Страница 1 от 1

Проблеми на ярис 2006 1.3 Vvt - бял лепкав дим, p0420, p0171, теч от капак на клапани и гарнитура.

Публикувано на: 21 Май 2023 23:20
от San
Има доста проблеми и мисля че всичко е свързано.

P0171 се оправи след чистене на MAF. И тримовете се нормализираха.

За p0420 - има катализатор. Няма миризма на бензин от аспуха. Втора сонда следва първа през повечето време. Мога да кача клип.
Като загрее катализатора сондите показват почти еднаква температура.

Пушека от аспуха е влажен и топъл. При каране на по високи обороти и като загрее повече се появява бял дим който е лепкав и топъл.
Няма антифриз в разширителния съд също. Досипал съм пречистена вода. 200-300 мл. И следя нивото.

След смяна на маслото спря да тече от капака на клапанте. Но пропуска отстрани в областа на веригата.

Откъде да започвам и какво да правя?
Колата е отскоро при мен и знам само ,че само масло е сменяно 100 000 км.

Проблеми на ярис 2006 1.3 Vvt - бял лепкав дим, p0420, p0171, теч от капак на клапани и гарнитура.

Публикувано на: 21 Май 2023 23:58
от mapamop
Тия тримове на втората снимка ми се виждат големи, ако не са били с пуснати консуматори. Изглеждат на паразитен въздух.

Проблеми на ярис 2006 1.3 Vvt - бял лепкав дим, p0420, p0171, теч от капак на клапани и гарнитура.

Публикувано на: 24 Май 2023 10:30
от San
Качих клипове с тримовете. Няма включени консуматори. Като цяло като натисна повече газ и тримовете се повишават.

1. - В движение

2. - тримове на празен ход

3- -
Забелязах че като като се пусне перката оборотите падат. Също и с пуснат вентилатор на макс. Незнам дали трябва да е така.

Проблеми на ярис 2006 1.3 Vvt - бял лепкав дим, p0420, p0171, теч от капак на клапани и гарнитура.

Публикувано на: 24 Май 2023 15:13
от mapamop
San написа: 24 Май 2023 10:30трябва
По принцип не. Трябва да скочат някъде до не повече от 1000. Обикновено в границите на 750-800 без никакви консуматори. Функцията се нарича idle-up. На тоя мотор не знам дали работи по същия принцип като при моя мотор.
Нормално е като се пусне консуматор или да натиснеш педала на газта, да скачат тримовете. Все пак тая допълнителната енергия трябва да дойде от някъде. И това някъде се нарича "бензин".
Гледан ли е мотора за паразитен въздух през гумените изделия, след дебитомера?
Дросел и дебитомер чистени ли са?