BTW:Колата е тойота авенсис 2-2009г.(фейслифт). Размера на гумите е 215/50 R17
Биене във волана
Биене във волана
От около две години имам биене във волана което започва да се усеща леко от около 100км/ч и в диапазона 120-130км/ч е най-дразнещо. Колата е на 45к. и е с оригиналмите си летни гуми и алуминиеви джанти. Многократно я карах на баланс и резултат няма, още по интересно е, че след демонтаж и монтаж на гумите биенето се засилва и след около 100 км намалява. Със зимният комплект джанти+гуми също има биене но по-слабо. Днес реших да изхвурля летните гуми (който бяха оригинално с колата) с убеждението, че те са криви и сложих чисто нови Bridgestone Potenza RE050 A срещу умопомрачителна сума
с надеждата, че нещата ще заспят, но уви...... при около 120км биене пак има, макари по-малко от преди. Вече незнам в какво да се съмнявам. При спиране от висока скорост не усещам биене, поради което минимализирам и варянта криви дискове. В самото начало на колата е сменена рейката, но не вярвам да има нещо общо това. Тези дни ще я закарам да и проверят геометрията, че гледам от едната страна старите гуми са изядени малко повече, но невярвам и това да реши нещата. За криви полуоски и разбити карета мисля, че и дума неможе да става. Надявам се да споделете вашето виждане за нещата, за което предварително благодаря.
BTW:Колата е тойота авенсис 2-2009г.(фейслифт). Размера на гумите е 215/50 R17
BTW:Колата е тойота авенсис 2-2009г.(фейслифт). Размера на гумите е 215/50 R17
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Колегата имаше подобно биене на авенсиса... Убеждаваха го, че са гуми и т.н... И при едно ходене до Германия бе минал през сервиз и биенето изчезнало....
Каза, че са му правили центровка на сходимост....
Единствената логика която виждам е че при неутрална сходимост няма напрежение върху окачването, и съответно всеки минимален луфт и дисбаланс биха могли да причинят биене.
Докато ако окачването е под напрежение (нормалната сходимост), всички луфтове се обират...
Иначе аз съм с Bridgestone Potenza RE050A и не съм имал проблем...
Наскоро (преди месец) смених само едната гума (бе излязъл балон) и отново нямам проблеми, а съм врътнал вече над 70х.км...
Каза, че са му правили центровка на сходимост....
Единствената логика която виждам е че при неутрална сходимост няма напрежение върху окачването, и съответно всеки минимален луфт и дисбаланс биха могли да причинят биене.
Докато ако окачването е под напрежение (нормалната сходимост), всички луфтове се обират...
Иначе аз съм с Bridgestone Potenza RE050A и не съм имал проблем...
Наскоро (преди месец) смених само едната гума (бе излязъл балон) и отново нямам проблеми, а съм врътнал вече над 70х.км...
Последно промяна от slowtraveler на 24 Апр 2011 15:34, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Ами и в ТМ не останаха "безучастни" по пример на колегите в германя, но те решиха проблема генерално, като изпуснаха налягането в гумите на 1.8 bara. Сами разбирате обаче, че на тази тежка кола при 1.8 bara гумате стояха, като спукани и беше немислимо да се кара така. И все пак за мен остава загадка, защо като испусна налягането това биене се минимализира.slowtraveler написа:Колегата имаше подобно биене на авенсиса... Убеждаваха го, че са гуми и т.н... И при едно ходене до Германия бе минал през сервиз и биенето изчезнало....
Каза, че са му правили центровка на сходимост....
Единствената логика която виждам е че при неутрална сходимост няма напрежение върху окачването, и съответно всеки минимален луфт и дисбаланс биха могли да причинят биене.
Докато ако окачването е под напрежение (нормалната сходимост), всички луфтове се обират...
Иначе аз съм с Bridgestone Potenza RE050A и не съм имал проблем...
Наскоро (преди месец) смених само едната гума (бе излязъл балон) и отново нямам проблеми, а съм врътнал вече над 70х.км...
BTW: Реглаж на геометрията, каточели остава последната ми надежда това дразнещо биене да изчезне.
TOYOTA AVENSIS 2.2 D-4D
Гледам, че в ТМ-Запад имат доста модерен стенд, но както на всички ни е известно, най-важно е, колко читав е майстора. Ако Bass_Man или някой друг колега има наблюдения за качеството на на тази услуга в ТМ или алтернативен сервиз, ще е добре да я сподели, тъй като след празниците мисля да мина на реглаж.Bass_Man написа:Мда вземи направи едно реглажче ама някъде на читаво място да я погледнат хубаво !
TOYOTA AVENSIS 2.2 D-4D
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта