Асиметрия във фаровете на Авенсис 1

mirott
Мнения: 2171
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 29 пъти

Мнение от mirott » 15 Ное 2010 15:23

Няма оправия.Свалях фаровете,сменях крушките,ксенон сложих на късите...дълъг ляв си е все така!А освен да е така направен,вече не знам!Всичко си е ок,всичко си е по местата.Размествах светеща крушка-не става и не става!

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Мнение от boqnkov_ » 15 Ное 2010 15:36

Явно така са си го проектирали и това е!

P.S Това да са ни кусурите... като оная приказка с камъчето в обувката! :thumbsup:
Good drivers... just drive...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6307
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Ное 2010 16:00

Май нещо не разбрах....
Дългите не можеш да ги сравниш на стена от късо разстояние...
Фаровете са за дясно движение, като късите са 'високо' вдясно и ниско вляво.
А дългите светят по-високо от късите.
Затова е нормално левия фар, където късата светлина е вляво от дългата, двата фара при къса дистанция да светят приблизително един в друг (късата светлина вдясно е доста повдигната).
А в същото време при десния фар нещата са обратно - дългия фар е вдясно от късите светлини, където светлината им е силно ограничена отгоре.
Затова е нормално дългите да изглеждат доста над късите....
Дългите ги оценявам извън града в гора - тогава виждаш дали правят равномерен екран надалеч...
Бях доволен и от късите и от дългите светлини на Авенсиса....
А нормалната регулировка е 'равно ниво' на левия и десния фар, като десния сочи приблизително точно напред (или съвсем лееееко наляво).
А десния - приблизително точно напред (или съвсем лееко надясно)...
При такава регулировка всичко е ОК...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Мнение от boqnkov_ » 15 Ное 2010 16:34

slow, на 100% съм съгласен с това, което казваш, но защо тогава, като карам нощно време на къси и като включа дългите левия фар ми светва почти пред мен и става много осветено, което автоматично си ме "заслепява" малко или много и не виждам хубаво осветеността напред? Късите са ми перфектно регулирани.
Good drivers... just drive...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6307
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Ное 2010 19:11

Според мен трябва да разгледаш/провериш и този вариант:
Късите не са ти легнали както трябва.
Ти си ги регулирал така, че в 'кривото' положение да ти светят добре, но както знаеш късите и дългите са на една регулираща пластина, и затова разместваш дългите....
Ако късите ти легнат както трябва (и крушката им е ОК), навярно нормалното положение на рефлекторите ще е съвсем друго....
При мен твърдо дългите си светеха много добре, при добре регулирани къси...
Оригиналните крушки на късите ми изгоряха (едновременно) и ги смених с Осрам. Но не се наложи никакво пипане на регулировката: заспаха като оригиналните...
Единствено дето се притеснявах да не счупя нещо, защото сменях крушка без демонтаж на фара biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Мнение от boqnkov_ » 15 Ное 2010 19:37

Slow, изобщо не съм се замислял, че проблема може да е в късата светлина на фара просто защото си свети като по учебник. Ще я разръчкам да видя ще успея ли да сваля късата светлина надолу и дългата да остане над нея. След това ще си повдигна целия фар за да си стане както трябва и ако всичко това се получи имаш бира от мен! :)
Good drivers... just drive...

mirott
Мнения: 2171
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 29 пъти

Мнение от mirott » 16 Ное 2010 07:55

За пореден и последен път ще кажа,че късите са перфектно настроени,десния дълъг свети НАД десния къс-което и така трябва да е,левия дълъг свети В снопа на левия къс.Сваляни са фаровете,сменяни са крушките,всичко си е по местата.Явно е някакъв дефет.От твоя пост Слоу,честно,ама нищо не ми стана ясно.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6307
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Ное 2010 13:20

mirott написа:За пореден и последен път ще кажа,че късите са перфектно настроени,десния дълъг свети НАД десния къс-което и така трябва да е,левия дълъг свети В снопа на левия къс.Сваляни са фаровете,сменяни са крушките,всичко си е по местата.Явно е някакъв дефет.От твоя пост Слоу,честно,ама нищо не ми стана ясно.
Абе то хубаво, че за пореден път казваш, ама не си ли чувал за теорията на относителността....
Със същия ефект бих могъл да кажа: дългите са перфектно настроени, а левия къс свети в снопа на дългия.. Та проблема да е в късите светлини.
Опитах се да обясня каква може да е причината за точно такъв ефект при коли лява дирекция и вътрешно разположени фарове за дългите - който разбрал - разбрал...
За да се дадат повече идеи - направи снимка, върху която да коментираме...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2171
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 29 пъти

Мнение от mirott » 16 Ное 2010 14:31

Друг път мислех да не ги свалям,но ще ги сваля и ще ги снимам,за да коментирате.Крушките са си по местата,късите са регулирани,регулират се заедно с дългите...и когато въртях насам-натам светещата крушка в леглото и,ако се сложи неправилно снопа светлина не е насочен,а се разсейва заради стъклото-то е направено така,че когато крушката си е на мястото да прави сноп.А когато не е там се разсейва.Теория на относителността...3 пъти ги свалям,и стигнах до извода,че просто така е направено,по неясни за мен причини.някой път,като имам време ще ги сваля,разглобя и снимам.И ако измислите нещо,дето не съм го видял-ще ги сваля и 5-ти път.Поздрави:)....

Новоколец
Мнения: 38
Регистриран на: 20 Авг 2009 15:07
Местоположение: Шумен

Re: Асиметрия във фаровете на Авенсис 1

Мнение от Новоколец » 23 Ное 2010 16:02

boqnkov_ написа:Здравейте, колеги! Регулирах си фаровете (Авенсис 1 преди фейса) на късите след голяма врътня да наглася крушката на правилното място. Направих ги перфектни! След това се захванах с дългите и на тях си поиграх доста докато се получи фокусиран сноп (правоъгълник) а не произволно изстреляна светлина напред. Общо взето формата на лъча на стената изглежда като шарката на стъклото на фара. Дотук супер.
Колега, извинявай, че отклонявам темата, но как го направи този номер с дългите? Сиреч откъде фокусираш снопа на дългите? Аз имам Авенсис след "фейса" и проблемът, който описваш, го няма при мене, обаче пък дългите ми разпиляват светлината и осветяват повече природата наоколо, отколкото пътя напред. Моля те да ми кажеш къде да въртя, за да фокусирам сноповете.
Toyota Avensis D4D 2001

mirott
Мнения: 2171
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 29 пъти

Мнение от mirott » 23 Ное 2010 17:01

Намести си крушките по леглата им,при теб сигурно проблема е оттам.

Новоколец
Мнения: 38
Регистриран на: 20 Авг 2009 15:07
Местоположение: Шумен

Мнение от Новоколец » 23 Ное 2010 19:08

mirott написа:Намести си крушките по леглата им,при теб сигурно проблема е оттам.
Благодаря за мнението. Ще проверя и това, но според мене проблемът не е там и ми е интересно какво върти другият колега, за да фокусира снопа.
Toyota Avensis D4D 2001

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 25 Ное 2010 21:07

mirott написа:Друг път мислех да не ги свалям,но ще ги сваля и ще ги снимам,за да коментирате.Крушките са си по местата,късите са регулирани,регулират се заедно с дългите...и когато въртях насам-натам светещата крушка в леглото и,ако се сложи неправилно снопа светлина не е насочен,а се разсейва заради стъклото-то е направено така,че когато крушката си е на мястото да прави сноп.А когато не е там се разсейва.Теория на относителността...3 пъти ги свалям,и стигнах до извода,че просто така е направено,по неясни за мен причини.някой път,като имам време ще ги сваля,разглобя и снимам.И ако измислите нещо,дето не съм го видял-ще ги сваля и 5-ти път.Поздрави:)....
В Ником-Русе има уред за настройка на фаровете. Цената е 15 лв. Предполагам и из София се намира.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

mirott
Мнения: 2171
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 29 пъти

Мнение от mirott » 26 Ное 2010 09:15

Човече,не е до настройка,не чете ли какво сме писали до сега?!

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Мнение от boqnkov_ » 26 Ное 2010 14:07

Аз категорично се предавам. Всичко си е по местата. Крушките са ми перфектни и на късите и на дългите. Фокуса на всяка една светлина си е перфектен, но лявата дълга си свети баш пред мен и това е!!!
Good drivers... just drive...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост