Напрежение на акумулатор?
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от Yuli » 26 Май 2011 09:09
Не вкарвайте човека в приключение!
Новите автомобили зареждат и с 13,2 волта без да имат проблем. По скоро ако някой наистина може да му прати аналогична документация на приложената от мен (това е за аурис и корола), но конкретно за неговия автомобил, че наистина да си бъдем полезни.
- Прикачени файлове
-
- zaryad.jpg (159 KiB) Преглеждано 3949 пъти
Yuli
Мнение от ALTEZZA » 26 Май 2011 09:15
really?Espace&Yaris написа:Оттук нататък по темата моля да се изказват професионалисти и електротехници.
1. veroiatnosta alternator da se skapa na TOYOTA e SUPER MALKA! ako ima problemi po zarejdaneto na akumolatora, parvo bih proveril vsichko ostanalo i chak togava bih se osamnil v alternatora.
za problemi po Pasati, molia se obarnete kam VW foruma...
2. vaprosnata kola dori niama problem sas zarejdaneto, ta i ne vijdam smisal zashto madruvame tuk. niakoi bil mu kazal che alternatora ne zarejdal, shtot volmetera(koi znae kolko e tochen taka ili inache) bil pokazal 13.4V. tin-ti-ri-min-ti-ri... ako niama problem, niama nujda sami da se opitvame da go sazdavame...
3. za specifichnia alternator shte ni triaba i specifichna informacia za kakva tochno e kolata, che da mojem da vidim kakvi sa tochnite specifikacii na vaprosnia alternator. no za sega az mislia da se zadovolim s obshtoto info ot debelite knigi na TOYOTA. na koito ne mu se chete, da otide napravo na page 12. ne znam dali sam kiorav, no tam pishe "between 13 and 15 volts."
http://www.autoshop101.com/forms/h8.pdf
4. kat se proveriava dali alternator e v izpravnost, naprejenie se meri prosto kat za spavka, toka e vajnata velichina...
ALTEZZA
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
Мнение от Espace&Yaris » 26 Май 2011 09:30
Ти тока не го мисли, имаш ли достатъчно напрежение той няма къде да иде-ще си тече. Справка-закона на Ом.ALTEZZA написа: 4. kat se proveriava dali alternator e v izpravnost, naprejenie se meri prosto kat za spavka, toka e vajnata velichina...
Успех момчета ви желая с 13,2V, явно освен колите, алтернаторите и акумулаторите са ви от друга вселена. Остава и автора на темата да е доволен и да няма проблеми.
Espace&Yaris
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 26 Май 2011 18:48
Me4oKyX
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
Мнение от niki60 » 26 Май 2011 22:43
niki60
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
Мнение от Espace&Yaris » 27 Май 2011 13:12
Espace&Yaris
Мнение от djofi_m » 27 Май 2011 16:36
тоз последния, знае закона на Ом, ама говори от опит, че на всичко отгоре карам и дизел. акумулатора ми е на 2,5 години и е зареждан 1 път, поради простата причина, че винаги го зареждам в началото на зимата (щото не е хубаво да се кара с недозареден ). а между другото батериите на всички коли с предимно градско каране (на къси разстояния с често стартиране) са недозаредени.Espace&Yaris написа:Слушай го този последния че всичко ти е наред и зимата ще буташ-гарантирано!
Лятото няма да имаш проблеми и с фарове да караш дори.
а относно това:"Напрежението при зареждане трябва да е по ниско от около 14,4 волта, в противен случай в акумулатора се образуват водород и кислород вследствие електролиза на водата."
става дума за елктролиза на ВОДАТА. цялата постановка за 14,4 V се срива при сухите (с гел) акумулатори.
и последно че ме заболя мозъка да сглабям изречения, като си купуваш нова батерия ти мерят напрежението за да ти важи гаранцията и моята е добре. май само според теб не е.
djofi_m
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
Мнение от Espace&Yaris » 28 Май 2011 08:17
Espace&Yaris
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 28 Май 2011 08:40
Практически при такова напрежение алтернатора е покрил всички нужди (фарове, климатици, вентилатори), и дори слабо зарежда акумулатора.
Така че това съвсем не е повод за притеснение...
Ако при 1-1.2х.об/мин напрежението влезе в нормалните 14.2-14.4 волта нещата са ОК...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 28 Май 2011 08:51
ПП: И си беше на 5-6 месеца за да имаше проблеми с акумулатор или генератор

И тези 14.4в е максималното напрежение до което може безпроблемно да се зарежда оловен акумулатор за да не се предизвикат необратими процеси в него. Не значи, че през цялото време и целият диапазон на обороти трябва винаги да е толкова.
Така може би е при хибридите, защото там заряда се осигурява чрез DC/DC конветор от високоволтовият акумулатор и работата му не зависи от оборотите на двигателя

Vesko
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 28 Май 2011 09:02
Вероятно е имал проблем с клапана за празен ход, и не е успявал да вдигне оборотите при допълнителен товар....
Иначе в допълнение на горното :
Преди два дни бях в шоурума на Нисан. Една от 'еко' опциите при определен модел бе 'рекуперация на енергията при спиране'...
Тъй-като никъде не видях под капака нещо по-специално попитах момчетата на какъв принцип точно работи тази система КЕРС при Нисан...
Отговора: при зареден акумулатор алтернатора не работи при ускорение на автомобила, а само при отпускане на газта..
Т.е. при ускорение на автомобила се разрежда акумулатора, защото фарове, вентилатори, отопления, ЕКУ - всичко смуче ток от акумулатора без алтернатора да помага. А при спиране (принудителен празен ход или отпусната газ) - алтернатора използва енергията за да зарежда акумулатора...
При разреждане на акумулатора, алтернатора започва да зарежда постоянно...
Лично на мен ми се стори малко тъпа работата, ама нейсе (при ускорение с поразреден акумулатор/максимално натоварен алтернатор смуче около 1.4-1.5к.с....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Scott
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Rudy » 28 Май 2011 11:12
Това с дизела не е вярно (поне при мен не е!) - на празен ход - 798-802 об.мин. напрежението е 14,6 V. - Данни от OBD.slowtraveler написа:При празен ход (особено при дизел) са възможни такива ниски стойности на напрежението...
PS - Не обръщайте и тая тема на бензин vs. дизел!

Rudy
Мнение от djofi_m » 28 Май 2011 11:30
ми не че искаме да я обръщаме ама разликата в това отношение е голяма и тук бензиновите коли имат безспорен плюс поради принципа на запалване, който почти не се влияе от околната температура, което пък от своя страна обуславя разликата в ампеража и дълготрайността му. примерно среден клас бензинов автомобил ползва батерия 45Ah и при добра поддръжка изкарва 6-8 години, докато при същия клас дизелов автомобил батерията трябва да е 72-74 Ah и ако изкара 4 години си щастлив.Rudy написа:
PS - Не обръщайте и тая тема на бензин vs. дизел!
djofi_m
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта