Маслооо

Аватар
SLADURA
Мнения: 142
Регистриран на: 26 Яну 2006 20:58
Местоположение: Пловдив/София
Обратна връзка:

Маслооо

Мнение от SLADURA » 01 Фев 2011 12:28

Motul LeMans 20w60 vs Castrol EDGE Formula 10w60
Кое от двете да избера ... тва 20w няма ли да му дойде много гъстичко?
Двигател 3S-GTE 3gen на GT-Four ...
Мисля да сложа едно от двете масла, след като направя цялостната ревизия на двигателя... (или тогава трябва да сложа по тънко - 5w40/50?)

И също още един въпрос ... има ли смисъл да давам пари за HKS Oil filter ?

Поздрави!

P.s. осъзнах се каква глупост съм направил с 5в30 ... добре че времето още е студено! ...
T O Y O T AИзображение

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 01 Фев 2011 12:36

гъстичко , тъничко - пак почна ...

аз бих слохил мотула с оригинален маслен хилтър от тойота, но само лятно време , зимно 5в40

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Маслооо

Мнение от Bass_Man » 01 Фев 2011 13:27

SLADURA написа:Motul LeMans 20w60 vs Castrol EDGE Formula 10w60
Кое от двете да избера ... тва 20w няма ли да му дойде много гъстичко?
Двигател 3S-GTE 3gen на GT-Four ...
Мисля да сложа едно от двете масла, след като направя цялостната ревизия на двигателя... (или тогава трябва да сложа по тънко - 5w40/50?)

И също още един въпрос ... има ли смисъл да давам пари за HKS Oil filter ?

Поздрави!

P.s. осъзнах се каква глупост съм направил с 5в30 ... добре че времето още е студено! ...
Щом го казваш това значи нищо не си осъзнал !
Иначе вземи по-евтиното и по-оригиналното от двете .

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 02 Фев 2011 11:40

Мотула е естерно масло, и ако колата не е състезателна, или не се кара дълго време на високи температури няма смисъл от него. 3S-GТЕ е много способен мотор, и ако подготвяш колата за нещо Мотула е добър избор. Но ако просто ще се возиш и от време на време ще раздаваш правосъдие по светофарите няма смисъл от него.Отделно ,че ще трябва да го чакаш зимата по 20 минути за да падне налягането на 2 бара, че да можеш да настъпиш, освен ако не си мазохист и смяната на най-разнообразни гарнитури не те притеснява.Ако ще ревизираш мотора , гъстота 60 не мисля, че ще ти е нужна , ако колата няма да има специфично предназначение,или 3S-GTE-то няма да търси 350+ магарета. По-добре си търси 100% синтетика от рода на 40 или 50, пък ако чак толкова те влече и цената не те притеснява сложи си 60 :)

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 02 Фев 2011 13:39

мммм интересно "гъстота 60" smile.gif

Аватар
SLADURA
Мнения: 142
Регистриран на: 26 Яну 2006 20:58
Местоположение: Пловдив/София
Обратна връзка:

Мнение от SLADURA » 02 Фев 2011 14:45

Motul-a e: 100% двойно-естерно биосинтетично състезателно моторно масло
Castrol-a e: Напълно синтетично състезателно моторно масло

А колата ще е карана както и за по 30мин на ден - така и за по 10ч на ден ... но не съм състезател по принцип - просто мразя шофьори на БМВ-та :)

П.С. За сега мисля да взема кастролското и HKS филтъра ... освен ако някой не ме разубеди до другата седмица ....

Поздравиииии biggrin.gif
T O Y O T AИзображение

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 02 Фев 2011 14:54

лично аз след моята ревизия,мисля да покарам с мотул полу-6100 или с пълна синтетика 8100,и с нормален филтър,,и едва след 500-800 километра ,кат се уверя че не тече, всичко е наред и съм омил боклуците да слагам хкс/естери и смъртосносни бмв режими.

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 02 Фев 2011 16:39

mitoko написа:мммм интересно "гъстота 60" smile.gif
Ако предпочиташ вискозитет нека да е вискозитет. Въпреки че наскоро срещнах човек, който не знаеше какво значи думата :)

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Фев 2011 17:03

xtreme написа:Мотула е естерно масло, и ако колата не е състезателна, или не се кара дълго време на високи температури няма смисъл от него. .....................................
Нали знаеш , че това са пълни глупости ? Това е все едно кажеш , че ако не си атлет или не се подготвяш за физическо натоварване няма смисъл да ядеш здравословна и качествена храна ами може да си хапваш лайна и остатъци от кофите ...................

