Мисля да ти кажа да си жив и здрав, че нещо не ми се влиза в безмислени спорове.Само искам да си отговориш на въпроса за себе си 20 в 60 на Мотул тънко или дебело масло е?Ако искаш може и да не ми отговориш нищо не губим и двамата в случаяBass_Man написа:А ти как мислиш ? И по-точно за кое от двете питаш ?
Какво масло наливате и защо - наблюдения?!
- nov
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Не е нито тънко нито дебело , а е масло със висок вискозитет подходящо за парещите летни дни и високи натоварвания . За ежедневна употреба през зимата се съмнявам , че ще има човек , който да ти го препоръча та ако ще не троен естер да е и не да е на Мотул . И мятането от 10W40 полусинтетична ширпотреба на висок клас състезателно масло , пък след това говориш за някаква друга марка пак полусинтетика ........ Нещо много се люшкаш по краищата . Гледам , че и други колеги зареждат 15W40 за зимата явно е някаква нова мода .
Принципно не само спора е безмислен , а цялата тема в , която няма никаква техническа информация ами само кой какво си бил налял и как нямал никакви проблеми = общи приказки . Понеже има доста хора , които искат да има ред и дисциплина да ви кажа , че тази тема няма нищо общо с техническия раздел !
Принципно не само спора е безмислен , а цялата тема в , която няма никаква техническа информация ами само кой какво си бил налял и как нямал никакви проблеми = общи приказки . Понеже има доста хора , които искат да има ред и дисциплина да ви кажа , че тази тема няма нищо общо с техническия раздел !
- nov
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Анализа ти беше сравнително добър, не бих казал че полусинтетиката на Мотул е ширпотреба, и не се люшкам просто искам възможно най доброто за колите си.Ти ако искаш слагай ............. все ми е едно.Не мисля че това 20в 60 ще е проблем за зимата, да за двигатели с високо натоварване е, но не околната температура е проблема.Ти с какво масло си като марка за да твърдиш че Мотул е ширпотреба или полусинтетиката му????????И да ти кажа под секрет 20 в 60 не епо-гъсто от 15в50 на Мотул специално, дори от 10в40, просто е друг клас масло.Поглеждал ли си ги на живо двете масла?А и не мисля че на дизел си заслужава да налея 20в 60.И не в парите е проблема ако това си имал предвид под "люшкане".Bass_Man написа:Не е нито тънко нито дебело , а е масло със висок вискозитет подходящо за парещите летни дни и високи натоварвания . За ежедневна употреба през зимата се съмнявам , че ще има човек , който да ти го препоръча та ако ще не троен естер да е и не да е на Мотул . И мятането от 10W40 полусинтетична ширпотреба на висок клас състезателно масло , пък след това говориш за някаква друга марка пак полусинтетика ........ Нещо много се люшкаш по краищата . Гледам , че и други колеги зареждат 15W40 за зимата явно е някаква нова мода .
Принципно не само спора е безмислен , а цялата тема в , която няма никаква техническа информация ами само кой какво си бил налял и как нямал никакви проблеми = общи приказки . Понеже има доста хора , които искат да има ред и дисциплина да ви кажа , че тази тема няма нищо общо с техническия раздел !
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Напротив 6100 маслата на Мотул са си пълна ширпотреба както и всяко едно друго полусинтетично масло . Общо взето идеята да имаш висок клас полусинтетика не стои на дневен ред .
Относно дебелините и тн на маслата не е нужно да разсъждаваш или да ги гледаш при положение , че имаш дадени таблици от всички прозиводители на автомобили и масла . И никъде там няма да срещнеш 20W60 за температури под нулата или за градско каране . И няма как нещо с индекс 20W60 да е с по-нисък вискозитет от 10W40 . За това се слагат тези вискозитетни индекси и те важат за всички включително и за Мотул . А понеже си фен на Мотул може да си свалиш PDF-те на маслата за , които говориш и да видиш стойностите им . Понеже знам , че не си го направил , а и най-вероятно не си прочел и/или разбрал ето тази тема http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926 няма смисъл да коментираш повече . Освен ако не ми покажеш официална каталожна информация в , която черно на бяло да пише , че 20W60 е с по-нисък вискозитет от 10W40 или 15W50 . Всичко друго са празни приказки и лични "впечатления" , които нямат нищо общо с реалността !
BTW да те услесня малко :
http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/technos ... 8GB%29.pdf
http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/300v-en ... 8GB%29.pdf
http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/300v-en ... 8GB%29.pdf
И принципно дизелите по условие се нуждаят от по-добро масло
.
ПС:
За сравнение вземи ето този Кастрол :
http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... 968_05.pdf
ПС2:
А ето какво дават Мотул , като температурен диапазон :
Lubricant / Capacity Notes
a. Drain/refill capacity
b. Alternative recommendations, Engine (Petrol), >2000:
<-29°C to 10°C, 5W-30;
-18°C to >38°C, 10W-30;
-12°C to >38°C, 15W-40;
-7°C to >38°C, 20W-50
Иначе казано масла започващи с 5W и 10W са чудесни всесезонни масла по спецификация на Мотул . А тези с 15W и 20W са по-подходящи за лятото или за двигатели , които ще работят под големи натоварвания и/или няма да имат чести спирания/пускания .
Друго нещо неясно ?
Относно дебелините и тн на маслата не е нужно да разсъждаваш или да ги гледаш при положение , че имаш дадени таблици от всички прозиводители на автомобили и масла . И никъде там няма да срещнеш 20W60 за температури под нулата или за градско каране . И няма как нещо с индекс 20W60 да е с по-нисък вискозитет от 10W40 . За това се слагат тези вискозитетни индекси и те важат за всички включително и за Мотул . А понеже си фен на Мотул може да си свалиш PDF-те на маслата за , които говориш и да видиш стойностите им . Понеже знам , че не си го направил , а и най-вероятно не си прочел и/или разбрал ето тази тема http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926 няма смисъл да коментираш повече . Освен ако не ми покажеш официална каталожна информация в , която черно на бяло да пише , че 20W60 е с по-нисък вискозитет от 10W40 или 15W50 . Всичко друго са празни приказки и лични "впечатления" , които нямат нищо общо с реалността !
BTW да те услесня малко :
http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/technos ... 8GB%29.pdf
http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/300v-en ... 8GB%29.pdf
http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/300v-en ... 8GB%29.pdf
И принципно дизелите по условие се нуждаят от по-добро масло
ПС:
За сравнение вземи ето този Кастрол :
http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... 968_05.pdf
ПС2:
А ето какво дават Мотул , като температурен диапазон :
Lubricant / Capacity Notes
a. Drain/refill capacity
b. Alternative recommendations, Engine (Petrol), >2000:
<-29°C to 10°C, 5W-30;
-18°C to >38°C, 10W-30;
-12°C to >38°C, 15W-40;
-7°C to >38°C, 20W-50
Иначе казано масла започващи с 5W и 10W са чудесни всесезонни масла по спецификация на Мотул . А тези с 15W и 20W са по-подходящи за лятото или за двигатели , които ще работят под големи натоварвания и/или няма да имат чести спирания/пускания .
Друго нещо неясно ?
..всички пишат от каква марка са доволни..не е ли по-скоро важно това от кой клас е маслото по ACEA - A1/B1 е най-доброто, A2/B2 е средна хубост, C3/B3 е най-зле...а тези на които пише Хонда, Тойота и Мерцедес, или марка автомобил са със сигурност от най-високия клас и са най-добрите затова са по 25лв литъра.. и съответно се сменят на 15 000, а не на 8000....
whatever you do, think green.
be smart, find easy know-how,
be sucessful, enjoy life.
be smart, find easy know-how,
be sucessful, enjoy life.
-
nowyaris
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Всъщност относно моторните масла в главата ти,колега,е пълна каша.На ЛС мога да ти проведа лек ограмотяващ курс,неангажиращ и евтин.Като начало : най-високия клас масла започват от 38 лв./на литър при официалните представители на марките.25 лв./л. са средна хубост.Тази тема вече....GRI написа:..всички пишат от каква марка са доволни..не е ли по-скоро важно това от кой клас е маслото по ACEA - A1/B1 е най-доброто, A2/B2 е средна хубост, C3/B3 е най-зле...а тези на които пише Хонда, Тойота и Мерцедес, или марка автомобил са със сигурност от най-високия клас и са най-добрите затова са по 25лв литъра.. и съответно се сменят на 15 000, а не на 8000....
-
mitoko
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
то си пише ...nowyaris написа:Всъщност относно моторните масла в главата ти,колега,е пълна каша.На ЛС мога да ти проведа лек ограмотяващ курс,неангажиращ и евтин.Като начало : най-високия клас масла започват от 38 лв./на литър при официалните представители на марките.25 лв./л. са средна хубост.Тази тема вече....GRI написа:..всички пишат от каква марка са доволни..не е ли по-скоро важно това от кой клас е маслото по ACEA - A1/B1 е най-доброто, A2/B2 е средна хубост, C3/B3 е най-зле...а тези на които пише Хонда, Тойота и Мерцедес, или марка автомобил са със сигурност от най-високия клас и са най-добрите затова са по 25лв литъра.. и съответно се сменят на 15 000, а не на 8000....
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Колега това , което си го написал няма нищо общо с истината . Виж какво ти е дал митоко и го прочети хубаво ако искаш да ти стане ясно .GRI написа:..всички пишат от каква марка са доволни..не е ли по-скоро важно това от кой клас е маслото по ACEA - A1/B1 е най-доброто, A2/B2 е средна хубост, C3/B3 е най-зле...а тези на които пише Хонда, Тойота и Мерцедес, или марка автомобил са със сигурност от най-високия клас и са най-добрите затова са по 25лв литъра.. и съответно се сменят на 15 000, а не на 8000....
..абе колеги, точно това на Митоко четох, всъщност не споря с никого, просто се чудя какво масло да сипя, дайте съвет. Мотора е 1CD-FTV и не работи добре с Кастрол Магнатек 15W40 ACEA A3/B3. ..и все пак си оставам на моето - класът е по-важен
A1 Fuel Economy Petrol
A2 Standard performance level
A3 High performance and / or extended drain
B1 Fuel Economy diesel
B2 Standard performance level
B3 High performance and / or extended drain
след това вискозитета, марката масло мисля, че не е от значение....
Аз лично мисля, че за мен 5W30 ACEA B1 ще е оптимално най-добро, независимо от марката, така ли е или бъркам и къде точно?
A1 Fuel Economy Petrol
A2 Standard performance level
A3 High performance and / or extended drain
B1 Fuel Economy diesel
B2 Standard performance level
B3 High performance and / or extended drain
след това вискозитета, марката масло мисля, че не е от значение....
Аз лично мисля, че за мен 5W30 ACEA B1 ще е оптимално най-добро, независимо от марката, така ли е или бъркам и къде точно?
whatever you do, think green.
be smart, find easy know-how,
be sucessful, enjoy life.
be smart, find easy know-how,
be sucessful, enjoy life.
5в50 синтетика сменаям сам в сервиза 120лв 5литра кома www.commaoil.com/productsguide/index/6/24
i 10в40полусинтетика55лв 5литра за сега на аудито после пак 5в50 на втората смяна
много съм доволен само такова и на двете селики сипвам
i 10в40полусинтетика55лв 5литра за сега на аудито после пак 5в50 на втората смяна
много съм доволен само такова и на двете селики сипвам
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
-
nowyaris
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Бъркаш,но не съвсем.Нужно ти е 5W30,SM/CF, A3/B4,.Контролно препоръка BMW-LL-04.,MB-229-51.Ако тези неща ги пише нейде по етикетите-това е твоето масло.Марката е без значение,стига произхода да е гарантиран.GRI написа:..абе колеги, точно това на Митоко четох, всъщност не споря с никого, просто се чудя какво масло да сипя, дайте съвет. Мотора е 1CD-FTV и не работи добре с Кастрол Магнатек 15W40 ACEA A3/B3. ..и все пак си оставам на моето - класът е по-важен
A1 Fuel Economy Petrol
A2 Standard performance level
A3 High performance and / or extended drain
B1 Fuel Economy diesel
B2 Standard performance level
B3 High performance and / or extended drain
след това вискозитета, марката масло мисля, че не е от значение....
Аз лично мисля, че за мен 5W30 ACEA B1 ще е оптимално най-добро, независимо от марката, така ли е или бъркам и къде точно?
Благодаря, става все по-ясно, мислех, че В1 е най-добро, а В4 най-скапано, ама явно не е така..принципно къде може да се намери добро масло за дизел на добра цена, каквото ми трябва на мен? ..има ли някакви по специализирани дистрибутури? Маслото на Официалния сервиз Тойота става ли (25лв/литъра) ..качествено ли е за цената си? ..те поне дават гаранция за пробег с него 15 000км...
whatever you do, think green.
be smart, find easy know-how,
be sucessful, enjoy life.
be smart, find easy know-how,
be sucessful, enjoy life.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] и 4 госта
