Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
nowyaris
- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Мнение от slowtraveler » 22 Окт 2010 21:19
От поста ти оставам с впечатление, че не знаеш дали колата ти гори масло. И затова започваш да търсиш под вола теле..
Защо се вкарваш във филми и гадаеш какво ще ти се счупи на колата вместо да си я караш с кеф???
Със същия успех би могъл направо да я бракуваш колата, защото практически погледнато рано или късно колата ще достигне и до етап на саморазпад... Но за тея километри, за които разправяш едва ли е още на това дередже...
1. Ремонта не е свързан с износване на двигателя и се проявява в началните километри (при мен на 40х.км). След остраняване на проблема двигателите въртят безпроблемни километри. Имам приятел, който врътна около 180х.км след ремонта без горене на масло. И продаде колата на друг съфорумец тук - с Кики мярнахме сребристия авенсис по време на срещата - вече сигурно е над 220х.км, и нямаше синкав дим след него.
2.........
3. Горенето на масло е внезапно - за 300км може да изгори 0.5л и след това - 500км без грам горене. Смяната на буталата не е заради това, че са износени, а заради това, че новите са друг модел, който по-добре охлажда главата на буталото и не позволява коксуване на маслото и запичане на сегменти.
4. Ако мотора не гори масло защо ще го пипаш???? Не е задължително двигателя да има такъв проблем.
5...
6...
7. Става на място...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от gicho » 22 Окт 2010 23:37
Генералният ми извод е, че карам спокойно, следя редовно и като се появи сериозен разход, почвам да мисля пак (или направо влизам в бокса за бутала и сегменти докато е време).
Дългото обяснение:
Защо ще се вкарвам във филми ли ? - ами сам каза, че твои приятел е изкарал много км СЛЕД ремонт - хубаво, ама моя мотор не е ремонтиран, така че стигаме до това ДАЛИ ще почне да гори докато е при мен - да кажем, следващите 30-50 хиляди км? От тук и от други форуми съм останал с убеждението, че е неизбежно, често в първите 30-60 хиляди, но понякога става до 70-100 хиляди.
Тъй, проблема ми е че ако не проуча сега, шанса да се наредя за шлайф и хонинг после нараства значително (ако износя цилиндрите).
Тук твоят отговор ми помага много - ако се хване навреме няма щети по блока. И другото - ако се хвана да го направя навреме, ще мога да разчитам на колата достатъчно дълго.
Какво става когато жената вземе да отиде някъде с колата - на така цитирана 19-ка в другата тема има датчик за нивота на маслото ... гледаш, разбираш. Тука май разчитам на лампата, а, отново цитирам по спомен, друг колега каза че е изтропал мотор БЕЗ индикация от тая ламБа.
Относно саморазпада - ами да, явно са така ... Въпросът е че междувременно трябва да ми върши работа - да ме вози с достатъчна увереност че няма да се изтропа нЕкъде из обединената Европа - щото 2000км примерно до БГ може и да видят сметката на цилиндрите. А и някой места из тая Европа не се радват като видят двутактов автомобил.
И, като взема да я продавам, да не свивам уши и да се чудя как да преметна купувача (щях да коментирам нещо за тоЙта тука, ама ще се въздържа).
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
gicho
- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Мнение от slowtraveler » 23 Окт 2010 08:19
Мисля, че щом до момента не се е проявил проблема, навярно въобще няма да се прояви (с износването на сегментите, възможността за запичане би намаляла).
Малко е неприятно, но все пак е добре в началото на експлоатация на нов за теб автомобил да видиш поведението му и периодично да проверяваш нивата на течностите.
А дори и да усетиш разход на масло на 2-5х.км от България, предполагам 5л масло, с които би се прибрал тук без никакви поражения едва ли биха се сравнявали като разход със основен ремонт на двигателя сега, без да си сигурен дали ще има нужда...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от gicho » 23 Окт 2010 09:40

Още веднъж блародарско!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
gicho
Мнение от daido86 » 06 Ное 2010 17:46
daido86
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 06 Ное 2010 19:57
1ZZ-FE е 79Х91.5мм тъй че това са буталата. Още повече, че са оригинални японски(NPR ако се вярва на описанието, макар да не знаех че правели и бутала) и не би трябвало да горят масло ... или поне LEXUS тъй казва.daido86 написа: в нета ми излизат 2 вида: 75мм и 79мм (( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0352077956 )) и как да разбера дали тези бутала от линка са от новия модел( с повече отвори за циркулация на маслото)

Scott
LEXUS
daido86
Scott
daido86
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 07 Мар 2010 23:24
Мнение от sa4mata_PLD » 07 Ное 2010 19:00
Имам Королка 1.6 с двигател 1ZR-FE (2009g.) и вече 2 пъти ми сменят маслото ( при техническите обслужвания ) и винаги като го премеря е много над МАХ говоря за горе-долу 1.5-2см. над МАХ . Питал съм ги в сервиза защо е така и те ми отговориха, че така трябва да си карам колата и да оставя гледането на тях. Та въпроса ми е дали е проблем че маслото е толкова много и дали нещо може да се прецака на двигателя?
Благодаря предварително за отговорите.
sa4mata_PLD
Гори масло - toyota avensis
Мнение от bubblebee » 21 Сеп 2013 20:37
Колата е 2004 г. 1,8 бензин
на 122 000 км. сложих Castrol 5w40 - сега е на 127 000км. и допреди 2 седмици, когато проверявах маслото, беше по средата на 2те резки, а днеска е на долната.
Някакви идеи?
В сервиза ли да я карам пак.....
bubblebee
iovkito
Re: Гори масло - toyota avensis
Мнение от desotodorov » 21 Сеп 2013 23:08
desotodorov
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта