Двигателна спирачка
- slowtraveler
- Мнения: 6347
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 02 Май 2010 10:32
Който го усети това нещо - няма да има проблема с баланса laugh.gif
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 02 Май 2010 11:13
Наистина трябва да имаш вътрешно усещане за шофирането. Всеки може да стане шофьор, но добър шофьор ставаш само ако имаш тази дарба по рождение и си я развил.slowtraveler написа:Така е- когато баща ми ме учеше да карам кола, първото нещо на което ме учеше бе - 'действай бързо, но плавно'....
Който го усети това нещо - няма да има проблема с баланса laugh.gif
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от mitoko » 02 Май 2010 11:40
това е теорията на практика различно по устройство коли как спират

пример за сравнение
малка кола с предно и ръчно скорости без АБС (тойота старлет 97ма) и
среден клас комби със симетрично АВД(алл уилл драйв) автоматик с абс (импреза 97)

mitoko
Мнение от b_d » 02 Май 2010 13:30
Не мисля, че успявам да разбера какво се опитваш да кажеш.mitoko написа:...Като цяло е добре нещата да стават плавно, без резки промени на баланса, които да водят до загуба на сцепление...
това е теорията на практика различно по устройство коли как спират
![]()
пример за сравнение
малка кола с предно и ръчно скорости без АБС (тойота старлет 97ма) и
среден клас комби със симетрично АВД(алл уилл драйв) автоматик с абс (импреза 97)
b_d
- slowtraveler
- Мнения: 6347
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 02 Май 2010 14:11
.....Тоя... оня малкия, и тези двамата..... laugh.gif
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
mitoko
Re: Двигателна спирачка
Мнение от SFINKS » 03 Май 2010 13:47
вреди естествено,че и разхода качва .Dizzle написа:Вреди ли по някакъв начин на двигателя/ск. кутия и автомобила като цяло? Не говоря за от 5-та на 1-ва със 100 а за нормално използване
ся някой ще побърза да блесне че спирало притока на гориво към дюзите ама да си проучи нещата , щото fuеl cut off се задейства след поне 15-20 секунди след като пуснеш пидала на гъзта .
Друг е въпросът че спирането на скорост и неизключването от скорост е по-безопасният начин на каране .
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
петър
Мнение от valen_tin » 03 Май 2010 14:29
освен това като намаляваш с моторна спирачка лъжеш хората зад теб ... тия червените светлинки отзад да не са за украса? Ако зад теб е спортна кола, добре ... ще спре дори да се забави с реакцията ... ами ако е камион ...или по-зле, камион който пести от накладки ....;)
за дългите спускания е ясно, че не се пуска по инерция на 0-ва (макар че за пътища които познаваш добре не намирам нищо нередно и рисковано), но да намаляваш в завоите с моторна спирачка за мен лично си е пълна глупост. Да не говорим че в 99% от случаите ако спазваш нормалните ограничения (50/90/130) можеш със стотици километри да не пипнеш ни дискова ни моторна спирачка ;) ...
valen_tin
Мнение от SFINKS » 03 Май 2010 15:07

първо опти явно немаш достатъчно
камионите и автобусите си имат ретардери и си ограничават скороста при спускания всеки божи ден без да им светят "червените светлинки отзад "и тва представи си без да ги блъска никой отзад laugh.gif
второ , когато се шофира, освен спиране има и някой път нужда от ускорение , тоест като си на скорост и ти се наложи да ускориш , просто натискаш пидал на газта. Ако не си на скорост , докато включиш и ускориш ...олюва се скрил в храстите laugh.gif
Тва че се спира по лесно когато си на скорост мисля никой не може да го оспори ...
та така с опита , другият път недей : "според мен 99 % еди си какво" твоите 99 % за някой може да са 1 ......

S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
valen_tin
Мнение от SFINKS » 03 Май 2010 15:30



S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
Мнение от kofarata » 03 Май 2010 15:53
Toyota Corolla (АE92) 4А
kofarata
- slowtraveler
- Мнения: 6347
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Re: Двигателна спирачка
Мнение от slowtraveler » 03 Май 2010 15:59
Не си прав колега.....SFINKS написа:....
ся някой ще побърза да блесне че спирало притока на гориво към дюзите ама да си проучи нещата , щото fuеl cut off се задейства след поне 15-20 секунди след като пуснеш пидала на гъзта .
При бензинките горивото намалява рязко почти до 0 моментално (ламбда сондата започва да реве, че и е богата сместа, защото няма въздух заради затворения дросел, а дюзата е цвъкнала гориво). Ако остане преобогатена смес в катализатора има вероятност от детонация (паткане) в изпускателния тракт, което е пагубно за катализатора.
А напълно спира притока след 2-5 секунди особено ако е на по-високи обороти (над 2500об/мин)....
Поне така бе на Опел Астра (екотек двигател 1.6/16V), Авенсис 3ZZ-FE, и Маздата 2.0....
При по-ниски обороти може въобще да не се включи, или да има хистерезис. На Астрата спираше притока при обороти над 1800об/мин, и изключваше на 1500об/мин. На Авенсиса и на Маздата не съм усещал такъв ясно изразен хистерезис. И включва някъде около 1500об/мин.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от SFINKS » 03 Май 2010 16:54
ако си прав би трябвало да ти харчи колата с поне литър отдолу ако не и повече ако никога не изключваш от скорост и НАВСЯКЪДЕ спираш доколкото е възможно с "моторна спирачка"
Само че няма да се случи точно така , пробвай

подаването на гориво намаля безспорно , но не спира напълно всеки път като си вдигнеш крака от газта .
Пробвай да изгасиш колата както си караш на скорост да видиш истинско спиране на горивото

S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: FearSoft и 1 гост