Колега ако трябва да сме съвсем прецизни стъклото тече или иначе казано то е в аморфно вещество! Което най-общо казано е вещество наподобяващо течност с много голям вискозитетscorpion написа: ............. Стъклото не се разтяга, провисва, набъбва biggrin.gif Или е цяло без пукнатини, сериозни надрасквания и пр. или е ... стъкло на парчета. ..................
Челно стъкло и КАСКО
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
- zi_zi_top
- Мнения: 4235
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Това се отнася за незакаленото стъкло и е установено при стъкла на над 100 години.Bass_Man написа:...стъклото тече или иначе казано то е в аморфно вещество! Което най-общо казано е вещество наподобяващо течност с много голям вискозитет...
При закаленото стъкло нещата стоят различно - повърхността му е структурирана и има вътрешно напрежение т.е. има "твърда коричка", която не му позволява да тече.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1% ... 0.BB.D0.BE
Така или иначе то си е замръзнало
. Но виж какво пише за сър Алистър Пилкингтън:
90% от плоското стъкло в света се произвежда чрез технологията на флоатното стъкло, изобретена от сър Алистър Пилкингтън от Pilkington Glass. При нея разтопеното стъкло се излива в единия край на вана с разтопен калай. Стъклото се стича по калая и се подравнява, създавайки плоска повърхност от двете страни. Стъклото бавно се охлажда и втвърдява, докато преминава по разтопения калай, след което излиза от ваната като непрекъсната лента. След това стъклото се полира. Завършеният продукт има почти идеално успоредни повърхности.
Стъклото се произвежда в стандартни дебелини от 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 15, 19 и 22 мм.
Флоатното стъкло представлява опасност при определени приложения, защото се чупи на големи назъбени парчета, които могат да предизвикат сериозни наранявания. Много строителни нормативи по света ограничават употребата на флоатно сткъло на места с висок риск от счупване и наранявания, като бани, врати и малки височини в училищата.
Закалено стъкло
Закаленото (или темперирано) стъкло се произвежда чрез топлинна обработка на флоатно стъкло. Стъклото се разрязва до необходимия размер и всички обработки (като полиране на ръбовете или пробиване на отвори) се извършват преди закаляването. Стъклото се поставя в пещ, която го нагрява над точката на закаляване от 600 °C. След това стъклото бързо се охлажда с въздух. Това създава натискови напрежения по повърхността на стъклото, уравновесени от опънни напрежения в дълбочина. Схемата на охлаждане може да се види при наблюдение на стъклото с поляризирана светлина. Закаленото стъкло обикновено има якост, шест пъти по-висока от тази на обикновеното стъкло.
От друга страна, закаленото стъкло има и недостатъци. Поради вътрешните напрежения всяка повреда по ръбовете на стъклото предизвиква начупване на дребни парчета. Това е причината то да бъде рязано преди закаляването и да не може да бъде обработвано след това. Освен това повърхността на закаленото стъкло е по-мека от тази на обикновеното и е по-податлива на надраскване.
Закаленото стъкло обикновено се използва в елементи без рамки (например като врати без рамки) и за конструктивни цели. Закаленото стъкло се счита за по-малко рисково от обикновеното, поради по-високата си якост и защото се чупи на малки заоблени парчета, които е по-слабо вероятно да предизвикат наранявания.
Така или иначе то си е замръзнало
90% от плоското стъкло в света се произвежда чрез технологията на флоатното стъкло, изобретена от сър Алистър Пилкингтън от Pilkington Glass. При нея разтопеното стъкло се излива в единия край на вана с разтопен калай. Стъклото се стича по калая и се подравнява, създавайки плоска повърхност от двете страни. Стъклото бавно се охлажда и втвърдява, докато преминава по разтопения калай, след което излиза от ваната като непрекъсната лента. След това стъклото се полира. Завършеният продукт има почти идеално успоредни повърхности.
Стъклото се произвежда в стандартни дебелини от 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 15, 19 и 22 мм.
Флоатното стъкло представлява опасност при определени приложения, защото се чупи на големи назъбени парчета, които могат да предизвикат сериозни наранявания. Много строителни нормативи по света ограничават употребата на флоатно сткъло на места с висок риск от счупване и наранявания, като бани, врати и малки височини в училищата.
