Страница 3 от 3

Съскането

Публикувано на: 05 Май 2023 13:16
от Ивайло Петров
Ще погледна ауспуха за това. Може да е текло от капака на главата. От последната смяна на маслото нещата малко се проточиха. Може би над година и половина километрите може и да са между 15 и 20к че да не са и малко повече bash.gif bash.gif . Не мисля че гори масло за този период и дистанция :) :) . Така като гледам май и на ситроена първата е заминала.
1683279301784.png
1683279301784.png (113.86 KiB) Преглеждано 3536 пъти
Screenshot_20230505_105726_com.opera.browser.jpg
Screenshot_20230505_105726_com.opera.browser.jpg (404.94 KiB) Преглеждано 3536 пъти
IMG_20230505_110150.png
IMG_20230505_110150.png (144.09 KiB) Преглеждано 3536 пъти
1683279310992.png
1683279310992.png (115.97 KiB) Преглеждано 3536 пъти

Съскането

Публикувано на: 05 Май 2023 13:42
от mapamop
За "Сутиена" не мога да коментирам - там се чете друга литература, може и да са други параметрите, може и да те лъже телефонната диагностика. За моя китайски телефонен боклук съм почти сигурен, че пропуска грешката в имобилайзера B2780, но ще го докажа по-късно като намеря време от другите неща които са ми "на гърба".
За Тойотата имаш таблица с референтни стойности, желателно е да ги дръпнеш с Techstream. И то преди да си се втурнал да разкостваш колата, че това удоволствие обикновено е дебело като пари.
Масло, дори и пълна синтетика май му даваха до 15 000 или година ....

Съскането

Публикувано на: 05 Май 2023 20:46
от Ивайло Димов
При мен на 1 година умря ламбда сонда Делфи .........2-3 дена ми правеше впечатление ,че смърди на преобогатена смес ......днес сложих нова Бош-уж по-скъпа да видим колко ще изкара .

Съскането

Публикувано на: 05 Май 2023 21:25
от ivan_pop
Ивайло Петров написа: 03 Май 2023 17:12 Утре ще закача диагностиката.
Дай резултатите от диагностиката, че съм любопитен?
А за нестабилните тихи обороти трябва и дросела да се изчисти.

Съскането

Публикувано на: 11 Май 2023 21:48
от Ивайло Петров
За сега ситуацията е повторна чек енджин лампа. Най вероятно същото. Твърде е възможно наистина да си занимава единия сензор. Къде са тези референтни стойности , да се сдобия с тях. За сега друго на съм правил по колата. Уикенда ще се сменят задни накладки, злополучното масло,и единия супорт със водачите на предния апарат. Но въпросът ми за който не ми се пуска нова тема е за свещите. Поръчах четири даже исках потвърждение кои точно са за тази кола по вин номера и отварям кутийката и какво да видя, с три отрицателни електрода са. И във сайта им пише че не стават за тая кола. Бос съм със свещите преди си мислех че тези със много електроди са за газ но сега като четох се оказа че били по добри от стандартните . Дали биха станали или да не си правя експерименти и да търся обикновени. И друго питане някой кара ли със иридиеви? Много ги похвалиха но дали си заслужава. И малко странично споделяне, на ситроена като смених свещите направо се изумих, двигателя доби мощност на празен ход като дизел. Тръгва без газ на първа и втора без да заглъхне. Не съм очаквал такава промяна и се замислям щом свещи от 2,5 правят това то какво ли ще е със иридиеви за 15 ...

Съскането

Публикувано на: 11 Май 2023 22:56
от mapamop
Ивайло Петров написа: 11 Май 2023 21:48 Къде са тези референтни стойности , да се сдобия с тях
Тук:
mapamop написа: 05 Май 2023 09:01 Ето ви табличката със стойностите за да не стреляте напосоки в тъмното - това е за Avensis T25, 1ZZ-FE/3ZZ-FE 1.8/1.6, предполагаемо са същите и за Корола/Корола-Версо.
На страница 2 във поста ми от 05 Май 2023 09:01 има едно PDF-че което никой не му е обърнал внимание.
В момента съм със Denso Iridium TT като марка и модел (дават ги за повишена издръжливост на LPG, но аз нямам газова)
Съвместими свещи на Denso:
DENSO part number: IK16TT
DENSO part number: K16R-U11
DENSO part number: K16TT

Съскането

Публикувано на: 12 Май 2023 17:38
от ufer
Аз пробвах К16ТТ и останах доста доволен, колата ускорява перфектно, вдигна 200... Оставих си ги за резервни, защото си карам иначе с платинени... :thumbsup:

Съскането

Публикувано на: 18 Май 2023 09:57
от Ивайло Петров
Здравейте. Купих нови свещи от местен магазин нормални със един електрод. Но ме човъркаше за другите със многото електроди и като развих една видях че ще паснат и сложих тях. Всичко работи нормално. Интересно свеща на първи цилиндър( на капака на главата има цифри 1-2 и затова предполагам че е първия, откъм ремъците) е най износена. Положителния електрод е доста свършил така да се каже. Видях къде отива и маслото, някой е смъквал капака и явно е със силикон имаше леко омаслено даже и във отворите при свещите. Ще поръчам гарнитурата да я сменя. Закачих диагностиката пак да махна грешката и тест само на датчик едно, тоест сондата. Със теста от по горе 2500 об за две минути напрежението се колебае според теста но на всеки две три или четири смъквания надолу пада под допустимото и светва червено на диагностиката. За това ще взема и сонда със гарнитурата,и ще използвам момента да сменя гарнитурата и на колектора да изчистя дросела , имам и спрей и така. Съскането си е там но съм вече почти убеден че идва от дюзите когато рязко се подаде газ.
1684326274622.png
1684326274622.png (114.54 KiB) Преглеждано 3100 пъти

Съскането

Публикувано на: 18 Май 2023 10:06
от mapamop
Ако има недобре работещо или прокъсано уплътнение на дюзите ще го видиш отчетливо. На 1 леко натискане на педала на газта до 2000 оборота се получава много приятна локва бензин горе в канала около инжекторите. Това от опит, че сменях там о-пъстени и антивибрационни тампони. По-скоро съскането ми се струва да е вх.колектор, който е много близо до дюзите и те лъже, че са дюзите.
Смени гарнитурите на дросел, входящ колектор и на капака на клапаните и виж дали няма да изчезне. Сондата е ясна че е за смяна щом "потъва" под препоръчителните стойности. Виж дали нямаш пропуски в гарнитурата на изпускателния колектор и първата "леща" на гърнетата след катализатора. Лещата беше евтина по спомен - нещо от рода 5-6 лева. Гарнитурата на колектора и тя не е стряскаща и е леснаа за смяна. Малко по-дебело излиза гарнитурата на капака на клапаните, но има заместващ номер с промяна в изработката и материала ѝ. Препоръчително е да оригинална на Тойота - разликата в цените на Тойотската и афтърмаркетните беше 1-2 до 5-6 лева и не си струва главоболието с незнайна марка и незнайно качество.

Съскането

Публикувано на: 18 Май 2023 12:12
от Оги
...провери връзките на всички тънки маркучета, закачени за дроселната клапа, особено доведени около изпускателния колектор, там обикновено е топличко, канистър и датчици - под една скоба на такова ми се беше сцепило едно и се убих да търся съскане, докато не го открих случайно покрай профилактично чистене на клапата. Освен, че утихна, мотора промени и работата си в празния ход, в някакъв преходен режим около 40-50 гр Т на мотора не работеше адекватно- сега е о.к. Т.е. вакуумите си дойдоха по местата.

Съскането

Публикувано на: 19 Авг 2023 21:24
от Ивайло Петров
Здравейте. Не намерих опция за смяна на заглавието на темата за да ползвам тази тема за друго нещо. Сондата е сменена, грешката вече я няма. Смених гарнитурата на капака на клапаните, беше си за смяна. Обаче от там на друг проблем. Забелязах че веригата е хлабава, при натискане с пръст потъва сантиметър. Преразгледах тук там и реших да сменя обтегача като за най евтино. Както си и мислех без успех. Едва сега свързах това дрънчене при палене и при натоварване на двигателя . До сега си мислех че някаква ламаринка дрънка.... Както и да е според изминатите мили явно това е първата верига. Мисля да я сменя заедно със плъзгачите и зъбните колелета. Въпросът ми е обтегачът го водят автоматичен със тресчотка и масло. И тук въпросът веригата при угасен двигател трябва да си е опъната все пак нали така. Досега не съм имал двигател със верига. И друго може ли хлабавата верига да се хване на данни от диагностиката, тоест да се види че играе центровката. Какво мислите по този въпрос.

Съскането

Публикувано на: 19 Авг 2023 21:33
от mapamop
Акима е писал как се мери разтягането на веригата, освен верига се сменят и зъбните, колела. Освен това и обтегача и "бананите" се сменят. Как точно беше идеята вече по-дългата верига, да я изпънете с обтегач който ще излезе пак толкова навътре, освен ако челото му не е по-дълго.

Съскането

Публикувано на: 20 Авг 2023 06:50
от LEXUS
Ивайло Петров написа: 03 Май 2023 17:12 Разхода докато я карах аз беше много добър градско около 7 -7,5 поне до преди пет месеца.
Градско 7- 7,5/100 на 1.6 мотор според мен можеш да докараш само ако е без светофари и вечерно време или когато няма трафик. Както и градски разход на 1.8 от 8,5/100км. мисля,че е много оптимистичен. И двата разхода,които посочвате, са много под заводските данни, и то по NEDC,а не по новия по-реалистичен стандарт WLTP.

Съскането

Публикувано на: 20 Авг 2023 16:55
от Ивайло Петров
Идеята беше проблем със обтегача, но след като го бях поръчал ми дойде мисълта че е възможно веригата да в за смяна. Сега чакам да ми дадат оферта за целия комплект без оптегача. Верига знам как се тества но тази при натискане потъва и така си остава което за мен не е нормално освен ако процедурата не е нещо специално. Ще му потърся темата да видя.
Едит понеже форума не се зареждаше вчера, днес карах жената да пали аз да слушам сега пък не дрънчи. Разхода е засичан по колонка и по борд компютъра,и ако ти кажа че е от зимата надали ще повярваш. Аз съм във страната на кръговите и светофари почти няма, градското ограничение е далеч над това във бг но това са подробности.