Тук бъркаш многоBass_Man написа:Откакто хората решиха , че е много важно да не се сменяват скорости !
Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
При всички случаи, не е заради диоксидите....diver написа:Сега остава да ми обясниш, защо в Швейцария почти не се продават дизели... Сигурно щото са много екологични, а по таз причина данъците им са по-ниски....martod написа:Сега остава и да докажеш, че дизела отделя повече СО от бензина и еколозите от Европа ще го спрат от производство, както направиха с двутактовите.... f
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Изчерпателен отговор, сигурно пречат на пчеличките и тревичките....martod написа:При всички случаи, не е заради диоксидите....diver написа:Сега остава да ми обясниш, защо в Швейцария почти не се продават дизели... Сигурно щото са много екологични, а по таз причина данъците им са по-ниски....martod написа:Сега остава и да докажеш, че дизела отделя повече СО от бензина и еколозите от Европа ще го спрат от производство, както направиха с двутактовите.... f

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
-
IVOtuning
- Мнения: 330
- Регистриран на: 13 Авг 2006 22:37
- Местоположение: Испания
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
vseki vijda tova koeto mu iznasq.....Bass_Man написа:Откакто хората решиха , че е много важно да не се сменяват скорости !
poglednete na malkite koli po4ti vs poso4eni sa avtomatik i nqma pod 11,1s za benzinite, a za dizelite ???
toyota corolla 1,6vvti AVTOMATIK =10,4(D)s, toyota corolla d4d=8,5/10,3s na 4 i 5sk
mdaaaa, bez sumnenie avtomatika e v puti po-byrz........ laugh.gif
kak mi e ubqgnalo ot pogleda (vqrno nosq o4ila, no pyk 4ak tolkova...)
sega po4naha da se izkarvat ekologii, koq kolko byrzo zagrqva, koq e po-6umna, no razbira se nikoi nqma da priznae tova koeto e o4evidno......dizela e po-udoben, kara se po nenatovarva6to(za obiknovennite 6ofiori, tuk izklu4vam 6umaher i negovite proizvodni)
no tova e normalno, na vseki negovoto magare e nai-hubavoto
pak kazvam koito iska i moje da poso4i danni, a ne nqkakvi subektivni mneniq...
a sega vi pojelavam lek den na vsi4ki
- lewstherin
- Мнения: 24
- Регистриран на: 03 Юли 2009 19:44
Абе хора, 14 страници едно и също... и в двата лагера имаше хубави мнения, ама вече само се карате. Тая тема може само да обърка някой.
Ще ви кажа аз какво предпочитам, спрямо скромния ми опит. Карал съм дизелов ван - Ланчиа Зета, бензиново Типо и сега Авенсис бензин. Ами бензина си им харесва повече. Вана не съм го ползвал за товарен автомобил, карах го като обикновен. Незнам дали има термин доускоряване, но аз лично предпочитам да сваля една-две илри колкото трябва предавки и да си ускоря нормално при изпреварване, а не да се влача 20 сек от 80 до 120 на 6-та. За които не обимат да сменят скорости има автоматици. Мен си ме кефи да си превключвам. Харсва ми на авенсиса като натисна газта и да се усеща веднага, докато дизела трябва да го държа на по-високи обороти, за да трягне като дам газ и да няма Турбо Лаг. Но все пак нещата са строго индивидуални. Да кажа че на мен си ми харесва и миризмата на бензин, което май е заради москвича на дядо, който капаше преди, като малък вътре яко миришеше на бензин и много се радвах като ме возеше.
Ще ви кажа аз какво предпочитам, спрямо скромния ми опит. Карал съм дизелов ван - Ланчиа Зета, бензиново Типо и сега Авенсис бензин. Ами бензина си им харесва повече. Вана не съм го ползвал за товарен автомобил, карах го като обикновен. Незнам дали има термин доускоряване, но аз лично предпочитам да сваля една-две илри колкото трябва предавки и да си ускоря нормално при изпреварване, а не да се влача 20 сек от 80 до 120 на 6-та. За които не обимат да сменят скорости има автоматици. Мен си ме кефи да си превключвам. Харсва ми на авенсиса като натисна газта и да се усеща веднага, докато дизела трябва да го държа на по-високи обороти, за да трягне като дам газ и да няма Турбо Лаг. Но все пак нещата са строго индивидуални. Да кажа че на мен си ми харесва и миризмата на бензин, което май е заради москвича на дядо, който капаше преди, като малък вътре яко миришеше на бензин и много се радвах като ме возеше.
И аз не мога да разбера кво толкова спорите тук
всички савременни двигатели ( дизели и бензини ) са добри и затова се произвеждат. Ако единия беше по добър от другия то тогава нямаше да има малоумници които да го произвеждат
. Аз лично карам 3 служебни дизела и според мен са си страхотни колички ( HDI i DCI са двигателите ) но пък личната ми кола е бензин 1.6 дуал ввти и сам очарован от нея . Бензин се кара по приятно според мен ( но това за секи е различно ) но пак дизела е по икономичен ( но не е нещо фрапиращо 1-2 л./100к макс и то градско извън града мисля че са на едно )
Но като заключение бих казал че ако не караш повече от 20 000 км / година не си заслужава да платиш повече пари ( при закупуване ) на дизел особено ако не знаеш как да го караш .
Но като заключение бих казал че ако не караш повече от 20 000 км / година не си заслужава да платиш повече пари ( при закупуване ) на дизел особено ако не знаеш как да го караш .
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Марто не знам дали знаеш но CO и CO2 не са едно и също !martod написа:При всички случаи, не е заради диоксидите....
И когато зориш печката тя изхвърля задраво неизгоряла нафтичка в колектора , от което се качва EGT и CO ( не CO2 виж там попрочети каква е разликата ) . И ако много се зачетеш може би ще разбереш , че автомобилите на пропан-бутан ако са настроени правилно въобще не изхвърлят CO и са поне с 50% по-чисти от дизела и бензина .
Иво не ми изкривявай думите май френд ! Не съм казал никъде , че автоматик бензин е по-бърз от ръгачка дизел . Стандартно при автоматиците има около 1 секунда увеличение на времената при ускорение ! ( ако не е от тези автоматици с по два съединителя и 7-8 скорости ама в този клас за който говорим не съществуват такива !!! )
Дори има повече файда да се вземе автоматик дизел защото на него по-малко му се отразяват загубите по автоматика ! И тогава може лекичко да блесне пред атмосферния бензин . ( пак с уговорката , че говорим за маломощни автомобили с малки кубатури )
Обаче великата теза , че разбираш ли едва ли не почти вече не могли да се сравняват атмосферен бензин и турбо дизел нали така е малко леко повече от необходимото преувеличена ! Дори турбо дизела настигал вече турбо бензина по динамични характеристики ................. и тн глупости айде нема нужда .
БМВ още 1998 година печелят 24 часа на Нюрбургринг и то в истинска конкуренция , а не като аЛуди на Льо Ман . Ама нещо така и не направиха M3 дизелово . Само Ауди правят някакви експериметни с R8 дизелово но най-вероятно ще е доста икономично
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Знам бе пич... Почти всеки ден заварявам с телоподаващото и освен това си пия уискито със сода...Bass_Man написа:Марто не знам дали знаеш но CO и CO2 не са едно и също !martod написа:При всички случаи, не е заради диоксидите....
И когато зориш печката тя изхвърля задраво неизгоряла нафтичка в колектора , от което се качва EGT и CO ( не CO2 виж там попрочети каква е разликата ) . И ако много се зачетеш може би ще разбереш , че автомобилите на пропан-бутан ако са настроени правилно въобще не изхвърлят CO и са поне с 50% по-чисти от дизела и бензина .
Много добре знаеш, че в отговора към другият изтъкнат бензинофил, просто съм объркал, понеже бързах за дълъг път(с дизела еВстествено) че с бензинката ми ляга двойно като финансово изражение... biggrin.gif
А въпроса ми към теб си беше за въглеродният окис, ама ти пак го извърташ към газта, а ние говорихме за бензин и дизел...
Пък и защо не спомена, че за да я направиш тази хубава центровка на газ и да ти е еластична колата колкото на бензин, трябва да вложиш същите пари в уредба, колкото и в прословутият двумасов маховик на дизела дето постоянно плашиш хората с него...
Само че маховика, я ти се падне да го смениш, я не, а за уредбата трябва да кихнеш предварително, за да си после икономичен...
Та ако не ми вярваш че въглеродният окис при бензиновите е повече, запали една бензинка в затворено помещение(гараж например) и я остави да поработи 2-3 минути и после се опитай да постоиш в това помещение и после опитай и със дизелова кола....
А относно настъпването, те и бензиновите като ги изрежеш, повишават отделянето на СО ...
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Евала хубаво е да говориш/спориш с хора , които знаят ! Защото така наистина може да излезне нещо смислено от спора !martod написа:Знам бе пич...
Аз не съм бензинофил ! Просто не виждам някаква "велика" причина да карам автомобил на нафта . Виж ако си взимам някога каион , джип ( ама джип не SUV ) , рейс , фадрома , трактор , локомотив , генератор или нещо подобно със сигуност ще е дизел ! Защото там неговите предимства могат наистина да се усетят .martod написа: Много добре знаеш, че в отговора към другият изтъкнат бензинофил, просто съм объркал, понеже бързах за дълъг път(с дизела еВстествено) че с бензинката ми ляга двойно като финансово изражение... biggrin.gif
Реално да се твърди , че нещо , което работи с 1-2 бара принудително пълнене на въздух , тежка колянно-мотовилкова с-ма , сложен маховик , горивна система със свръх високо налягане , висок шум и вибраций , сложни системи за намаляване на саждите и какви ли не още глупости само и само да свалиме разхода с 20% според мен са "леко" неоправдани. И това при положение , че една атмосферна бензинова и една турбодизелова ако застанат една до друга втората няма очевадни предимства освен феноменалното доускорение , което не значи нищо повече от претоварване на двигателя ( за тези дето ще зинат веднага да когато двигателя не работи във правилния режим се претоварва и не е задължително да се разцепи на две когато е претоварен ) . Да дизела се претоварва много по-добре и точно за това тежките машини бачкат с дизели . Но също така нафтата гори бавно и няма как да развием високи обороти , което значи , че не можем да имаме висока мощност . Което значи , че няма как да се сравнява с бензина в този клас МПС-та .
Не извъртам към газта ами казвам абсолютно всеизвестни факти , които обаче не са променили нищо в индустрията за момента ! Демек предлога за екологията никой не го ебава ! Ако някой го беше грижа всички коли щяха да са на пропан от преди 50 години и сега света щеше да е 50% по-чист . Относно цената на ГИ мисля , че се компенсира от неоправдано по-високата цена на дизелите . А пък и колкото повече въртиш толкова повече се избива докато при маховика и дизела толкова повече става вероятно да го смениш , а и не само него !martod написа: А въпроса ми към теб си беше за въглеродният окис, ама ти пак го извърташ към газта, а ние говорихме за бензин и дизел...
Пък и защо не спомена, че за да я направиш тази хубава центровка на газ и да ти е еластична колата колкото на бензин, трябва да вложиш същите пари в уредба, колкото и в прословутият двумасов маховик на дизела дето постоянно плашиш хората с него...![]()
Само че маховика, я ти се падне да го смениш, я не, а за уредбата трябва да кихнеш предварително, за да си после икономичен...
Та ако не ми вярваш че въглеродният окис при бензиновите е повече, запали една бензинка в затворено помещение(гараж например) и я остави да поработи 2-3 минути и после се опитай да постоиш в това помещение и после опитай и със дизелова кола....
А относно настъпването, те и бензиновите като ги изрежеш, повишават отделянето на СО ...
И да и бензина и дизела си покачват нивата на CO при натискане на педалчето само дето дизела си го качва много повече защото изхвърля доста неизгоряла нафта . Докато при бензина се увеличава само пропорциално на подаваното количество . И много добре знам какво става в затворена стая след , като е поработил двигател в нея ! Сумати народ измря така !
И за това повтарям няколко пъти вече !!! Карайте дизелите полека до към 2500 оборота и ще сте :
1. Икономични .
2. Екологични .
3. Здрави .
4. Щастливи .
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Преди време претърпях ПТП.
Яриса - тотална щета. Двигателя /1,3 бензин на 2000км/не е засегнат - удара беше от страни.
След като си взех 80% от застрахователя, трябваше да намеря купувач за "остатъците". Имаше три случая в които от автоморгите ми отговаряха - "За съжаление бензиновите двигтели са трудно продаваеми, залежават с години. Виж ако имаш дизелак..."
Факт!
п.с. колата я взе човек решил да я възстановява, а не да я продава на части.
Яриса - тотална щета. Двигателя /1,3 бензин на 2000км/не е засегнат - удара беше от страни.
След като си взех 80% от застрахователя, трябваше да намеря купувач за "остатъците". Имаше три случая в които от автоморгите ми отговаряха - "За съжаление бензиновите двигтели са трудно продаваеми, залежават с години. Виж ако имаш дизелак..."
Факт!
п.с. колата я взе човек решил да я възстановява, а не да я продава на части.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
- Ael
- Мнения: 772
- Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Като ще е офтопик да е офтопик. Оня ден на прибиране от Труд към Пловдив караме с един приятел един до друг с около 90км/ч. Той кара Пежо 406 HDI 2l 110коня. Неговата тежи почти 1500кг. Мойта бензинка 1,4 97 коня тежи 1300кг. И двамата настъпахме едновременно. Аз от 5-та ръгнах 3-та. После като го питах той от 5-та върнал на 4-та. Та неможа да ме издуха ,вървяхме заедно. До колкото мога да си представя той на 3-та немое да върне че неможем да го съберем после така че не виждам кво по бързо доускорение е имал той в случая от мойта ?
П.П. До 160 бяхме на едно след това той дръпна с половин предница.
П.П.П. На драг го дърпам с 1 кола до 130км. След това намаляме...
П.П. До 160 бяхме на едно след това той дръпна с половин предница.
П.П.П. На драг го дърпам с 1 кола до 130км. След това намаляме...
1G-FE- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Само предварително да уточня че от коли не разбирам, карам и като светне червена лампичка звъня в сервиза. Та от скромният ми опиит авенсис 1 1.6(4А-ФЕ) на трета вдига около 120-130. Авенсис 2003 1.8 бензин пак толкова, сегашният ми авенсис 2.2Д4Д пак си ги дига толкова на трета. Не знам това пежо що за чудо е, ама с 90 на 3-та да не може да върви....Ael написа:Като ще е офтопик да е офтопик. Оня ден на прибиране от Труд към Пловдив караме с един приятел един до друг с около 90км/ч. Той кара Пежо 406 HDI 2l 110коня. Неговата тежи почти 1500кг. Мойта бензинка 1,4 97 коня тежи 1300кг. И двамата настъпахме едновременно. Аз от 5-та ръгнах 3-та. После като го питах той от 5-та върнал на 4-та. Та неможа да ме издуха ,вървяхме заедно. До колкото мога да си представя той на 3-та немое да върне че неможем да го съберем после така че не виждам кво по бързо доускорение е имал той в случая от мойта ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта
