-
venll
- Мнения: 19
- Регистриран на: 26 Юни 2006 16:04
- Местоположение: Враца
Мнение
от venll » 26 Юни 2006 16:17
Карам Тойота Карина ІІ дизел. Преди седмица колата ми загря от липса на охл. течност/спукан радиатор/, но не влезе в червения сектор. След това на работещо положение долях вода и т.н. както се прави в такива случаи. След смяна на радиатора колата ми загрява и от отвора за доливане на охл течност на радиатора все едно ври и изхвърля вода. Не е смесено масло и вода. Не пуши бяло и маркучите не са много твърди при работещ двигател. Давайте идеи какво може да е! Дали е пробила гарнитура на главати и това налага смяна. Чакам мненията Ви. Благодаря!
Последно промяна от
venll на 24 Юли 2006 11:47, променено общо 1 път.
venll
-
b_d
Мнение
от b_d » 26 Юни 2006 16:58
Според мен е пробила, а ако няма налягане сигурно имаш все още теч.
b_d
-
slowtraveler
- Мнения: 6300
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Мнение
от slowtraveler » 26 Юни 2006 19:35
Още няколко варианта за загряване:
1. Капачката на радиатора е клапан.
Ако не уплътнява добре или е повреден не може да създаде налягане в системата и охл.течност започва да кипи и не охлажда добре.
Провери дали там всичко е ОК.
Провери дали като ти е студен двигателя пак изхвърля вода
2. Обезвъздушена ли е системата както трябва (съгласно инструкцията)...
3. Термостат?
Радиатора загрява ли целия (по цялата си височина/ширина)?
При заминала гарнитура не винаги смесва вода/масло.
Лошото при заминала гарнитура е че много бързо 'продухва' и главата и след това се налага шлайфане - на бензинов преди няколко години ми се наложи шлайфане на 1мм.
МНОГО ПОЧНА ДА ВЪРВИ след това, ама с хубав бензин (вдигна се компресията), но не знам на дизел как се отразява такава интервенция.
При мен изгърмя отведнъж - както си карам и проби като на F1 - облак бял пушек - нищо не се виждаше зад колата....
Веднага кривнах към сервиза - 5км, ама бяха достатъчни да направят язва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение
от LEXUS » 26 Юни 2006 20:52
venll написа:След това на работещо положение долях вода и т.н. както се прави в такива случаи.
Kolega,az dokolkoto znam se doliva voda sled kato izgasish dvigatelia da poizstine malko,inache ako doleesh voda pri pregrial motor v raboteshto sastoianie,cilindrite/cilindara/ se deformira/t/ ot temperaturnata razlika.

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS
-
dinox
- Мнения: 19
- Регистриран на: 26 Окт 2004 15:18
- Местоположение: Sofia
-
Обратна връзка:
Мнение
от dinox » 26 Юни 2006 23:30
Абе до цилиндри едва ли ще стигнеш, но дизел главите като им сипеш вода като са прегряти се огъват - следва шлайфане и т.н. Освен това се пукат на най-тънките места - например между клапаните. Лошото е, че при малки пукнатини нищо не се разбира на празен ход, та дори при нормално натоварване, но види ли колицата малко баир, тези пукнатини се разширяват и вкарват газове във водата. Принципа е - на прегрят двигател никога да не се налива вода преди да изстине. Градските легенди казват, че като загрее автомобила не трябжа да се гаси за да работи водната помпа. Това важи обаче само за случаите в които нямаш голяма липса на охладителна течност. Ако ти е изхвърлил всичката вода спирай, отваряй капака и чакай половин-един час докато изстине.
dinox
-
venll
- Мнения: 19
- Регистриран на: 26 Юни 2006 16:04
- Местоположение: Враца
Мнение
от venll » 24 Юли 2006 11:49
Свалих термостата, почистих охладителната система и нещата се оправиха. Преди това проверих термостата дали отваря. Сигурно е бил заседнал. БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ, КОИТО СЕ ПОСТАРАХА ДА МИ ПОМОГНАТ!!!!
venll
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 2 госта