Страница 2 от 2

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 25 Фев 2023 23:06
от gena_bs
Според AutoData (на която не вярвам много) за Carina E 1.6 4A-FE (виж файла) :
Denso - 30A/13.5V/2000rpm;
Minimum starting voltage: 11.5V
Regulated voltage: 13.5V - 15V
Според мен всичко е ОК.

Не видях да има Bosch. Реално на останалите модификации има някакви данни, но няма указано толкова подробно.
Само параметрите на акумулатора, диапазон на стартовия ток и 30A/13.6V/2000rpm

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 26 Фев 2023 09:57
от max-2
Да, аз намерих данни, че зареждането се мери при 1500 об. мин. и трябва да е в границите на 13-15 волта. Това беше причината за предишния "ненужен" ремонт. Падаше на 12.6 с климатик, фарове и перки на радиаторите при 700 об. мин. на двигателя.
За сега е добре машинката, не се оплаквам.
И друг път съм писал във форума, не правете ремонт заради зареждането на Тихи обороти. На старите тойоти бензинови измерването става при 1500 оборота, а както колегата по-горе е писал-при 2000 оборота.

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 26 Фев 2023 11:08
от Оги
Не знам къде четете, но нормалния диапазон на напрежението за зареждане е 13,8-14,5 V. Ако имате късмет да е 13.8-14 V и не пада по-ниско и при пуснати фарове, акумулатора ви ще издържи повече преди да го смените, а ако е в горната част на диапазона - ще имате по-добро зареждане на къси разстояния. Но това са общо взето това са късмети, понеже електронния регулатор не подлежи на реглаж. Извън този диапазон се случват неприятности- при по-ниско напрежение- не дозарежда, при по-високо- презарежда.

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 26 Фев 2023 12:25
от max-2
Четох преди години в книга на Хайнес за Тойота Карина Е. Специално за оборотите 1500 съм сигурен. Волтажа може и да е бил 13.5 до 15, а не 13-15. Това покрива обобщено всички условия предполагам. Топло, студено, натоварване, при напълно зареден акумулатор(за това също съм сигурен).

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 26 Фев 2023 15:38
от slowtraveler
Оги написа: 26 Фев 2023 11:08 Не знам къде четете, но нормалния диапазон на напрежението за зареждане е 13,8-14,5 V.
Гледали сме реални данни на нов автомобил с компютърно управление на зареждането.... Реално почти всички нови автомобили управляват зареждането динамично, а не 'статично напрежение'...
Някои спират изцяло да зареждат при определени условия. Да не говорим за термодатчици по акумулатора, сензора върху самият акумулатор, следящ токове, напрежения и т.н...
Личният опит е, че на автомобил с 220А генератор и практически без натоварване напрежението лятото е спадало и под 13.2В... И статистиката за акумулатора (напрежение, остатъчен капацитет, заряд) показва прекрасно състояние... А зимата с пълно натоварване (щатния 1кВт електрически нагревател за въздуха на купето, 4 ел-седалки, волан, вентилатори, компресори и т.н. и т.н. напрежението е скачало до над 14.8В...
Да, Карината е стар автомобил, но не би ме учудило да има термокомпенсация на регулатора - зимата напрежението да се покачва, а лятото - да е по-ниско - което е най-добро за акумулатора...

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 26 Фев 2023 15:53
от gena_bs
В Autodata пише, че регулаторът е IC. Каква и с какви възможности е сигурно го пише в Service manual.
На който му се чете:
https://archive.org/details/Toyota.Cari ... and.Repair

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 08 Мар 2023 20:50
от max-2
Днес пак смених реле-регулаторът. Видях, че не свети лампата на контакт. Не даваше сигнал към таблото. Сложих старото за проба само да дам на контакт и светнаха лампите(внимание и акумулатор). Преди това проверих лампата и окабеляването и нямаше проблеми. Ходих до магазина, казаха, че сигурно е дефектно и ми го смениха с такова от друг производител. Повече полски части НЕ. Вече всичко е наред. 14-14.6 волта.

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 08 Мар 2023 20:59
от gena_bs
Каква е "полската" марка, ако не е тайна?
Там въобще има ли производство на aftermarket резервни части? Хеле пък за японци.
Ветробраните и постелките не ги броим. tongue.gif

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 08 Мар 2023 21:05
от max-2
AS. Преди 2 години спир. дискове ABE- в казана. Гуми мишлен 15-ки отнесоха по 50 70 грама баланс, полски са и не изглеждат много прави при въртене.

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 08 Мар 2023 21:10
от veso_hds
gena_bs написа: 08 Мар 2023 20:59 Там въобще има ли производство на aftermarket резервни части? Хеле пък за японци.
Не само се произвеждат резервни части, ами има и голям завод за двигатели и скоростни кутии.

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 08 Мар 2023 22:57
от mapamop
Не помня "Toyota genuine" ролката или обтегача бяха made in Poland. Имаше и още някакъв чарк от Словения по спомен. Така че "Полша" е трудно да е нарицателно като "Китай". Зимните ми гуми май и те са полски - Kleber Krisalp HP3 - на трети сезон се за*раха, но пък нямаше драми с баланса им.

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 08 Мар 2023 23:18
от slowtraveler
Каквото имаше полско в Авенсиса - сдаде багажа (включително и диференциала с горд надпис Made in Poland :) )... От тогава 'заобикалям полското' отдалеч :whistle:

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 09 Мар 2023 15:44
от ufer
Е, то както е тръгнало, скоро ще почнете да заобикаляте и полякините... tooth.gif

Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.

Публикувано на: 09 Мар 2023 16:47
от gena_bs
Те са си за заобикаляне! Както и югоизточните им комшийки.
Аз не помня полски филм, в който да няма поне едно събличане минимум. Особено пък абсолютният хит https://www.imdb.com/title/tt0088083/

За механичните скоростни кутии се сетих, че масово на Corolla 1.4D 2007 +-2-3 години производство някъде, масово заминаваха на 50К пробег. Чудех се как може япончетата да се издънят така. Пък те били полякини!