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 02 Фев 2011 17:40

Bass_Man написа:
xtreme написа:Мотула е естерно масло, и ако колата не е състезателна, или не се кара дълго време на високи температури няма смисъл от него. .....................................
Нали знаеш , че това са пълни глупости ? Това е все едно кажеш , че ако не си атлет или не се подготвяш за физическо натоварване няма смисъл да ядеш здравословна и качествена храна ами може да си хапваш лайна и остатъци от кофите ...................
Ако цената беше еднаква съм склонен да се съглася, но не си заслужава парите , ако няма да ползваш предимствата на въпросното масло.Естерите са там за да не се изпарява маслото при сериозни температури. Тия температури с нормално каране няма как да ги достигнеш, освен може би на френски автомобил от по-старите, лятото, за японска кола абсурд. Наскоро имах подобна дилема, но ставаше въпрос за Yacco Galaxie 15w50 и VX1000 5w40.Лошото е, че в моя случай цената беше почти идентична, а и имам доста опит с Galaxie и мога да кажа ,че със сигурност не е 15 в охладено състояние , а по-скоро 10, че и надолу.Но производителя е писал 15 така че се съобразих, и избрах 5w40, разбира се говорим за кола , на която просто се возиш :) Нисана си го карам с Galaxie, но той е stage2+, и позагрява порядъчно въпреки, че охладителната система е с увеличен дебит и капацитет. От тази гледна точка смятам ,че покупката на естерно масло , ако то е по-скъпо не е оправдана.

Аватар
SLADURA
Мнения: 142
Регистриран на: 26 Яну 2006 20:58
Местоположение: Пловдив/София
Обратна връзка:

Мнение от SLADURA » 02 Фев 2011 20:10

Castol-a e 5л - 110лв ... а Мотул-а е 104лв за 4л ... това което сега ще махна от колата, а съм го карал има няма месец е 120лв :) ...не мисля 4е проблема е до парите ... а до тва дали в температури около 10г сутрин с 20в60 няма да чакам по 30мин в колата да ми се отпусне маслото че да мога да настъпвам на воля ????
Само това ме притеснява и за това си мисля за 10в60 синтетика ;) ..
T O Y O T AИзображение

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 02 Фев 2011 20:36

Ами ще ти кажа ,че при мен на 15w50 при -5 градуса след около 10-ина минути маслото е на около 30psi. Не я сръчквам докато не достигне поне 25, за което трябват още 2-3 мин. При нормална работна температура налягането е около 18-20psi. При първоначално палене на -5 е около 85psi.Мога да ти дам подобни данни и за 5w30, но това е при мотор CA18DET .От мотор до мотор има малки разлики.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 02 Фев 2011 21:06

SLADURA написа:Castol-a e 5л - 110лв ... а Мотул-а е 104лв за 4л ... това което сега ще махна от колата, а съм го карал има няма месец е 120лв :) ...не мисля 4е проблема е до парите ... а до тва дали в температури около 10г сутрин с 20в60 няма да чакам по 30мин в колата да ми се отпусне маслото че да мога да настъпвам на воля ????
Само това ме притеснява и за това си мисля за 10в60 синтетика ;) ..
щом нема проблем с парите подари ми 4 литра мотул smile.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 02 Фев 2011 22:05

понеже гледам,че има много фенове на мотул: имам една 5л туба SYNERGIE+ 6100 10W40 в повече,поне би трябвало да е гарантирано оригинално!:

http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/6100_syn.htm

да поясня,че става въпрос за най-доброто 10w40 масло,което съществува на пазара.ама за беда не става за моя мотор.

wink.gif


ps: ще драсна и в пазарния отдел за по-сигурно. dry.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 02 Фев 2011 22:50

Най-доброто - МНОГО пресилено го каза Джими.... Мотул може да е добро масло, но пък НАЙ-доброто - определено не съм съгласен.... Да не говорим, че тия писания дет ги пишат, не гарантират СУПЕР УЛТРА качество..... rolleyes.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 2 госта