искам съвет
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 15 Дек 2009 15:15
искам съвет
Мнение от toyota9001 » 15 Дек 2009 15:22
аз имам тойота авенсис 2000г. и е карам с масло 15w40,но тук видях че трябва да е с 5w40 примерно,трябва ли да го сменям или мога да изкарм някви километри,и при запалване пали леко трудно според мен не е нормално дали и на другите е така при положение и че съм сменял бендикса
toyota9001
Petar
kiko
kiko
Мнение от paco » 15 Дек 2009 19:02
не искам да се заяждам ама като си толкова категоричен кажи с какво масло трябва да се кара колат,а в книжката на тойота го дават от 5W40 do 20W50 ,аз примерно карам с 20W50 малко е гъсто за зимните месеци но такова имам без пари колата си ми пали нормалноkiko написа:Кола 2000г. не се кара с 15W40! Напълно възможно е паленето да е по-трудно поради сгъстеното студено масло....
paco
Мнение от desotodorov » 16 Дек 2009 08:58
Ами то всеки различно казва, защото най-правилно би било да си сменяш маслото според сезона - за летните месеци - по-гъсто, примерно - 10W40 полусинтетика, а за зимните - 5W40...мисля че то е "пълна" синтетика. Това обаче за мен е ненужно глезене на колата, всичките ми коли съм ги карал с 10W40 полуситетично и не съм имал никакви проблеми, нито една от тях не го е горила (между другото - в Autodata - 10W40 го пишат като масло за "Moderate climat" какъвто е нашия). 15W40 обаче не бих ползвал, защото по принцип минералните масла, губят по-бързо качествата си от полусинтетичните, да не говорим за синтетичните.
А проблема с трудното въртене при теб, не е от маслото - както каза колегата - и 20W50 да си сипал - пак ще се развърта нормално - стартера е достатъчно презапасен с мощност, така че - малко по-голямо съпротивление не му е проблем...чувал съм за подобен проблем при дизелите на Пежо - трудно развъртане - и там проблема беше не бендикс, а втулките на стартера - износват се. Решението на пежарите е нови втулки, ремонта на стартера не е кой-знае колко сложен, но си иска кадърен майстор...пък обикновено - като се разглобява стартера му зачистват и колектора и сменяват четките...на това май му казват "ревизиране".
А проблема с трудното въртене при теб, не е от маслото - както каза колегата - и 20W50 да си сипал - пак ще се развърта нормално - стартера е достатъчно презапасен с мощност, така че - малко по-голямо съпротивление не му е проблем...чувал съм за подобен проблем при дизелите на Пежо - трудно развъртане - и там проблема беше не бендикс, а втулките на стартера - износват се. Решението на пежарите е нови втулки, ремонта на стартера не е кой-знае колко сложен, но си иска кадърен майстор...пък обикновено - като се разглобява стартера му зачистват и колектора и сменяват четките...на това май му казват "ревизиране".

desotodorov
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] и 4 госта