не се налагат толкова масово...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Бас пак хвърчиш в небесата ... и се палиш без основание. По една случайност предната ми работа беше свързана с улично осветление, та ... Основното предимство на LED уличното осветление е евтината поддръжка, предполагам можеш да се досетиш колко струва да се смени една изгоряла лампа. Ако не, ще ти подскажа (във Великобритания е >5 стойността на целия стълб). Друго важно предимство е липсата на вредни материали в отпадъчните продукти - изгорелите лампи съдържат вещества, които трябва да се рециклират по специален начин (поне на Запад)Bass_Man написа: ...обаче уличните лампи все по-често се правят с LED-ове . Значи явно хората са неграмотни и не знаят , че натриевата или метал халогенна лампа свети поне с 40% по-силно от , който и да е LED ....
Умно момче си, прочети тези няколко пищофчета:
http://apps1.eere.energy.gov/buildings/ ... rfax09.pdf
http://www.ecofitlighting.com/hid-vs-led.html
http://www.philipslumileds.com/uploads/57/CS11-pdf
колеги допълнително монтирания ксенон вече е забранен за употреба в бг също и преглед не можеш да минешboqnkov_ написа:Bass_Man написа:Другото много важно нещо за живота на "крушките" е колко пъти ще се палят , а не колко време ще светят . "Крушката" има най-голям живот когато се пали само веднъж и не се гаси !
Аз не мисля, че е така при нажежаемата спирала. При луминисцентните в бита и производството съм напълно съгласен, че е така. Все пак живота на лампите със спирала се дава в часове, а не в комутационни цикли.
Ако фара позволява, ксенона наистина е най - рационален като решение, ако пък не - хубави и скъпи крушки!
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Това ако ксенона не отговаря на конкретните изисквания:nikolov22 написа:...колеги допълнително монтирания ксенон вече е забранен за употреба в бг също и преглед не можеш да минеш
1. Фара да е маркиран, че в него могат да се монтира HID лампи
2. Да има система за миене на фаровете
3. Да има система за автоматично нивелиране на светлинния поток
Но това по принцип важи и за LED - на всеки фар има означение каква крушка можеш да слагаш в него... Съответно всяко несъответствие е незаконно (изменение конструкцията и т.н.)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
А това обнародвано ли е или чух, че ми разказваха как са разказвали?? Има ли го като закон или наредба? !Черно на бяло официално изнесено....??slowtraveler написа:Това ако ксенона не отговаря на конкретните изисквания:nikolov22 написа:...колеги допълнително монтирания ксенон вече е забранен за употреба в бг също и преглед не можеш да минеш
1. Фара да е маркиран, че в него могат да се монтира HID лампи
2. Да има система за миене на фаровете
3. Да има система за автоматично нивелиране на светлинния поток
Но това по принцип важи и за LED - на всеки фар има означение каква крушка можеш да слагаш в него... Съответно всяко несъответствие е незаконно (изменение конструкцията и т.н.)..
П.С. даже и да го има какво им пречи да си сменят крушките само за прегледа
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
YYYYyeeeeeessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss ..................
Много ме радват такива теми, да не говорим колко глупости се изписват .... laugh.gif laugh.gif Те тия диоди дет ги имам верно са от Хогуортс баси.... 1Вт изкарва към 500 лумена, ама може и лумпена да са били laugh.gif .... като цяло от всичко изписано може се стигне лесно до едно заключение - слагат диоди, но слагат и умишлени паразити, за да има следващо поколение по-добри в колите вградени, после още малко по-добри и т.н.... като със смешните двигатели, които осакатяват по безобразни начини..... Ама иначе някой беше казал, че по-добро от заводското няма laugh.gif laugh.gif laugh.gif Като заводския ксенон - освен миещата система, другите "екстри" са тип "за кретени" ..... ХОРА, СЪБУДЕТЕ СЕ МАЛКО БЕ.... Може ли всяко нещо да ви показват бяло и да викат "ЧЕРНО Е!" и вие като алтави - ДАААА, ТАКА ЕЕЕ ......
Някой ако изкара жокера - "АКО беше така, те щяха да кажат по телевизията!" - ще се напикая от смях laugh.gif laugh.gif
Много ме радват такива теми, да не говорим колко глупости се изписват .... laugh.gif laugh.gif Те тия диоди дет ги имам верно са от Хогуортс баси.... 1Вт изкарва към 500 лумена, ама може и лумпена да са били laugh.gif .... като цяло от всичко изписано може се стигне лесно до едно заключение - слагат диоди, но слагат и умишлени паразити, за да има следващо поколение по-добри в колите вградени, после още малко по-добри и т.н.... като със смешните двигатели, които осакатяват по безобразни начини..... Ама иначе някой беше казал, че по-добро от заводското няма laugh.gif laugh.gif laugh.gif Като заводския ксенон - освен миещата система, другите "екстри" са тип "за кретени" ..... ХОРА, СЪБУДЕТЕ СЕ МАЛКО БЕ.... Може ли всяко нещо да ви показват бяло и да викат "ЧЕРНО Е!" и вие като алтави - ДАААА, ТАКА ЕЕЕ ......
Някой ако изкара жокера - "АКО беше така, те щяха да кажат по телевизията!" - ще се напикая от смях laugh.gif laugh.gif
-
PESHO OT MARS
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Точно тези двете са градски фолклор. А иначе има слухова че били се заглеждали по фаровете на ГТП-то но също така има места и където никой не им обръща внимание.slowtraveler написа:Това ако ксенона не отговаря на конкретните изисквания:
1. Фара да е маркиран, че в него могат да се монтира HID лампи
2. Да има система за миене на фаровете
3. Да има система за автоматично нивелиране на светлинния поток
Но това по принцип важи и за LED - на всеки фар има означение каква крушка можеш да слагаш в него... Съответно всяко несъответствие е незаконно (изменение конструкцията и т.н.)..
В правилника или закона пише да не се използват нерегламентирани такива. И някъде има една бесна разпоредба в която са включени маркировките на фаровете типовете крушки за тях и т.н.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта
