Недей да мериш с мултицет ток докато въртиш , че има вероятност да го изпаришCuMo написа:..................................
Как се мери акумулатор под товар?
Докато някой върти да пали, аз да меря с мултицета?
Бавно въртене сутрин
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
-
mitoko
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
бай дефолт има ли си българско имеIvoDobrev написа:При напрежение около12 волта, което е бай дефолт и константно съпротивление във веригата, практически най-важната част от уравнението си остава тока във веригата, който може да осигури акумулатора. Него едва ли са го замерили и се доверяваш само на етикета. Аз залагам на проблемен акумулатор
Ми до сега не е отказвала да запали.
Просто ми направи впечатление, че трябваше да позадържа по-дълго на стартер и запали от първия път.
Т'ва за тока е ясно, ако меря, ще меря напрежение
А тъкмо смених свещите преди да паля. На стоял двигател при -5 се развиват страшно лесно.
И миналата година седяла на -20 три нощи пак запали с първото или второто завъртане на ключа.
След няколко дена стояне ще я пробвам пак, да видим как е с новите свещи.
И още нещо, преди време Добри Бош-а в Пловдив обясняваше, че докато държим на стартер, минават проверките на компютъра и тогава пали. Мери се температура на въздух, антифриз и т.н. Т.е. по процедура може да е необходимо няколко оборота на маховика.
Последно карах един шаран дизел обаче, но доста по-нов от моята кошница. Пали винаги на четвърт, независимо студен или топъл.
За протокола, акумулаторът ми е BOSCH 42Ah, което според мен е много малко, макар да е бензинка. Та следващия ще е с по-голям капацитет със сигурност.
Просто ми направи впечатление, че трябваше да позадържа по-дълго на стартер и запали от първия път.
Т'ва за тока е ясно, ако меря, ще меря напрежение
А тъкмо смених свещите преди да паля. На стоял двигател при -5 се развиват страшно лесно.
И миналата година седяла на -20 три нощи пак запали с първото или второто завъртане на ключа.
След няколко дена стояне ще я пробвам пак, да видим как е с новите свещи.
И още нещо, преди време Добри Бош-а в Пловдив обясняваше, че докато държим на стартер, минават проверките на компютъра и тогава пали. Мери се температура на въздух, антифриз и т.н. Т.е. по процедура може да е необходимо няколко оборота на маховика.
Последно карах един шаран дизел обаче, но доста по-нов от моята кошница. Пали винаги на четвърт, независимо студен или топъл.
За протокола, акумулаторът ми е BOSCH 42Ah, което според мен е много малко, макар да е бензинка. Та следващия ще е с по-голям капацитет със сигурност.
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Това довод ли е или лично убеждениеmitoko написа:тва не е вярноslowtraveler написа: Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
.
Според теб колко е напрежението на една клетка на оловен акумулатор при заредено състояние??!
Стойностите са ориентировъчни (за стотните от волта и хилядните от плътността може много да се спори), но стойностите са съвсем нормални...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
mirott
- Мнения: 2242
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 34 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
То това си го пише и в уикипедията,ама човека явно не е много в час...
mitoko-попрочети малко
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0% ... 0%BE%D1%80
mitoko-попрочети малко
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0% ... 0%BE%D1%80
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Таблицата я взех точно от там като достатъчно удобно пособие (указал съм източника в поста си).
Но ако някой няма вяра на такива източници - може да си отвори учебниците по химия laugh.gif
Но ако някой няма вяра на такива източници - може да си отвори учебниците по химия laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
mitoko
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
миро незнам кой чете и кой не, слоу е напирал от къде е дал инфото.
кой на квото иска да си вярва - вики, учебника , господ , извънземни . т.н.
зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно
според мен 12.6 не е добра стойност за нормален акумулатор, камоли зимно време
аре четете
кой на квото иска да си вярва - вики, учебника , господ , извънземни . т.н.
зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно
според мен 12.6 не е добра стойност за нормален акумулатор, камоли зимно време
аре четете
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Ако е проверявано веднага след изгасянето на двигателя е възможно, защото химическите процеси продължават за 10-20 мин и след премахването на зарядния ток, но при покой оловните акумулатори имат напреженията които Слоу е цитирал.mitoko написа:зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
+1Scott написа:Ако е проверявано веднага след изгасянето на двигателя е възможно, защото химическите процеси продължават за 10-20 мин и след премахването на зарядния ток, но при покой оловните акумулатори имат напреженията които Слоу е цитирал.mitoko написа:зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно
Под покой имах предвид точно акумулатор, който се е 'успокоил' след заряда...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта