Смяна на накладки
Смяна на накладки
Мнение от Miro13 » 26 Авг 2010 08:34
Miro13
SFINKS
Miro13
- TATI
- Мнения: 3053
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 177 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от TATI » 26 Авг 2010 13:52
Успех!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 26 Авг 2010 18:20
Надяваш се, че с тези спирачки няма да стигне до София? biggrin.gifTATI написа:....Добре че не си от София, та да трябва да се оглеждам кога ще спреш в багажника ми.
Успех!
Никога не бъди спокоен! И в София има много коли с такива спирачки.

Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Мнение от CuMo » 27 Авг 2010 01:04
http://www.youtube.com/watch?v=gwwzgkVH ... 1&index=17
http://www.youtube.com/watch?v=pwpb3Cpg ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=XRz7BDaS ... re=channel
По принцип за Карината няма нищо сложно при смяната на предните накладки. Предполагам същото важи и за королата.
За предни накладки процедурата е общо взето тази:
1.Сваля се колелото
2.Освобождава се спирачния апарат от долната страна изцяло, а от горната само се отхлабва леко, за да може спирачният апарат да се завърти от долу нагоре около отхлабения горен болт.
3.Вадиш старите накладки - Но запомни коя къде е била, не ги хвърляй където ти падне!!! Може да се наложи да ги върнеш обратно евентуално заради стъпка 4.
4.Сега идва по шибаната част, която е рискова: да върнеш спирачното бутало изцяло в леглото му. Тъй като накладките се износват и изтъняват, то спирачното бутало е излязо навън за да компенсира разстоянието.
Ако не е клеясало - връщането става елементарно.
Аз използвах голям тръбен ключ и стоманена планка с дебелина около 5мм.
Слагаш планката върху челото на буталото да легне хубаво.
С тръбния ключ хващаш от една страна за външната страна на спирачния апарат а от друга за планката. Т.е. конфигурацията планка, бутало, спирачен апарат са между челюстите на тръбния ключ.
Сега стискаш с две ръце. Би трябвало буталото да почне да се прибира навътре. С 3-4 по яки стискания при мен стана.
Внимание! След всяко по-яко стискане и придвижване на буталото си наблюдавай спирачната течност в казанчето. Нейното ниво ще се покачи доста особено след връщането на двете бутала - на лявото и на дясното предно колело. Може да прелее и е нежелателно това да се случва в двигателния отсек. Аз изсмуках излишъка със спринцовка и шлаух. Приготви си задължително.
5. Ако успееш да прибереш буталото, слагаш новите накладки, връщаш на мястото всички крепежни елементи - тенекийки и телчета по местата им и закачаш обратно спирачния апарат.
Оглеждаш всичко внимателно и чак тогава слагаш колелото, предполагам знаеш как се затягат гайките: първо докато е на крика и после достягаш след като я пуснеш. Ръчната да ти е опъната през цялото време!
Правиш процедурата за двете предни колела, ако е успешна, остава да тестваш спирането, дали дърпа в ляво или в дясно при спиране, дали има биене, дали и двете колела блокират едновременно при рязко натискане. Ако има проблеми, значи нещо не е наред.
Обикновено трябва време за да се сработят новите накладки, така че покарай 10-20км преди да искаш максимума от тях.
Описвам процедурата по спомен, защото сменях предните накладки на карината есента, но не вярвам при корола 2 години по-стара от моята нещата да са много по-различни.
Задни още не съм сменял, още не ми се налага.
Но ако сменяш задни, като за начало ще ти трябват 2 болта, които да навиеш в спирачните барабани за да могат да излязат. С какъв размер са - сега не мога да кажа, може би М8 или М10, не знам.
Задни накладки е малко по-сложно като цяло, така че си приготви повече нерви.
Успех! Дано да съм ти бил полезен!
П.С. Направих ти извадка от книжката за Карина, виж дали ти върши работа:
http://arabov.biz/brakes.pdf
CuMo
Bass_Man
Мнение от Miro13 » 27 Авг 2010 09:48
Miro13
Мнение от SFINKS » 27 Авг 2010 11:34
Гледай Мърфи да е на море като ги сменяш biggrin.gif
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
Мнение от Miro13 » 27 Авг 2010 12:41

Miro13
mitoko
Мнение от CuMo » 27 Авг 2010 14:52

Аз също не бях сменял накладки, не бях сменяш маншони, не бях сменял биалетки, не бях лепил лайсни, не бях сменял масло и филтри, не бях правил реглаж на предница, не бях ремонтирал кабели на свещи и много много други, но не ми е пречело да опитам.
Когато вече нямам нужния инструмент, тогава отивам на сервиз.
За накладките - не е толкова сложно!
Успех!
PS Ако си с гайки за джантите - конусът на гайката да сочи навътре към джантата. По този начин джантата се фиксира правилно спрямо главината.
Да не завиеш гайките с плоската част навътре, както направи един приятел.

CuMo
dil
Мнение от Miro13 » 30 Авг 2010 08:47
Miro13
mitoko
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 3 госта