Закалено стъкло
Закаленото (или темперирано) стъкло се произвежда чрез топлинна обработка на флоатно стъкло. Стъклото се разрязва до необходимия размер и всички обработки (като полиране на ръбовете или пробиване на отвори) се извършват преди закаляването. Стъклото се поставя в пещ, която го нагрява над точката на закаляване от 600 °C. След това стъклото бързо се охлажда с въздух. Това създава натискови напрежения по повърхността на стъклото, уравновесени от опънни напрежения в дълбочина. Схемата на охлаждане може да се види при наблюдение на стъклото с поляризирана светлина. Закаленото стъкло обикновено има якост, шест пъти по-висока от тази на обикновеното стъкло.
От друга страна, закаленото стъкло има и недостатъци. Поради вътрешните напрежения всяка повреда по ръбовете на стъклото предизвиква начупване на дребни парчета. Това е причината то да бъде рязано преди закаляването и да не може да бъде обработвано след това. Освен това повърхността на закаленото стъкло е по-мека от тази на обикновеното и е по-податлива на надраскване.
Закаленото стъкло обикновено се използва в елементи без рамки (например като врати без рамки) и за конструктивни цели. Закаленото стъкло се счита за по-малко рисково от обикновеното, поради по-високата си якост и защото се чупи на малки заоблени парчета, които е по-слабо вероятно да предизвикат наранявания.
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Явно Пилкингтън са били на стъклата на Опела - твърдо си спомням, че бяха оригинално вложени в един от двата автомобила...
Проблеми и забележки към качеството съм нямал.
А справките, които е дал не означават, че стъклата марка Пилкингтън са флоатни....
Челното Пилкингтън си е триплекс, а страничните - закалени (пробвано многократно - след поредния опит за кражба доста време чистих 'пясъка' от натрошеното странично стъкло).
Не съм сигурен на Авенсиса кой е крайния производител на стъклата... И дали марката Тойота не се слага на стъкло Пилкингтън...
Ако е такова стъклото и отговаря на параметрите (отопление и т.н.) - не бих се замислял да сложа такова - ОК е.
Но ако е незнайна марка - бих искал да е оригинално...
Проблеми и забележки към качеството съм нямал.
А справките, които е дал не означават, че стъклата марка Пилкингтън са флоатни....
Челното Пилкингтън си е триплекс, а страничните - закалени (пробвано многократно - след поредния опит за кражба доста време чистих 'пясъка' от натрошеното странично стъкло).
Не съм сигурен на Авенсиса кой е крайния производител на стъклата... И дали марката Тойота не се слага на стъкло Пилкингтън...
Ако е такова стъклото и отговаря на параметрите (отопление и т.н.) - не бих се замислял да сложа такова - ОК е.
Но ако е незнайна марка - бих искал да е оригинално...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
scorpion
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
zi_zi_top написа:Това се отнася за незакаленото стъкло и е установено при стъкла на над 100 години.Bass_Man написа:...стъклото тече или иначе казано то е в аморфно вещество! Което най-общо казано е вещество наподобяващо течност с много голям вискозитет...
При закаленото стъкло нещата стоят различно - повърхността му е структурирана и има вътрешно напрежение т.е. има "твърда коричка", която не му позволява да тече.
Пропуснал съм май този урок по физика пък и в сферата на финансите едва ли е важно дали стъклото е в течна форма или не. Но благодаря за инфото. Стана ми интересно.
Да се надяваме, че колегата ще си реши проблема в скоро време и ще ни пусне инфо !
Ами проблема ще го решавам така - отивам в Кобра, слагам 'най-доброто' което имат. Ако трябва ще чакам да го поръчат. Ще стоя до тях докато го монтират, защото съм чел за някои неприятни случаи. Ако след ремонта се окаже че тече или шуми, ще връщам колата колкото пъти трябва, докато стане както трябва.
И с времето ако стъклото се окаже толкова некачествено колкото го описват по форумите, все някъде нещо може да му се случи. Тогава ще подходя по другия начин - експертна оценка, взимам каквито пари ми дадат и купувам оригинално стъкло от морга.
Та това е общо взето май... Сега ще видим какво ще стане в Кобра
И с времето ако стъклото се окаже толкова некачествено колкото го описват по форумите, все някъде нещо може да му се случи. Тогава ще подходя по другия начин - експертна оценка, взимам каквито пари ми дадат и купувам оригинално стъкло от морга.
Та това е общо взето май... Сега ще видим какво ще стане в Кобра
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
-
gh0s7r1d3r
- Мнения: 399
- Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28
кобра дават безсрочна гаранция за монтажа - тоест, когато и да протече, можеш да отидеш и да ти го оправят
а иначе - стъклото - стъкло. най-вероятно е турско производство, но имайки предвид, че те целите коли са ни турски, едва ли е голям пробле. турците се понаучиха да правят нещата.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Макар и късно, дано съм бил полезен
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А
Toyota Corolla (АE92) 4А
Колеги, звънях в КОБРА току що.
Имат 'европейско' стъкло на склад за моята кола, тонирано, триплекс с нагревател. 480 лв стъклото, 20 лв труд, 20 лв силикон или нещо такова. Предполагам че накрая към 530 лв ще излезе всичко.
Събота отивам да го слагат, пък каквото стане.
Имаха и някаква китайска витрина за 140 лв, но не мерси.
Имат 'европейско' стъкло на склад за моята кола, тонирано, триплекс с нагревател. 480 лв стъклото, 20 лв труд, 20 лв силикон или нещо такова. Предполагам че накрая към 530 лв ще излезе всичко.
Събота отивам да го слагат, пък каквото стане.
Имаха и някаква китайска витрина за 140 лв, но не мерси.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- alexandargv
- Мнения: 139
- Регистриран на: 09 Апр 2008 19:33
- Местоположение: София
Мислиш ли, че европейското е по-различно от "китайската витрина" освен, че струва почти колкото оригинално?Имат 'европейско' стъкло на склад за моята кола, тонирано, триплекс с нагревател. 480 лв стъклото, 20 лв труд, 20 лв силикон или нещо такова. Предполагам че накрая към 530 лв ще излезе всичко.
Събота отивам да го слагат, пък каквото стане.
Имаха и някаква китайска витрина за 140 лв, но не мерси.
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А
Toyota Corolla (АE92) 4А
Моето мнение е че новото е по добро от което и да било втора ръка, тъй като по него няма да има драскотини от амортизацията.
Относно мнението на колегата. Аз също четох че само СПС ги предлагат, но боже би КОБРА ги вземат от тях. На мен кобра ми сложиха "Pilkington" -европейско стъкло. Иначе си ползват старите уплътнения и ми натрошиха щипките на кората. Като ги попитах за щипките, ме упътиха да си ги купя от авто аксесоари. Абе МЪРЛЯЧИЯвно никой не знае, че стъклата PILKINGTON се внасят и продават в БГ само от СИМ ПЕТ СИМ ... и това е от много години назад. Тел. е 02/920 04 04. Имал съм претенции за оригинално стъкло 2 пъти - към ДЗИ и Армеец, който са ме пращали в сервиза на СПС на Вагон ресторанта на бул. Стамболийски и Вардар - монтаж, преместване на стикери и най-важното ... ОРИГИНАЛНО СТЪКЛО. Работят с Pilkington i Asahi Japan. Още повече, когато има претенция за стъкло бъкано със сензори и електроника.
Макар и късно, дано съм бил полезен thumbsup.gif
Да и аз четох много че са мърлячи и много ме е страх да не потрошат нещата. Ще се радвам да слагат нови щипки и уплътнения (ако има нужда), всичко ще се фактурира на Армеец така или иначе.dimpex_01 написа:Относно мнението на колегата. Аз също четох че само СПС ги предлагат, но боже би КОБРА ги вземат от тях. На мен кобра ми сложиха "Pilkington" -европейско стъкло. Иначе си ползват старите уплътнения и ми натрошиха щипките на кората. Като ги попитах за щипките, ме упътиха да си ги купя от авто аксесоари. Абе МЪРЛЯЧИЯвно никой не знае, че стъклата PILKINGTON се внасят и продават в БГ само от СИМ ПЕТ СИМ ... и това е от много години назад. Тел. е 02/920 04 04. Имал съм претенции за оригинално стъкло 2 пъти - към ДЗИ и Армеец, който са ме пращали в сервиза на СПС на Вагон ресторанта на бул. Стамболийски и Вардар - монтаж, преместване на стикери и най-важното ... ОРИГИНАЛНО СТЪКЛО. Работят с Pilkington i Asahi Japan. Още повече, когато има претенция за стъкло бъкано със сензори и електроника.
Макар и късно, дано съм бил полезен thumbsup.gif
Няма да се учудя след цялата процедура Армеец да ми кажат 'защо не сложи китайско стъкло, ние покриваме него само, ето ти 140 лв тука'. Тогава вече ще стане 'Цирк Буш'.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта
